Visa fullständig version : Färdiglagad mat
keffat_liv
2005-12-06, 19:03
Är ju så jäkla bekvämt:) Men vad är det som är dåligt med det? Finns det nåt dåligt med det? Sitter just nu och äter mamma scans köttbullar och några biffar uppvärmda i micron.
Kan inte tänka mig att det används några högklassråvaror vid tillagningen. Beror förstås lite på om du menar såna mikrorätter eller bara typ scans köttbullar?? Mikrorätterna ger jag inte mycket för....
Är ju så jäkla bekvämt:) Men vad är det som är dåligt med det? Finns det nåt dåligt med det?
Att det inte är gott. Går inte att jämföra med hemlagat.
Fast det var inte det du undrade, och du gillar uppenbarligen det:-)
Helena B
2005-12-06, 19:15
Det är väl att maträtten förlorar näringsämnen eftersom den redan är lagad en gång och du lagar eller värmer upp den igen.
keffat_liv
2005-12-06, 19:16
Kan inte tänka mig att det används några högklassråvaror vid tillagningen. Beror förstås lite på om du menar såna mikrorätter eller bara typ scans köttbullar?? Mikrorätterna ger jag inte mycket för....
Helt färdiga middagar, microrätter är jag inte mycket för utan det är bara just färdiga biffar och scans köttbullar. Kan proteinet tänkas vara sämre?
Chandler
2005-12-07, 14:57
Brukar t.ex. innehålla skapligt mycket fett och lite protein. Åt Euroshoppers köttbullar häromdagen och p/f/k var ungefär 10g/10g/10g, så det är knappast något att skryta med.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.