Visa fullständig version : högtider
Så här i juletid verkar det finnas delade meningar om vad man tycker om julen.
Men vilken är er favorithögtid?
som enväldig trådskapare börjar jag.
Min favorit är midsommar.
Det av flera själ.
* Det är under en härlig årstid
* det är god mat
* den bygger på att man umgås med vänner dvs man väljer helt sitt umgänge själv och inte en påtvingad familjehögtid.
* det är en relativt billig högtid. Man ska inte köpa presenter, påskgodis eller liknande utan den går ut på att samlas äta förhållandevis billig mat och ha det trevligt.
snelhest
2005-11-28, 13:31
högtider betyder öht ingenting för mig
Midsommar är klart roligast.
Det av flera själ.
* det är god mat
* den bygger på att man umgås med vänner dvs man väljer helt sitt umgänge själv och inte en påtvingad familjehögtid.
* det är en relativt billig högtid. Man ska inte köpa presenter, påskgodis eller liknande utan den går ut på att samlas äta förhållandevis billig mat och ha det trevligt.
Min favorithögtid med...
Nitrometan
2005-11-28, 14:01
Jag gillar påsken. Då äter vi små lamm och dricker sprit.
J.Saarela
2005-11-28, 14:10
Högtider=Tråkig hest
Uhmm...
Jul...en jävla stress inför den och det är alltid dåligt väder. Mmmen massa gott käk uppväger en del plus att julen ofta blir ganska trevlig ändå i slutet trots all hype innan. För nåt år sedan drog jag från familjen efter alla obligatoriska julaktiviteter var avklarade til len fest en kompis vars familj dragit till Thailand utan honom hade. Det blev en riktig jävla röjarfest - det var kul! :)
Nyår...totalt överskattad fyllefest där alla kanske är något bättre än andra fyllefester.
Påsk...mmm massa gott jkäk, annars ingen höjdare.
Midsommar...en riktig midsommar i skärdården med fint väder, bad, traditionellet käk plus grillning och en massa dricka, helt klart hög potential.
HookersUnited
2005-11-28, 14:13
Så här i juletid verkar det finnas delade meningar om vad man tycker om julen.
Men vilken är er favorithögtid?
som enväldig trådskapare börjar jag.
Det av flera själ.
* det är god mat
Jag gillar också midsommar. Man är ordetnligt rund under fötternta tillsammans med sina vänner och om någon slocknar utomhus är risken liten att denne fryser ihjäl :thumbup:
Allt sånt tjafs är tråkigt. Eller njaee påsken är väll ganska rolig dårå, när man får klä ut sig till en lite påsk-kärring och plinga på dörrarna. *längtar ivrigt till nästa påsk*
mini_Arnold
2005-11-28, 15:12
För mig existerar det bara en högtid och det är julen.
Dom andra fyller ingen funktion och är bara töntiga.
Metal_boy_
2005-11-28, 15:17
julen
Julen är trevlig eftersom man får chans att träffa alla i familjen samtidigt vilket inte händer så många gånger per år. Annars brukar midsommar vara en höjdare.
För mig existerar det bara en högtid och det är julen.
Dom andra fyller ingen funktion och är bara töntiga.
vad fyller julen för funktion då?
mini_Arnold
2005-11-28, 20:40
vad fyller julen för funktion då?
För mig? Många.
Jag blir gladare, lugnare, trevligare, snyggare, roligare, rikare. Listan kan göras längre också men känns redan lite för egotrippat. :)
För mig? Många.
Jag blir gladare, lugnare, trevligare, snyggare, roligare, rikare. Listan kan göras längre också men känns redan lite för egotrippat. :)
exakt!
precis varför jag gillar midsommar.
inte så egocentrerat
Helena B
2005-11-28, 20:45
Tycker alla högtider är trevliga, mer eller mindre. Känns skönt att ha sådana avbrott i vardagen. Men i min familj så är det nog julen som vi värderar högst för det ett av de få tillfällena vi alla samlas och umgås.
mini_Arnold
2005-11-28, 20:47
exakt!
precis varför jag gillar midsommar.
inte så egocentrerat
ÄSCH! Nån gång får man unna sig lite av det också tycker jag!
Vinden susar i advent
och vårt första ljus blir tänt.
Barn som har det svårt i världen,
Gud bevare dem på färden.
Mörkret tätnar i advent
och vårt andra ljus blir tänt.
Gud bevare dem som gråter.
Låt dem le och leka åter.
Kölden biter i advent
och vårt tredje ljus blir tänt.
Gud bevare alla frusna,
ge dem värme, låt det ljusna
Julen nalkas i advent,
och vårt fjärde ljus blir tänt.
På Guds lille son vi tänker,
när de fyra ljusen blänker.
-Britt G. Hallqvist
:em:
Jaul så klart!
:thumbup:
Midsommar är bra, inget religiös bs som folk firar bara för att.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.