Visa fullständig version : Vad ska man äta på kvällen?
JonnyBoy
2005-12-05, 01:07
Jag vet att man inte ska äta så sent på kvällen om man vill bli av med fett, men om man ändå blir hungrig nån timma innan man ska gå och lägga sig, vad är då bäst att äta för att undvika att lägga på sig fett? Inga snabba kolhydrater antar jag, men hur är det med:
Kokt ägg?
Havregrynsgröt med lättmjölk och lingon?
Lättfil med vetekli?
Fullkornsmacka med lättkeso?
:eating: :sleep:
Jag vet att man inte ska äta så sent på kvällen om man vill bli av med fett, men om man ändå blir hungrig nån timma innan man ska gå och lägga sig, vad är då bäst att äta för att undvika att lägga på sig fett? Inga snabba kolhydrater antar jag, men hur är det med:
Kokt ägg?
Havregrynsgröt med lättmjölk och lingon?
Lättfil med vetekli?
Fullkornsmacka med lättkeso?
:eating: :sleep:
Jag käkar en frukt, en macka med keso + någon animalisk bit och ett glas mjölk. Fungerar fint för mig!
Edit: Det du skrev fungerar nog bra det med!
Är man lat så funkar lite kaseinpulver blandat med minimjölk o en skvätt rapsolja.
Brukar äta 2 portioner havregrynsgröt och ett par mackor...
Beror ju på hur dina mål ser ut, när på dagen du brukar träna osv. Dina förslag lär funka fint hur som helst.
Slartibartfast
2005-12-05, 15:47
Är man lat så funkar lite kaseinpulver blandat med minimjölk o en skvätt rapsolja.
Funkar väldigt bra också fast man inte är lat.
Helena B
2005-12-05, 16:24
Kvarg och frukt/bär :thumbup:
Funkar väldigt bra också fast man inte är lat.
Så sant, så sant min kära Slarti...
Men jag är lat så fort det inte gäller träning. :D
JonnyBoy
2005-12-05, 20:02
Beror ju på hur dina mål ser ut, när på dagen du brukar träna osv. Dina förslag lär funka fint hur som helst.
Som sagt, mina mål är att gå ner i vikt. Min träning som består av promenader, 2 eller 3 stycken 45 minuters promenader utan bestämda tider.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.