handdator

Visa fullständig version : sent på kvällen

Pretender
2002-07-31, 21:03
Låt oss säga att jag tränar runt 19-tiden...för att sedan köra ett intervall-pass kring 22:00...vad är lämpligt att äta efter detta?

Funkar havregrynsgröt? Har hört att man lägger på sig mkt onödigt om man äter mycket kolisar strax innan man ska sova... :sleep:

Tacksam för alla svar! :thumbup:

//Pretender

Petrus
2002-08-01, 07:35
Försök att få i dig en blandning av alla proteinkällor, eller i alla fall vassel. ägg och kasein tillsammans med 15-20gram glutamin. Musklerna får då protein till större delen av natten, och glutamin för återhämtningen och kvävebalansen i musklerna. Du drar nytta av efterförbränningen och lägger inte på dig nåt fett för det är ju inga kolhydrater...
Glutamin är dessutommycket effektivare än glukos när det gäller återhämtningen för musklerna.
Vänligen,,,
Petrus

Lave
2002-08-01, 07:48
Originally posted by Pretender
Låt oss säga att jag tränar runt 19-tiden...för att sedan köra ett intervall-pass kring 22:00...vad är lämpligt att äta efter detta?

Funkar havregrynsgröt? Har hört att man lägger på sig mkt onödigt om man äter mycket kolisar strax innan man ska sova... :sleep:

Tacksam för alla svar! :thumbup:

//Pretender

Jag äter alltid kolhydrater också efter träning. Oavsett om klockan är 16 eller 22.

Tanman
2002-08-01, 10:30
Ät ALLTID kolhydrater efter hård träning vare sig det är styrketräning eller konditionsträning. Kolhydraterna går direkt in i musklerna och görs inte om till fett om man tar dem direkt efter träningen. Gör man inte det gör glukagonet och kortisolet så att muskelnedbrytningen snart sätter fart.

Mvh Tanman, www.skalmsta.com