Logga in

Visa fullständig version : Skulle man kunna likna din träning och matintag vid tvång?

aliquis
2005-12-06, 15:50
Vet inte om jag skall tillåta ett alternativ för "Nej jag tycker inte det är ett tvång men jag gör det för jag 'måste'"... Visst är det frivilligt osv, men om man nu gör det ändå även om det kanske inte passade så bra.. äsch, svara som ni vill, besvara med text om ni önskar.

Grisen
2005-12-06, 15:58
Ja, "ganska tvångsmässig", skulle jag vilja svara, men fyllde ändå i första svarsalternativet. Blir less av att missa träningspass och gå utan bra käk länge.

mela
2005-12-06, 15:59
ska jag träna så.. måste jag äta..

Kwon
2005-12-06, 15:59
Om man inte vill det, är det tvång.

Vill man göra det man gör är det ej tvång.

Finns ett gammalt ordspråk "Vill man vara fin får man lida pin", "Ger man sig in i leken får man leken tåla" etc osv STEVE!

zanzi
2005-12-06, 16:10
Jag älskar att träna och jag älskar att äta så nej, känner inte att det är ett tvång för mig.

Jorgen
2005-12-06, 16:12
Nope. Inte det minsta.

Loke
2005-12-06, 17:49
Beror på vad man menar med tvång. Det är ju knappast så att jag inte kan skita i att äta ordentligt. Men jag tvingar mig ju att göra det. Havregrynsgröten gillade jag inte alls i början, men jag tvingade mig att äta den tills jag vande mig, till exempel.

Ryska_raketen
2005-12-06, 17:50
Ja. Jag blir grinig om ja inte får träna, samma med maten!

rQx
2005-12-06, 18:23
Kosten om det ska vara något. Har aldrig ätit mycket i hela mitt liv och från att äta tre gånger per dag och mycket lite till att gå till 5-6 ggr per dag och mycket är svårt för mig. Träna gör man för att det är kul ;)

raQblad
2005-12-06, 18:26
Träning är oftast skitkul, men vissa dagar känner man sig verkligen opeppad. Men man vet att det är just det där lilla passet som gör att motivationen kommer tillbaka på topp igen, så man tvingar dit sig iaf...och det är värt det! :MrT:

Maten är inga problem, den slinker ner. Förutom om man är på besök hos vänner, men ska börja bära med mig lite keso.

Fettecke
2005-12-06, 18:28
jag svarade nej, det är inget tvång för mig, ett komplement så att säga, jag prioriterar inte träning före något annat... samma sak med maten, jag äter när jag känner för det och för att stilla min hunger, skiter i "2-3 timmes regeln"... men oftast så är jag hungrig inom den intervallen, så de blir mat ändå :).... men under helgerna så fuskas det rejält.

AlexanderYeah
2005-12-06, 18:40
Nä. men det känns lurigt när man har trtänat och kommer hem åsså har man bara flingor hemma. Kan typ inte sova då.

Osten80
2005-12-06, 18:43
Nä. men det känns lurigt när man har trtänat och kommer hem åsså har man bara flingor hemma. Kan typ inte sova då.

Det är ju inte lurigare än att man köper hem mat så att man kan äta ordentligt när man kommer hem efter träningen.

Fatalist
2005-12-06, 19:05
Nope, 0%. Jag gör vad jag har lust med, vill jag kröka en hel dag utan att äta gör jag det.