Visa fullständig version : Projektarbete
Jag och en polare gör som projektarbete en träningsfilm och undrar bara om ni här har lite ideér på hur den skulle se ut och vad som ska finnas med förutom själva gympassen?
Finns även en annan grupp som gör träningsfilm o de stack till göteborg för att se och filma från fittnesfestivalen...
Troligtvis blir det som så att vi gör övningarna själva och samtidigt berättar hu de ska utföras men det kanske är roligare om man filmar när man kör pass med lite träningsfolk t.ex. nån gladiator elr sm-mästarna i bodybuilding/fittnes (om de nu vill ställa upp på det)?
Sen undrar jag om det finns nåt härligt gym ni tror man får filma på (vi har troligtvis 2 vi skulle få filma från men vill gärna ha nåt riktigt bra gym t.ex. Delta Gym som jag dock tror är helt omöjligt o få filma från.
Dissector
2005-12-08, 12:36
Givetvis ha med när ni äter MAT :D
Gärna bild på föraren när ni kör till gymmet, det har alla stora :hbang:
stahlberg
2005-12-08, 13:39
Det beror delvis på vem som ska se filmen. Om det är träningsintresserade och -kunniga människor ska den innehålla mycket fakta. Ska den visas för sådana som inte vet något om träning ska informationen vara på ett mer grundläggande plan. Man måste tänka sig in i vad som kan intressera mottagaren (i detta fall tittaren).
När jag höll föredrag på en skola för idrottsinstruktörer - som var intresserade av idrott, men hade bara grundläggande kunskaper om styrkelyft (mitt ämne) - så började jag med att väcka de studerandes uppmärksamhet genom att spela upp en videofilm med ENDAST ansikten av lyftare som lyfte knäböj (med grimaser och ljud). Sedan gick jag efterhand in djupare på själva ämnet, men gjorde det omväxlande med hjälp av turvis olika typer av audiovisuella medel.
En film är inte ett föredrag, men tittarna lär sig mer - eller blir mer intresserade - av en film som är gjorda FÖR DEM än en som är gjord AV DIG.
Ska filmen spelas upp i klassen för övriga elever? Vad är det för nivå?
Som stahlberg säger så bör väl filmen anpassas efter publiken.
Om de inte har några kunskaper eller ens träningsintresse bör ni kanske lyfta fram att det är roligt med träning och varför det är bra, varför använder ni vissa övningar och inte kanske snöa in på övningsutförandet för mycket.
Sen har ju alla bra byggarfilmer kalsongposering i omklädningsrummet :D
ok men problemet blir väl lite då att jag inte vet vilka som ser på föredraget eller filmvisningen.
Men det är sagt att den ska rikta sig mest mot nybörjare, vi ska visa hur man utför övningar och liknande men med bara det känns filmen lite tråkig...som sagt skulle det va roligt med lite ideér på andra saker att ha med i filmen t.ex. intervjuer eller pass med diverse "kända" byggare...
Eftersom kosten och själva gym-delen är ganska klar är det just lite andra intressant delar som behövs...
Är det nån tävling på gång strax efter nyår?
stahlberg
2005-12-08, 18:20
Jag har ju inte haft tid att planera, men jag skulle göra filmen ungefär såhär.
Först skulle jag sätta in min egen idé, med ansikten av människor som lyfter böj, sex-sju stycken efter varandra. Grimaserna och de olika ljuden kommer garanterat att locka fram åtskilliga skratt.
Sedan skulle jag själv framträda i bild, som en "hallåa" (en programvärd, eller vad det kan heta), och säga : "Var detta....(något helt annat, t.ex en älgjägare som tappat geväret och ser älgen i vitögat)..."..."Var detta (något annat absurt, t.ex en man som får behandling av John Holmes)" eller liknande, beroende på hur ansiktena ser ut. "Nej, inte alls. Ni ska få en ledtråd till".
Sedan följer NÄRbilder av folk som tränar, man ser nästan bara de svällande musklerna. "Detta är bodybuilders som tränar". Sedan en bild av en känd kroppsbyggare. "Såhär kan man se ut, som NN, om man styrketränar".
På detta sätt hade jag väckt uppmärksamhet, skratt och förundran (hur man kan se ut på detta sätt) hos åskådarna. Sedan hade jag blivit sakligare och sakligare, och minskat på det roliga/absurda etferhand. Om själva träningen och kosten finns så mycket att säga, att det svåra blir att säga 1) tillräckligt lite och 2) tillräckligt lättfattligt.
Fettecke
2005-12-08, 18:31
1. före och efter -bilder...
2. olika produkter, och en detaljerad muntlig beskrivning på varför dom är bra för kroppen och träning.... samt en punkt-baserad text till...
3. Hård musik till träningssekvenserna.
4. använd tunga vikter, loopa lyften för att få många reps, eller byt person... (för att de ska se tufft ut)
ALltid nånting typ ?
Tänk på att Inte gör den allt för lång bli vädigt segt att titta på. Jag tycker nästan max 20 min.
Börja filmen klockan fem på morgonen då ni slänger i er äcklig sörja. Efter ett tag sätter ni er en stund i en trampmaskin och flåsar lite. Sedan går ni till gymmet och lyfter vikter, samtidigt som ni skriker olika häftiga uttryck, såsom 'yeeeeeaaaaah buddyyyyy', 'lightweeeeeeight', och 'baaaao baaaaaaao'. Därefter går ni hem och trampar lite, käkar monstruösa mängder mat.
Detta har fungerat förr, så varför skulle det inte fungera för er?
Kebab-Arne
2005-12-08, 19:15
Kan ju vara vettigt att ha med varför ni kör de övningar ni kör. Exempelvis "Jag brukar börja mina benpass med knäböj, då det är övningen nummer ett för att bygga stora ben. Det som gäller att tänka på i den här övningen är djupet, då du vill träna musklerna i dess fulla längd". Som exempel, räcker gott och väl att säga så mycket. De flesta (99.999%) känner till väldigt lite om kroppsbyggning och hur det går till.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.