Logga in

Visa fullständig version : eiselts max gainer

ivandrago
2002-08-02, 01:21
Har någon någon erfarenhet av Eiselts max gainer?

Är ju snäppet billigare än twinlabs, och innehåller en del snabba kolisar till skillnad från twinlabs super gainer som verkar va långsamma..

Hur smakar den? Lättblandad? Resultat?

Tack på förhand!

Frazze
2002-08-02, 01:25
Är ju snäppet billigare än twinlabs, och innehåller en del snabba kolisar till skillnad från twinlabs super gainer som verkar va långsamma..

hm... Va?

Långsamma?

Är det inte så att du förväxlat begreppet komplexa kolhydrater och snabba kolhydrater?
En komplex kolhydrat kan vara snabb, anledningen till átt man skriver ut "komplexa kolhydrater" är bara för att det ska verka tufft:)

The Dwag
2002-08-02, 06:57
Originally posted by ivandrago
Har någon någon erfarenhet av Eiselts max gainer?

Hur smakar den? Lättblandad? Resultat?

Tack på förhand!

Säger bara en sak STOCKHOLMARE ! ;)

Petrus
2002-08-02, 07:15
Jag har aldrig använt den själv, men det verkar vara många som har använt den med gott resultat. Beror ju på lite hur svårt du har för att gå upp i vikt, jag tycker att den innheåller lite för lite kcal för att vara en gainer men det kan man ju kompensera med en extra portion.
Vänligen,,,
Petrus

z_bumbi
2002-08-02, 11:02
Originally posted by Tinner
jag tycker att den innheåller lite för lite kcal för att vara en gainer men det kan man ju kompensera med en extra portion.
Vänligen,,,
Petrus

Hm, är det lägra kaloridensitet på eisellts gainer ?
Eller menar du att portionerna som används som exempel på förpackningen är mindre ?
Det första vore intressant, det andra har ju ingen betydelse överhuvudtaget.

ivandrago
2002-08-02, 12:34
från twinlabs hemsida om super gainer:

"En portion Super Gainers motsvarar en rejäl portion mat med komplexa långsamma kolhydrater, proteiner samt alla de vitaminer, mineraler och näringsämnen som behövs för att kunna träna hårt och öka muskelcelltillväxten och därmed få ut maximalt av träningen."

Jag blev ganska paff när jag läste detta eftersom poängen med gainer är snabba kolisar efter träning..

Någon som vill kommentera??

Och en grej till, eiselts rekommendation är 50g två gånger om dagen.. Är det inte bättre med 100g direkt efter träning? man vill ju ha åtminstone 25g protein då, 50g skulle bara ge hälften..

Patte
2002-08-02, 12:38
50gram? Vad är det för bebisportioner? Hur många gram protein och kolisar blir det? Nää kör på minsta 100gram tror jag isåfall så du får i dig några kalorier! :D

Petrus
2002-08-04, 01:38
Originally posted by z_bumbi

Hm, är det lägra kaloridensitet på eisellts gainer ?
Eller menar du att portionerna som används som exempel på förpackningen är mindre ?
Det första vore intressant, det andra har ju ingen betydelse överhuvudtaget.

Jag syftade iofs på portions-storleken, men visst finns det gainers med bättre kaloridensitet = Fler kcal/100gram.
Vänligen,,,
Petrus

spinkoo
2002-08-04, 09:25
Kollade lite om kolhydraterna fast jag har ingen burk i närheten. Det står faktisikt LÅNGSAMMA på fler ställen än hemsidan. Nån som har burken som kan kolla, jag trodde det var maltodextrin...

KniveN
2002-08-04, 13:28
Lycka till att ta 100g av eiselts gainer den skulle bli så tjock att du skulle behöva äta den med sked.

z_bumbi
2002-08-04, 13:40
KniveN: Beror väl på hur mycket vätska du använder ?

Peter
2002-08-04, 17:11
Har för mig att Eislets gainer har ett GI på ca 70 medan Twinlabs ligger på runt 90. Liten, liten reservation: detta är teoretiska värden som företagen själva uppgett tagna ur mitt minne.

Peter

ivandrago
2002-08-05, 20:45
hm alright köpte den idag..

Köpte chokladsmak..

Först blandade jag 1dl pulver med 4dl vatten rakt av. Resultat: helt vidrigt. Fullt av klumpar..

Sedan testade jag att köra 2dl pulver (100g) med lite mjölk och blanda till en seg massa, sedan hälla på resten av mjölken.. Blev riktigt mumsigt och klumpfritt.. smakade som oboy typ.. :cheers:

Gick åt en hel del mjölk, eftersom det smakade bajs med vatten.. Men jag brukar ändå häva i mig mjölk efter träning så det var lugnt..

4kg för 400kr på nutrition outlet.. :thumbup:

Pecca
2002-08-05, 21:08
Jag brukar blanda min med 5dl vatten. Skakar ordentligt och dricker sedan. Smakar helt okej och har aldrig problem med klumpar:)

KniveN
2002-08-05, 21:50
När jag blandade 100g av Eiselts Gainer med 5-6 dl vatten behövde jag spola vatten på ”sörjan” för att det skulle försvinna från handfatet.

Det går ju inte att ta mer vatten än så i en vanlig shaker.

Men om man blandade i rent proteinpulver så blev den inte lika tjock.

ToXY
2002-08-05, 21:54
Jag får väl knäcka er gainer köpare med att jag gick faktiskt ner i vikt utav Eiselts Gainer... sug på den!:booty:

/Martin

ivandrago
2002-08-05, 23:53
Pecca kör du pulvret eller vattnet först? Hur lyckas du undvika klumpar? Har samma problem med protec.. Blir en jävla massa klumpar!!

Rah
2002-08-06, 08:31
Toxy: Nja, om du går ner i vikt har du ätit för lite under resten av dagen. Du kan aldrig gå ner i vikt genom att tillföra extra energi.

Pecca
2002-08-06, 09:02
Jag ska beskriva grundligt hur jag blandar alla mina drinkar:) :

Först slänger jag i en skopa av det tänkta pulvret. Sedan skakar jag försiktigt shakern så att pulvret blir lite luftigt. Lutar sedan shakern ngt när jag "försiktigt" öser på med vatten. Vänder sedan shakern upp och ner för att sedan knacka 2-3gånger på botten så att pulvret lossnar. Skakar sedan i 5-10sek beroende på hur mycket vatten jag kör med, oftast runt 5dl.
Svårare än så är det inte:)

:muscle: :bpump:

ivandrago
2002-08-06, 15:31
Ah! Tack Pecca! testade din metod nyss och den funkade utmärkt! Inte en enda klump! Mums filibabba! :thumbup:

ToXY
2002-08-06, 23:41
Rah>>>Tydligen var det mer energi i mina protein drinkar än i gainern.:D