Visa fullständig version : Nervös!
Å satan i gatan va nervös jag är! Jag har uppkörning 10.45. Vad ska jag göra? Jag bara går omkring i huset för att sedan sätta mig vid datorn i 15sek, sen tar jag ett nytt varv runt huset o.s.v. Tips någon? :(
Japp, ta det lugnt och se till att fixa kortet.
Lycka till!
mini_Arnold
2005-12-07, 09:39
Å satan i gatan va nervös jag är! Jag har uppkörning 10.45. Vad ska jag göra? Jag bara går omkring i huset för att sedan sätta mig vid datorn i 15sek, sen tar jag ett nytt varv runt huset o.s.v. Tips någon? :(
ja ett citat ur filmen the replicant: "calm the fuck down" // mr van damme
Tänk på att det inte är hela världen om du kuggar, bara att köra igen.
Jag var stöllnervös och kuggade, det är ingen bra ide. försök slappna av.
Ut och övningskör för att få tiden att gå.
Om jag kuggar så finns det inga tider i stan förrän i början av februari tro ja de va:(
Amerikanen
2005-12-07, 09:40
Finns inget tips egentligen, hade rännskita när jag skulle köra upp!
Prova och ladda med K-pax, fungerade utmärkt för mig!
Om jag kuggar så finns det inga tider i stan förrän i början av februari tro ja de va:(
Se det från den positiva sidan. Du slipper att vara fyllechafför i några månader till. :D
Se det från den positiva sidan. Du slipper att vara fyllechafför i några månader till. :D
ja de ä sant :hbang:
nä, jag har en körlektion nu innan så jag måste nog pallra mig iväg. Sitter å laddar med system of a down-kill rock´n roll :hbang:
Tror ej du klarar det mes!
Det är naturligt att vara nervös innan uppkörningen. Det släpper när du sätter dig i bilen - du kan ju köra!
Ta det bara lugnt och försiktigt (http://www.thatvideosite.com/view/661.html) trafiken så ska det nog gå bra.
Perscitus
2005-12-07, 10:50
Ta det bara lugnt och försiktigt (http://www.thatvideosite.com/view/661.html) trafiken så ska det nog gå bra.
Haha, de där arabiska driftingfilmerna är hysteriskt roliga. :laugh: Förstår inte vad de håller på med egentligen, åker omkring och får kast i framhjulsdrivna bilar. I en annan film drog de rätt in i publiken, lär ju omkomma en del människor årligen i de arabiska driftingtävlningarna.
För att komma till saken: sunkan hoppas du tar det lugnt. Nu har du ju redan börjat med du har säkert grejat det här när du är tillbaka. :thumbup:
The_RobRoy
2005-12-07, 11:04
haha, grymt bra dendär, vad heter låten dom spelar?
On topic: hoppas du klara det!
haha, grymt bra dendär, vad heter låten dom spelar?
On topic: hoppas du klara det!
Solid Base - No one else
Metal_boy_
2005-12-07, 12:02
Det går bra när du väl får tummen ur arslet :thumbup: Jag mins när jag körde upp, jag var så nervös att jag trodde jag skulle svimma och spy samtidigt. Vänsterfoten skakade som en asplöv när jag skulle koppla haha, men det gick bra som fan ändå. Körde upp som privatist och lyckades utan att bli avlurad en massa kosing. Kortet kostade bara 3000:- :hbang:
På min första uppkörning var jag grymt nervös. Speciellt för säkerhetskontrollen, som för övrigt gick åt helvete. Glömde allt för att jag var så nervös hehe. Sen när ja väl börja köra så fick jag nått cp ryck i kopplingsfoten så den börja skaka utan hejd, pinsamt som fan hehe.
Andra gången så fick jag någon Praktikant som "uppkörare" och sen var det en kontrollant som skulle kolla att praktikanten dömde mig rätt. Jag trodde då att det var kört. Men det gick bra. Att det var snö var bara ett plus då jag i princip kunde köra hur sakta och ta det hur lungt som helst=).
Körde så lungt att någon kärring som låg bakom börja tuta på mig så resten av uppkörningen satt kontrollanten och praktikanten mest och svor över att man inte ska bete sig så i trafiken, istället för att ha koll på min körning. så jag blev godkänd.
The_RobRoy
2005-12-07, 12:20
Jag hade nog övningskört onödigt mycket på körskolan (om man nu kan köra för mycket - dyrt blev det iallafall)
Grejen va den att körskolan hade en låtsas-uppkörning, när jag gjorde den vart jag dö nervös, gjorde hur många fel som helst, körde runt med handbromsmärket lysande i 30min (den va inte riktigt ordentligt nedtryckt).
Gjorde massa fel, så jag fick som rekomendation att ta MASSA lektioner till.
Så när jag väl körde upp va jag hur säker som helst, va knappt nervös heller, fick godkänt med beröm, inga anmärkningar alls.
Kostade 15 000kr också med allt inräknat *cry*
Jag hade nog övningskört onödigt mycket på körskolan (om man nu kan köra för mycket - dyrt blev det iallafall)
Grejen va den att körskolan hade en låtsas-uppkörning, när jag gjorde den vart jag dö nervös, gjorde hur många fel som helst, körde runt med handbromsmärket lysande i 30min (den va inte riktigt ordentligt nedtryckt).
Gjorde massa fel, så jag fick som rekomendation att ta MASSA lektioner till.
Så när jag väl körde upp va jag hur säker som helst, va knappt nervös heller, fick godkänt med beröm, inga anmärkningar alls.
Kostade 15 000kr också med allt inräknat *cry*
Dom försöker ju bara kräma ur så mkt cash det går. dom ville ha 4 låtsas uppkörningar med mej. Då tar jag hellre två riktiga uppkörningar och hoppas på det bästa=).
The_RobRoy
2005-12-07, 12:31
Dom försöker ju bara kräma ur så mkt cash det går. dom ville ha 4 låtsas uppkörningar med mej. Då tar jag hellre två riktiga uppkörningar och hoppas på det bästa=).
Jo det är väl så, men måste säga att jag blev jäkligt het på att köra, skönt att klara direkt också :)
Kaboffastar
2005-12-07, 12:32
Hehe jag körde 10 ggr hemma 6 på körskolan.
körde upp > klarade. jag var fan inte värd mitt körkort.
( Nu är jag dock bäst ;) )
Mccartney
2005-12-07, 13:38
Tåg två uppkörningar för mig...lyckades med bedriften att köra för fort...däremot lyckades jag ta MC kortet på första försöket. Fick då köra upp den sista gången innan det var uppehåll över vintern...Nog det bästa jag upplevt att klara mc kortet...Jag och en tjej som klarade för lätt mc fick sedan köra hem "själva" från uppkörningen det kändes härligt.
s_himself
2005-12-07, 15:08
Nu vill vi veta... kugga du eller klara du dig?
Jag satte allt på första =)
Inte för att skryta men jag har klarat 4 uppskrivningar och 4 uppkörningar, alla på första försöket. :cool:
Metal_boy_
2005-12-07, 16:01
Nu vill jag veta om sumprunkarn fått lappen!!???
Nu vill jag veta om sumprunkarn fått lappen!!???
Att jag fick, jag klarade det :hbang: Körde upp med pappas jobbas gammla jobbarkompis så vi satt å snacka skit typ hela tiden. Det enda jag gjorde var att jag råkade gasa upp i 45km/h på en 30 väg men jag saktade in i princip på en gång så det gjorde inget :D Han sa att han tycker inte man ska kugga nån för en sån skitgrej med tanke på att tanken med att ha en uppkörning är inte att köra perfekt utan att visa att man kan handla eftersom situationen uppstår :thumbup:
Att jag fick, jag klarade det :hbang: Körde upp med pappas jobbas gammla jobbarkompis så vi satt å snacka skit typ hela tiden. Det enda jag gjorde var att jag råkade gasa upp i 45km/h på en 30 väg men jag saktade in i princip på en gång så det gjorde inget :D Han sa att han tycker inte man ska kugga nån för en sån skitgrej med tanke på att tanken med att ha en uppkörning är inte att köra perfekt utan att visa att man kan handla eftersom situationen uppstår :thumbup:
Grattis, ut med 240n (med tonade rutor och baslåda) och leta en snödriva du kan sätta den i då ;)
Grattis, ut med 240n (med tonade rutor och baslåda) och leta en snödriva du kan sätta den i då ;)
har ingen bil *cry* Ska dock iväg på gymmet å då kör jag mammas 850. Nästan samma sak :D
Metal_boy_
2005-12-07, 16:50
har ingen bil *cry* Ska dock iväg på gymmet å då kör jag mammas 850. Nästan samma sak :D
Grattis!! Nä inte alls samma sak 240n är ju bakhjulsdriven och det är fan så mycket roligare :D
Grattis!! Nä inte alls samma sak 240n är ju bakhjulsdriven och det är fan så mycket roligare :D
exactamundo
stort grattis. hoppas du kör riktigt full till helgen!
wintersnowdrift
2005-12-07, 17:00
GRATTIS!
Jag har haft mitt körkort sedan augusti i år så jag har ganska färskt i minnet hur j-vla skönt det är att klara det :thumbup:.
Slit det med hälsan men ta det lugnt på hala vintervägar :).
//Kristin
stort grattis. hoppas du kör riktigt full till helgen!
Jag fick körkortet betalt om jag inte drack så inte fan ska jag köra rattfull det första jag gör *slap* Inte köra full nångång för den delen
Jag fick körkortet betalt om jag inte drack så inte fan ska jag köra rattfull det första jag gör *slap* Inte köra full nångång för den delen
jag kan INTE ha skojat! :D
nä det är bra. fylletaxi på nyår är skitbra om du har många vänner. blir en bra peng
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.