Logga in

Visa fullständig version : Märket Better Bodies tappar i status?

Pellefant
2005-12-02, 18:50
Hej,

Jag undrar angående märket Better Bodies, på sistonde har jag sett de reas ut i olika affärer, från 25 kr/plagg, samt 2 st för 150 kr, "alla plagg 100 kr/st" och liknande, iofs kanske förra årets? De verkar även ha en tendens att hamna hos "utförsäljningsbutiker" som ska upphöra.

När ordinarie pris väl ligger på ca 200-300 kr så känns det konstigt, som att märket tappar i status när de reas ut så.

Själv använder jag iofs. de jag inhandlat på rea och tycker de fungerar jättebra. :) (speciellt några tröjor som andas i sidorna då det är små hål där, stor skillnad från vanliga t-shirts som jag använt förut när jag joggat på bandet)

Helena B
2005-12-02, 18:55
Jag är ingen märkestyp så. Men jag tycker Better Bodies har bra kvalitet på sina plagg och om det reas ut är det väl bara att shoppa loss. Spelar statusen någon roll?

bedlam
2005-12-02, 18:56
Jag är ingen märkestyp så. Men jag tycker Better Bodies har bra kvalitet på sina plagg och om det reas ut är det väl bara att shoppa loss. Spelar statusen någon roll?
aye! :)

Pellefant
2005-12-02, 19:00

För mig spelar det ingen roll alls. :) Men jag tycker det är en intressant frågeställning.

Lalla
2005-12-02, 19:02
Status, vem bryr sig? *screwy*

Det är funktionella kläder med bra kvalité, så är det rea så handla för bövelen!!! :hbang:

Helena B
2005-12-02, 19:09
För mig spelar det ingen roll alls. :) Men jag tycker det är en intressant frågeställning.

Fast är det inte så med många märken? Du kan handla det dyrt på NK och sedan åka ut i buschen och handla det billigt.

Pellefant
2005-12-02, 19:14
Fast är det inte så med många märken? Du kan handla det dyrt på NK och sedan åka ut i buschen och handla det billigt.

Sant. Jag brukar t.e.x handla mina Mexx byxor för 100-200 kr/st, som i stan kostar 895. :) (Stockholm factory outlet)

Säg det inte till nån bara. ;)

Helena B
2005-12-02, 20:15
Sant. Jag brukar t.e.x handla mina Mexx byxor för 100-200 kr/st, som i stan kostar 895. :) (Stockholm factory outlet)

Säg det inte till nån bara. ;)

Nej jag lovar. Din hemlighet är säker hos mig (plus alla som använder Internet) :D

Jag har aldrig varit där, det ligger norr om stan eller hur?

Pellefant
2005-12-02, 20:19
Jag har aldrig varit där, det ligger norr om stan eller hur?

Ja, det stämmer. :)

http://www.qualityoutlet.com/

Kebab-Arne
2005-12-02, 21:14
Skulle tippa på att många saker är billigare ute i bushen. Ska göra en noggrann dokumentation av detta då jag bor i bushen.

Ang. Better Bodies så har de fått en fitness stämpel, mycket pga vilka modeller de använder. Jämför med GASP som är för hårda grabbar. ;) Men vem bryr sig? GASP har visserligen ett och annat plagg som ser vettigt ut men priserna verkar vara i överkant med tanke på vad jag läst om kvaliten.

internethjälten
2005-12-02, 22:25
Det är inte kläderna utan hur man bär dem
som möjligtvis ger status.

Men BB-kläder är som vilka träningskläder som
helst, de funkar !

Helena B
2005-12-02, 22:27
Det är inte kläderna utan hur man bär dem
som möjligtvis ger status.

Men BB-kläder är som vilka träningskläder som
helst, de funkar !

Vet bara ett sätt man kan bära kläder på, men om du har fler sätt så får du gärna berätta :D

Piranha
2005-12-03, 08:34
s
Sen när blev BB klassat som märkeskläder. ( för mig är de lika med Intersport eller Sportex eller vad som helst )

Påverkar rean klädernas fuktionalitet eller kvalitet ?

Det är träningskläder för jäsiken.

internethjälten
2005-12-03, 22:09
Vet bara ett sätt man kan bära kläder på, men om du har fler sätt så får du gärna berätta :D

Hahahahaha - vad ska jag svara på detta nu då *rolleyes*

Inzza
2005-12-03, 22:59
Om du skall ha dem att träna i så är det väl skit samma.

Inte den med JL tröjan och DG skärpet som "vinner" på gymet direkt.

blekfet2
2005-12-03, 23:01
jag kör med better bodies, men har det någonsin varit ett "märkesplagg"..inte i mina ögon då :cool:

z_bumbi
2005-12-04, 17:27
Sen när blev BB klassat som märkeskläder. ( för mig är de lika med Intersport eller Sportex eller vad som helst )

När Moss var chef var det lite mer orginalitet på kläderna i alla fall, idag är små storlekar och halvtaskiga återförsäljarkontakter. :)

Piranha
2005-12-04, 19:19
När Moss var chef var det lite mer orginalitet på kläderna i alla fall, idag är små storlekar och halvtaskiga återförsäljarkontakter. :)

Brian Moss som plåtade byggare å fitnessfolk på -90 talet ?

z_bumbi
2005-12-04, 19:34
Brian Moss som plåtade byggare å fitnessfolk på -90 talet ?

Japp, det var hans företag från början.