Visa fullständig version : "Hotellrumsbrottning"
Har ni också märkt av en trend att folk ska brottas i tid och otid? Jag misstänker att inspirationen kommer från det omåttligt populära programmet Rallarsving på ZTV. Någon som har några roliga anekdoter om "hotellrumsbrottning"? Kampformen behöver naturligtvis inte begränsas till hotellrum utan handlar mer om spontan brottning och hård vänskaplig kärlek.
Här kommer ett par bilder från valborg när en kompis började kaxa sig om att han kunde "ta mig hur lätt som helst". Efter fem utklappningar mumlade han något om att han minsann hade tagit mig på en riktigt matta. :D
Hahahahahhaha, vackert! :D
delta_mats
2005-11-28, 19:52
Ett fotlås och en triangle choke:) Fint där, din kompis är inte så duktig på grappling eller:)?
Jag och min bror brukar börja brottas då och då. Han är i nuläget starkare än mig, jag är något uthålligare och är lite mer teknisk så vi avslutar varandra på olika sätt. Det är grymt kul att spontanbrottas *flex*
Dumleman
2005-11-28, 19:54
Vadå ska det där vara någon ny företeelse eller? :D Enligt säkra källor brottades kompisar emellan redan under stenåldern i "grottbrottning".
Jag fick ner polarn på golvet i skolan idag, då sa läraren att jag skulle ge mig på någon som kunde försvara sig istället :D
brottning var ju det bästa sättet att hålla värmen under lumpen :thumbup:
usch en triangel choke ... första grepet jag fölora mot på min första match ^^
Ett fotlås och en triangle choke:) Fint där, din kompis är inte så duktig på grappling eller:)?
Jag och min bror brukar börja brottas då och då. Han är i nuläget starkare än mig, jag är något uthålligare och är lite mer teknisk så vi avslutar varandra på olika sätt. Det är grymt kul att spontanbrottas *flex*
Efter några öl är han galaxens mästare, i alla fall enligt honom själv. :) Jag råkade tyvärr stuka foten på honom med min toehold, brottning och öl är egentligen ingen bra kombination. Synd att det är så förbannat roligt bara. :cool:
Helt underbart att spontanbrottas lite varstans. Vardagsrummet, i sängen, på stan. Höjdpunkten är nog när jag och polaren brottades på järntorget i Göteborg. Lång och utdragen kamp där ingen lyckades avsluta och matchen slutade oavgjort :D Snygg triangel förresten ;)
Haha, jo, spontanbrottning händer :)
Let's break the grip... *popcorn*
ErikWrestlingFreaket
2005-11-28, 20:43
Jag misstänker att inspirationen kommer från det omåttligt populära programmet Rallarsving på ZTV.
Va det har man ju gjort i evigheter, inget som Rallarsving har inspirerat till.
Va det har man ju gjort i evigheter, inget som Rallarsving har inspirerat till.
Absolut, men det känns som om den gamla fina traditionen har fått ett uppsving i och med programmet. Nu pratar plötsligt alla om brottogram och hotellrumsbrottning.
Borde vi inte anordna en kolozzeum-turnering? Fairing och Eiselt kan säkert sponsra med några bars till vinnarna. *flex*
Låter som en riktigt rolig idé. Vet inte om jag är så sugen på att brottas med Piranha eller nån av dom andra supertungviktarna på detta forum trots min långa kampsportsbakgrund dock :D
Absolut, men det känns som om den gamla fina traditionen har fått ett uppsving i och med programmet. Nu pratar plötsligt alla om brottogram och hotellrumsbrottning.
Borde vi inte anordna en kolozzeum-turnering? Fairing och Eiselt kan säkert sponsra med några bars till vinnarna. *flex*
heel hook på polaren som inte vet vad han sysslar med, han försöker komma loss. KRAS! hoppsan slut på det roliga.
Inte oroliga att det blir så när ni gör dylikt på fyllan?
heel hook på polaren som inte vet vad han sysslar med, han försöker komma loss. KRAS! hoppsan slut på det roliga.
Inte oroliga att det blir så när ni gör dylikt på fyllan?
Heelhooken gör man bara i fantasin, inte ens på sparring. Den är inte ett lås, den är döden.
dödade min bror igår, han försökta dra isär mina händer som va knäppta :D god fucking luck fatso!
Redan de gamla grekerna och innan, vi snackar stenåldern här, har denna företeelse förekommit män och kvinnor emellan.
Naesetgrabb
2005-11-29, 12:59
WARNING: Bjorne har en tendens att alltid vilja starta bråk på fyllan. Pungslag, vänskapliga slagsmål och en del brottningsmatcher har förekommit oss emellan:P
Nitrometan
2005-11-29, 13:08
Jag tror att denna typ av spontan kraftmätning förekom redan innan våra förfäder lämnade träden.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.