handdator

Visa fullständig version : Okej nu är det dags för min diet

Pecca
2002-07-31, 16:26
Jag ska inte köra någon tävlingsdiet eller så, bara göra av med lite överskott. Mitt nuvarande mat intag ser ut såhär:

05.45 2dl havregrynsgröt blandat med 100g soja mjöl
2 ägg
2 grova mackor
1glas juice med glutamin
3-5dl minimjölk

09.00 1liter minimjölk
5 grova mackor med skinka

ca13.00
potatis/ris/pasta tillsammans med kött/fiskbullar och grönsaker
1 liter minimjölk

ca16.00
Potatis/ris/pasta tillsammans med kött och mycket grönsaker
ca6-9dl minimjölk

direkt efter träning ca20.00
eiselt gainer +2 bananer

innan läggdags 21.30-22.15
1-2burkar tonfisk + en skopa PRO-90

Så här ser som sagt var det nuvarande kostschemat ut. Kommer börja med deffen på måndag och börjar då med morgonpromenader samt 1 skopa VP2 plus glutamin innan den. Kommer även byta ut gainern +bananerna mot???(hjälp tack). Vet inte vad jag ska göra för fler ändringar, det är där jag behöver eran hjälp. Har ingen målsättning med att gå ner ett visst antal kg utan kör mot spegeln enbart. Kan utöka kosttillskotten om det är så.

Tacksam för tipps och förslag./

:muscle: :bpump:

Munter
2002-07-31, 17:08
Byt ut hälften av kolhydraterna mot motsvarande (energi)mängd protein. Så där mycket kolhydrater behöver du inte, såvida du inte är något sorts sportmonster med ett par-tre pass om dagen. Byt ut mjölken mot vatten, då kommer du ner 7-800 kcal. Det är en bra start i alla fall. Fortsätt med gainern efter träningen, den ska man aldrig lägga av med. Tänk på att en skopa gainer inte innehåller så värst mycket protein, släng på en skopa VP2 eller vad du nu använder i samma lass efter träningen.