Visa fullständig version : Hur mycket brukar ni förlora?
Yo assfucks!
Jag har deffat i enbart några dagar nu (4 för att vara exakt) och har redan tappat kanske 2-3 kg. Från igår morsse till idag morsse skilde det 0.3 kg, nedåt dvs!;)
Jag undrar hur mycket ni brukar tappa under den första/eller de första veckorna när ni deffar?
Jag vill få ett litet hum om jag deffar för snabbt, eller om detta är normalt!
Deffnoja som vanligt... :em:
Man tappar ju en massa vatten dom första dagarna, så 2-3kg e inga problem.
Jag tappar väll normalt 2kg dom första dagarna.
För mig tog det två veckor innan det märktes något på vågen. Ungefär så har det fortsatt också - plötsligt försvinner det bara ett par kilo(av någon anledning brukar det föregås av ett par dagar där jag känner mig äckligt slapp i hullet...).
Tackar för svaren!
joo antar att det inte är direkt ovanligt att tappa mycket dom första dagarna, jag får jämt deffnoja när detta händer!:)
känner sig helt trycklös oså....icke kul!
no1fitness
2005-12-09, 06:02
Jag tappar ungefär 2-3 kg första veckan. Sedan 0.5-1 kg i veckan.
Känner min kropp rätt bra vid det här laget och börjar hellre 1-2 veckor för tidigt så jag slipper stressa bort det sista hullet. :)
Lycka till. Är det beach 2006 som gäller eller ? :D
blekfet2
2005-12-09, 06:35
Jag tappar ungefär 2-3 kg första veckan. Sedan 0.5-1 kg i veckan.
:D
ungefär samma här.
Varför så mycket vikt i början? Lägger ni helt av med kolhyderater då eller?
norsk_gadd
2005-12-09, 12:04
Det är antagligen så att du tappar en massa muskler i början av dieten. Troligtvis består ungefär 80% av de 3 kg du gått ner av muskler. Det är tyvärr så att det går förlorat för alltid och det kommer att ta ungefär 6 månader innan du fått tillbaka den förlorade muskelmassan. Detta finns bevisat i studier som jag postar nedan [1].
Det är antagligen också så att du kommer att förlora motivationen helt och bli en lat soffpotatis då du visar stora tendenser på lathet.
Men lycka till med deffen.
[1]Jag psykar dig. (Norsk_gadd, 2005)
No1fitness: ok tack! Njaeh, det är nog "ingenting" deff, men eftersom jag satsar på att kunna tävla om nått/några år så vill jag se hur jag ser ut utan allt hull!:D Men sen också för att komma i bra form till nästa fototävling!
Snake: joo skärt ner en del, märks direkt på vikten!
norsk_fjolla: Är det så det går till när du deffar?? :laugh: Pratar du om egna erfarenheter?:D
blekfet2
2005-12-09, 19:15
Varför så mycket vikt i början? Lägger ni helt av med kolhyderater då eller?
hell no
ligger på 300g kolhydrater, 185g protein, 60g fett (ligger lågt fett, funkar bäst för mig) en träningsdag
Herkulez
2005-12-09, 19:17
Yo assfucks!
Jag har deffat i enbart några dagar nu (4 för att vara exakt) och har redan tappat kanske 2-3 kg. Från igår morsse till idag morsse skilde det 0.3 kg, nedåt dvs!;)
Jag undrar hur mycket ni brukar tappa under den första/eller de första veckorna när ni deffar?
Jag vill få ett litet hum om jag deffar för snabbt, eller om detta är normalt!
Deffnoja som vanligt... :em:
jeflar du började dieta nästan samtidigt som mig =)
har ingen aning hur mkt jag tappat än, vägde 95 i morgonvikt i måndags och ska väga mig igen på onsdag då vattnet från morgondagens ätardag släppt, återkommer då
ps: din quote av Tricklev är sååååå jävla störd :laugh:
jeflar du började dieta nästan samtidigt som mig =)
har ingen aning hur mkt jag tappat än, vägde 95 i morgonvikt i måndags och ska väga mig igen på onsdag då vattnet från morgondagens ätardag släppt, återkommer då
ps: din quote av Tricklev är sååååå jävla störd :laugh:
haha vad jag vet så började vi faktiskt samma dag!;) Dvs i måndags, du började väl också då?
Idag vägde jag 96.6 innan ätardagen började!:D Så 3-4 kg vatten är redan tappade, får se hur mycket det blir nästa vecka!
Angående quoten:D Ja visst fan e den störd, asså vafan är en KISSBALLONG?!:D
blekfet2
2005-12-10, 12:08
startade för några veckor sedan, startvikt 89kg nu 83,9k ...urk....fan vad lätt man blir när späcket försvinner...har fan ångest för att komma under 80kg, blä
hell no
ligger på 300g kolhydrater, 185g protein, 60g fett (ligger lågt fett, funkar bäst för mig) en träningsdag
Ja men, 2-3 kilo som Henry tappat på bara några dagar, det kan knappast vara varken muskler eller fett. Det måste väl vara vätska? Det var därför jag undrade om kolhyderaterna..
blekfet2
2005-12-10, 14:12
Ja men, 2-3 kilo som Henry tappat på bara några dagar, det kan knappast vara varken muskler eller fett. Det måste väl vara vätska? Det var därför jag undrade om kolhyderaterna..
jodå nog är det mesta av det nog bara vätska, typ som när man avslutat en monohydrat kur, efter en vecka ser det ut som om man tappat 10kg runt midjan :)
jodå nog är det mesta av det nog bara vätska, typ som när man avslutat en monohydrat kur, efter en vecka ser det ut som om man tappat 10kg runt midjan :)
Där håller jag fan med! igår när jag körde axlar o bröst o fick pump i axlarna, så såg det absolut bättre ut än vanligt då jag också förlorat vatten över midjan!:)
blekfet2
2005-12-10, 15:45
Där håller jag fan med! igår när jag körde axlar o bröst o fick pump i axlarna, så såg det absolut bättre ut än vanligt då jag också förlorat vatten över midjan!:)
that´s nice ;)
Angående quoten:D Ja visst fan e den störd, asså vafan är en KISSBALLONG?!:D
Lite OT men kissballong = när man håller ihop förhuden så kisset stannar. Fråga mig inte hur jag kan veta detta, suttit på flashback för mycket typ. :em:
Fredrik_S
2005-12-14, 20:17
78.0 09-dec
76.6 10-dec
76.0 11-dec
75.2 12-dec
75.2 13-dec
74.8 14-dec
börja deff 9 dec
gubbar hur kan ni deffa en vecka innan julafton :) kessellabuffepå julbordet kanske..
gubbar hur kan ni deffa en vecka innan julafton :) kessellabuffepå julbordet kanske..
Tycker också det låter konstigt. Själv börjar jag efter nyår så fram tills dess :eating:
78.0 09-dec
76.6 10-dec
76.0 11-dec
75.2 12-dec
75.2 13-dec
74.8 14-dec
börja deff 9 dec
Hur lång är du?
jag har tagit en liten halv paus kan man säga, mycket som händer just nu!
Igår fyllde min kusin år, imorrn fyller jag år och ska ut med några polare. Sen har vi ju alla julbord osv, så jag deffar dom dagar jag kan. Sen resten får bli som dom blir!
Igår fyllde min kusin år, imorrn fyller jag år och ska ut med några polare. Sen har vi ju alla julbord osv, så jag deffar dom dagar jag kan. Sen resten får bli som dom blir!
Låter sunt, viktigt att man njuter av tillvaron också..
Fredrik_S
2005-12-15, 16:35
Hur lång är du?
174 cm. jag har skrivit en tråd som heter "4700kcal, 7h träning/dag blir till 2200kcal, 90min träning/dag" där jag beskrivt noga dagarna innan deffen
J.Saarela
2005-12-15, 16:55
ungefär samma här.
Alltså du tappar som en tjej? :confused:
blekfet2
2005-12-15, 17:00
Alltså du tappar som en tjej? :confused:
vet inte...vad tappar en tjej förutom oskulden?
jag ligger på cirka 0,5-1kg veckan när jag ligger under "deff". *grr27*
norsk_gadd
2005-12-15, 17:55
Det är bra, ta det lugnt du bara. Njut av julen och allt som den för med sig. Ta några öl och bara slappa. Samtidigt som du gör det är jag på gymmet och kedjar fast mig i knäböjs-ställningen. See where I´m going? ;)
Det är bra, ta det lugnt du bara. Njut av julen och allt som den för med sig. Ta några öl och bara slappa. Samtidigt som du gör det är jag på gymmet och kedjar fast mig i knäböjs-ställningen. See where I´m going? ;)
Haha, bla bla bla blaaaaaaa..... Im gonna whop ya ass anyway! *flex*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.