handdator

Visa fullständig version : Bakfyllemat :S

coxie
2005-11-27, 22:03
Jag har ett litet dilemma som jag börjar oroa mig mer över efter varje gång det inträffar. Det är så att de gånger jag är ute och krökar (inte tills jag går ner för räkning, men en bra helkväll) så skriker min kropp efter fett, socker och snabba kolhydrater dagen efter.

jag har vanligtvis en bra kosthållning, men på bakfylledagarna så går det helt åt helvete och det med råge. Som idag när jag vaknade vid 12.00 av att jag var tvungen att äta något. Hittar inget i köket som tilltalar mig så jag åker till staden och skall köpa lite mat.

Det hela slutar med att jag kommer hem med 2 pizzor (!), kakor, godis, läsk, massvis med vitt bröd och diverse feta godheter till detta. Jag köpte dessa saker i mängder som skulle säkerligen skulle räckt till en familj, men jag har ingen som helst kontroll över mängden när jag väl är där. Kroppen verkligen skriker efter sådant som på vanligvis får mig att må illa efter en tugga eller två.

Så sätter jag mig framför tvn med detta och trycker i mig tills jag mår illa och fortsätter äta tills jag håller på att spy, för att sedan somna några timmar och vakna upp med det resterande berget framför mig.

Någon som har samma problem? För jag börjar verkligen oroa mig över det och det har fått mig att undvika att gå ut på helgerna, just för jag vet att jag aldrig klarar att motstå frossandet dagen efter.

Pepz
2005-11-27, 22:16
samma problem... rena rama graviditets-matsuget

Chdengoe
2005-11-27, 22:35
Samma här. Inga gränser :/

hio
2005-11-27, 22:36
Tryck i dig lite nyttig mat på kvällen innan du somnar så känner du nog inte samma sug när du vaknar!

TrasMannen
2005-11-28, 09:14
Klart man måste få käka lite skit ibland också. Men det behöver ju inte gå i överdrift.

jocke_kofot
2005-11-28, 09:32
Samma "problem" här också. Jag äter dock bara nyttigt under veckodagarna, så att det kanske jämnar ut sig lite fint till en någorlunda kost iaf :) ..problemet i sig ser jag som oundvikligt så det e bara att göra det bästa av situationen ;)

Det gäller ju att prioritera, individuellt.

mystic[-_-]
2005-11-28, 10:06
Du har bara klent psyke om du inte kan motstå skräpmaten

coxie
2005-11-28, 11:21
Jo det är väl vekt psyke som ställer till det, Det konstiga är bara att jag utan problem kan hålla riktigt bra kost och har inga som helst problem med att trycka ner sötsuget. Utan det är bara på bakfyllan som jag inte kan tänka klart.

Får väl helt enkelt sluta dricka helt, för det är inte speciellt kul att behöva frossa oavsett hur lång tid det går mellan gångerna.

Bjorne
2005-11-28, 11:45
Ähh, du kan väl unna dig lite skräpmat. Så jäkla mycket påverkar det inte...

Speedy
2005-11-28, 22:03
är likadan jag med...men jag unnar mig det...jag får mer motivation till tränigen på det sättet..med :)

pilt77
2005-11-29, 01:59
sådär ser varje lördag ut hemma hos mig. :eating:

MyungChul
2005-11-29, 07:03
Drick massa vatten innan du somnar, det fanns en bra tråd med massa tips i förut. Testa sök efter den.

Gorilla
2005-11-29, 14:13
Man ska aldrig handla när man är hungrig, då går allt åt helvete och kostar alldeles för mycket.

Hade du verkligen ingenting hemma att käka? Vad som helst är bättre än att handla på tom mage. Bakfyllematen för mig består oftast av Mjölk, Rester från Igår och en Hamburgertallrik från Snabbmatstället en bit bort.

Glenno
2005-11-30, 17:37
Dagen efter så blir det 9 av 10 gånger en pizza. Men inte faen blir det så mycket som du skrev [kakor, bröd, mat etc.].

Jag brukar bara få i mig halva pizzan ändå :) Men ibland måste man unna sig något gått också.

Ang att man in ska handla när man är hungrig är ju hur sant som helst. Hur ofta kommer man inte ut från butiken med godis när man handlat hungrig?