handdator

Visa fullständig version : Har snygga/justa personer lättare att hitta flick/pojkvänner?

Slartibartfast
2005-12-06, 13:30
Vad tror ni?

Min syrra ser svinbra ut (släktfel), och är sympatisk och hon var singel ett bra tag. Kunde inte hitta nån bra kille (trots att intressenter gick som kåta frassar kring henne). Min polare har precis blivit singel och min tjejs kompis sade att han har nog inga problem att hitta en bra tjej. Men varför skulle det vara enklare för honom än för nån annan?

Tvärtom verkar det ju som om blåsta och fula personer oftare gifter sig unga. :D

Åsikter?

Herkulez
2005-12-06, 13:31
blåsta och fula personer håller fast vid den första partnern dom får för dom tror att dom ändå inte får bättre, medans snygga personer vet att dom kan välja och vraka hur mkt som helst :D

Slartibartfast
2005-12-06, 13:32
blåsta och fula personer håller fast vid den första partnern dom får för dom tror att dom ändå inte får bättre, medans snygga personer vet att dom kan välja och vraka hur mkt som helst :D

Tänkte jag också på, men ÄR det verkligen så? Jag vet inte. :MrT:

Det måste ju vara svårast om man är både snyggast och justast i världen. Då är ju alla fulare och dummare än man själv, och man hittar ingen. Dör ensam.

Grisen
Lägg upp en bild på syrran, så får vi avgöra om hon är snygg eller inte! (Gärna lättklädd)

Sheogorath

Ord, ord & ord.

Slartibartfast
2005-12-06, 13:33
Lägg upp en bild på syrran, så får vi avgöra om hon är snygg eller inte! (Gärna lättklädd)

Jag vet inte om hon skulle gilla det...

Rocco
2005-12-06, 13:39

Om hon är det minsta lik Slarti så tvivlar jag inte en sekund på att hon är läcker. Slarti är ju lätt snyggast på Kolo :D

Slartibartfast
2005-12-06, 13:45
Slarti är ju lätt snyggast på Kolo :D

Ingen annan ens i närheten.

Fatalist
2005-12-06, 13:47
Utseende 10%
Attityd, framförande 90%

Snake
2005-12-06, 13:50
Vad menar du med enklare? Oddsen är bättre i det avsendet att han träffar kanske fler brudar än en ful kille gör, men det betyder inte att nån av dem duger.
Passar man ihop så gör man, sen om man är ful eller snygg är skitsamma i slutändan

Edit: Mina vänner tycker att jag ser bra ut, men jag har varit singel rätt länge - och det beror på det sista jag skrev.

Mental
2005-12-06, 13:50
Ahh, då kan jag se min frånvaro av flickvänn som ett tecken på att jag är snygg? :thumbup:

Men Tja, min avsaknad av flickvänn beror på att jag inte raggar, har älskarinna och är kräsen som få och ovillig att flytta från norrland :cool:

Slartibartfast
2005-12-06, 13:52
Utseende 10%
Attityd, framförande 90%

*host* *bs* *host*

Menar du att justa personer med attityd/utstrålning har lättare att hitta en partner?

Det är ju det jag frågar.

TrasMannen
2005-12-06, 14:22
En riktigt snygg tjej som vet att hon är väldigt snygg blir direkt ruskigt ful.
Självsäkerhet är bra. men inte översjälvsäker. fifan, det finns inget fulare.

Pingu
2005-12-06, 14:24
Trasmannen fick med allt där :thumbup:

Kaboffastar
2005-12-06, 14:25

Det ÄR så.

Slartibartfast
2005-12-06, 14:31
You're all missing the point.

Kwon
2005-12-06, 14:37
Någon kändis som syrran liknar då Slarti?

Artist, skådis, Kolo-kändis etc..

Piranha
2005-12-06, 14:45
En sak kan vara att förmycke looks , charm , ustrålning kan också vara negativt såsätt att folk drar sig för att intessera sig för den personen kanske pga att de inte tror de har en chans alt , tror de blir brädade etc..

Lika barn leka bäst typ.

Diana
2005-12-06, 14:47
Ja tror ett jäkla vanligt skäl till att blåsta/fula gifter sej unga är att de
har lägre självkänsla och därför i större behov av att 'ha nån' att
bli bekräftad av. =) Snygga är ju oftast självsäkrare och har därför inte
lika stort bekräftelse behov.
En riktigt snygg tjej som vet att hon är väldigt snygg blir direkt ruskigt ful.
Självsäkerhet är bra. men inte översjälvsäker. fifan, det finns inget fulare.
hmm intressant de där att vi tjejer ska va så ödmjuka i de avseendet.. medans hos killar är de tvärt om.. *screwy* :D

I mina ögon blir en person(oavsett kön) snyggare om han/hon är
självsäker och anser sej va snygg. På samma sätt som en person som
har en 'ursäkta att ja finns till'- attityd automatiskt blir mindre attraktiv..
Men ja antar att de beror på va man dras till..
Vissa dras till folk som är frammåt, andra dras till blygare människor osv =)

Diana
2005-12-06, 14:48
Lika barn leka bäst typ.
jao på den :thumbup:

Fatalist
2005-12-06, 14:50
*host* *bs* *host*

Menar du att justa personer med attityd/utstrålning har lättare att hitta en partner?

Det är ju det jag frågar.

Du kan vara hur snygg som helst men inte fan får du några brudar geno matt stå i ett hörn och vänta.

Jag måste missat nåt, men när blev du kolo-raggningspsykologen?

Piranha
2005-12-06, 14:52
Du kan vara hur snygg som helst men inte fan får du några brudar geno matt stå i ett hörn och vänta.

I samma veva som du blev NÄST snyggast på kollo ?

Kwon
2005-12-06, 14:52
En sak kan vara att förmycke looks , charm , ustrålning kan också vara negativt såsätt att folk drar sig för att intessera sig för den personen kanske pga att de inte tror de har en chans alt , tror de blir brädade etc..

Lika barn leka bäst typ.

Precis, för mycke looks o confidence gör ju att vissa inte tror de har någon chans alls.

Man vet ju att man inte har någon chans på Jense, så är det bara! :thumbup:

Fatalist
2005-12-06, 14:54
I samma veva som du blev NÄST snyggast på kollo ?

Sig till när jag ska börja bry mig... så ska jag försöka :)

Jag känner igen det där med att inte tro matt de har en chans på mig, folk säger ofta så när jag väl pratar med dem :mallan:

Piranha
2005-12-06, 14:54
Jag skulle gärna vilja se en bild på denna uppenbarelse ifrån de Finska urskogarna.'

( I rent studiesyfte då )

Kwon
2005-12-06, 14:56
Jag nöjer mig med en liknelse för att få en uppfattning.

Tex, Syrran liknar sångerskan i Nightwish eller etc..

Någon kändis måste hon väl likna/påminna om? :D

JustinCredible
2005-12-06, 14:57
Jag står alltid i ett hörn och tittar på skorna. Tjejerna kommer till mig. Faktiskt.

Piranha
2005-12-06, 14:59

Vi vet ju alla hur finnar och finskor ser ut i sina manchester kostymer med stripigt hår och träskor.

Vi alla har en referens , frågan är mest är de lilla my eller muminmamma eller Sirpa den finska släggkasterskan vi snackar om ?

kimonque
2005-12-06, 15:01
Jag står alltid i ett hörn och tittar på skorna. Tjejerna kommer till mig. Faktiskt.

Konstigt, du står väl brevid de andra pojkarna på minidiscot

Kwon
2005-12-06, 15:01
Jag försökte plötsligt att komma på snygga tjejer från Finland, men fick hjärnstopp (inte första gången).

Sedan efter ett tags tänkande kom jag endast på tre tjejer/damer från Finland.

Hon från Nightwish, en blond tjej som spelar violin och Arja Saijonmaa (Vem är du, vem är jaak).

Snacka om att tappat kollen genom åren.

Kwon
2005-12-06, 15:02
Konstigt, du står väl brevid de andra pojkarna på minidiscot

ROFFLECOPTER! :laugh:

fonzie
2005-12-06, 15:03
Jo för fan. Det stämmer. Men omöjligt är det inte. Jag har alltid trott att det man saknar i utseende får man kompensera i personlighet. Självklart finns det folk som har båda eller saknar båda. Men rent generellt.
Jag kan tala ur egen erfarenhet. Jag var nära på att få ihop det med en absolut gastkramande snygg tjej. Även fast jag var/är fet ful och osjälvsäker.

Nina L
2005-12-06, 15:04
Det är lite som när man har garderoben full med kläder men ändå inte kan hitta någonting att ha på sig. Är man kräsen och har höga krav så är det inte lätt, trots ett stort utbud.

Trasmannen: Jag undrar varför du känner så. Kanske säger det mer om dig än om tänkta dam. Inget illa alltså, men det skulle kunna bero på att du inte pallar tanken att hon kanske tycker att hon är snyggare än vad du är. Själv tycker jag att det är attraktivt med en kille som verkligen vet att han ser bra ut. Självförtroende är attraktivt. (Inte att förväxla med att vara en uppblåst idiot eller en bitch!)

Zozza
2005-12-06, 15:05
Jag känner igen det där med att inte tro matt de har en chans på mig, folk säger ofta så när jag väl pratar med dem :mallan:

Kan du sluta skriva "matt".. :MrT:
confusing.

TrasMannen
2005-12-06, 15:10
Jhmm intressant de där att vi tjejer ska va så ödmjuka i de avseendet.. medans hos killar är de tvärt om.. *screwy* :D

Nej, det är lika för båda könen.

I mina ögon blir en person(oavsett kön) snyggare om han/hon är
självsäker och anser sej va snygg. På samma sätt som en person som
har en 'ursäkta att ja finns till'- attityd automatiskt blir mindre attraktiv..
Men ja antar att de beror på va man dras till..
Vissa dras till folk som är frammåt, andra dras till blygare människor osv =)
Ja, självsäkerhet ÄR bra. Men inte översjälvsäker. Stor skillnad.

Yankeee
2005-12-06, 15:11

För exempel, studera personer som är med på ricki lake.

TrasMannen
2005-12-06, 15:13
Trasmannen: Jag undrar varför du känner så. Kanske säger det mer om dig än om tänkta dam. Inget illa alltså, men det skulle kunna bero på att du inte pallar tanken att hon kanske tycker att hon är snyggare än vad du är. Själv tycker jag att det är attraktivt med en kille som verkligen vet att han ser bra ut. Självförtroende är attraktivt. (Inte att förväxla med att vara en uppblåst idiot eller en bitch!)

Men vad är det med folk. JAG HAR JU SAGT ATT SJÄLVFÖRTROENDE ÄR NÅGOT BRA. MEN DET FÅR INTE GÅ I ÖVERDRIFT!

TrasMannen
2005-12-06, 15:13
För exempel, studera personer som är med på ricki lake.

:laugh:
Så rätt! :thumbup:

Nina L
2005-12-06, 15:15
Men vad är det med folk. JAG HAR JU SAGT ATT SJÄLVFÖRTROENDE ÄR NÅGOT BRA. MEN DET FÅR INTE GÅ I ÖVERDRIFT!
Ja, men det hade du inte skrivit när jag svarade. Juh! Förresten så finns det inget som heter "översjälvsäker". *slap*

TrasMannen
2005-12-06, 15:16
Ja, men det hade du inte skrivit när jag svarade. Juh! Förresten så finns det inget som heter "översjälvsäker". *slap*
Jag skrev det i min första post som du svarade på. :booty:
Jo nu finns det ett sådant ord *slap*

Mago
2005-12-06, 15:17
Jo. Eller killen som starade en tråd om att han var för snygg för en brud han var tillsammans med och inte visste vad han skulle ta sig till.. Inte så jävla tilltalande kanske.

Slartibartfast
2005-12-06, 15:17

Topicen borde ha varit "är det lättare för attraktiva personer...", så får man definiera attraktiv hur man vill. Ni hänger upp er på utseendet för mycket om ni anser att annat är viktigare.

Yankeee
2005-12-06, 15:18
Jo. Eller killen som starade en tråd om att han var för snygg för en brud han var tillsammans med och inte visste vad han skulle ta sig till.. Inte så jävla tilltalande kanske.

Klassiker :thumbup:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=23822

Diana
2005-12-06, 15:20
. Jag var nära på att få ihop det med en absolut gastkramande snygg tjej. Även fast jag var/är fet ful och osjälvsäker.
Ja tror sånt skulle ske mkt oftare om de inte vore för det att folk verkar
ha en (miss)uppfattning att snygga/självsäkra/charmiga är mer
komplicerade än andra :confused: Det är såå synd, för ja vet flera par
som ja försökt fixa ihop(matchmaker på deltid ja :D) där två 'olika' fallit
pladask för varann, men den ena känner sej 'mindre' och backar ur :(
ävenfast de skulle funkat finemang av allt att döma =)

Slartibartfast

What possible nytta skulle en jämförelse med nån kändis ha? Hon kan ju se ut hur som helst i alla fall. :MrT:

Mago
Om man tar en snygg och en ful person med samma självsäkerhet/utstrålning/raggningsteknik så får ju säkerligen den snygga personen mycket mer napp. Men utseendet spelar nog inte så stor roll som du verkar tycka Slarti.

Slartibartfast
2005-12-06, 15:23
Om man tar en snygg och en ful person med samma självsäkerhet/utstrålning/raggningsteknik så får ju säkerligen den snygga personen mycket mer napp. Men utseendet spelar nog inte så stor roll som du verkar tycka Slarti.

Ja, klart han får mera napp. DUH! *rolleyes*

Frågan är väl om han/hon vill ha dem som nappar, alltså har han/hon lättare att hitta en partner?

Slartibartfast
2005-12-06, 15:24
Det är lite som när man har garderoben full med kläder men ändå inte kan hitta någonting att ha på sig. Är man kräsen och har höga krav så är det inte lätt, trots ett stort utbud.

ÄNTLIGEN nån som fattar vad denhär tråden handlar om. :thumbup:

Diana
2005-12-06, 15:28
Nej, det är lika för båda könen.

Ok de är din åsikt, de respekterar jag =)

Altså i mina ögon kan en person aldrig bli oattraktiv hur snygg den än anser sej vara, MEN de finns handlingar runt om detta som kan göra personen mer oattraktiv, tex om den stöter påfluget på folk med en dryg gods-gift-to-women-attityd typ :D Men då är de just stötandet som gör oattraktiviteten =) Självförtroende ensamt kan (i mina ögon) aldrig bli oattraktivt hur stort de än är :thumbup:

Kwon
2005-12-06, 15:30
Så hur gör man till sättet/beteendet för att bli oattraktiv i dina ögon då Diana? [Förutom gods gift to women-beteendet]

Är det det enda?

Diana
2005-12-06, 15:32
Klassiker :thumbup:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=23822
hahaha *popcorn* :D

TrasMannen
2005-12-06, 15:36
Ok de är din åsikt, de respekterar jag =)

Altså i mina ögon kan en person aldrig bli oattraktiv hur snygg den än anser sej vara, MEN de finns handlingar runt om detta som kan göra personen mer oattraktiv, tex om den stöter påfluget på folk med en dryg gods-gift-to-women-attityd typ :D Men då är de just stötandet som gör oattraktiviteten =) Självförtroende ensamt kan (i mina ögon) aldrig bli oattraktivt hur stort de än är :thumbup:

Ok, men personens handlingar är ju baserade på hans överdrivna självsäkerhet vilket gör personen oattraktiv, vilket gör hans självsäkerhet oattraktiv. Tror vi tänker på samma sätt fast titulerar det olika.

En Självsäker människa som är snäll och ödmjuk är :thumbup:
De två sistnämna egenskaperna fattas alltså helt hos översjälvsäkra människor.

Översjälvsäkerhet är avtändande i alla områden oavsätt om det är i hur snygg man är eller annat.

carlsm
2005-12-06, 15:39
Har snygga/justa personer lättare att hitta flick/pojkvänner? Vad tror ni?

JA, vad gäller just snygga personer. Justa personer är en helt annan sak, där tror jag inte det hjälper. Snarare ser man ju ständigt bevis för att man som kille inte behöver vara särskilt schysst, nästan mer tvärtom. Det säger tjejerna själva, de ser det inte som någon spännande utmaning eller liknande. Så det är min åsikt att bara vara schysst inte leder någon vart i flickvänsjakten.

Diana
2005-12-06, 15:50
Så hur gör man till sättet/beteendet för att bli oattraktiv i dina ögon då Diana? [Förutom gods gift to women-beteendet]

Är det det enda?
*tänka tänka*
hmm faktiskt de enda ja kommer på nu som kan vara direkt avtändande :D
finns ju massa småsaker oxå, tendenser till otrohet, våldsam osv osv

Sjävförtroende ska man ju ha när man stöter på folk men de finns en viss (iofs rätt sällsynt)attityd/kroppsspråk/sätt att snacka som ger äckligt tydliga signaler att en person tror han kan få exakt vem han vill.

bolt
2005-12-06, 15:51
Ingen som kommer ihåg TheGame?

Slartibartfast
2005-12-06, 15:55
JA, vad gäller just snygga personer. Justa personer är en helt annan sak, där tror jag inte det hjälper. Snarare ser man ju ständigt bevis för att man som kille inte behöver vara särskilt schysst, nästan mer tvärtom. Det säger tjejerna själva, de ser det inte som någon spännande utmaning eller liknande. Så det är min åsikt att bara vara schysst inte leder någon vart i flickvänsjakten.

Du blandar på begreppen "Att få napp" och "hitta en flickvän/pojkvän".

Det är självklart att man får mera napp om man är attraktiv, men attraktivitet gör en oftast väldigt kräsen, så i slutändan har man inte så många att välja på.

Diana
2005-12-06, 16:04
Tror vi tänker på samma sätt fast titulerar det olika.

Ah preciiis! :thumbup: :)

Fagen
2005-12-06, 16:12
Gör en poll där folk får skriva hur unga de var när de träffade sin livspartner. Sen kan Slarti jämföra svaren med fotona i medlemsbilder och se om hans tes att fula stadgar sig tidigare och att snygga har svårt att träffa en partner stämmer.

Själv var jag 28 år... :hbang:

Röda_Lacket
2005-12-06, 16:29
Vi vill ju se en bild på din syrra nu *popcorn*

Kwon
2005-12-06, 16:30
Hur gammal e syrran förresten Slarti? :naughty:

aliquis
2005-12-06, 16:33
Vad tror ni?

Min syrra ser svinbra ut (släktfel), och är sympatisk och hon var singel ett bra tag. Kunde inte hitta nån bra kille (trots att intressenter gick som kåta frassar kring henne). Min polare har precis blivit singel och min tjejs kompis sade att han har nog inga problem att hitta en bra tjej. Men varför skulle det vara enklare för honom än för nån annan?

Tvärtom verkar det ju som om blåsta och fula personer oftare gifter sig unga. :D

Åsikter?Snyggare kanske kräver mer? Vet inte, min syster har en kompis som är rätt söt som visst inte heller hittar något ;), men jag har uppfattat det som att hon mest är lite för blyg.

TrasMannen
2005-12-06, 16:39

Det är självklart att man får mera napp om man är attraktiv, men attraktivitet gör en oftast väldigt kräsen, så i slutändan har man inte så många att välja på.

Jag tror det ligger något i det. Men frågan blir ju då också, vad säger att en "attraktiv" människa vill ha samma sorts attraktion hos partnern.
Ärligt talat så tror jag Killar är generellt mer kräsna med utseendet på sin partner. Jag ser oftare fler par där tjejer är snygga och killen ful än tvärtom.

Men jag tror att snygga tjejer/killar som de flesta tycker är snygga ser just ut som resten av bunten av snygga tjejer/killar. Och när man har kommunicerat med ett antal ur den "bunten" så drar man slutsatsen att alla är så. Vilket gör att man kommer undvika den gruppen omedvetet.

Om man däremot är snygg på ett ovanligt sett (svårt att förklara, men ni fattar säkert). En sådan person kan säkert uppfattas som ful av vissa och riktigt snygg av andra.
Jag tror att man har lättare att hitta pojkvän/flickvän om man har ett sådant yttre.

OM man endast pratar om den yttre faktorn.

Jag tror defenitivt utstrålningen är något som de flesta faller för.

wintersnowdrift
2005-12-06, 16:46
Tror jag att snygga personer har lättare att få "napp"? Ja.
Tror jag att snygga personer har lättare att hitta pojk/flickvänner? Nej.

Antagligen kommer fler människor att "spontanragga" på en snygging än på... någon som är mindre snygg, för att uttrycka sig PK ;). Snyggot borde således ha lättare att få ett engångsligg. Däremot - when it comes to love så ser jag ingen koppling mellan ett fördelaktigt yttre och kapaciteten att älska. För om så vore fallet - är det bara snygga människor som kan känna äkta kärlek? Och att alla andra bara "nöjer" sig med vad de får?

//Kristin

Slartibartfast
2005-12-06, 16:49
Grattis Kristin, du har också fattat vad tråden handlar om. :thumbup:

Kwon
2005-12-06, 16:50
Kristin är enormt intelligent. (Har kondition också!) :thumbup:

Så Slarti, hur gammal e syrran? :D

Slartibartfast
2005-12-06, 16:52
Så Slarti, hur gammal e syrran? :D

29.

Kwon
2005-12-06, 16:54
29.

Någon kändis hennes utseende påminner om? :) Typ Linda Lampenius eller

Slartibartfast
2005-12-06, 16:56
Någon kändis hennes utseende påminner om? :) Typ Linda Lampenius eller

Varför vill du veta det? Vem jag tycker hon liknar säger ju inget om hur hon ser ut i verkligheten.

Kwon
2005-12-06, 17:00
*nyficken* (som en annan kolo-medlem utryckte sig)

Så man kan få en bild, om du kan komma på en kändis med påminnande drag etc :)

Vem tycker du hon liknar då?

Slartibartfast
2005-12-06, 17:03
*nyficken* (som en annan kolo-medlem utryckte sig)

Så man kan få en bild, om du kan komma på en kändis med påminnande drag etc :)

Vem tycker du hon liknar då?

Säger jag att hon liknar en kvinna får du antagligen en riktigare bild av hur hon ser ut än om jag börjar nämna namn. :)

Catstyle
2005-12-06, 17:35
Tror jag att snygga personer har lättare att få "napp"? Ja.
Tror jag att snygga personer har lättare att hitta pojk/flickvänner? Nej.

Antagligen kommer fler människor att "spontanragga" på en snygging än på... någon som är mindre snygg, för att uttrycka sig PK ;). Snyggot borde således ha lättare att få ett engångsligg. Däremot - when it comes to love så ser jag ingen koppling mellan ett fördelaktigt yttre och kapaciteten att älska. För om så vore fallet - är det bara snygga människor som kan känna äkta kärlek? Och att alla andra bara "nöjer" sig med vad de får?

//Kristin
Väl skrivet.
Jag tror dock att det till en viss grad finns ett samband mellan ens förmåga att "spontanragga" och få en riktig pojk/flickvän.
Inte linjärt såklart, och inte heller speciellt stort, men det finns där.

Mina egna erfarenheter säger att många seriösa förhållanden startar med just spontanragg. (bra uttryck!)

Antosh
2005-12-06, 17:56

så sant :thumbup:

snäll är man mot kompisar *innocent*

stahlberg
2005-12-06, 18:06
Vad som gör en människa snygg eller attraktiv är delvis en smaksak. Men det finns trots detta vissa skönhetsideal, som en människa måste uppfylla för att vara "snygg". En del av dessa skönhetsideal är allmängiltiga, en del varierar från en tidpunkt till en annan (i ett längre tidsperspektiv).

Rent allmänt får en "snygg" människa lättare napp - eller varför inte en flicm- eller pojkvän - lättare än genomsnitsmänniskan med alldagligt utseende. Men det är naturligtvis LÅNGTIFRÅN hela sanningen.

Personligheten är minst lika viktig när det gäller att hitta en partner som utseendet. Här har talats mycket om självsäkerhet. Självsäkerheten är en egenskap som är viktigare när MAN SJÄLV "jagar" en partner än som "attraktiv egenskap" för en partner. Är man själsäker vågar man lättare ta kontakt, inleda ett samtal, vara sig själv. Självsäkerhet är INTE nödvändigt knuten till utseendet. En människa måste ha något att bygga sin självsäkerhet på. Det KAN (i synnerhet för unga människor) vara utseendet, men det kan också vara något helt annat. Dessutom behöver självsäkerhet som sagt inte vara tilltalande på en tilltänkt partner. Det kan t.om vara tvärtom : självsäkerheten kan varka frånstötande, eller göra att den snygga, självsäkra personen känns ouppnåelig för en annan person. Som någon skrev kan självsäkerhet kombinerad med framfusighet eller ett stort självhävdelsebehov verka synnerligen oattraktiv. Och tvärtom, osäkerhet kan verka attraktiv, eller t.ex väcka en annan människas sympati, omtanke eller beskyddarinstinkter,

Utseende och själsäkerhet är iof egenskaper som gör det lättare att få en partner. Men dessa egenskaper bör vara kombinerade med andra tilldragande egenskaper : charm, humor, "trevlighet", öppenhet, förmåga att känna empati, omtänksamhet, för att nämna några. Det är helhetspersonligheten - och inte enskilda personlighetsdrag - som är avgörande.

Slartibartfasts syster är måhända attraktiv och självsäker. Detta betyder inte att hon har vare sig lättare eller svårare att få en pojkvän än andra. Det är helheten som avgör.

Hon kan naturligtvis vara kräsen. Men det behöver inte vara så. Om hon upplever det som ett problem att vara singel kanske hon helt enkelt - sina positiva egenskaper till trots - saknar något i sin personlighet som är tilldragande för män. Upplever hon det INTE som ett problem att vara singel kanske hon inte ens VILL binda sig. Vi vet inget om henne ; hon kan t.om vara lesbisk och ännu inte kommit ut ur det s.k skåpet.

Rent allmänt är det dock helhetspersonligheten som är avtgörande för hur lätt eller svårt det är att hitta en partner, även om utseendet (tillsammans med andra egenskaper) kan göra det lättare.

Pudzianovski
2005-12-06, 18:09
Stahlberg: Aldrig funderat på att bli författare, krönikör eller liknande?

stahlberg
2005-12-06, 18:44
Jag har skrivit en eller annan artikel gällande mitt specialområde.

wintersnowdrift
2005-12-06, 18:50
Väl skrivet.
Jag tror dock att det till en viss grad finns ett samband mellan ens förmåga att "spontanragga" och få en riktig pojk/flickvän.
Inte linjärt såklart, och inte heller speciellt stort, men det finns där.

Mina egna erfarenheter säger att många seriösa förhållanden startar med just spontanragg. (bra uttryck!)

Säkert finns det ett sådant samband. Å andra sidan behöver det nog inte alltid vara så att spontanraggningsförmågan (jag struntar i citationstecknen eftersom begreppet fick godkänt ;)) hänger ihop med utseendet heller. Alla attraktiva människor är inte grymma förförare, samtidigt som det faktiskt tycks finnas "fula" personer som lever lyckliga i alla sina dager med någon de älskar :).

//Kristin

Catstyle
2005-12-06, 19:07
Så sant så sant.
Väl formulerat. :thumbup:

Metal_boy_
2005-12-06, 19:31
Förskräckligt att brudarna börjar snegla lite först nu igen när man gått ner i vikt. Vilket samhälle vi lever i alltså, jag lider något ohållbart *grr27*

:D

rQx
2005-12-06, 19:43
Tror det är som någon innan säger att attityd/framfusighet är mycket av det hela. Är man snygg och blyg så är det nog inte jätte lätt att hitta någon.

Kebab-Arne
2005-12-06, 19:59
Tror det är som någon innan säger att attityd/framfusighet är mycket av det hela. Är man snygg och blyg så är det nog inte jätte lätt att hitta någon.

Nu vet jag inte vem som sa det rQx referar till men håller med. Ett fult utseende kan mycket väl vägas upp av en pratglad mun och självsäkert agerande, eller på annat sätt skaffa sig uppmärksamhet.

rQx
2005-12-06, 20:02
Här är han som gjorde det!!! *kissass*

Utseende 10%
Attityd, framförande 90%

Mago
2005-12-06, 20:38
Haha, erkänn att du sitter och sliter håret av dig för att folk avviker helt från vad du snackar om Slarti. :D

Spannmål
2005-12-06, 21:18
Tråden handlade väl om hans syster? Eller?

Cilia
2005-12-06, 21:22
Nu börjar jag haja, jag är helt enkelt för snygg!!!!!!! *slår mig för pannan*
Vilken uppenbarelse!

Diana
2005-12-06, 22:09
Nu vet jag inte vem som sa det rQx referar till men håller med. Ett fult utseende kan mycket väl vägas upp av en pratglad mun och självsäkert agerande, eller på annat sätt skaffa sig uppmärksamhet.
exakt! på samma sätt kan en person som har skitfina drag rent visuellt bli ful/mindre snygg om den saknar utstrålning/hållning mm
(fortfarande (imo) -har lett till missförstånd förr därav övertydligheten aber jah :D )

Cilia- beauty is a biatch :MrT: :D

sorry slarti för alla avvikanden i tråden hehe *kissass* :love:

carlsm
2005-12-06, 22:55

Jag tror inte jag missuppfattade frågan för när jag svarade tänkte jag primärt på just flickvänshittandet och sekundärt på att få napp. Lite som om man har gott om pengar, utbudet för din möjliga konsumtion växer enormt - du kan trots eventuell kräsenhet välja bland så mycket mer och därmed ha större möjlighet att nyttomaximera ditt konsumtionsval. Likväl borde snygga människor ha ett större utbud att välja bland. Det valbara Soritementet växer uppåt utefter snygghets/kvalitetsskalan. En snygging kan därmed sägas ha råd att vara kräsen om man så vill eftersom lågkvalitativt utbud kan substitueras mot ett för snyggingen förbehållet och tillgängligt högkvalitativt utbud. Bara schyssthet å andra sidan tror jag inte ökar på det tillgängliga urvalet på samma sätt. Min åsikt baserar jag på bitter erfarenhet såväl som rena iakttagelser.

Jag har även sett/hört schyssta såväl som oschyssta snyggingar vilka haft svårt att hitta någon men det har varit undantag och deras största problem har varit obefogat dålig självkänsla eller rädsla att bara utnyttjas för att motparten ska ha en snygg kylarprydnad.

Stab
2005-12-07, 00:46

precis.

Prankie
2005-12-07, 02:17
Är väl som köpa lottor, snygga personer har råd med fler.

pocoloco
2005-12-07, 03:04
Alla människor är vackra, även ni era skabbiga jävlar.
:whipped:

Pressarn
2005-12-07, 07:03
Vissa av er snackar om att hitta pojk/flickvän medan andra snackar om att få hem någon från krogen.

Lika barn leka bäst tror jag stämmer. Är man både snygg och smart så finns det inte så många "lika barn".

Går man på en vanlig fest eller något billigt disco så är det nog lättast om man är snygg och blåst. Snygga akademiker skulle tycka att alla andra var blåsta, inte lätt att hitta någon då. Samtidigt som alla bimbos skulle tycka att man själv var en tråkig nörd.

Bla bla bla... Kan skrivas en bok om ämnet.

"LIKA BARN LEKA BÄST !!"

Pressarn
2005-12-07, 07:09
Har edit-knappen försvunnit eller är jag för trött?

Man vill inte ha någon som är bättre än en själv på alla sätt, då känner man sig... kass.

Nina L
2005-12-07, 07:24
Lika barn leka bäst tror jag stämmer. Är man både snygg och smart så finns det inte så många "lika barn".
Nu var ju inte frågan om snygga och smarta personer har lättare att hitta partner utan frågan gällde snygga och schyssta personer. Men om vi byter smart mot schysst i din mening så håller jag med till 100 %. Ju ovanligare man är desto svårare får man att hitta sin like, och nu utgår jag ifrån att de flesta är lite så där halvschyssta och halvsnygga. Det tog mig 3 år, och då var jag ändå tvungen att göra avkall på mitt ålderskrav. :D Att hitta en lika bra karl som jag har nu skulle med all säkerhet ta en jävla tid även om intresserade inte saknas.

Diana
2005-12-07, 08:51
bra sammanfattat av stahlberg :thumbup:
Nu var ju inte frågan om snygga och smarta personer har lättare att hitta partner utan frågan gällde snygga och schyssta personer. Men om vi byter smart mot schysst i din mening så håller jag med till 100 %. Ju ovanligare man är desto svårare får man att hitta sin like, och nu utgår jag ifrån att de flesta är lite så där halvschyssta och halvsnygga. Det tog mig 3 år, och då var jag ändå tvungen att göra avkall på mitt ålderskrav. :D Att hitta en lika bra karl som jag har nu skulle med all säkerhet ta en jävla tid även om intresserade inte saknas.
Ähhh kan han bara baka goda kladdkakor så äre bra hehehe

nämen ja tror dom killar man 'klickar' underbart med på alla plan bara comes around var ca 5-10 e år :MrT: (för de alldra flesta?)
komms de visst fram till i en diskussion igår.. :D
så håll i honom flicka!! :D

Slartibartfast
2005-12-07, 09:14
Vi vet inget om henne ; hon kan t.om vara lesbisk och ännu inte kommit ut ur det s.k skåpet.

Hon är lyckligt gift och har just fått en son. :)

Slartibartfast
2005-12-07, 09:15
Haha, erkänn att du sitter och sliter håret av dig för att folk avviker helt från vad du snackar om Slarti. :D

:confused:

Saklig urspårning som alla andra trådar.

stahlberg
2005-12-07, 09:21
Slarti : Jag gick tillbaka i tråden och såg ursprungsfrågeställningen. Den gällde ju inte främst din syster utan en helt annan person, och sedan om snygga i allmänhet lättare får en partner än andra. Det var huvudsakligen det jag behandlade i mitt inlägg.

Detdär med att din syster skulle vara lesbisk har jag naturligtvis inte trott ens för ett ögonblick. Det la jag till bara i provokativt syfte, jag visste att det var en sak du skulle reagera på/hänga upp dig på. Du är en person som har en klar personlig bild av hur saker och ting SKA VARA, och du kan inte ens tänka TANKEN att du skulle ha en lesbisk syster.

Lyckligt gift? Ta det lugnt bara, äktenskapslyckan har en tendens att minska i proportion med att tiden för hur länge man varit gift ökar.

Slartibartfast
2005-12-07, 11:17
Slarti : Jag gick tillbaka i tråden och såg ursprungsfrågeställningen. Den gällde ju inte främst din syster utan en helt annan person, och sedan om snygga i allmänhet lättare får en partner än andra. Det var huvudsakligen det jag behandlade i mitt inlägg.

Ja, det stämmer. Det verkar dock som om folk hakat upp sig på min syster. :D

Du är en person som har en klar personlig bild av hur saker och ting SKA VARA, och du kan inte ens tänka TANKEN att du skulle ha en lesbisk syster.

Skulle min syster råka vara lesbisk skulle det inte störa mig det minsta. Vad har jag skrivit som gör att du kan dra den slutsatsen? Eller är det bara baserat på fördomar du har mot mig? Tycker du att min kommentar om att hon är gift var hostil på något sätt?

Lyckligt gift? Ta det lugnt bara, äktenskapslyckan har en tendens att minska i proportion med att tiden för hur länge man varit gift ökar.

Ja? Och? Är det ok för dig att hon är lycklig just nu?

adeleine
2005-12-07, 11:55
Det beror ju helt och hållet på vad man letar efter...En mer attraktiv människa kommer kanske lättare i kontakt med andra människor men det innebär ju inte att man för det hittar kärleken. Kraven varierar ju från person till person och kärleken kan ju slå till när man minst anar det till de minst oanade personer.

Jag känner till ett antal människor som är i förhållanden där de inte är sig kära som de förmodligen bör vara i ett förhållande, det varierar starkt i deras attraktionsförmåga också.

En mindre attraktiv person kanske värdesätter andra viktiga egenskaper mer och därför uppskattar sin partner i fler perspektiv? Många snyggon är tyvärr ofta väldigt ytliga och har svårare att finna kärleken då de ser utseendet som största utgångspunkt.

så ja...jag tror att mindre attraktiva personer har det lättare att hitta någon de uppskattar.

Metal_boy_
2005-12-07, 12:05
Det beror ju helt och hållet på vad man letar efter...En mer attraktiv människa kommer kanske lättare i kontakt med andra människor men det innebär ju inte att man för det hittar kärleken. Kraven varierar ju från person till person och kärleken kan ju slå till när man minst anar det till de minst oanade personer.

Jag känner till ett antal människor som är i förhållanden där de inte är sig kära som de förmodligen bör vara i ett förhållande, det varierar starkt i deras attraktionsförmåga också.

En mindre attraktiv person kanske värdesätter andra viktiga egenskaper mer och därför uppskattar sin partner i fler perspektiv? Många snyggon är tyvärr ofta väldigt ytliga och har svårare att finna kärleken då de ser utseendet som största utgångspunkt.

så ja...jag tror att mindre attraktiva personer har det lättare att hitta någon de uppskattar.

Hejsan :naughty:

D Andersson
2005-12-07, 12:26

Utseendet är alltid utgångspunkt för alla människor, du kan omöjligt vara något annat än ytlig när du inte känner personen ifråga och då går man efter det man ser istället, undantag är ju barndomsvänner och dyl. som man känner sen lång tid tillbaka. Men för att det öht ska uppstå kontakt mellan två för varandra okända människor så måste bägge tycka att den andre uppfyller de utseendekrav man har, och alla har utseendekrav. Men glöm inte att skönhet ligger i betraktarens ögon. Däremot, efter den första kontakten då man har "godkänt" varandra utseendemässigt blir det alla andra egenskaper som tar vid. Men utseendet är a l l t i d utgångspunkt och en förutsättning för att det ska uppstå kontakt öht.

Nina L
2005-12-07, 12:28
Men utseendet är a l l t i d utgångspunkt och en förutsättning för att det ska uppstå kontakt öht.
Utom på nätet. *kissass*

adeleine
2005-12-07, 12:38
Utseendet är alltid utgångspunkt för alla människor, du kan omöjligt vara något annat än ytlig när du inte känner personen ifråga och då går man efter det man ser istället, undantag är ju barndomsvänner och dyl. som man känner sen lång tid tillbaka. Men för att det öht ska uppstå kontakt mellan två för varandra okända människor så måste bägge tycka att den andre uppfyller de utseendekrav man har, och alla har utseendekrav. Men glöm inte att skönhet ligger i betraktarens ögon. Däremot, efter den första kontakten då man har "godkänt" varandra utseendemässigt blir det alla andra egenskaper som tar vid. Men utseendet är a l l t i d utgångspunkt och en förutsättning för att det ska uppstå kontakt öht.

du missförstår mig. Jag skrev som största utgångspunkt.. det är väl klart att utseendet spelar stor roll i det första stadiet...i och med att tiden går så sitter oftast attraktionskraften (hos mig iaf) i andra saker.

Utseendet är bara primärt för den första kontakten...för att få upp ett intresse att lära känna sin respektive.
När det gäller förhållanden och kärlek så måste jag säga att utseendet inte längre spelar sååå stor roll..det är så mkt annat som ska stämma då...någorlunda liknande värderingar,respekt,ömhet,kommunikation,humor och så vidare.

edit. för diskuterade väl steget efter första kontakten lr? :confused:

D Andersson
2005-12-07, 12:43
Utom på nätet. *kissass*

Japp, det finns väl t.o.m. människor som gift sig online, eller människor som enbart pratat online och gift sig första gången de träffats. Men för alla någorlunda normala människor kraschar det desto värre när man ses första gången irl. Men visst lär det vara ett antal människor som träffats på internet som aldrig hade blivit tillsammans om man hade träffats i verkligeheten från början. För internet är ju den falska marknadsföringens mecka.

Angel
2005-12-07, 12:50
nu har ja glott igenom hela tråden...var e bilden på syrran?

Nina L
2005-12-07, 12:57
Japp, det finns väl t.o.m. människor som gift sig online, eller människor som enbart pratat online och gift sig första gången de träffats. Men för alla någorlunda normala människor kraschar det desto värre när man ses första gången irl. Men visst lär det vara ett antal människor som träffats på internet som aldrig hade blivit tillsammans om man hade träffats i verkligeheten från början. För internet är ju den falska marknadsföringens mecka.Du låter helt bitter. :)

stahlberg
2005-12-07, 13:05
Det jag skrev om att Slartibartfast har klara uppfattningar om hur saker och ting ska vara baseras mycket riktigt på mina fördomar om honom. Dessa fördomar har jag fått genom att delta i en debatt om begravningsklädsel. Fördomarna kan vara helt felaktiga - men inte mer felaktiga än att han reagerade på mitt lesbo-uttalande.

Om det verkligen är så, att det inte skulle störa Slarti det minsta om hans syster var lesbisk så tog jag fel. Troligen är hon inte lesbisk, varför vi aldrig med säkerhet får veta sanningen om hans reaktion.

Självfallet är det ok för mig att Slartis syster är lyckligt gift. Iof är lycka oftast ett kortvarigt tillstånd. Man går inte omkring i ett långvarigt lyckorus, då blir också lyckotillståndet slentrian. Men man behöver inte ta uttrycket lyckligt gift bokstavligt, annat än att den lyckligt gifta trivs med sitt äktenskap.

Utseendet (och utstrålningen) är alltid det första man lägger märke till när man träffar en annan människa. Dessutom har man gjort undersökningar som visar att det första intrycket är bestående. Därför är det viktigt att man finner en människas utseende tilltalande - eller att man INTE finner denna människas utseende motbjudande - för att man ska kunna tänka sig att bilda ett parförhållande med vederbörande.

Nuförtiden "träffas" ju många via internet. Det är inte sagt att man har möjlighet att se en internet-bekantskap. Då kan man lära känna en annan människa via skrift. Man kan t.om förälska sig i den andra utan att ha sett honom eller henne. Däremot har man alltid en uppfattning om personens utseende. Denna uppfattning kan skilja sig ordentligt från verkligheten. Om man träffas behöver utseendet inte motsvara förväntningarna för att kärleksklockorna ska börja klinga. Men den andra måste fortfarande ha ett tilltalande utseende ; om man inte tycker om den andras utseende bleknar nog kärleken hastigt bort.

Man behöver inte tycka att ens partner är snyggast i världen, eller inte ens att han/hon är snygg. Men man måste tycka att partnern har ett tilltalande utseende.

Slartibartfast
2005-12-07, 13:06

Ingenstans och kommer inte att finnas heller. ;)

D Andersson
2005-12-07, 13:11
Du låter helt bitter. :)

Stämmer nog rätt så bra.

Ska inte stjäla tråden här men då jag inte tror på att ragga på krogen, när man inte jobbar med några kvinnor i attraktiv ålder, det finns inga i hela branschen rättare sagt, när man har en fritid som består av träning-mat-vila så är det i princip enbart internet som kvarstår, så jag vet precis ;)

Slartibartfast
2005-12-07, 13:19
Om det verkligen är så, att det inte skulle störa Slarti det minsta om hans syster var lesbisk så tog jag fel. Troligen är hon inte lesbisk, varför vi aldrig med säkerhet får veta sanningen om hans reaktion.

Orsaken till varför jag "reagerade" var helt enkelt för att du föreslog att syrran kunde vara lesbisk men med tanke på att hon de facto är nygift, något som du inte visste när du lade fram din hypotes, talar för att hon sannolikt inte är det. Det är möjligt att hon är transsexuell också, men ganska osannolikt. Förstår du min poäng?

Det var bara konstaterande. Utan känsloinnehåll.

Jag vet att du gillar att provocera folk som har olika åsikt än dig i helt andra ämnen än det som diskuteras, men du får nog ta till grövre artilleri än såhär ifall du ska få mig irriterad.

Nina L
2005-12-07, 13:55
Ska inte stjäla tråden här men då jag inte tror på att ragga på krogen, när man inte jobbar med några kvinnor i attraktiv ålder, det finns inga i hela branschen rättare sagt, när man har en fritid som består av träning-mat-vila så är det i princip enbart internet som kvarstår, så jag vet precis ;)Om man skriver med liten text så är det som att viska till varandra lite dirskret, tycker jag. Det stör alltså inte diskussionen. Vad är det för bransch du jobbar i? Jag träffade min sambo på nätet, och är så pass insnöad på det att jag faktiskt tycker att det låter riktigt skumt att träffas på krogen eller i andra sammanhang där utbudet är löjligt litet. Det känns som rena rama tombolan.

Kwon
2005-12-07, 15:29

:thumbup:

Någon kändis du tycker syrran liknar Slarti? :D

mangs
2005-12-07, 15:54
:thumbup:

Någon kändis du tycker syrran liknar Slarti? :D

OMG :laugh:
Som du smyger in det sådär helt från ingenstans.

Du får mig alltid på bra humör!
Du är em riktig glädjespridare. :thumbup:

Kwon
2005-12-07, 15:56
OMG :laugh:
Som du smyger in det sådär helt från ingenstans.

Du får mig alltid på bra humör!
Du är em riktig glädjespridare. :thumbup:

Hehe! Go Jul på sig! :)

Frågan är ju om jag frågat det förr? :laugh:

mangs
2005-12-07, 16:16
Nej, det kan jag inte tro, Fråga Slarti via PM. Det gjorde jag och det jag fick se var :thumbup: *yourock*

God Jul på dig med,

Hoppas du får många fina paket, så många fina gester du gjort mot folk på Kollo det senaste året

D Andersson
2005-12-07, 16:28
Om man skriver med liten text så är det som att viska till varandra lite dirskret, tycker jag. Det stör alltså inte diskussionen. Vad är det för bransch du jobbar i? Jag träffade min sambo på nätet, och är så pass insnöad på det att jag faktiskt tycker att det låter riktigt skumt att träffas på krogen eller i andra sammanhang där utbudet är löjligt litet. Det känns som rena rama tombolan.

Kyl/värmesystem- och ventilationskonsultbranschen. Företaget jag jobbar på har haft som mål att 20% av konsulterna ska vara kvinnor de senaste 10 åren och inte lyckats, man har belöning på 10000 kr till den som lyckas hitta en kvinna som är rätt att anställa, och nej jag skojar inte.

Nej men krogen och andra sammanhang är ju i princip helt värdelösa. Ett forum som en datingsite på internet är ju, eller borde vara, utmärkt i avseendet att alla som är där faktiskt söker någon, man slipper ju hela biten med att försöka få reda på om personen är tillgänglig och intresserad av att träffa någon så att säga. Jag upplever det hur som helst att 10% av de som registrerar sig på sådana sidor är sådana som själva tycker de är för blyga/fula/dumma/tjocka/konstiga för att träffa människor på något annat sätt och 85-89% som pysslar med falsk marknadsföring på ett eller annat sätt, detta gäller för tjejer. Eller så har jag för höga krav helt enkelt.

Kwon
2005-12-07, 17:21
Kyl/värmesystem- och ventilationskonsultbranschen. Företaget jag jobbar på har haft som mål att 20% av konsulterna ska vara kvinnor de senaste 10 åren och inte lyckats, man har belöning på 10000 kr till den som lyckas hitta en kvinna som är rätt att anställa, och nej jag skojar inte.

Nej men krogen och andra sammanhang är ju i princip helt värdelösa. Ett forum som en datingsite på internet är ju, eller borde vara, utmärkt i avseendet att alla som är där faktiskt söker någon, man slipper ju hela biten med att försöka få reda på om personen är tillgänglig och intresserad av att träffa någon så att säga. Jag upplever det hur som helst att 10% av de som registrerar sig på sådana sidor är sådana som själva tycker de är för blyga/fula/dumma/tjocka/konstiga för att träffa människor på något annat sätt och 85-89% som pysslar med falsk marknadsföring på ett eller annat sätt, detta gäller för tjejer. Eller så har jag för höga krav helt enkelt.

Ingen som varit intresserad på 10 år! Det var värst, hur kommer det sig att kvinnor är så ointresserade av denna bransch? Mini kan du svara?

Ironbabe
2005-12-07, 17:24
Ingen som varit intresserad på 10 år! Det var värst, hur kommer det sig att kvinnor är så ointresserade av denna bransch? Mini kan du svara?
HIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHI

stahlberg
2005-12-07, 23:06
Slarti : Det blir inget grövre artilleri. Så mycket tänker jag inte anstränga mig för att provocera. Lyckas man inte provocera utan att anstränga sig, så har man inte trampat på en tillräckligt öm tå, om du förstår bildspråket.

Dessutom är jag säker på att din syster inte är lesbisk, utan hon är en PRÄKTIG FLICKA. Precis som du.

Nej förlåt. Lika präktig som du skulle det vara.

Tolkia
2005-12-07, 23:42
Slarti : (...) Dessutom är jag säker på att din syster inte är lesbisk, utan hon är en PRÄKTIG FLICKA. Precis som du.
Nej förlåt. Lika präktig som du skulle det vara.
Det är inte utan att jag börjar undra vem det är som EGENTLIGEN har fördomar här.

Edit: Inte "fördomar" förstås, "bestämda uppfattningar".

muzzelman
2005-12-07, 23:50
Utseende 10%
Attityd, framförande 90%

Vad fan raggar du med röven?

Slartibartfast
2005-12-08, 06:42
Det är inte utan att jag börjar undra vem det är som EGENTLIGEN har fördomar här.

Edit: Inte "fördomar" förstås, "bestämda uppfattningar".

Tack. :thumbup:

stahlberg
2005-12-08, 08:34
Ingen är befriad från fördomar.

aliquis
2005-12-08, 08:45
jag tror fula otrevliga lyckas bäst ;/