handdator

Visa fullständig version : King Kong - Flipp eller flopp?

MasterChief
2005-11-30, 21:03
Nå, kommer den hålla Jacksons fana högt eller blir han inlåst på zoo?

Personligen tror jag den kommer bli riktigt bra. Jackson är den nya Spielberg! :kickass:

(13 dagar kvar till premiären. 12 i Nya Zeeland om ni råkar befinna er där).

mangemani
2005-11-30, 21:40
tyckte du filmen godzilla var bra?savarar du "ja" så har du svaret på din fråga.
jag hatade filmen godzilla,så du har iaf mitt svar :thumbup:

Garnax
2005-11-30, 21:43
King Kong....*fnys*

Sånna apor finns ju inte på riktigt

Nää...men jag kommer se den på Bio iaf, sen om den är bra eller
inte vill jag inte uttala mig om innan dess.

High1ander
2005-11-30, 21:47
Tycker storyn och skadespelet verkar daligt... Jack Black kor komedi, och Naomi Watts kor drama, kanns som lite felregisserat, iaf det jag sett fran trailern. Sen tycker jag gorillan e lite gammal...

PS: Jackson e grym regissor pa att lyckas dra igenom stora projekt, men han e inte direkt kung pa att beratta story eller fa skadisarna att toppa...

rolf
2005-11-30, 21:49
Av trailern att döma verkar den skitbra. Jag menar, en tyrannosaurus mot en skitstor apa - kan det bli en maffigare fight? :D

King Grub
2005-11-30, 21:57
Jag tror mer och mer på den här. Förhandsvisningen i Nya Zeeland gick tydligen bra: ord som "klassiker" lär ha uttalats av publiken.

bengdoktor
2005-11-30, 22:10
Jag tror stenhårt på succé, trailer, bilder osv lovar ju gott iaf..

mangemani
2005-11-30, 22:27
Jag tror stenhårt på succé, trailer, bilder osv lovar ju gott iaf..

trailers och bilder kan lura en rejält.

laham
2005-11-30, 22:34
Kärleks scen ur filmen :laugh:

slobban
2005-11-30, 22:54
Flopp, far och kolla på Babas Bilar iställer.

Niclaaas
2005-11-30, 22:54
tror den kommer vara skithäftig att se! älskar sådana här filmer.

men vad gör tyrannosaurusen där :confused:

Tricklev
2005-11-30, 23:05
tror den kommer vara skithäftig att se! älskar sådana här filmer.

men vad gör tyrannosaurusen där :confused:

Är det ingen som har sett originalet? Dinosen SKA vara där.

Jag tror stenhårt på den, King kong kan inte gå fel :hbang:

Niclaaas
2005-11-30, 23:09
Är det ingen som har sett originalet? Dinosen SKA vara där.

Jag tror stenhårt på den, King kong kan inte gå fel :hbang:

har sett den för ett gäng år sedan, gamla filmer är kassa mmkay? kommer inte ihåg dinosaurien men dåså :thumbup:

Frantic
2005-11-30, 23:11
På den traliern jag såg på så såg T-rexen verkligen "datagjord" ut. Den såg nästan bättre ut i Jurassic Park. Såg jag fel eller fick fler den känslan?

hampaN
2005-11-30, 23:54
På den traliern jag såg på så såg T-rexen verkligen "datagjord" ut. Den såg nästan bättre ut i Jurassic Park. Såg jag fel eller fick fler den känslan?

Den var med all säkerhet "datorgjord".

Frantic
2005-12-01, 00:00
Nu var du rolig? Bara för att nåt är gjord via datorn så behöver det ju inte synas så väl... Know what I'm sayin'?

Lallle
2005-12-01, 08:13
äj, jag trodde du menade tv-spelet.

Hades
2005-12-01, 08:28
Jag tror den blir häftig. Grymma effekter om man får tro trailern.

Dipshit
2005-12-01, 08:51
hoppas på den.. men dinosaurerna verkade lite för mkt..
sen håller jag med om att JB nog inte passar för rollen, hur kul han än är..

HookersUnited
2005-12-01, 09:14
Fick samma känsla.

olwe
2005-12-01, 09:32
King Kong är Kung! Hur kan ni tvivla? Gorillastoryn är ball som få och är det någon som kan göra filmen grym så är det Peter Jackson.

Hur kan man jämföra filmen med godzilla? King Kong har ju något kult över sig + en story som faktiskt är bra.

Detskulle ju vara skumt om dinosaurien såg dålig ut, kunde man göra snygga dinosaurier för 10 år sedan så är det klart att man kan det nu, speciellt med de resurserna som King Kong produktionen har. (Jurasic park-dinosaurierna var snygga! dock inte datorgjorda)

raZmus
2005-12-01, 09:34
Har varit King Kong-fan när jag var riktigt liten. Måste se denna.

Tjuckot
2005-12-01, 12:52
Hur kan man jämföra filmen med godzilla? King Kong har ju något kult över sig + en story som faktiskt är bra.

nu är inte jag en expert, men har inte godzilla lite småkult över sig? Iaf i asien länderna. Fast det är mer en känsla jag har att det är så? =)

Kwon
2005-12-01, 13:02
Godzilla är FETKult!

Såtillvida att dom gjorde en US-"remake" för den amerikanska publiken(för de som inte var Godzilla-fantaster innan).

Den senaste Godzilla-filmen "Final Wars" hade ju schyssta fighters såsom Don Frye, Ray Sefo och Gary Goodridge med i rollerna också! :thumbup:

Att Godzilla är stor i japan är ingen nyhet och det finns en hel del fans över hela världen, även i Sverige!

Tomten
2005-12-01, 13:18
hoppas på den.. men dinosaurerna verkade lite för mkt..
sen håller jag med om att JB nog inte passar för rollen, hur kul han än är..

Jag tror Jack Black kan vara en seriöst skådespelare. Det verkar ju inte som han springer omkring och lallar runt som i en komedi... snarare att han bara är lite fyndig som vissa karaktärer i äventyrsfilmer har en tendens att vara...

H.Emanuel
2005-12-01, 13:22
Klart man ska se King Kong. Och jag tror också att dinosaurien är datagjord

Kwon
2005-12-01, 13:23

Ja inte är det stopmotion a la Ray Harryhausen! :thumbup:

Tomten
2005-12-01, 13:25

Ni läste alltså inte artikeln om hur Jackson tog Dinosaur DNA från en mygga i en uråldrig bärnsten och sedan använde modern teknologi för att starta ett dinosarieland för att finansiera sin King Kong film?

Jag tror till och med de gjorde en dokumentär om det. Jura... nånting.

Garnax
2005-12-14, 21:13
Jackson med 2 miljarder = bra film.

Har just sett den, helt otroligt snyggt gjord.

Gillar man inte King Kong så gör man inte det oavsätt men
jag gillade den, mycket välgjord och dinosarna såg riktigt bra
ut, man såg inte att dom vas så där dåligt datagjorda som man
kan annars.

Rekomenderar denna film helt klart...

King Grub
2005-12-14, 21:21
På fredag kväll skall vi se den! Jag längtar redan!

Kwon
Höjdpunkten i filmen (för min del) kommer ju vara Tyrannus den Rexige VS King King den Grubbige.

Det var också höjdpunkten när jag såg det svartvita originalet.

När man ser en sådan scen så kommer först och främst "CLASH OF THE TITANS" upp i huvudet, sedan åker tankegångarna oavsiktligt mot Hulk Hogan VS Andre the Giant från WWF.

Sedan efter detta, förstår jag plötsligt japanernas intresse för Bob Sapp VS Hong Man Choi et al fighter i K-1 etc...

Sedan blir jag plötsligt hungrig... :confused:

Officer
På fredag kväll skall vi se den! Jag längtar redan!

Vilken biograf och tid har du biljetter till? Ska se den på Sergel!

Garnax
2005-12-14, 21:23
Mycket mäktig scen...

King Kong emot 3st T-Rex.

Filmen kändes inte alls som 3:08h lång...

Kwon
2005-12-14, 21:24
Mycket mäktig scen...

King Kong emot 3st T-Rex.

Filmen kändes inte alls som 3:08h lång...

3 ST?!OMGZ!

Vafasiken har Jackson gjort om den så mycket?

Inte samtidigt va? Isf har ju dagens Kong blivit mycket "Gröfvre" än originalKong .

King Grub
2005-12-14, 21:38
Vilken biograf och tid har du biljetter till? Ska se den på Sergel!

Här i Norrtälje.

Officer
2005-12-14, 21:42
Här i Norrtälje.

Fick.

Jense
2005-12-14, 23:05
Flipp.. den kommer dra in så in i helvetes mycket deg

Tricklev
2005-12-15, 00:09
Såg den idag, grymm film! :thumbup:

4.7 skivstångar av 5.

Frantic
2005-12-15, 00:21
Kom nyss hem från biografen och den var mycket bättre än vad den trodde att den skulle vara. Sjukt välgjord! Peter Jackson vet hur man gör film och Jack Black passade bra för rollen.

Nique
2005-12-15, 00:24
Jag var nyss och såg den.
Men jag vet inte...jag fick lite "det våras för King Kong" känsla över det hela.
Kan berätta en scen när han slår sönder en av T-Rex(arna?) heter säkert så aja, då knäcker han käken på den å sen börjar han typ garva och slår ihop käftarna på den några gånger, hehe.
Det känns mer som en komedi filmen igenom med lite inslag av drama och MIN bild av King Kongfilmer är inte så komisk.

Jesper
2005-12-15, 00:26
kom också nyss hem ifrån den och tyckte också den var grymt välgjord och bra.
Och kong vs 3 rex var ju lätt grymmast=).

Wennerberg
2005-12-15, 01:16
Denna filmen var helt tokigt bra. Skadat vackert filmad och soundtracket var riktigt gripande. Min kärring bölade tillsammans med all andra töser i hela biografen. Jag gillade att de gjort honom ugly, han såg helt stört verklig ut imellanåt.

10 av 10 för min del!

Kwon
2005-12-15, 01:18
En King Kong film i all ära, jag köper inte att han tar 3 st Rexar.

Han måste preppat sen originalfilmen... :D

Wennerberg
2005-12-15, 01:28
Det är som en såg mot en slägga. Han är stark som en javla jättegorilla. Tänk vilken styrka han hade haft om han hade funnits. En vanlig gorilla mosar en människa utan att en försöka.

Wain
2005-12-15, 17:31
Far tyvar saga att Jackson misslyckats igen, ingen av de som jag sag filmen med gav den mer an 2 av 5. Tanker inte ga in specifikt pa varfor da manga inte sett filmen annu, men kan saga att det helt enkelt blir for mycket och Jackson som vanligt inte kan gora annat an aktionscener. ;)

Tycker man om sista delen av LOTR, och da speciellt den grona blobben, sa kan man nog tycka om King Kong *spy*

Jesper
2005-12-15, 17:33
Far tyvar saga att Jackson misslyckats igen, ingen av de som jag sag filmen med gav den mer an 2 av 5. Tanker inte ga in specifikt pa varfor da manga inte sett filmen annu, men kan saga att det helt enkelt blir for mycket och Jackson som vanligt inte kan gora annat an aktionscener. ;)

Tycker man om sista delen av LOTR, och da speciellt den grona blobben, sa kan man nog tycka om King Kong *spy*

Vad äre för fel på de andra scenerna:S

Diana
2005-12-15, 17:44
Kärleks scen ur filmen :laugh:
aaaaahahahhah :laugh:

usch ser trickfilmat ut :(

Wain
2005-12-15, 17:49
Vad äre för fel på de andra scenerna:S

*whatever*
Ja du, vad ar det som ar bra med dem? Overdriva och krystade var nagra kommentarer som yttrades efter filmen. Kanns som om Jackson tar till en slagga dar en fjader hade varit mer lampligt. Att antyda nagat kan vara betydligt kraftfullare an att ga ut och saga det direkt.

Wennerberg
2005-12-15, 18:11

Vad gillar du för filmer då?

reinholdsson
2005-12-15, 18:41
Såg filmen på bion igår, tyckte den var häftig och bra.

Kwon
2005-12-15, 20:03

Är gröna blobben med i King Kong åsse!??!?! :laugh:

fonzie
2005-12-15, 22:53
Riktigt grym. Enda skitet var en sån där oundviklig "im not leaving without you" skitscen. Men den var i lindrigaste laget. Slutrepliken var kass också. Resten var superbt. 90 av 100 kg får den.

Wain
2005-12-16, 00:44
Vad gillar du för filmer då?
Om man bara ser till bioaktuella filmer sa var Kiss Kiss Bang Bang faktiskt ovantat bra.

Är gröna blobben med i King Kong åsse!??!?! :laugh:
Ja, det ar den som dodar King Kong i slutet av filmen. Passar ju som tur var in precis lika bra som i LOTR (dvs inte alls).
:booty:

High1ander
2005-12-16, 05:21
Tycker storyn och skadespelet verkar daligt... Jack Black kor komedi, och Naomi Watts kor drama, kanns som lite felregisserat, iaf det jag sett fran trailern. Sen tycker jag gorillan e lite gammal...

PS: Jackson e grym regissor pa att lyckas dra igenom stora projekt, men han e inte direkt kung pa att beratta story eller fa skadisarna att toppa...
Den är välgjord, men saknar ren "magi", och mycket är kliché, visst remake, men det är drygt att veta exakt vad som komma skall. Det finns gott om magnifika specialeffekter. Skådespelet går ut på en galen Jack Black och en tårögd Naomi Watts rakt igenom...

Det är ingen dålig film det är det inte, den är 3 timmar och känns absolut inte som 3 timmar, men den är knappast ett mästerverk i någon bemärkelse.

Betyg, godkänd. Ska man se den så ska man se den på bio.

MasterChief
2005-12-16, 08:43
Ska man se den så ska man se den på bio.

Varför det?

Kwon
2005-12-16, 08:50
Ja, det ar den som dodar King Kong i slutet av filmen. Passar ju som tur var in precis lika bra som i LOTR (dvs inte alls).
:booty:

Jag vill se Gröna blobben i EGEN film! :)

High1ander
2005-12-16, 10:46
Varför det?
Därför specialeffekterna gör sig bäst på vita duken.

Independent filmer om vita blommor som attackeras av myror kanske är trevligt att se på bio, men känns som man lika gärna kan det på sin lilla 48 tums HDTV.

Men filmer som Star Wars, King Kong, LOTR passar bäst på bio.

MasterChief
2005-12-16, 11:34
Därför specialeffekterna gör sig bäst på vita duken.

Independent filmer om vita blommor som attackeras av myror kanske är trevligt att se på bio, men känns som man lika gärna kan det på sin lilla 48 tums HDTV.

Men filmer som Star Wars, King Kong, LOTR passar bäst på bio.

Nej för fan. På bio är det bara massa odrägliga typer som prasslar med påsar, snackar, kör knäna i ryggstödet och stör i största allmänhet.

Jag föredrar min egna bio. :smokin:

Mccartney
2005-12-19, 17:54
King Kong var helt ok..men jag är mer imponerad av den filmen som kom 1936...var faktiskt en del dåliga gjorda scener bla där dem blir jagade av dinosarius.

skall man jämför filmer med specialeffekter så får jag säga att Ringen filmerna var mycket bra gjorde men den mest perfekt filmen hittils är ändå The Revenge of the sith(sista star wars filmen) Lucas har något som inte Jackson har och det är massvis med rutin när det gäller special effekter.

Betyget på Kong blir ändå 4 av 5.

High1ander
2005-12-19, 19:38
King Kong var helt ok..men jag är mer imponerad av den filmen som kom 1936...var faktiskt en del dåliga gjorda scener bla där dem blir jagade av dinosarius.

skall man jämför filmer med specialeffekter så får jag säga att Ringen filmerna var mycket bra gjorde men den mest perfekt filmen hittils är ändå The Revenge of the sith(sista star wars filmen) Lucas har något som inte Jackson har och det är massvis med rutin när det gäller special effekter.

Betyget på Kong blir ändå 4 av 5.
Men Lucas filmar också i HD, vilket är trevligare om man vill leka sen i datorn med effekter. Nu vet jag inte vad King Kong är filmat på, men men...

Danne
2005-12-24, 23:46
Stressen att prestera för 2 miljarder verkar vara en bra dietkur....

Före : http://www.imdb.com/gallery/ss/0167260/Ss/0167260/lotr3_73095.jpg?path=pgallery&path_key=Jackson,%20Peter%20(I)

Efter : http://www.imdb.com/gallery/ss/0360717/Ss/0360717/00141R.jpg?path=pgallery&path_key=Jackson,%20Peter%20(I)

Kimball
2005-12-25, 01:17
Tyckte hela filmen kändes jävligt... utdragen, seg. Hade lätt kunnat kortas till 2h genom lite klippning imo. Men annars får den väl 6½/10 kanske?

polaren
2005-12-25, 02:09
Har tänkt se den hela veckan men har varit sjuk och inte orkat mig ut! *cry*

Men nu efter helgen kanske man får sig iväg! :)

Den verkar jävligt häftig :hbang:

Danne la märke till det där jag också när jag fick se han på TV idag, "vafan är det där peter jackson?!" tänkte jag ;D

titanic
2005-12-25, 02:15
Filmen var sjukt bra. En favorit som är sevärd.

Rataxes
2005-12-25, 02:27
Mycket bra, Jackson fläskar på med för mycket ofärdiga specialeffekter i några scener, kunde klippt bort hela Brachiosaurusracet t ex, men som helhet är det absolut vinterns bästa matinéfilm. Speciellt Kong själv är sjukt välgjord, grymt uttrycksfull i ansikte och kroppsspråk, känns verkligen som en personlighet, och lätt den mest intressanta personen i filmen dessutom.

Starkt att plocka med scenen med de gigantiska inälvsmaskarna som äter upp kocken också, trots att den i princip skapades för att äckla publiken så mycket som möjligt :D

Tricklev
2005-12-25, 03:03
Tycker då verkligen inte att denna filmen var något likt LOTR, LOTR är BYGGT endast rakt av på specialleffekter.

King kong är grymm just därför att den är nostalgisk och king kongs enorma charm *flex*