Visa fullständig version : Tallinn
På fredag kommer jag att stå i Tallinns hamn med en dag att spendera. Finns det någon som vet vart jag ska styra mina små fötter för optimal glädje? Är föga intresserad av horor och kultur :)
Du ska åka till Tallinn för en dags semester, men är ointresserad av horor? Gaah.
Du ska åka till Tallinn för en dags semester, men är ointresserad av horor? Gaah.
"Konferans". Jag lär vara smått bakfull kan jag tillägga.
hangatyr
2005-11-30, 14:43
kolla in depeche mode-baren. den är rätt nice.
annars är det väl det vanliga "köpa skitmycket 80%-sprit på tetrapak" som gäller? då räcker det att gå utanför terminalen,d et ligger en supermarket precis bredvid.
kolla in depeche mode-baren. den är rätt nice.
annars är det väl det vanliga "köpa skitmycket 80%-sprit på tetrapak" som gäller? då räcker det att gå utanför terminalen,d et ligger en supermarket precis bredvid.
Är den drickbar då? Jag kommer bara vara där under dagen så jag vet inte om barer är så kul. Om man ska knalla en runda, vilken del av Tallinn är finast? Finns det någon annat som är köpvärt?
Det tar bara typ 20-30 min att gå upp till centrum
Jag skulle gå dit och ta en shopingrunda i affärerna helt enkelt och sedan en god lunch på ett trevligt ställe.
mystic[-_-]
2005-11-30, 14:54
Är den drickbar då? Jag kommer bara vara där under dagen så jag vet inte om barer är så kul. Om man ska knalla en runda, vilken del av Tallinn är finast? Finns det någon annat som är köpvärt?
Gå mot den äldre delen av staden genom en "port" i muren som går runt. Då ser du en mcdonadls sen är det bara att fortsätta uppåt då finns det lite affärer osv. En bra resturang ligger en bit upp där men jag kommer inte ihåg vad den heter men det är en medeltidsresturang så det syns på skyltarna.
Sen kan du fortsätta en bit uppåt till och besöka den ortodoxa rysskyrkan om du nu vill se något sådant eller gå på någon stadsvandring.
Finns även vanliga modebutiker nedför backen i själva centrum (där du troligtvis kommer ifrån).
Shoppa så klart!!Finns massor :hbang: ,när du inte orkar göra det mer föreslår jag att du går och käkar på Peppersack(stavning?) Enormt gott & väldigt mysig medeltidsrestaurang.
Vill du även träna finns det ett grymt hardcoregym vid namn Flexer *flex* :D som jag hittade under mitt besök där! Pmá för info.
Det får bli lunch och lite knallande i affärer då, tack för tipsen alla.
Träna *screwy* :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.