Visa fullständig version : ps2 vs x-box
är lite sugen på att spela lite nu i vinter.så jag tänkte höra vad ni tycker.vad är bäst? vilket finns det roligast spel till?
Arnesson
2005-12-04, 10:48
Kan väl vara läge att satsa på ett x-box 360 kanske?
King Grub
2005-12-04, 10:51
PS2 av den försvinnande generationens konsoller.
Har du pengar: 360.
Spannmål
2005-12-04, 11:04
Är besviken på mig själv för att jag har tröttnat på tv-spel. Har intalat mig att jag såg fram supermycket mot 360 men nu vill jag inte alls spela :(
PS2 hade jag valt då dess spel tilltalar mig mer än xbox:ens.
det verkar som om det är mkt fler spel till ps2.men grafiken verkar sämre på ps2.vilken konsoll är det bäst att spela ationspel på?
Slartibartfast
2005-12-04, 11:21
Har aldrig fattat varför man skulle köpa en konsol. Den är ju gammal om ett år.
Är besviken på mig själv för att jag har tröttnat på tv-spel. Har intalat mig att jag såg fram supermycket mot 360 men nu vill jag inte alls spela :(Köpt det och insåg att du inte ville spela? Jag spelar inget heller typ, vill ha någon att spela med för det =P
Själv har jag ett ps2, valde ju uppenbarligen att köpa det istället för xbox. Fast nu är jag sambo med en som har xbox så vi har båda delarna. Måste nog få lov att säga att xbox:en används flitigare än ps2:an, den kan ju så mycket mer.
Så svaret på frågan beror väl lite på vad du ska ha maskinen till. Ska du bara spela? Tänker du chipa den? Vill du kunna emulera gamla spel från diverse konsoller? Jag tycker att xbox:en har en stor fördel i och med att den har hårddisk, med allt vad det nu innebär.
Vill du bara ha konsollen för att spela spel på och inget annat så får du väl först och främst kolla in utbudet till de båda för att se vilka spel du gillar mest.
reinholdsson
2005-12-04, 11:33
Har aldrig fattat varför man skulle köpa en konsol. Den är ju gammal om ett år.
Jag har ingen konsol och har aldrig haft, men funderar på att köpa en nu.
Motiveringen är: enkelhet, inga krångliga installationer, man måste inte kolla om den klarar systemkraven osv.
kan man tanka ner spel från nätet till kryss lådan? bäggge läser väl dvd skivor? spelen verkar bättre till ps2.men jag har aldrig spelat krss lådan.hur är det att spela actionspel på ps2?
Har aldrig fattat varför man skulle köpa en konsol. Den är ju gammal om ett år.Är väl tvärtom? En konsoll håller ju 5-6år om man köper den när den är ny, datorn däremot är ju nya spel körda på rätt snabbt om man inte uppgraderar igen.
Det finns helt klart flest spel till ps2, kommer inte ihåg hur många men typ över 1200 eller om det var 1500, den har även sålts mest med drygt 70 miljoner exemplar. Tillsammans med PS1-spelen finns det över 2900st. Den var dock först ut och har sämst hårdvara av nuvarande/dåvarande(?) generation. Priset är väl fortfarande rätt högt med en bit över 1000kr? Enda anledningen att köpa ett PS2 är väl om du vill ha något spel som du vet bara finns till ps2.
XBOX har över 800 spel, den kom drygt ett år senare än ps2, någon/några veckor efter Gamecube och har överlägset bäst hårdvara. Kostade ju nyligen 1290-1490kr men nu finns de väl för 899kr och liknande eftersom xbox360 har dykt upp. XBOX köper man för att de stora titlarna ändå kommer till alla tre konsoller och de kommer ha bäst grafik på XBOX. De senaste försäljningssiffrorna jag vet för XBOX är 22 miljoner, den har gått hem riktigt bra i usa men riktigt uselt i japan.
Gamecube har över 600 spel, kom ungefär samtidigt som XBOX men har inte lika bra hårdvara. Gamecube har enligt samma rapport som XBOXen sålts i 20 miljoner ex. Gamecube köper man för att kunna spela Nintendospecifika titlar. Pris 699kr på siba.
Själv har jag ett ps2, valde ju uppenbarligen att köpa det istället för xbox. Fast nu är jag sambo med en som har xbox så vi har båda delarna. Måste nog få lov att säga att xbox:en används flitigare än ps2:an, den kan ju så mycket mer.
Så svaret på frågan beror väl lite på vad du ska ha maskinen till. Ska du bara spela? Tänker du chipa den? Vill du kunna emulera gamla spel från diverse konsoller? Jag tycker att xbox:en har en stor fördel i och med att den har hårddisk, med allt vad det nu innebär.
Vill du bara ha konsollen för att spela spel på och inget annat så får du väl först och främst kolla in utbudet till de båda för att se vilka spel du gillar mest.XBOX kan ju mer just för att den hade hårddisk ifrån början som man lätt kunde byta ut och chipen utnyttjade det, men det är ju inget den kan om man nu inte chippar den och byter hårddisk. Själv har jag dock inte sett nyttan av det, DÅ var den bra som DVD-spelare men den väsnas ju så förbannat att det är rätt störigt att se på film med den. På tal om det är PS2 rätt dålig som DVD-spelare och Gamecube kan inte spela DVDs.
Det går att få hårddisk till en playstation2 om man chippar det med, med ett extra tillbehör. Emulatorer kan du nog få till allting, jag har till Gamecube.Jag har ingen konsol och har aldrig haft, men funderar på att köpa en nu.
Motiveringen är: enkelhet, inga krångliga installationer, man måste inte kolla om den klarar systemkraven osv.Jag skulle vilja säga mer varierat spelutbud med, men en del säger ju samma sak om pcspel, så kanske bara är jag som inte kollar vad som faktiskt finns. På pc spelar man strategi- och fps känns det som.kan man tanka ner spel från nätet till kryss lådan? bäggge läser väl dvd skivor? spelen verkar bättre till ps2.men jag har aldrig spelat krss lådan.hur är det att spela actionspel på ps2?
Du kan ladda ner spel till allihop på Internet. Båda läser DVD-skivor, Gamecube använder 8cm DVD-skivor om man inte byter ut skalet/sågar sönder det gamla/tar bort det. Om du tycker spelen verkar bättre på en konsoll så kör på den. Kör på PS2 före XBOX för att XBOX är Microsoft, köp XBOX före PS2 för att den är prisvärdare och spelen kommer alltid se bättre ut ;)
Jag köpte ett använt XBOX som redan var chippat med 80GB hdd när det var rätt nytt, men jag spelade ju typ aldrig.
Köpte en Gamecube för kanske 1.5 månad sedan och jag har ju iaf spelat MER, även om jag inte sitter o kör flera timmar per dag som man kanske önskar(?).
"Piratscenen" är nog störst på XBOX, så om det är tanken har du nog lättast att hitta XBOX-prylar, men jag är inte säker på att det är så. Till Gamecube är den antagligen minst så det är lite knepigare, men fungerar rätt bra där med. Jag nöjer mig väl med att säga att det börjar bli ont om skivor på hyllan..
Vad du menar med "actionspel" vet jag inte, kolla runt lite på egen hand.
Chip till XBOX där jag tittar (chipper.se) verkar gå lös på från 400kr, 500kr monterat. Till Gamecube från 400kr, 700kr monterat. Till PS2 kostar ett chip från 500 och 1000kr monterat och klart.
Till XBOX finns det lödfria chip, och annars har de nog inte alltför många lödpunkter nuförtiden, eventuellt pillrigare än på Gamecube dock. På cuben måste du löda men det rör sig om 6 lödpunkter. PS2-chip brukar väl vara jävligast att montera med typ 20+ lödpunkter (vet inte om det är så nu med), och PStwo (om den heter så, den lilla?) lär ju vara pillrigare än den gamla.
Min åsikt om kontrollrarna är att xbox small och gamecube är skönast och stor xbox och ps2 är sämst. Kvalitetsmässigt verkar ju mångas PS2 ha dött med åren och Nintendo hade tidigare livstidsgaranti på sina produkter så jag gissar att ett Gamecube håller längst.
dom jag är sugen på typ agent 007 spel,NHL 06,tony hawk,gun, och lite såna counter strike och delta force first person shooter spel eller vad dom heter.då kanske x-box är bäst?
King Grub
2005-12-04, 12:01
Gillar man first person shooters är det nog bäst att hålla sig till PC.
dom jag är sugen på typ agent 007 spel,NHL 06,tony hawk,gun, och lite såna counter strike och delta force first person shooter spel eller vad dom heter.då kanske x-box är bäst?
007, nhl, tony hawk och gun finns nog till alla tre, delta force och counterstrike finns eventuellt bara till xbox eller till både xbox och ps2, men inte till gamecube.
Som sagt, skall du ändå spela spel som finns på BÅDE ps2 och xbox ser jag ingen som helst mening med att ta ett ps2, det kommer ju ha bättre grafik och konsoll o chip är billigare på xbox.
Och som grub säger fps suger ju ändå på konsoll, iaf tills revolution är släppt.
det dära chippet.kan man montera det själv? är det sånt man löder fast? gamecube blir det absolut inte
Sparrisen
2005-12-04, 12:10
När kan man köpa 360 och vad kommer den att kosta?
det dära chippet.kan man montera det själv? är det sånt man löder fast? gamecube blir det absolut inteBeror sig väl på hur duktig du är, en del sägs vara lödfria, men du lär ju få mindre strul med ett som är fastlött.När kan man köpa 360 och vad kommer den att kosta?Nu, 4000kr väl? vet inte om det är core eller den man borde köpa ;)
så varken ps2 eller x-box är bra dvd spelare? väsnas dom mkt? x-boxen väsnas väl en hel del när man spelar oxå?
Denstillasittande
2005-12-04, 12:32
så varken ps2 eller x-box är bra dvd spelare? väsnas dom mkt? x-boxen väsnas väl en hel del när man spelar oxå?
Xboxen väsnas en del.
Tycker bästa vore ett vänta en månad eller 2 och köpa 360. Så att lite spel hinner komma ut och man kan chippa den.
Just nu har ps2 de absolut roligaste spelen.
visst är dem bra dvd spelare, iaf min :D Xboxen låter ju mindre. Men ingen av dem lkåter så mycket så dem överröstar spelen lixom, så du kommer i nte störas av det..
Jag tycker du ska ha xboxen om du inte tränar efter något/ngra spel som bara finns tilol ps2an. För det är skönare o köra på xboxen och mycket finare grafik.
Och sen så är den ju rolig då du kan sätta in en rejält stor hårddisk och ha spel och filmer inne i xboxen.
Annars ska du ju vänta och önska dig en 360, skule jag verkligen vilja ha om det var så att det var kul o spela tvspel, är sjukt besviken på mig själv, köpte en jävla xbox och har fan knappt kört den, hahaha. :S
så varken ps2 eller x-box är bra dvd spelare? väsnas dom mkt? x-boxen väsnas väl en hel del när man spelar oxå?Xbox är skitbra DVD-spelare. Fläkten väsnas lite, den låter ju mer än en vanlig DVD-spelare, men min första sådan "tickade" läsaren på, så inte ens de är ju alltid tysta. Möjligt att de har bättre fläktar nu också, så HUR mycket det väsnas får du nog kolla upp själv. Vet inte om PS2 låter mindre än XBOX, möjligt eftersom den inte är lika kraftfull, å andra sidan är ju de nya väldigt små, å tredje sidan brukar finare teknik ge lägre effektutveckling.
Tycker bästa vore ett vänta en månad eller 2 och köpa 360. Så att lite spel hinner komma ut och man kan chippa den. Hah, vet du något jag inte vet? Nej just det ;)
Ofta Xbox360 går att chippa om en månad...
Men klart man skall välja en NY konsoll om man ändå tänker köpa massa spel, men jag skulle inte ta en xbox360 utan vänta till mitten på 2006 isf.
Annars ska du ju vänta och önska dig en 360, skule jag verkligen vilja ha om det var så att det var kul o spela tvspel, är sjukt besviken på mig själv, köpte en jävla xbox och har fan knappt kört den, hahaha. :SSimpsons Hit & Run är skoj iaf ;/
får åka och provspela x-boxen.tycker att kontrollerna verkar vara klumpiga och tråkiga
King Grub
2005-12-04, 12:39
När kan man köpa 360 och vad kommer den att kosta?
Nu. 3-4000 kronor.
får åka och provspela x-boxen.tycker att kontrollerna verkar vara klumpiga och tråkigaSmallkontrollen e helt ok, PS2s kontroll är väl sämst?
Smallkontrollen e helt ok, PS2s kontroll är väl sämst?
kolla den e ju skitstor.
http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=3N9sy0IM910000E4i3hJQEeF0000pearUH-n?ProductID=gl3D4QFWUbIAAAEDzBZTYUBq&CatalogCategoryID=RRrD4QFWMS0AAAEDS2ytBDZ%2e&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cpro dtypes_vartypes_text&windowtitle=MICROSOFT%20XBOX#
PS2:
http://jacanassales.com/Descripciones/Imagenes/PS2DualShock.jpg
Gamecube:
http://desc.allshops.ru/images/80468.jpg
Xbox small:
http://www.cheap-online.de/images/product_images/popup_images/Control+Pad+X-Box+Small-xbox-.gif
Xbox:
https://www.videojuegosomega.com/tienda/catalog/images/xbox-controller.jpg
Grub special:
http://qnck.imageg.net/graphics/product_images/p1739702reg.jpg
kan ps2 och x-box spela avi filer?
kolla den e ju skitstor.
http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=3N9sy0IM910000E4i3hJQEeF0000pearUH-n?ProductID=gl3D4QFWUbIAAAEDzBZTYUBq&CatalogCategoryID=RRrD4QFWMS0AAAEDS2ytBDZ%2e&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cpro dtypes_vartypes_text&windowtitle=MICROSOFT%20XBOX#
Den är inte riktigt lika stor som på bilden ;), men den är stor ja. Smallkontrollen sade jag, vanliga är skitstor ;)
kan ps2 och x-box spela avi filer?Om den är chippad kan nog båda det, xbox kan garanterat.
King Grub
2005-12-04, 12:48
http://qnck.imageg.net/graphics/product_images/p1739702reg.jpg
Måste. Ha.
Styrkorset på gamecubekontrollen är rätt kasst med iofs, var mest det jag tänkte var kasst på ps2 eftersom det är "delat", så kanske är skitsamma.
smalvarianten verkade trevlig.såg denna oxå http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=3N9sy0IM910000E4i3hJQEeF0000pearUH-n?ProductID=2l_D4QFW3RoAAAED5fBTYUBl&CatalogCategoryID=m0rD4QFWuuEAAAEDMWytBDZ%2e&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cpro dtypes_vartypes_text någon som testat den?
såg denna oxå http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=3N9sy0IM910000E4i3hJQEeF0000pearUH-n?ProductID=de_D4QFW37oAAAEDDCRTYUBk&CatalogCategoryID=NH7D4QFWnzwAAAEDLWytBDZ%2e&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cpro dtypes_vartypes_text&windowtitle=LOGITECH%20CORDLESS%20ACTION%20CONTROL LER
Här var ett ps2 med hårddisk, http://www.blocket.se/vi/6772016.htm?ca=8_s
Fler kontrollrar:
http://chipper.se/index.php?main_page=index&cPath=2_18
http://www.lik-sang.com/list.php?nav=over&category=82&
Denstillasittande
2005-12-04, 13:00
Hah, vet du något jag inte vet? Nej just det ;)
Ofta Xbox360 går att chippa om en månad...
Men klart man skall välja en NY konsoll om man ändå tänker köpa massa spel, men jag skulle inte ta en xbox360 utan vänta till mitten på 2006 isf.
Var bara ett exempel ju, jag tycker det är onödigt att lägga 700kr per spel.
Var bara ett exempel ju, jag tycker det är onödigt att lägga 700kr per spel.Då är det väl rätt sämst att tipsa om ett xbox360, eftersom man måste köpa spelen ;)
Mycket möjligt att det blir knäckt, men jag skulle inte räkna med att det blir det, och framförallt inte att det dyker upp när som helst. Även om chansen finns.
grub: antar att du redan har hittat kontrollen? Kollade nu, http://www.audio-discounters.com/gegcsbp.html
Bl.a. $13 är ju ingenting :)
http://www.ambientweather.com/dbgegcsbp.html $14
http://www.goelectronic.com/stat/gemini_game_gegcsbp.html
http://www.geek-guy.com/video-game-gamecube-c-91_95.html
http://www.avtoybox.com/shop-by-brand-gemini-game-game-cube.html $12, $11 vid köp av två.
Fanns även för ps2:
http://www.avtoybox.com/gesbmp2.html
http://store1.yimg.com/I/yhst-15414145619064_1875_89766777 (bild)
Denstillasittande
2005-12-04, 13:19
Då är det väl rätt sämst att tipsa om ett xbox360, eftersom man måste köpa spelen ;)
Mycket möjligt att det blir knäckt, men jag skulle inte räkna med att det blir det, och framförallt inte att det dyker upp när som helst. Även om chansen finns.
Man kan i alla fall hoppas att de blir knäckt fort :)
Fast om ingen köper spelen blir ju inte konsollerna så roliga...
reinholdsson
2005-12-04, 13:30
Blev sugen på en xbox nu faktiskt. Vilket chip är bäst?
Denstillasittande
2005-12-04, 13:41
Fast om ingen köper spelen blir ju inte konsollerna så roliga...
Sänker dem priserna så kommer folk göra det.
Blev sugen på en xbox nu faktiskt. Vilket chip är bäst?
DuoX chipen är värd sitt pris men ska du ha det bästa är det väll xecuter det soim gäller.
reinholdsson
2005-12-04, 13:46
DuoX chipen är värd sitt pris men ska du ha det bästa är det väll xecuter det soim gäller.
Ok, vad ligger den största skillnaden i? prestanda eller vad?
Blev sugen på en xbox nu faktiskt. Vilket chip är bäst?Vet inte.Sänker dem priserna så kommer folk göra det.Fast folk förväntar sig ju att spelen skall vara så feta så priserna hålls uppe, och såklart att det är så många mellanhänder, kunde man gå till www.xbox.com o köpa direkt skulle ju iaf ett eller två led försvinna... För att jag skulle köpa spel skulle de nog behöva vara rätt mycket billigare, under 300kr iaf, helst neråt 200, eller kanske tom 150.
Det är nog ingen "prestanda"-skillnad på chippen, vet inte vad skillnaden ligger i, minne för flera bios och om man kan slå av det o spela xbox live kanske.
Ok, vad ligger den största skillnaden i? prestanda eller vad?
Har för mig att det var väll Biosarna som var det enda som sklijde dem åt.. Hmm kommer inte ihåg så mycket av det där nu.
För att jag skulle köpa spel skulle de nog behöva vara rätt mycket billigare, under 300kr iaf, helst neråt 200, eller kanske tom 150.
Kan bara hålla med där, för att jag skulle köpa spelen lagligt så skulle dem minst kosta under 300kr. Det beror ju vad det är för spel också.
Jag fick Harry potter till datorn av en killes förra året, inte riktigt min typ av spel men jag hade tråkigt och körde igenom det. Jag klarade det på 1 dag. Och då är det verkigen inte värt 400-500kr.
Men spela som FinalFantasy så kan man gärna betala lite mer för det håller så pass längre.
reinholdsson
2005-12-04, 14:35
XBOX inkl. DuoX 2 + 160Gb + 2 HK för 2590, prisvärt? kan som sagt inget om detta.
Detta ingår iaf:
2st Saitek Adrenalin Pad
1st RGB Kabel
1st 160Gb Hårddisk installerad
1st DuoX 2 installerat
Annars funderar jag på att sälja mitt PS2 nu.
Tre originalkontroller
Två minneskort 8mb för ps2 och 2mb(?) för ps1
Sony PS2 då
Messiah 2-chip. Ett av de bästa på marknaden, helt ärligt :)
Läser DVD +/- R/RW samt CD +/- R/RW.
Jag tycker faktiskt att ps2 är bättre än xbox, fler spel, bättre spel, och mer genuin känsla.
Vidare är anledningen till att jag säljer det att jag körde rakt in en jävla mazda 626 och måste pröjsa en stötfångare nu. :)
XBOX inkl. DuoX 2 + 160Gb + 2 HK för 2590, prisvärt? kan som sagt inget om detta.
Detta ingår iaf:
2st Saitek Adrenalin Pad
1st RGB Kabel
1st 160Gb Hårddisk installerad
1st DuoX 2 installeratNytt eller begagnat? Box 900, chip 600, disk 600, extra handkontroll 150?, rgbkabel 200. Jag skulle vilja se ett pris på neråt 1900, nytt ;D
reinholdsson
2005-12-04, 15:18
Nytt eller begagnat? Box 900, chip 600, disk 600, extra handkontroll 150?, rgbkabel 200. Jag skulle vilja se ett pris på neråt 1900, nytt ;D
Nytt var det.
Var hittar du sakerna till de priser du nämner, skriv här eller PM'a :)
Nytt var det.
Var hittar du sakerna till de priser du nämner, skriv här eller PM'a :)Jag gissar ungefär lite. Du kan få ett xbox för 899kr på en del ställen har jag sett, ebgames hade bl.a. Chip monterat o klart fanns ju från 500kr, en 160GB hdd kostar antagligen runt 700kr. RGB-kabel som inte är original runt 200 i vanlig butik och piratkontrollrar skall ju inte behöva vara så dyra.
det lutar till att det blir x-box.kollade på xbox.se.satan så mkt spel det finns.risken är väl stor att man tröttnar fort på spelen för det finns så många.så man får köpa ett i taget.förresten hur är det att köra första persons shooter spel.blir siktet automatiskt eller får man göra allt själv?
det lutar till att det blir x-box.kollade på xbox.se.satan så mkt spel det finns.risken är väl stor att man tröttnar fort på spelen för det finns så många.så man får köpa ett i taget.förresten hur är det att köra första persons shooter spel.blir siktet automatiskt eller får man göra allt själv?
Ofast är det väll allt själv, men tror det finns inställning i vissa spel att när du kommer en viss bit ifrån så dras det till gubben direkt.
Jag tycker det är skitsvårt och värdelöst att spela FPS på konsoll. Dem spelen spelar man på datorn :D
reinholdsson
2005-12-04, 22:34
Står i valet och kvalet nu med köp. Köper till 99%, men den sista 1% är svårövertygad ;)
heh, metroid prime tycker jag fungerar ok för att vara fps, så låg upplösning o dåligt ljus att det är svårt att se något, men själva kontrollen är lugnt, håll inne vänster axelknapp så "lockar" gubben på ett mål automagiskt. Så bara man tittar lite rätt är siktet löst.
Står i valet och kvalet nu med köp. Köper till 99%, men den sista 1% är svårövertygad ;)xbox? Släng på att du med emulator kan spela mängder med sega master system-, megadrive-, nes-, snes-, u64-, amiga-, gameboy-, gameboy advancedspel, ...
reinholdsson
2005-12-05, 19:52
Är Hitachi Deskstar något att stoppa i boxen?
Har hittat en på 160 gb för 795, samt en box för 1200.
Går kanske till chipper och monterar chip och hårddisk, men tänkte höra om någon vet ifall hårddisken är ok?
xbox? Släng på att du med emulator kan spela mängder med sega master system-, megadrive-, nes-, snes-, u64-, amiga-, gameboy-, gameboy advancedspel, ...
riktigt coolt med gamla super mario och grejer i x-boxen.hur fixar man detta?
är det ide att köpa x-box nu när x-box 360 kommit? för 360 kan väl allt som gamla boxen kan? man kan väl även spela gamla spelen? nackdelen är att bränna 3500kr för en leksak ;)
reinholdsson
2005-12-05, 20:24
är det ide att köpa x-box nu när x-box 360 kommit? för 360 kan väl allt som gamla boxen kan? man kan väl även spela gamla spelen? nackdelen är att bränna 3500kr för en leksak ;)
kommer dröja länge innan chip o sånt kommer till 360. Sen vill jag även kolla på filmer och så då jag saknar dvd i mitt rum. (den i datorn är trasig typ)
Skönt att ha skivsamlingen i boxen med :)
Sen har jag aldrig ägt ett tv-spel så jag kan köpa alla xbox-titlarna som finns och alla kommer vara nya för mig :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.