Visa fullständig version : Fråga om Lidl rörande köttkvalité
Nu (torsdag) har Lidl öpnnat i Östersund, så att även vi får tillgång till billig kvarg :D. Jag har även observerat att de har sjukt billig kycklingfilé (29.90 för 900g), men till saken hör att man har hört flera skriverier i tidningarna om att köttet har undermålig kvalité i Lidl-affärerna. Är detta något ni kännt av eller?
Helena B
2005-12-08, 00:50
Nu (torsdag) har Lidl öpnnat i Östersund, så att även vi får tillgång till billig kvarg :D. Jag har även observerat att de har sjukt billig kycklingfilé (29.90 för 900g), men till saken hör att man har hört flera skriverier i tidningarna om att köttet har undermålig kvalité i Lidl-affärerna. Är detta något ni kännt av eller?
Jag har köpt både kycklingfilé och kalkonfilé och jag tycker de smakar bra, inte blivit magsjuk eller nåt sånt.
Pellefant
2005-12-08, 00:52
Om du menar den frysta danska i blåa/genomskinliga påsar så har jag inte haft några problem med den.
Ah, perfekt =)
Då ska jag gå och inhandla några kg idag ;).
Det är en del saltvatten i förpackningarna, så det blir svårare att jämföra priser på ett rättvist sätt, men annars skulle jag inte oroa mig.
Fyfan vad jag längtar då lidel snart öppnar i närheten där vi bor
Stor köp av kvarg och kycklingfile :hbang: :eating:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.