Visa fullständig version : Måsste man skruva dit vingen på bilen??
Metal_boy_
2005-11-28, 12:31
Tänkte skaffa en fet vinge till min bil. Jag lär inte våga borra i bakluckan o greja, det kanske är det enda man kan göra iof. Vart vänder man sig isf o vad kan det kosta? Finns det inte nån råstark monteringstejp annars som man kan använda?
finns lim, men borra är väl att rekommendera kanske., men lim funkar fint
har funderat på det med men om man använder nån sorts stark tejp eller nått så lär det väl skada lacken eller så kommer det inte bli samma nyans där???
känns som det bästa sättet är att skruva fast om man ska ha vinge.
får se om nån annan har nån bra löäsning på detta problem.
Lillgrabben
2005-11-28, 12:48
Ifall du bestämmer dig för att inte borra & skruva:
Skriv ned vilken sorts bil du har här i tråden. Då kan vi medtrafikanter tvärbromsa om vi kommer upp bakom dig, så vi slipper få nedfallande vingar osv på kärran. :D
Nog är tejp & lim bra, men en genomgående skruv känns betydligt säkrare ( & går framförallt demontera lätt om man vill det)!
Förresten, kolla upp så att vingen du funderar på överhuvudtaget får användas på allmän väg. Ofta är nog inte eftermarknadsvingarna godkända för gatan.
Metal_boy_
2005-11-28, 12:54
finns lim, men borra är väl att rekommendera kanske., men lim funkar fint
åfasen får köra med det då :D
Metal_boy_
2005-11-28, 12:59
Ifall du bestämmer dig för att inte borra & skruva:
Skriv ned vilken sorts bil du har här i tråden. Då kan vi medtrafikanter tvärbromsa om vi kommer upp bakom dig, så vi slipper få nedfallande vingar osv på kärran. :D
Nog är tejp & lim bra, men en genomgående skruv känns betydligt säkrare ( & går framförallt demontera lätt om man vill det)!
Förresten, kolla upp så att vingen du funderar på överhuvudtaget får användas på allmän väg. Ofta är nog inte eftermarknadsvingarna godkända för gatan.
haha :) den här vingen är det. Står inte om den är godkänd vad jag kan hitta, men det går la maila :)
http://realcar.e-line.nu/e-line/images/products/fosi237766.jpg
s_himself
2005-11-28, 13:04
sånna stora vingar brukar farbror blå ha ett och ett annat att säga till om.
Har flera exempel här i stan. En kille hade en stor fläskig vinge på sin m3:a och den sa farbrorblå att om han körde på någon kunde denna person flyga över bilen och fastna i vingen..
Sedan va den annan som hade nån airforce vinge på sin bil.. vilket dom inte gillade. Han hade f.ö. limmat dit sin vinge. Men nåt jäkla fönsterlim. Va silikonliknande och satt utav helvete. Grejen med att bara limma är ju att vingen blir ju enklare att sno än om den är skruvad och limmad :)
Allvarligt.
Skall du köra banracing ?
Gör bilen över 250 ?
Snälla var inte en lantis i dekaltrimmat turkprojekt med keps å tuggummipop på stereon.
Allvarligt.
Gör bilen över 250 ?
Snälla var inte en lantis i dekaltrimmat turkprojekt med keps å tuggummipop på stereon.
:D Piranha-Du bli bara bättre, drygare och roligare hela tiden :bow:
TrasMannen
2005-11-28, 13:09
Borra förbövelen!
Tack men allvarligt.
Man kan inte ha en fetstor vinge på bilen när den gör 140 i nerförsbacke och sen bucklar den varje gång man skall fickparkera bara för vingen tar upp hela sikten bakåt.
Det blir bara löjligt.
Metal_boy_
2005-11-28, 13:25
han börjar komma upp i åldern haha. Pirre låter som min farsa ju " Bilfan ska en ha för att ta sig till ställen me, inte lägga ner mer pengar på än vad vraket kosta!!!" :D
Måsste ju styla till den nu, finns det nått ställe som säljer lite mer diskreta vingar men ändå sportiga, nån som vet???
han börjar komma upp i åldern haha. Pirre låter som min farsa ju " Bilfan ska en ha för att ta sig till ställen me, inte lägga ner mer pengar på än vad vraket kosta!!!" :D
Måsste ju styla till den nu, finns det nått ställe som säljer lite mer diskreta vingar men ändå sportiga, nån som vet???
Kolla din signatur ..
Snickeriet. de kan räkert rikt-å-planhyvla till en åt dig.
I give up, det finns inget hopp för mänskligheten.
Du inser att ingen tjej nånsin kommer säga till dig "å vilken snygg vinge" efter du gjort ditt 4e högervarv varv runt korvmojjen och det luktar koppling i hela socknen.
Kanske en vagnskadeförsäkring istället ?
Metal_boy_
2005-11-28, 13:32
Kolla din signatur ..
Snickeriet. de kan räkert rikt-å-planhyvla till en åt dig.
I give up, det finns inget hopp för mänskligheten.
Du inser att ingen tjej nånsin kommer säga till dig "å vilken snygg vinge" efter du gjort ditt 4e högervarv varv runt korvmojjen och det luktar koppling i hela socknen.
:laugh: :laugh: Det kan va snyggt med lagom styling, när det inte är för plottrigt :)
Jak hålla med Piranha. De enda vingar man bör ha ska sitta på ryggen ;)
keffat_liv
2005-11-28, 13:41
Jak hålla med Piranha. De enda vingar man bör ha ska sitta på ryggen ;)
jo, men vafan, hur gör man med dem dom?! är det skruva som gäller eller funkar lim?
jo, men vafan, hur gör man med dem dom?! är det skruva som gäller eller funkar lim?
Kardborreband.
Perscitus
2005-11-28, 13:51
Kardborreband.
Med de nedåtriktade krafter Metals vinge kommer alstra lär den lösningen fungera utmärkt! :laugh:
Kaboffastar
2005-11-28, 13:55
vafan metal.. du köpte väl en jävla familje-sierra nyss va ? :P
J.Saarela
2005-11-28, 14:00
WTF :laugh: Sååå fult
Allvarligt.
Gör bilen över 250 ?
För att inte tala om att en sådan jättevinge som är hemmagjort snarare saktar ner bilen än ger den några fördelar. Håller helt med dig, skabbigt värre med sådana hemmabyggen.
Metal_boy_
2005-11-28, 14:06
vafan metal.. du köpte väl en jävla familje-sierra nyss va ? :P
Sug av skinnet på min fläskkorv :D
Snygg vinge, Kör på den!!!!!!!!!!
Allvarligt.
Gör bilen över 250 ?
Tack. Skönt att det finns folk som resonerar likadant. :thumbup:
Metal_boy: Högst en liiiiten "orginalvinge", annars kör utan
Skippa vingen helt, inte så snyggt när det ser ut som som man varit micro och köpt bildelar.
Metal_boy_
2005-11-28, 15:26
nån som vet nån bra sida man kan beställa vingar? Realcar är den enda sidan jag vet, och det ska vara bilder så man ser hur dom ser ut också :)
nån som vet nån bra sida man kan beställa vingar? Realcar är den enda sidan jag vet, och det ska vara bilder så man ser hur dom ser ut också :)
vad har du för bil ?
Kaboffastar
2005-11-28, 15:33
vad har du för bil ?
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=54969&page=1&pp=15
Antar att det är en Ford sierra 92'ans årsmodell fast jag kan ju ha fel :)
Tänkte skaffa en fet vinge till min bil. Jag lär inte våga borra i bakluckan o greja, det kanske är det enda man kan göra iof. Vart vänder man sig isf o vad kan det kosta? Finns det inte nån råstark monteringstejp annars som man kan använda?
Jag vet ej hur det är i norrköping, men här jag bor så har en del av mina kompisar fått sina vingar fläckta av några idioter. De e inte allt svårt att fläcka en vinge (vad jag hört) så om du vill ha kvar den så får du allt limma och borra. De e ju ett lätt ingrepp.
Skruva dit vingen om du så tvunget ska ha en.. kan spackla igen o lacka sen igen så blir de som nytt om du ska ta av vingen ..
Själv tycker jag inte man skall ha vinge såvida man inte har en riktigt trimmad bil med 4-500hästar ++ och redan allmänt stylad... >> >Zatzy.com om du vill ha mer tips.
AdakEmil
2005-11-28, 18:02
jag har satt en liknande vinge på min bil och jag råder dig till att skruva fast den ordentligt!! jag har 4st genomgående skruvar i min rakt genom bagageluckan!!
Sen vill jag bara skriva en rad till alla er som gnäller att man ska ha femhundratrettielvaåenhalv hästar för å ha en vinge på bilen... jag har en Skoda octavia med 90 diesel kusar... varför undrar en del. min bil ser ut som att den går 250knyck (den gör dock inte de) dessutom är det lika roligt varje gång man kan reta gallfeber på folk för att man har en diesel som ser bättre ut än många andra bilar... vem vill inte ha en snygg bil... vem vill inte ha en snygg flickvän är ju en lika bra fråga... jag ska inte gnälla när eran otäcka tjej kommer med byxor för 2000 spänn!! det blir ju nästan samma sak som att sätta en feet vinge på en ful bil för att göra den snyggare.. detta är bara vad jag tycker så ingen behöver ju ta illa vid :cool:
Sätt nu dit vingen och gliiiiid runt å bara reta folk, det är busenkelt! :hbang:
Allvarligt.
Gör bilen över 250 ?
Som om den där vingen skulle hjälpa något vid banracing eller höga hastigheter. :D
jag har satt en liknande vinge på min bil och jag råder dig till att skruva fast den ordentligt!! jag har 4st genomgående skruvar i min rakt genom bagageluckan!!
Sen vill jag bara skriva en rad till alla er som gnäller att man ska ha femhundratrettielvaåenhalv hästar för å ha en vinge på bilen... jag har en Skoda octavia med 90 diesel kusar... varför undrar en del. min bil ser ut som att den går 250knyck (den gör dock inte de) dessutom är det lika roligt varje gång man kan reta gallfeber på folk för att man har en diesel som ser bättre ut än många andra bilar... vem vill inte ha en snygg bil... vem vill inte ha en snygg flickvän är ju en lika bra fråga... jag ska inte gnälla när eran otäcka tjej kommer med byxor för 2000 spänn!! det blir ju nästan samma sak som att sätta en feet vinge på en ful bil för att göra den snyggare.. detta är bara vad jag tycker så ingen behöver ju ta illa vid :cool:
Sätt nu dit vingen och gliiiiid runt å bara reta folk, det är busenkelt! :hbang:
En bättre jämförelse vore att din fula tjej går omkring med "playboy bunny ears" hela tiden för att bli sedd som just en sådan. Men allt blir bara fel. Folk retar sig inte på det för att folk gör en ful bil snyggare, folk retar sig på att en ful bil blir ännu fulare och föraren förlorar all värdighet.
Som om den där vingen skulle hjälpa något vid banracing eller höga hastigheter. :D
Nå ursäkta min franska för jag inte följer skräpet eller designar vingar till bilar.
Nå ursäkta min franska för jag inte följer skräpet eller designar vingar till bilar.
Äh, jag retas bara. :em:
Neeeej ! Snälla köp en Kundvagn direkt istället för att bygga om den stackars oskyldiga bilen !
:D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.