handdator

Visa fullständig version : Saker tjejer vill ha

Big_N
2005-12-03, 13:54
För några dagar sedan hade jag o min tjej ett stort bråk, har itne direkt pratat sen dess, men ja har verkligen fattat att det är hon jag älskar och gör verkligen allt för hon, så jag ska verkligen visa det, sände t.ex blomsterbud idag. Och det är bara början gör verkligen allt

O att göra det här till en fråga då: Vad brukar ni ge era tjejer ( kan ju självklart vara ord inta bara saker)? Och till tjejerna här: vad vill ni ha efter något sånt här?

mela
2005-12-03, 13:56
Vill väl inte direkt ha någon present så, utan vill att killen ska visa att han verkligen bryr sig.

Åk hem till henne och pyssla om henne. krama henne, smek hennes kind och pussa på henne.

mangemani
2005-12-03, 14:00
kompensera upp bråket genom att ge gåvor...funkar verkligen det?
är det inte bättre att åka dit,reda upp det och sen försöka mysa till det..alltså inte nödvändigtvis sex utan typ krama om henne,prata om det i lugn ton,osv osv.

keffat_liv
2005-12-03, 14:01

ja

mangemani
2005-12-03, 14:03
ja

woa....då blir det till att överösa tjejen med blommor och skit nästa gång det bråkas,så slipper man en massa prat då ;)

Big_N
2005-12-03, 14:03
Men problemet är ju att åka hem till hon och pyssla om hon går inte. hon vill knappt ens träffa mig....

mangemani
2005-12-03, 14:04
Men problemet är ju att åka hem till hon och pyssla om hon går inte. hon vill knappt ens träffa mig....

ta det hela över telefon/sms först då,alltså mjuka upp henne och säg att du vill så gärna reda upp det osv.

Big_N
2005-12-03, 14:06
ta det hela över telefon/sms först då,alltså mjuka upp henne och säg att du vill så gärna reda upp det osv.

Joo det har jag också gjort, men hon vill att jag ska visa att jag älskar hon. så.

Fettecke
2005-12-03, 14:10
Big_N... ni har inte vart ihop så länge, eller så har du gjort nått rejält dumt om du lyckats med detta... ?

jag tror på att du ska mjuka upp henne först genom att skicka SMS, för att sen ringa... ifall det "bara" är ditt fel så ska du inte vara för påflugen heller... hon ska få rum att tänka över saken.
För att sen vara lite diskret genom att hänga en ros eller nått sånt på hennes dörr utan att se henne... ta det lugnt i början... har lärt mig att kvinnor har ett jävla temprament ibland...

har lärt mig mina knep under mina 4 år med min tjej ;)

mangemani
2005-12-03, 14:10
Joo det har jag också gjort, men hon vill att jag ska visa att jag älskar hon. så.

hon vill att du ska visa att du älskar henne och hon vill inte träffa dej=/?hur går det ihop för henne=/?eller är hon en sån person som tror att kärleken kommer genom en massa gåvor,alltså att om du köper x antal rosor så bevisar det att du älskar henne?

Nina L
2005-12-03, 14:17
Jag vill att han skall förstå och respektera mig. Presenter är gulligt, men de kan inte kompensera för annat som inte funkar. Jag gissar att om hon inte pratar med dig så känner hon att du inte förstår henne.

Genesis
2005-12-03, 14:23
Skriv en personlig kärleksdikt till henne som du sedan lägger utanför hennes dörr tillsammans med några rosor. När hon har läst dikten kommer du att få komma in överallt. :thumbup:

bladhet
2005-12-03, 14:40
varför kan inte hon be om ursäkt och ge dig en present? Eller startar aldrig tjejer bråk?

mangemani
2005-12-03, 14:45
varför kan inte hon be om ursäkt och ge dig en present? Eller startar aldrig tjejer bråk?

vissa tjejer tror att det är killen som ska reda upp allt,det är killen som ska få slita för reda upp allt medans dom själv sitter där och verkar iggnoranta.

för det mesta,ja

Fettecke
2005-12-03, 14:48
vissa tjejer tror att det är killen som ska reda upp allt,det är killen som ska få slita för reda upp allt medans dom själv sitter där och verkar iggnoranta.

för det mesta,ja

eller vill att killen ska förstå dom även att dom inte har förklarat nått...
typiskt scinario: "förstår du mig inte när jag är såhär -nej det gör jag inte....*kvinnan tyst och är mer förbannad*

Herkulez
2005-12-03, 14:49
Jag vill att han skall förstå och respektera mig. Presenter är gulligt, men de kan inte kompensera för annat som inte funkar. Jag gissar att om hon inte pratar med dig så känner hon att du inte förstår henne.
:thumbup:

fast ibland så räcker det med K_ _

omoget dåligt skämt, förlåt.

mangemani
2005-12-03, 14:52
eller vill att killen ska förstå dom även att dom inte har förklarat nått...
typiskt scinario: "förstår du mig inte när jag är såhär -nej det gör jag inte....*kvinnan tyst och är mer förbannad*

det är ju det jag menar,dom sitter där helt iggnoranta,utan att säga något och färväntar sej att vi ska reda upp allt=/

aliquis
2005-12-03, 15:10
Äsch, varför skall man behöva ge saker för att bevisa något / bli förlåten / ... ?
Skit i det och försök komma överens istället. Eller säg det du säger här.

Inte för jag vet hur tjejer fungerar men vad har prylar med något att göra egentligen. Vad har man blommorna till om en vecka?

aliquis
2005-12-03, 15:30
Joo det har jag också gjort, men hon vill att jag ska visa att jag älskar hon. så.fast kanske inte just genom prylar, kanske bråket har någon ledtråd till hur hon menar?

Runda Grodan
2005-12-03, 15:31
Ge henne en box Nutrilett och en flaska Clerasil. Det vill tjejer ha. :D

Metal_boy_
2005-12-03, 15:51
Hämta henne bara, säg inte "får jag komma så kan vi prata" som en tönt. Då har du planerat nått romantiskt ni ska göra, men först ska ni dra till nått lungt och fint ställe och prata om stjärnorna på himlen, och annat fjäsk. Prata med henne då också och förklara hur du känner. Går det bra så hittar ni på nått som du tänkt ut innan. Efteråt så är det ju bara mysa om det har blivit lyckat. Kanske slänga upp henne på motorhuven, och visa att du kan använda morteln samtidigt som du steker upp ett par kycklingburgare eller nått, bara ett ex :D

Herkulez
2005-12-03, 15:59
kan inte tjejen ta emot en vanlig ursäkt utan behöver ha presenter och skit så undrar man va hon vill ha ut av ett förhållande.

Spannmål
2005-12-03, 16:02
Gör allt som metal sa men avsluta kvällen med att göra slut med (eller på) henne.

Nejv
2005-12-03, 16:04
http://www.clan-bs.com/projectile/solution.jpg

Metal_boy_
2005-12-03, 16:06
Papperpåsen och saxen påminner mig om en panikattack under julpysslet.

Herkulez
2005-12-03, 16:14
Papperpåsen och saxen påminner mig om en panikattack under julpysslet.
:laugh:

mini
2005-12-03, 16:44
Lös det bråket handlade om istället för att överösa henne med prylar. Det skulle jag tolka som att killen inte begripit någonting (sålänge bråket inte handlade om att han var sjukligt snål). Jag är övertygad om att du sitter inne på massor av ledtrådar till hur ni ska kunna lösa er konflikt om du lyssnade på vad hon sa när ni bråkade.

Akilles
2005-12-03, 16:45
invasioner?

MasterChief
2005-12-03, 18:49
De vill ha upplevelser, inte prylar.

En kul present som jag tror alla tjejer uppskattar är en tripp ner till Kolmården för en privattur ("närkontakt delfin") med delfinerna (ganska dyrt men så värt det!). Sen tar ni in på ett mysigt hotell (Vildmarkshotellet, Trosa eller nåt) och fortsätter kvällen med en trerätters. På kvällen erbjuder du ryggmassage och koncentrerar dig på hennes njutning. Sen avslutas helgen med frukostbuffé och någon behandling (massage, ansiktsbehandling). Hon kommer gilla dig efter det. :thumbup:

Ironbabe
2005-12-03, 18:59
De vill ha upplevelser, inte prylar.

En kul present som jag tror alla tjejer uppskattar är en tripp ner till Kolmården för en privattur ("närkontakt delfin") med delfinerna (ganska dyrt men så värt det!). Sen tar ni in på ett mysigt hotell (Vildmarkshotellet, Trosa eller nåt) och fortsätter kvällen med en trerätters. På kvällen erbjuder du ryggmassage och koncentrerar dig på hennes njutning. Sen avslutas helgen med frukostbuffé och någon behandling (massage, ansiktsbehandling). Hon kommer gilla dig efter det. :thumbup:
Shit, du fick mig verkligen att drömma mig bort och se allt det där framför mig *ryser* Jag hade smält för länge sen..

Upplevelser är alltid bra att "ge" bort vare sig man är tjej eller kille. :D

MasterChief
2005-12-03, 19:03
Shit, du fick mig verkligen att drömma mig bort och se allt det där framför mig *ryser* Jag hade smält för länge sen..

Äsch, då. Men det funkade rätt bra, ett år senare var vi gifta. :D

Ironbabe
2005-12-03, 19:06
Äsch, då. Men det funkade rätt bra, ett år senare var vi gifta. :D
Förstår jag de´... :D GRATTIS till en lyckad dejt och frugan :)

Cilia
2005-12-03, 21:48
funkar inte för mig.
känns alldeles för utstuderat.

MasterChief
2005-12-03, 22:14
Förstår jag de´... :D GRATTIS till en lyckad dejt och frugan :)

Tack. :em:

Tolkia
2005-12-03, 23:35
Mini har egentligen redan sagt allt som behöver sägas - du kan bara lösa problemet genom att lösa PROBLEMET, inte genom att försöka lösa något annat som inte är ett problem. Och om du hörde på aldrig så lite när ni bråkade så har du FETT med ledtrådar till vad problemet är ...
Dock är det väl aldrig fel att ödmjuka sig; att krypa till korset och be om förlåtelse för att man uppfört sig som en idiot (visa mig den som INTE uppför sig som en idiot under ett praktgräl ...) plockar några goodwill-poäng hos de flesta, killar som tjejer (gäller ju även de som inte är ens partner). Att spela "svår" och förorättad enligt modellen "nä, det är minsann inte JAG som har gjort fel, nu skall HAN/HON minsann få känna på ..." är en tämligen värdelös metod. Ett sätt, om man har svårt att göra det face-to-face (inte så lätt, jag vet) är ju alltid att skriva ett rart och uppriktigt "förlåt-mig-jag-var-dum-brev" och stoppa i hennes brevlåda (eller skicka med posten om man bor långt från varandra). Brev har något speciellt som SMS och mail saknar. Fungerar det kommer hon dessutom förmodligen att behålla det som en skatt så länge ni är ihop. ;)