handdator

Visa fullständig version : Hur bli av med muskler?

Fredrik_S
2005-12-03, 16:14
Jag är 174 cm lång och väger 78 kg och har inte mycket kroppsfett. Jag utbildas till dansare och skulle ha fördel av att väga mindre, kanske neråt 70. Jag får ont i lederna vid foten och det blir mycket belastning där speciellt vid hopp. Jag har ägnat mig åt styrketräning tidigare och vägde som mest 86 kg. Jag slutade helt med det för 11 månader sen. Dansar på heltid nu 9-17.
Jag behöver äta mycket för att kunna prestera på dagarna.
Hur lång tid tar det å tappa muskelmassa? Har både för stora ben och överkropp. Benen tränas dagligen dock alldrig med någon yttre belastning.

King Grub
2005-12-03, 16:18
I sängen går det fort. Är du aktiv är det inte säkert att muskelstorleken minskar alls. Gissningsvis använder du dina benmuskler så mycket att deras storlek och styrka behålls genom själva dansen.

Liten Men Fet
2005-12-03, 16:41
Jag är 174 cm lång och väger 78 kg och har inte mycket kroppsfett. Jag utbildas till dansare och skulle ha fördel av att väga mindre, kanske neråt 70. Jag får ont i lederna vid foten och det blir mycket belastning där speciellt vid hopp. Jag har ägnat mig åt styrketräning tidigare och vägde som mest 86 kg. Jag slutade helt med det för 11 månader sen. Dansar på heltid nu 9-17.
Jag behöver äta mycket för att kunna prestera på dagarna.
Hur lång tid tar det å tappa muskelmassa? Har både för stora ben och överkropp. Benen tränas dagligen dock alldrig med någon yttre belastning.

Byt sport/fritidsaktivitet till något som passar kroppen bättre? Är det ett alternativ?

Cerberus
2005-12-03, 16:49
Mitt tips är att supa som en idiot, då stimulerar du massa nedbrytningshormoner. Iof inte särskilt hälsosamt, men vad är det nu för tiden hahaha :P

Ät mindre protein eller nåt.

skeletron
2005-12-03, 18:05
Känns det inte tråkigt att göra sig av med något man slitit så för att få?
*popcorn*

Tomten
2005-12-03, 18:49
Ta droger och sluta äta! Inte så sunt men vad gör man inte för konsten? :laugh:

Fredrik_S
2005-12-03, 21:23
Lägger mig i sängen ikväll med ett helrör och lite fina droger då tack tack.