Visa fullständig version : Världens sämsta musik! En top10!
tossefar
2005-12-03, 18:38
Jag och en kompis försökte tidigare lista de allra sämsta banden/artisterna. Vi lyckades inte göra en hel top10, det är svårt! Så här ser top4 ut hittills:
1. Limp Bizkit - ohotad etta.
2. The Rasmus
3. KoRn - här börjar det bli svårare, förstaplatserna var ju i stort sätt självklara.
4. Nightwish
Därefter blev det svårare, fyll på!
Regeln är att det ska vara något någorlunda känt. Dödsmetall och liknande är ju kasst av automatik, det ska vara något som gått hem i stugorna.
Jag kommer att sammanställa en lista till slut.
Eric Clapton, mår fan dåligt när jag hör han. Jävlar vad dåligt det är.
Mmmmm, han e jätte dålig.... *screwy*
Herregud, du måste va totalt tondöv eller helt döv.
Per Gessle för bövelen!
Instämmer.
Eller inte gilla samma musik som du? Det är också ett alternativ.
Eller inte gilla samma musik som du? Det är också ett alternativ.
Tror mer på mitt...
Det som är skit för en person kan vara pärlor för en annan! :thumbup:
Tror mer på mitt...
Kan du skriva högre? Jag hör dig inte!!
Dissector
2005-12-03, 18:45
2. The Rasmus
3. KoRn - här börjar det bli svårare, förstaplatserna var ju i stort sätt självklara.
4. Nightwish
5. Bodies without organs
6.Darin
7. 50 cent
8. Thomas DiLeva
Kom en bit på vägen där iallafall. Det är så svårt med placeringarna bara.. finns så många riktigt vrålkassa
(Jag är synthpoppare och tror att) Dödsmetall och liknande är ju kasst av automatik,
Say whoaaa? :D
Dax att banna Tossefar?
:MrT:
Kan du skriva högre? Jag hör dig inte!!
Nej man brukar inte höra ett inlägg....
Suck, du är tydligen en dumskalle med....sorgligt!:D
Nej man brukar inte höra ett inlägg....
Suck, du är tydligen en dumskalle med....sorgligt!:D
Ja, jag har verkligen ingen koll.
Kan du lära mig?
Kasta ej pärlor till svinen! :thumbup:
De kan ej uppskatta dom!
Madonna Hung Up
James Blunt You're Beautiful
Sugababes Push The Button
Robbie Williams Tripping
Pussycat Dolls Feat. Busta Rhymes Don't Cha
Mattafix Big City Life
Crazy Frog Axel F
September Satellites
Kelly Clarkson Behind These Hazel Eyes
Rihanna Feat. Elephant Man Pon De Replay
The Black Eyed Peas My Humps
Daniel Powter Bad Day
Akon Lonely Smurfhits252
Dancing Djs V Roxette Fading Like A Flower
Amy Diamond What's In It For Me
Pharrell Aka Skateboard P Can I Have It Like That Feat. Gwen Stefani
När jag tänker efter är det väl i stort sett bara att lägga karbonpapper mellan skiten de spelar på de kommersiellaste radiostationerna och årets sämsta musik.
allan
Haha Allan ogillar Akons Lonely lika mycket som jag! :D
Vad är det för smurfröster? :laugh:
mangemani
2005-12-03, 18:55
allt som spelas på rix fm(dvs ny musik) samt all rapp.
Man kan väl säga att när man hört vissa låtar fyrtio gånger eller mer på en vecka så börjar man hitta det som är slentrianmässigt, industriskapat och fantasilöst. Det här är bara veckans skörd, men det finns ju en del som är bra också av det nya, men det tar vi i en annan tråd.
allan
Sofia4_4
2005-12-03, 18:57
1. Per Gessle
2. Arash
3. Lena Ph
4. Raymond och Maria
5. Håkan Hellström
6. Thomas Di Leva
7. Darin
8. Pet Shop Boys
9. The Arcs
10. Pojk grupper.
Madonna Hung Up
Robbie Williams Tripping
Mattafix Big City Life
Crazy Frog Axel F
September Satellites
Daniel Powter Bad Day
Akon Lonely Smurfhits252
När jag tänker efter är det väl i stort sett bara att lägga karbonpapper mellan skiten de spelar på de kommersiellaste radiostationerna och årets sämsta musik.
allan
Det måste vara ett helvete för dig att vara byggare, allan. Lyssnar inte ni på reklamradion hela tiden?
Seal
Metallica
Color Me Badd
Anastacia
Limp Bizkit
Evanescence
K's Choice
ALLA R&B-artister
Kayne West
Nirvana
Per Gessle för bövelen!
JAAAAAAAA*gurgle* <-- ljudet av att kvävas av sitt eget hat. Fyffan så han suger! GAH.
ja per gessle är ju inte direkt något att hurra över.
MasterChief
2005-12-03, 19:00
Seal
Metallica
Anastacia
Nirvana
Har du varit och lubbat ute i ishalkan, ramlat och slagit i bakhuvudet? *screwy*
Det måste vara ett helvete för dig att vara byggare, allan. Lyssnar inte ni på reklamradion hela tiden?
http://www.karlsson.se/images/produkter/K114257-s.jpg
Jag är för snäll för att kasta lärlingarnas radio åt helvete!
allan
MasterChief
2005-12-03, 19:01
"Per Gessle för bövelen!"...JAAAAAAAA... Fyffan så han suger!
:MrT:
10. Nirvana
Du har ingen röst. Stockholmare är smartare än lantisar.
Josh Groban - You raise me up
Jill Johnson
allan: vad lyssnar du då på i dina lurar?
tossefar
2005-12-03, 19:07
Ah skaparn har fattat vad jag menade. Det ska alltså vara någorlunda kända människor. Darin gills knappast, inte heller alla onehitwonders på radion. Alla Allans nomineringar är diskade!
Per Gessle har jag lite svårt att acceptera på listan också. Samma sak med dansband. De är ju inte dåliga på att spela och göra musik, men det betyder ju inte att det är kul att lyssna på.
Då säger jag: Otis Redding.
Har du varit och lubbat ute i ishalkan, ramlat och slagit i bakhuvudet? *screwy*
Jag vet inte vilket du syftar på men jag är ledsen att informera dig om att jag har rätt på varenda punkt listan. Det är heller inga åsikter utan kvalificerade konstateranden. Så det är bara att du rättar dig i ledet!
Gissar förövrigt att det var Metallica du reagerade på. Det brukar av någon besynnerlig anledning vara kontroversiellt att inte gilla Metallica.
Haaaaaahahahaha! Du gillar Nirvana. Jag kan inte reta dig mer än vad du retar dig själv. Pilutta dig som måste lyssna på eländet!
Då säger jag: Otis Redding.
*banna omedelbart*
allan
The darkness, the ark, the hives, HÅKAN HELLSTRÖM, di leva, gessle osv men den låten jag tycker är absolut sämst just nu är (vet ej vad den heter) soloskiten av snubben från linkin park.
Moonbeam
2005-12-03, 19:20
Tomas Ledin. Urk...
tossefar
2005-12-03, 19:25
Tomas Ledin. Urk...
mm bra val.
tossefar
2005-12-03, 19:27
Visst var nirvana och grunge häftigt och nytt när det kom, men nu är det ungefär lika kul att lyssna på som kwon i duschen.
*banna omedelbart*
allan
Hm, bara en reaktion på 10 min, vad är detta?
Visst var nirvana och grunge häftigt och nytt när det kom, men nu är det ungefär lika kul att lyssna på som kwon i duschen.
You wish bro! :laugh:
tossefar
2005-12-03, 19:31
oh oh oh NELLY! Måste vara med på top5.
TA BORT TEJPEN JÄKLA NÖT
http://blogs.citypages.com/ctg/images/nelly.jpg
oh oh oh NELLY! Måste vara med på top5.
TA BORT TEJPEN JÄKLA NÖT
haha, lilla halsbandet
Jag gillar en del RnB. Fast jag har fortfarande problem att kalla det RnB eftersom det för mig är nåt helt annat. Jag kan uppskatta en del rap också, men det är ju tyvärr så att när det visar sig att det finns pengar att göra i en genre så översvämmas den av talanglösa sopor som vill ha lite av smulorna som ramlar av de framgångsrikas bord. Och sen slutar det med att vi får program som Idol med totalt identitetslösa artister man kan välja mellan.
Kvalitet kan man inte producera fram. Det måste växa fram.
Det som är så synd är att medieskvalet idag verkar avtrubba folk hörsel eller perceptionsförmåga. Man accepterar även skit. Och med skit menar jag musik som ingen kommer att minnas om fem år. När man idag drömmer om åttiotalets musik - vilket får mig att vilja spy - och snackar om hur mycket bra musik det gjordes då....så ska ni bara veta hur mycket riktig DYNGA som ni slipper höra. Liksom från alla tidigare decennier.
Men idag är det värre än någonsin, eftersom mainstream har blivit så brett. Och man är ju så medveten om det eftersom remakes blivit så vanligt. Vafan, gör egen musik - sno inte bra låtar från förr i världen!
allan
Jag gillar en del RnB. Fast jag har fortfarande problem att kalla det RnB eftersom det för mig är nåt helt annat. Jag kan uppskatta en del rap också, men det är ju tyvärr så att när det visar sig att det finns pengar att göra i en genre så översvämmas den av talanglösa sopor som vill ha lite av smulorna som ramlar av de framgångsrikas bord. Och sen slutar det med att vi får program som Idol med totalt identitetslösa artister man kan välja mellan.
Kvalitet kan man inte producera fram. Det måste växa fram.
Det som är så synd är att medieskvalet idag verkar avtrubba folk hörsel eller perceptionsförmåga. Man accepterar även skit. Och med skit menar jag musik som ingen kommer att minnas om fem år. När man idag drömmer om åttiotalets musik - vilket får mig att vilja spy - och snackar om hur mycket bra musik det gjordes då....så ska ni bara veta hur mycket riktig DYNGA som ni slipper höra. Liksom från alla tidigare decennier.
Men idag är det värre än någonsin, eftersom mainstream har blivit så brett. Och man är ju så medveten om det eftersom remakes blivit så vanligt. Vafan, gör egen musik - sno inte bra låtar från förr i världen!
allan
Får bli en :thumbup: på det. Dagens sanning.
Pink
Håkan "sjömanskostymen" Hellström
Madonna ( lever på sin framgång för 15 år sen)
Kent
Per Gessle
Den mesta hipeti hoppen
*spy*
Runda Grodan
2005-12-03, 20:04
Sean Paul. Vad är det för jävla skit han håller på med? *grr*
Hänvisar till Jim Carreys klassiska citat från mtv movie awards i min signatur.
reinholdsson
2005-12-03, 20:48
På en tio i topp lista skulle det nog bli crazy frog på alla platser :D
Så dåligt.
Seal
Metallica
Color Me Badd
Anastacia
Limp Bizkit
Evanescence
K's Choice
ALLA R&B-artister
Kayne West
Nirvana
serriöst? Blev du tappad i golvet som liten eller? Är det här den sämsta musiken du hört så är det nått fel på dina öron.
På en tio i topp lista skulle det nog bli crazy frog på alla platser :D
Så dåligt.
Håller med
serriöst? Blev du tappad i golvet som liten eller? Är det här den sämsta musiken du hört så är det nått fel på dina öron.
Ja, fel på mina öron är det då nu iallafall, sen jag råkade höra St Anger utan skyddskåpor. Den skivan kan ta bort lusten att lyssna på musik överhuvudtaget, ungefär som en stor tallrik bajs inte gör en särskilt sugen på att äta något annat efteråt.
Tror de flesta Metallica-fansen ser på Ride the Lightning och St Anger som Bra och Anus.
Tror de flesta Metallica-fansen ser på Ride the Lightning och St Anger som Bra och Anus.
Eller snarare är det så att det äldre gardet håller de fyra första plattorna för "det riktiga Metallica" medan kidsen som inte var född då tar till sig vad för skit som det där gänget än prånglar ut. Jag kan faktiskt uppskatta en liten del från de första två just för thrash-anslaget, men allt efter de två är plastslöseri.
Led Zeppelin, Pantera, Metallica och Bruce Springsteen
Där satt den!!!! Nu lär det ta hus i helvete.
Bruce kan jag inte annat än instämma i, måste vara en av de mest överskattade artiserna någonsin. Ungefär som en pompös Ulf Lundell multiplicerat med 47.
Fler som kvalificerar sig för svarta listan ser jag
allan
Fler som kvalificerar sig för svarta listan ser jag
allan
;) Nä, jag vet inte riktigt... det mesta inom rap tycker jag väl är skit.
rememberence
2005-12-03, 21:21
allt som spelas på rix fm(dvs ny musik) samt all rapp.
på mitt gym spelar dom den radiostationen hela tiden, hur jävla inspirerande är det att dra mark till madonna..eller kanske lite darin...men när du ändå håller på..ta lite britney spears!
Seriöst.. DiLeva.. SKJUT HONOM!
tossefar
2005-12-03, 22:09
NANANANANANA NEEEEEEEEEEJ. Eller jo, men inte Bruce! Bruce är en fin kille. Han skulle kanske kunna skriva lite bättre låtar, man DÅLIGT är det ju inte.
Resten håller jag med om, LZ måste vara världens mest överskattade band.
Jak är SJäälens Krigare...lalalala :laugh:
Kan ju också utfärda en liten varning om att man ska vara jävligt försiktig med att pissa på band som t.ex. Metallica eller Led Zeppelin - även om man inte gillar dem kan man vara säker på att mycket bra musik idag inte hade funnits utan dem. Alltså, det är inte omöjligt att ett modernt band som du diggar inledde sin karriär med att spela Metallica-covers i ett skitigt garage.
Led Zeppelin? Man kan vara jävligt säker på att en massa band av idag inspirerats av dem.
Gosh!
NANANANANANA NEEEEEEEEEEJ. Eller jo, men inte Bruce! Bruce är en fin kille. Han skulle kanske kunna skriva lite bättre låtar, man DÅLIGT är det ju inte.
moget *grr*
Sean Paul tar hem trofén i den här kategorin, utan tvekan.
R. Kelly kan för min del gärna få en plats på listan också. Tillsammans med armén av klonade RnB-brudar vilkas enda skiljetecken är hudfärgen (ibland) och hur mycket hud de visar (eller snarare hur lite hud de INTE visar) på skivomslaget ... *spy*
Jak är SJäälens Krigare...lalalala :laugh:
"Jag tror på rymdblommor"
freak e han :P duschar säkert inte ens *fördomar*
H.Emanuel
2005-12-03, 23:22
Finsk tango. Kan inte föreställa mig nåt värre
Håller med om LZ, vad har de egentligen gjort som är bra förutom: and she's buuuying a staaaaairway to heeaven, som knappt ens är bra? :angel: :confused: Att dock hävda att de är sämst kan ju dock bli lite fel då det mycket väl kan finnas 11818181981981 sämre artister. ;)
Kan ju också utfärda en liten varning om att man ska vara jävligt försiktig med att pissa på band som t.ex. Metallica eller Led Zeppelin - även om man inte gillar dem kan man vara säker på att mycket bra musik idag inte hade funnits utan dem. Alltså, det är inte omöjligt att ett modernt band som du diggar inledde sin karriär med att spela Metallica-covers i ett skitigt garage.
Led Zeppelin? Man kan vara jävligt säker på att en massa band av idag inspirerats av dem.
Gosh!
Word!
tossefar
2005-12-03, 23:32
Att de har inspirerat många betyder inte att de är bra. LZ har gjort Achilles last stand och introt till kaschmir bra, resten är gnäll och gitarronani.
Metallica har spelat med en symfoniorkester, det var bra! Har DVDn och allt. Resten har varit otroligt ojämnt, kanske någon bra låt per skiva. Summa summarum inte särskilt bra.
Att de har inspirerat många betyder inte att de är bra. LZ har gjort Achilles last stand och introt till kaschmir bra, resten är gnäll och gitarronani.
Metallica har spelat med en symfoniorkester, det var bra! Har DVDn och allt. Resten har varit otroligt ojämnt, kanske någon bra låt per skiva. Summa summarum inte särskilt bra.
Nu när jag tänker efter är det många låtar med Metallica som faktiskt är direkt dåliga, man att kalla det världens sämsta musik är ju bara larv.
Eric Crapton säger ju Japanerna
http://www.digfanzine.com/dig5/crapton.jpg
tossefar
2005-12-03, 23:48
Nu när jag tänker efter är det många låtar med Metallica som faktiskt är direkt dåliga, man att kalla det världens sämsta musik är ju bara larv.
Är det väl ingen som gjort heller, min lista var de ju inte ens med på.
Haha!
http://perso.wanadoo.fr/ecwh/Images/Best%20Of%20(Coree%20du%20Sud)%20LP.jpg
Är det väl ingen som gjort heller, min lista var de ju inte ens med på.
varför nämns de då i tråden som behandlade just det ämnet?
Bara för jag är nyfiken, vilka låtar är dåliga? Dvs, alla album fram till black album! Undrar bara då jag ör stort fan:)
10. Back Street Boys
9. Britney Spears
8. The Ramones
7. Alcazar
6. Ricky Martin
5. Enrique Iglesias
4. Günther
3. 50 Cent
2. Sean-Paul
1. Gyllene Tider
NEEJ!
Va har ni emot Di Leva, inte för att hans musik är bra på något sätt men störtskön kille ju :-)
King Grub
2005-12-04, 06:36
Den som har Ramones med på en lista över sämst musik tillsammans med Britney Spears borde doppas i sirap och grävas ned i en myrstack.
Den som har Ramones med på en lista över sämst musik tillsammans med Britney Spears borde doppas i sirap och grävas ned i en myrstack.
präcis.. vissa band är untouchable..
kan vi inte säga att de bannas istället? ;)
amen :bow:
Bruce kan jag inte annat än instämma i, måste vara en av de mest överskattade artiserna någonsin.Det blir trångt i mystacken. Du kan få välja mellan ljus och mörk sirap.
Haha! Vilka roliga reaktioner alla visar. Vadå larv?
De flesta tar ju ett trampande på sin favoritartist med en klackspark och konstaterar gott meningskiljaktligheter, eventuellt med något skämtsamt hot. Min teori, att de som idag dyrkar Metallicas samtliga skivor är sjuttonåriga luftgitarrspelare som headbangat bort all sansad reaktion hemma i pojkrummet, stärks.
Det blir trångt i mystacken. Du kan få välja mellan ljus och mörk sirap.
God Jul på dig!
King Grub
2005-12-04, 09:29
Hur kan man tycka att Zeppelin, Metallica, Springsteen osv är sämst av all musik som finns. Tanken svindlar. Okej att man inte tycker dom är bra; det är ju en helt annan sak. Jag gillar inte Led Zeppelin något speciellt, men att kalla dom sämst är ju befängt, med tanke på hur mycket överdynga det finns. *screwy*
Hur kan man tycka att Zeppelin, Metallica, Springsteen osv är sämst av all musik som finns. Tanken svindlar. Okej att man inte tycker dom är bra; det är ju en helt annan sak. Jag gillar inte Led Zeppelin något speciellt, men att kalla dom sämst är ju befängt, med tanke på hur mycket överdynga det finns. *screwy*
Kanske för att vi följer de regler som trådskaparen satte upp. Visst är Crazy Frog ett hån mot all luft den sätter i svängning, men trots listplaceringar kan den ju inte sägas ha gått hem i stugorna. Jag tolkade det lite grann som en lista över sådant man verkligen inte gillar, men som de du presenterar listan för gillar. Och där passar inte något band bättre än Metallica med start vid MoP.
Regeln är att det ska vara något någorlunda känt. Dödsmetall och liknande är ju kasst av automatik, det ska vara något som gått hem i stugorna.
Sofia4_4
2005-12-04, 10:55
Kanske för att vi följer de regler som trådskaparen satte upp. Visst är Crazy Frog ett hån mot all luft den sätter i svängning, men trots listplaceringar kan den ju inte sägas ha gått hem i stugorna. Jag tolkade det lite grann som en lista över sådant man verkligen inte gillar, men som de du presenterar listan för gillar. Och där passar inte något band bättre än Metallica med start vid MoP.
Jag är lite nyfiken på vilken musik du gillar?
Jag är inte direkt Metallica fan, men jag gillar många av deras låtar. Det jag kan säga att jag inte gillar det ganre av musik - typ ganska hårt, heavy metall. Men de står ändå väldigt högt på listan där...som t.o.m fått mig, som är hellre en jazz fan att lyssna på dem.
Jag är lite nyfiken på vilken musik du gillar?
Jag är inte direkt Metallica fan, men jag gillar många av deras låtar. Det jag kan säga att jag inte gillar det ganre av musik - typ ganska hårt, heavy metall. Men de står ändå väldigt högt på listan där...som t.o.m fått mig, som är hellre en jazz fan att lyssna på dem.
Oj, det är en lång lista. Jag gillar massvis av musik från de flesta genrer och metal är en alldeles utmärkt sådan, men dit räknar jag inte Metallica.
Haha :D Alltid trampar man på någons tår när man är subjektiv :)
lilltroll
2005-12-04, 12:07
Håkan Hellström är enligt mig bara skit..... *screwy*
JAAAAAAAA*gurgle* <-- ljudet av att kvävas av sitt eget hat. Fyffan så han suger! GAH.
ROFL!
(Ramones - Spiderman (http://www.harizma.com/harizdat/strip/Ramones-Spiderman.jpg), så löjligt bra. :D)
Anastacia
Gyllene tider/Per Gessle
50 Cent
Nelly
Limp Bizkit
The Rasmus
Westlife
Carola
(Kent)
är väl några jag kommer på. Det är exempel på musik som kan dyka upp på radion utan förvarning och bara är irriterande. Om det verkligen är världens sämsta musik är mer tveksamt, konkurrensen är rätt hård. Tilläggas kan att jag egentligen gillar R'n'B, rap och även mycket rock men artister som Nelly och 50 Cent kan ge en hel genre dåligt rykte. Kent är ett band som jag tyckte var bra en gång i tiden men idag är de sönderspelade och har inte direkt utvecklats.
Jag vet att många Kent-fans inte har så mycket distans så egentligen borde jag väl ta skydd nu. Man får inte kritisera den heliga graal.
Rockhard
2005-12-04, 14:01
Ison&Fille
Spice Girls å likanande grupper (atomic kitten :laugh: *spy* )
Avril lavigne
nirvana
fothermucker
2005-12-04, 14:26
Värst: Per Gessle
Nästan lika illa: Niclas Wahlgren
Dom tidigare Thunderdome skivorna vinner överlägset i alla kategorier när det gäller sämst musik någonsin.
Kan knappt klassas som musik så jävla dåligt som det är. Och det lyssnade man på när man gick i högstadiet :em:
Sofia4_4
2005-12-04, 16:00
Oj, det är en lång lista. Jag gillar massvis av musik från de flesta genrer och metal är en alldeles utmärkt sådan, men dit räknar jag inte Metallica.
men kan du inte ge några exempel i så fall.
Slayerized
2005-12-04, 16:24
1. Per Gessle/Gyllene Tider. Det finns inte sämre musik!
Per Gessle måste ha sålt sin själ till Satan (David Hasslehoff), annars skulle han inte kunnat lura så många människor att köpa hans skit.
De övriga, utan någon inbördes ranking:
Håkan Hellström
The Hives
Melinda Wrede
Nelly
50 Cents
Black Eyed Peas
Günter
GES
Tomas Ledin
Jag kräks på dessa band/artister. Ännu jobbigare är att det faktiskt finns folk som tycker om deras musik.
Hade jag fått bestämma hade de varit bibliotekarier allihop.
MasterChief
2005-12-04, 16:29
Per Gessle/Gyllene Tider.
Håkan Hellström
The Hives
Melinda Wrede
Nelly
50 Cents
Black Eyed Peas
Günter
GES
Tomas Ledin
Den där listan känns som den bästa hittills. Bra jobbat. *yourock*
arkebuzer
2005-12-04, 16:30
allt av darin :furious:
Kebab-Arne
2005-12-04, 17:59
Per Gessle har ju minst sagt lyckats som artist. Sen att det är ren skit han gör är ju en annan sak, gjort för att sälja och det gör det. Men jag hoppas ingen ser honom som nyskapande...
Mass-Tech
2005-12-04, 18:07
1. Per Gessle/Gyllene Tider. Det finns inte sämre musik!
Per Gessle måste ha sålt sin själ till Satan (David Hasslehoff), annars skulle han inte kunnat lura så många människor att köpa hans skit.
De övriga, utan någon inbördes ranking:
Håkan Hellström
The Hives
Melinda Wrede
Nelly
50 Cents
Black Eyed Peas
Günter
GES
Tomas Ledin
Jag kräks på dessa band/artister. Ännu jobbigare är att det faktiskt finns folk som tycker om deras musik.
Hade jag fått bestämma hade de varit bibliotekarier allihop.
Tycker knappast att Nelly och 50cent ska vara med där.
Pantera, Metallica
Man ska alltså skriva de sämsta grupperna inte de bästa ;)
OnTopic:
1. Dansband i överlag
2. Kent
3. Röiksopp (stava?)
4. Nelly
5. 50 cent
6. 70-80 talsdisco
"Neeej! Hur fan kan du tycka så?!? Så tycker ju inte jag!"
En gång till då.
http://www.toothpastefordinner.com/092105/someone-with-a-different-opinion.gif
*rolleyes*
det sämsta jag vet är Nirvana.
Det finns naturligtvis en rad band som man inte gillar men som inte kan sättas som "dåliga". LZ, Otis Redding, Gessle mfl. har faktiskt musikaliska kvaliteter. Jag gillar inte Per Gessles röst, eller hans karamellrim, men man kan inte förbigå att han har en förmåga att hitta klatschiga slagdängor som folk minns. Han är i samma fack som Tomas Ledin eller Magnus Uggla.
Det finns ju drivor av band som bara är kopior. Ingen originalitet, ingen känsla - bara en produkt. Band man inte kan säga något gott om, och vars medlemmar sällan vill erkänna att de varit med där. Dessutom finns det idag med hjälp av elektroniken möjlighet att ge kroppar röster, vilket får sägas vara det ohederligaste av allt. MilliVanilli minns man ju med en rysning.
Jag gillar inte industritillverkad pop, med platta ackord och en syntetisk bakgrundsmatta av tysk marschmusik, Jag gillar inte heller den mesta jipjopen - jag tycker inte den är orginell utan bara ett mischmasch på grejor som var bättre i ursprungsversionen.
För mig är det inte heller viktigt att de är extremt duktiga på att spela (gitarrsolon längre än trettio sekunder är skäl för nackskott) utan det är känslan som gäller. Och en konsert med Ramones var en sån energikick att det knappt går att beskriva...
allan
Verkar vara många som inte tycker om Nirvana..
*screwy*
Verkar vara många som inte tycker om Nirvana..
*screwy*
Men än har ingen sagt VARFÖR...
allan
Apropå Gessles texter:
"Åååååhhhh om din kärleks
stora pris
Är att dess feber gör mej vis
Ber jag en servitris
Att komma med mer is
För vem vill ha kontroll
Under en spegelboll?"
Bara för att folk klarar av att skråla med innebär det inte att han har musikaliska kvaliteer. Jmf Crazy frog eller Schnappi.
tossefar
2005-12-04, 18:53
Men än har ingen sagt VARFÖR...
allan
Joooohoo! Jag gjorde. Bra skrivet innan förresten, precis det jag försökte få fram innan. Även om vi inte var helt överens när det kom till artister.
Lasse Kongo
2005-12-04, 18:55
Nirvana, världens bästa band genom tiderna. så var bara tvungen att väga upp det hela lite i denna tråd!!!
Jag har gamla kort där ja ligger däckad med hår ner till axlarna med ett par vodkaflaskor i nävarna, cigg i käften och Kurt Cobain på min tshirt, säger allt om Lasse Kongo och hans nirvana/grungedyrkan :hbang:
Scratch89
2005-12-04, 19:09
Nirvana, världens bästa band genom tiderna. så var bara tvungen att väga upp det hela lite i denna tråd!!!
Jag har gamla kort där ja ligger däckad med hår ner till axlarna med ett par vodkaflaskor i nävarna, cigg i käften och Kurt Cobain på min tshirt, säger allt om Lasse Kongo och hans nirvana/grungedyrkan :hbang:
Nirvana är ju skitkassa, tyvärr.
De var ett av världens största band, men exakt vad fan var så bra?
Fast, det är ju imo.
tossefar
2005-12-04, 19:12
Fast, det är ju imo.
Det _VAR_ originellt och nyskapande.
Lasse Kongo
2005-12-04, 19:14
Fast, det är ju imo.
Precis, alla har vi olika smaker, och tur är ju det.
Måste man ha anledningar för att tycka ngn är bäst? som tex; "deras texter är helt underbara", "sången är helt underbar" bla bla, för mig är de bäst bara.
Har så otroligt fina och roliga minnen till den musiken, unpluggedskivan har jag dessutom haft så sjukt mkt härlig porr till!
För mig är de bäst kort och gott, finns nog inget band som jag har så mkt minnen till som just Nirvana...............
Slayerized
2005-12-04, 19:19
Det _VAR_ originellt och nyskapande.
Var det verkligen det? Eller var det bara att Nirvana lyftes fram till de stora massorna, medan de andra Grungebanden vid samma tidpunkt hamnade i skuggan av dem?
Detta är alltså en fråga, inget annat.
Var det verkligen det? Eller var det bara att Nirvana lyftes fram till de stora massorna, medan de andra Grungebanden vid samma tidpunkt hamnade i skuggan av dem?
Detta är alltså en fråga, inget annat.
Det är möjligt att det fanns andra band som musikaliskt hade större impact än Nirvana, men de slog inte på samma sätt. I det avseendet - eller rättare sagt pga det - kan inte Nirvana nischas in i "kass"musik. De betydde för mycket helt enkelt.
allan
får man rösta på grodjäveln i reklamen?
hmm minns inte ens va de är reklam för längre för ja byter kanal direkt :D
men ni kanske vet vilken sörja ja menar
sen har ja totalt lyssnat sönder köppäbä nu :MrT: så den oxå
Amy Diamonds "musik" irriterade mig något förbannat när jag tränade
svårt rangordna dålig musik, jag rangordnar bara bra musik :)
Robbie Williams
Tycker du helt seriöst att det inte finns något överhuvudtaget som är sämre?
Det finns naturligtvis en rad band som man inte gillar men som inte kan sättas som "dåliga". [...] Otis Redding, [...] har faktiskt musikaliska kvaliteter.
Otis Redding är dålig rent objektivt sett. Alla kan tycka om kultur som man upplevde när man var i den mest mottagliga åldern för denna, dvs i barndomen eller ungdomen. Att du tycker om Otis Redding är därför inte särskilt märkligt, lika omärkligt som det är att min mormor gillade att kolla på Åsa-Nissefilmer, eller som det är att jag går igång på "R.O.C.K." Det innebär inte att det är en bra låt, eller att Åsa-Nisse-filmerna är skickligt filmhantverk.
Varför började då 18-27-åringar under tidigt 00-tal tycka att Otis Redding är "så jävla bra", eller kanske "så himla skön", trots att de inte var födda när han sålde sina skivor? De har ju ingen anleding att vara nostalgiska? Enda anledningen till att han och de andra partynegrerna uppfattades som bra (eller ibland tom "kult" av dem som inte riktigt fattat) av 00-talets youngsters är att de hängde på nån gammal retrovåg som initierats av ett par gamla diskolejon till skäggstubbiga kulturjournalister, som utnämnt honom till "Mr Voice" eller nåt annat klatschigt. Förblindade av makten de åtnjöt från sina kultursidor kunde de smeka sina runda egon genom att utse sina vilda ungdomsdagars trams till högkultur. Nostalgi förklädd till kunnande och smak. Man kan leta efter slavtidens och elaka pappors ärr i hans strupe tills man storknar av sin egen medvetenhet, men Otis Reddings musik är fortfarande infantil, dum och endimensionell. Att han en gång var med i något som förde utvecklingen framåt innebär inte att låtarna fortfarande håller i sig själva.
Slayerized
2005-12-04, 19:37
Det är möjligt att det fanns andra band som musikaliskt hade större impact än Nirvana, men de slog inte på samma sätt. I det avseendet - eller rättare sagt pga det - kan inte Nirvana nischas in i "kass"musik. De betydde för mycket helt enkelt.
allan
Huruvida Nirvana är ett bra band eller inte tänker jag inte uttala mig om. Att de lyckades kommersiellt är det ju ingen tvekan om heller.
Men jag, som är totalt oinsatt i grungescenen, undrade bara om Nirvana ses som "grundarna" och innovatörerna inom genren?
Rock'nRoll
2005-12-04, 20:11
Jag och en kompis försökte tidigare lista de allra sämsta banden/artisterna. Vi lyckades inte göra en hel top10, det är svårt! Så här ser top4 ut hittills:
2. The Rasmus
4. Nightwish
Därefter blev det svårare, fyll på!
Ser mycket bra ut! Jag skulle vilja lägga till Linking park, In flames och Cradle of filth.
MilliVanilli minns man ju med en rysning.
allan
Nu ska du inte ge dig på Milli Vanilli, som du ser på min avatar så bidrar de med julstämningen. ;)
Jag håller med om att man får skilja på band som man inte tycker om speciellt mycket men som ändå förtjänar respekt. Det finns många duktiga artister/band som jag personligen inte gillar men ändå förstår deras inflytande.
Det finns även vissa genrer jag inte gillar men jag skulle inte ge mig på de banden för det. Jag har aldrig varit någon större fan av metal men uppenbarligen är många det och antagligen av en anledning. :)
Däremot är jag rätt övertygad om att eurodisco och den mesta techno-musiken inte gör världen mycket bättre. :D
Madonna Hung Up
Robbie Williams Tripping
Mattafix Big City Life
Crazy Frog Axel F
September Satellites
Daniel Powter Bad Day
Akon Lonely Smurfhits252
allan
Shit. Du kan verkligen alla artisterna och låtnamnen, säker på att du inte tjuvlyssnar lite ibland? :laugh:
Bob Dylan är ju lätt sämst i världen...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.