Logga in

Visa fullständig version : Call of Duty 2??

Henkan
2005-12-01, 23:45
Nu var det säkert 5år sedan jag spelade PC-spel överhuvudtaget och tänkte faktiskt köpa ett nytt.
Jag fullkompligt älskar andra världskriget spel....gillar liksom miljöerna osv.
Gillar inte spel där man bara skjuter och där banorna liksom är enkelt gjorda utan det ska vara lite realistiskt.

Jag undrar om någon av er vet något om Call of Duty 2 och ifall det är värt att skaffa?? Något som är dåligt med det? Många banor?

Tacksam för svar!

Verni
2005-12-01, 23:52
Jag har precis började lira det alldeles nyss, och grafiken och det sedvanliga hur det är uppbyggt tycker jag är bra, dock tycker jag vapnena inte alls har samma känsla som i ettan - minus.

Sve
2005-12-01, 23:52
Nu var det säkert 5år sedan jag spelade PC-spel överhuvudtaget och tänkte faktiskt köpa ett nytt.
Jag fullkompligt älskar andra världskriget spel....gillar liksom miljöerna osv.
Gillar inte spel där man bara skjuter och där banorna liksom är enkelt gjorda utan det ska vara lite realistiskt.

Jag undrar om någon av er vet något om Call of Duty 2 och ifall det är värt att skaffa?? Något som är dåligt med det? Många banor?

Tacksam för svar!

Både ettan och tvåan är kul spel. även om såklart ettan alltid är bäst :)

agahowa22
2005-12-02, 00:07
tycker 2an va ganska mycke samma sak hela tiden. med andra ord inte alls lika bra som 1an.

mangemani
2005-12-02, 00:13
enligt mej så var 2:an inte nå bra.

+
intensivare strider

-
1.den där "alla mot mej" känslan är helt olidlig,tittar man fram bakom ett skydd så riktas alla vapen/granater mot en från hela fältet..skulle mina lagkamrater storma en tysk possition och jag står kvar,vilken skjuter dom mot då?jo inte dom 10 gubbarna som kommer springandes emot dom,utan på mej.
2.siktet var helt bängt
3.tyskarnas skrik blir enerverande i längden.

i 1:an så var inte den där "alla mot mej" känslan deffinitivt inte så stor som i 2:an,siktet/vapnen var bra,tyskarna skriker inte lika mycket.
så,1:an var myyycket bättre än 2:an tycker jag.

Tricklev
2005-12-02, 00:25
Alla dessa skrikande tyskar :laugh: :laugh:

Sve
2005-12-02, 00:28
Alla dessa skrikande tyskar :laugh: :laugh:

engländerrrrr

de kunde ju variera sig lite mer de asen.

eller hmm är jag inne på fel spel?

brothers in arms är förresten ett jäkla kul spel också nu när vi snackar 2a världskriget.

mangemani
2005-12-02, 00:54
älskade skriken i 1:an iaf,"granateeeee" "schutzstave"(stavning)...men i 2:an skriker dom "avi" eller liknande så att man nästan blir hörsel skadad samt att dom tjatar/skriker att det är engelsmännen dom ser osv...enerverande.

Sve
2005-12-02, 00:55
men har man spelat 1an ska man spela 2an så är det.

men håller ändå på brothers in arms.

adeleine
2005-12-02, 00:58
jag fullkomligt älskade 1:an...har dock inte en 'speldator' nu så jag får no låta mig hållas....funderar på att införskaffa ett x-box...finns de spelen där med?

mangemani
2005-12-02, 01:00
BIA var rätt så underhållande ett kort tag....kul att ge order för stormning mot en helt omöjlig tysk possition för att sen själv stå skyddad bakom en mur eller liknande och sen få sej ett gott skratt när hela gruppen blir slaktad :thumbup:

Sve
2005-12-02, 01:04
jag fullkomligt älskade 1:an...har dock inte en 'speldator' nu så jag får no låta mig hållas....funderar på att införskaffa ett x-box...finns de spelen där med?

det skulle jag nog tro

Henkan
2005-12-02, 12:43
Blir nog så att jag skaffar 1:an först.

Vet någon var man kan köpa spelet till hyfsat pris? Alltså 1:AN?
Kollade på CD.On men där hittade jag bara 2:an + lite extramaterial till 1:an såg det ut som Hittade iaf inte 1:an som grundspel. Är det någon som kan hjälpa mig? Är inte så kunnig... :em:

reinholdsson
2005-12-02, 13:19

Call of duty 2 finns i vart fall på den nya Xbox 360 som har premiär idag..