Visa fullständig version : Liv, vaddå?
H.Emanuel
2005-11-28, 05:56
Då jag lever själv så har jag möjlighet att göra lite som jag vill, eller åtminstone så vill jag gärna tro det. När jag började träna, när det nu var egentligen, Svårt det där, räknas egentligen den träning man sysslade med innan man fattade nåt som träning?, så blev det några gånger i veckan och så pågick livet sedan, och då var det sensation med proteindryck (kanske) i anslutning till träningen, och mat var det då och då och öl var det väldigt mycket och rökte som en skorsten gjorde jag osv. Nu tycker jag mer att det är så att träningen och kosthållningen sitter, åtminstone bätre och bättre, men att det saknas ett liv. Vad är ett liv? Kan någon vara så snäll att förklara det nu när jag är mogen att skaffa mig ett? Förklara det på samma sätt som du skulle förklara det för typ en rymdvarelse som kommer till Jorden för första gången.
CyberHamster
2005-11-28, 06:32
Jobba för att tjäna pengar för att kunna köpa så mycket prylar som möjligt. För den som har mest prylar när man dör vinner.
Nej, men skaffa polare häng med dom. Skaffa flickvän? Satsa på karriären eller starta eget. Sup dig dyngrak. Ut och res.
Livet består av upplevelser. Ut och skaffa dina egna :D
Vad är ett liv? Kan någon vara så snäll att förklara det nu när jag är mogen att skaffa mig ett?
Träffa människor man gillar och göra saker man gillar. Träffa nya människor för att se om man gillar dom. Göra nya saker för att se om man gillar dom. Det bör räcka ett bra tag. (Därefter kan man tänka sig en partner och ev. familjebildning.)
Träffa människor man gillar och göra saker man gillar. Träffa nya människor för att se om man gillar dom. Göra nya saker för att se om man gillar dom. Det bör räcka ett bra tag. (Därefter kan man tänka sig en partner och ev. familjebildning.)
låter mkt bra det där..
trist bara att jag är en sån j*vla george costanza ibland.. kan störa mig på småsaker hos nån och helt plöstligt hatar jag personen.. :D
men mina polare gillar jag som faen :)
H.Emanuel
2005-11-28, 08:25
Så människor skulle vara viktiga då, menar ni?
Livet består av drömmar och mål och delmål. Under livet gång på väg mot sina drömmar träffar man människor, frivilligt och ofrivilligt. Dessa människor gillar man eller inte. Gillar man dom och dom gillar en tillbaks så blir man kompisar. Med dessamänniskor ska man ha så kul som möjligt.
Men för mig är liv, en väg mot en drömm.
Kort sagt: Låt inte dina drömmar dö, för då blir livet som en fjäril utan vingar.
Edde_1 - känner sig som en poet idag :)
Bobbokrull
2005-11-28, 09:08
Att vakna upp på morgonen och se fram emot resterande del är dagen, det är ett "liv" för mig. Man känner att man är nöjd med de faktorer som dagligen påverkar ens liv, t.ex jobb, vänner, eller pengar. Men det viktiga är att man är inte vaknar dagen gråtade och går och lägger sig gråtande.
H.Emanuel
2005-11-28, 09:09
Livet består av drömmar och mål och delmål. Under livet gång på väg mot sina drömmar träffar man människor, frivilligt och ofrivilligt. Dessa människor gillar man eller inte. Gillar man dom och dom gillar en tillbaks så blir man kompisar. Med dessamänniskor ska man ha så kul som möjligt.
Men för mig är liv, en väg mot en drömm.
Kort sagt: Låt inte dina drömmar dö, för då blir livet som en fjäril utan vingar.
Edde_1 - känner sig som en poet idag :)
Poetiskt, du. och så vackert. Om bara de vackra fåglarna fick sjunga så skulle det vara jävligt tyst i skogen. Också vackert.
H.Emanuel
2005-11-28, 09:26
Snuset var slut så när jag lagt i tvätten så gick jag bort till sjukhuset vars kiosk öppnar 6.30. Jag är ledig. Jag är ledig och gillar att hänga i sjukhusets entré, så det kunde knappast vara bättre? Lite märkligt att hänga där planlöst så tidigt en morgon när folket kom in för att gå på sina pass på de olika avdelningarna.Jag hade mössan neddragen över öronen när jag bläddrade i en dagstidning inne i kiosken. Kvinnan som jobbade har jag sett många gånger förut. Jag hade bioannonserna uppe när hon gick förbi och hälsade.
"Går du på bio något?", frågade jag.
"Alldeles för sällan, tyvärr", svarade hon.
"På onsdag? Jag bjuder."
"Jobbar hela dan då. Är däremot ledig på torsdag"
"Okej, på torsdag då. är också ledig, man kan gå mitt på dan."
"Hmm, låter riktigt trevligt"
Jag vaknade till av att hon frågade om jag tänkte köpa den där tidningen.
"Oj", sa jag och kände mig som ertappad med fingrarna i syltburken.
"Nej, jag tror inte det", sa jag, la tillbaka tidningen och gick därifrån. Jag noterade att hon höll ögonen på mig tills dess att jag lämnade byggnaden och gick ut i snöblasket. Att ha en tvättid är att ha ett liv. Det känns så iallafall.
Juliette
2005-11-28, 09:44
Alla dessa dagar som kom och gick - inte visste jag att det var livet!
Minns inte vem som skrev det, nån annan som vet?
Alla dessa dagar som kom och gick - inte visste jag att det var livet!
Minns inte vem som skrev det, nån annan som vet?
http://www.google.com/search?hl=sv&q=%22Alla+dessa+dagar+som+kom+och+gick%22&btnG=S%C3%B6k&lr=lang_sv :D
Jag hade mössan neddragen över öronen när jag bläddrade i en dagstidning inne i kiosken. Kvinnan som jobbade har jag sett många gånger förut. Jag hade bioannonserna uppe när hon gick förbi och hälsade.
"Går du på bio något?", frågade jag.
"Alldeles för sällan, tyvärr", svarade hon.
"På onsdag? Jag bjuder."
"Jobbar hela dan då. Är däremot ledig på torsdag"
"Okej, på torsdag då. är också ledig, man kan gå mitt på dan."
"Hmm, låter riktigt trevligt"
Jag vaknade till av att hon frågade om jag tänkte köpa den där tidningen.
"Oj", sa jag och kände mig som ertappad med fingrarna i syltburken.
"Nej, jag tror inte det", sa jag, la tillbaka tidningen och gick därifrån. Jag noterade att hon höll ögonen på mig tills dess att jag lämnade byggnaden och gick ut i snöblasket. Att ha en tvättid är att ha ett liv. Det känns så iallafall.
Vadnu! Menar du att hon stack en nål eran trevande kärleksballong genom att just efter ni beslutat om en date, likt alla andra sura kiosktanter fråga; "ska du köpa den där tidningen eller?" Det var hårt.
H.Emanuel
2005-11-28, 09:55
Vadnu! Menar du att hon stack en nål eran trevande kärleksballong genom att just efter ni beslutat om en date, likt alla andra sura kiosktanter fråga; "ska du köpa den där tidningen eller?" Det var hårt.
Hm, det framgick kanske inte att scenariot var något jag drömde. ajaj
Hm, det framgick kanske inte att scenariot var något jag drömde. ajaj
Drömde eller dagdrömde?
H.Emanuel
2005-11-28, 09:57
Drömde eller dagdrömde?
Dagdrömde?
Dagdrömde?
Ah, nja, jag fattade då inte, utan tyckte det var ett gediget pang på rödbetan-jobb.
H.Emanuel
2005-11-28, 10:24
Ah, nja, jag fattade då inte, utan tyckte det var ett gediget pang på rödbetan-jobb.
Du blev grymt impad eller hur? Vilken kille, tänkte du
Du blev grymt impad eller hur? Vilken kille, tänkte du
Nu ska vi inte ägna oss åt överdrifter...
Helena B
2005-11-28, 10:58
Det finns en bok som heter "Teorier om livskvalitet" skriven av Bengt Brulde. Den kanske vore nåt för dig att läsa. Den tar upp föreställningar om vad vi egentligen menar med livskvalitet och vad det egentligen som ytterst gör livet värt att leva. De vanligaste teorierna om vad som gör ett liv bra för den som lever det. Ett litet tips bara!
H.Emanuel
2005-11-28, 11:23
Det finns en bok som heter "Teorier om livskvalitet" skriven av Bengt Brulde. Den kanske vore nåt för dig att läsa. Den tar upp föreställningar om vad vi egentligen menar med livskvalitet och vad det egentligen som ytterst gör livet värt att leva. De vanligaste teorierna om vad som gör ett liv bra för den som lever det. Ett litet tips bara!
Så snällt av dig.
snelhest
2005-11-28, 11:28
livet är lögn
Meningen med livet är just att söka meningen med livet.
H.Emanuel
2005-11-28, 11:29
Livet är det som pågår medan vi är upptagna med annat, som John Lennon sade
Juliette
2005-11-28, 11:36
Ett till citat:
"En dag ska vi alla dö, alla andra dagar ska vi inte det"
Så det är bara börja leva (lättare sagt än gjort) :D
Livet består av upplevelser. Ut och skaffa dina egna :D
:thumbup:
Ett ha ett liv brukar i gemene mans mening innebära att man har ett rikligt socialt liv samt att man är målmedveten och inte bara driver omkring helt planlöst. Detta brukar innebära att man har ett jobb/sysselsättning samt att man inte isolerar sig vid datorn etc.
Jag håller bara delvis med angående denna definationen. Jag anser att man kan ha ett liv utan att uppfylla dessa krav. Det viktigaste i min mening är att man har ett liv som man trivs med och som fyller ens dagar med intressanta händelser.
Att bara vakna upp och att inte ha något att göra och tråka ihjäl sig är enligt mig att inte ha något liv.
Samma person (låt säga han är arbetslös och har inga vänner) kan få ett liv genom att göra något som käns meningsfullt för honom (inte folkets gemensamma värderingar). Det kan tex vara att spamma i sönder ett forum eller att börja satsa på styrketräning. Helt plötsligt har hans liv fått en mening. Sedan är det ju så klart inte bra att snöa in helt och hållet på något ämne utan man skall nog försöka hitta lite olika saker som man kan roa sig med.
Gaaaaah, denna förbannade regel om max 2 minuters edit. *grr27*
Här kommer i alla fall ett litet citat:
"- Få människor lever men alla ska vi dö, så varför inte leva nu, just här, just nu, just vi, just du."
H.Emanuel
2005-11-28, 13:12
Om man kollar in på syltorna på stan eller i vilken förort som helst så råder där en slags gemenskap, om det sen är alkohol eller umgänge med andra som är det gemensamma låter jag vara osagt, men folket sitter där, många säkert varje dag. Antagligen jobbar några och så går dom dit direkt efter sina jobb. Enligt Mangs resonemang så måste det alltså vara ett bra liv?
Sedan är det ju så klart inte bra att snöa in helt och hållet på något ämne utan man skall nog försöka hitta lite olika saker som man kan roa sig med.
Man kan ju vara i olika avdelningar på forumet, eller kanske rent av hänga på flera olika forum...
H.Emanuel
2005-11-28, 13:19
Man kan ju vara i olika avdelningar på forumet, eller kanske rent av hänga på flera olika forum...
Precis. Omväxling måste ändå vara livet
snelhest
2005-11-28, 13:20
Ett ha ett liv brukar i gemene mans mening innebära att man har ett rikligt socialt liv samt att man är målmedveten och inte bara driver omkring helt planlöst. Detta brukar innebära att man har ett jobb/sysselsättning samt att man inte isolerar sig vid datorn etc.
är gemene man här fjortisar? Riktiga män klarar sig utan andra människor och behöver inte umgås med andra.
H.Emanuel
2005-11-28, 13:22
är gemene man här fjortisar? Riktiga män klarar sig utan andra människor och behöver inte umgås med andra.
Precis. För vad jag förstått så är det genom andra man känner sig själv, och vem fan vill göra det?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.