handdator

Visa fullständig version : Jag sa åt en brud att hon var fet i fredags.

Kaboffastar
2005-11-27, 20:22
En tjej i min klass stog å skrek på en annan klasskompis ( hon får ofta utbrott som i det närmaste påminner om ett amerikanskt sätt ).
Hur som helst så tyckte jag "hördö, slut å skrik" lite halvt om halvt påställa.

Haha hon vänder sig mot mig och häver ur sig att jag ska "hålla keft" själv.

då tog jag tillfälle i akt och förklarade lugnt och stilla för henne hur mycke jag hatar henne ( För det gör jag ).

Kontring : "Jag hatar dej med, du är ful, du har värsta ölmagen, dubbelhaka och fläskiga kinder."

Låt oss säga att jag vart arg. Personen i i fråga har gått upp säkerligen 20 kilo sen vi började 1'an på gymnasiet och hon har mage att kalla mig fet som gått ner närmare 30 kg.

Till poängen : Jag sa åt henne att hon är fet som en gris ( vilket hon verkligen är ) och lite annat smått och gott i samma kategori... ja.. säkert ett 5 minuters tal om ämnet.

Gjorde jag rätt eller fel, vad tycker ni ?

Ryska_raketen
2005-11-27, 20:24
Öga för öga, tand för tand :thumbup:

Yankeee
Det finns ingen anledning att trycka ner någon som uppenbarligen redan mår dåligt.

Pingen
Har hon kallat dig fet så varför inte, skit ska skit ha.

Om inte vore det väl lite onödigt att klanka ner på utseendet.

Helena B
2005-11-27, 20:26
Varför lägga dig i från början? Tycker alltid att det är fel att kalla någon "dumma saker" även fast någon säger det till en, blir ju bara värre.

sunkan
Ja ni var lika omogna båda två. Löste sig eran konversation när ni sa till varandra att ni va fet? *slap*

Cilia
Håller med Yankee, dessutom är det bästa sättet att klara av en sån situation att fortsätta vara lugn och saklig. Det brukar ta bäst och dessutom kommer du ut som en bra person och slipper skapa trådar om hur du var elak.

Kaboffastar
Det finns ingen anledning att trycka ner någon som uppenbarligen redan mår dåligt.

Är det hon du påstår ska må dåligt ?
För i så fall kan jag väl upplysa om att hon en jävligt risig attityd over all mot dem hon inte gillar.

nemd
2005-11-27, 20:27
Du gjorde fel. För du visade att du var lika dålig som hon. Och så gjorde du fel i att trycka ner en redan nedtryckt människa.

Men men, vi är ju alla människor och gör våra fel. Och så får man skylla på att man är förbannad och då gör man mycket dumt.

Med detta inlägget menar jag inte alls att jag är bättre, jag är mycket sämre.

Yankeee
2005-11-27, 20:28
För i så fall kan jag väl upplysa om att hon en jävligt risig attityd over all mot dem hon inte gillar.

Båda mår uppenbarligen dåligt på något sätt, alternativt omogna helt enkelt, eftersom att ni blir så upprörda av sådana petitesser.

Zozza
2005-11-27, 20:28
Do unto others as they do unto you. d^_^b

Men hade det inte räckt med en mening eller 2, ist för ett 5 minuters tal om ämnet. d'_'b

Cilia
2005-11-27, 20:29
och du tror en person som mår bra beter sig så?
det var nog det han menade.
Hennes beteende tyder på att hon inte mår bra

edit: faan spankeee är för snabb

nemd
2005-11-27, 20:29

Mm och i många fall när man har det så mår man jävligt dåligt..

Faen va sist med att poäntera det.. :(

Destra
2005-11-27, 20:30
Håller med pingen. Har hon kallat dig fet kan hon ju få känna på hur det känns.
Fast 5 minuters intensiv nerklankning var kanske lite överdrivet.
Å andra sida vet jag hur det är när man blir sjukt förbannad, har man väl börjat går det inte att hålla tillbaks.

Ryska_raketen
2005-11-27, 20:31
frågan är kaboffastar, mådde du bättre av det hela ? Och vem kommer du trycka ner denna gång när du valt det fulaste kolonamnet :D

Kaboffastar
2005-11-27, 20:32
Båda mår uppenbarligen dåligt på något sätt, alternativt omogna helt enkelt, eftersom att ni blir så upprörda av sådana petitesser.

Mjo mjo du har säkert rätt.
Jag har dock gått å tagit rätt mycke skit från henne som iofs rinner av mig som vatten på en gås, att jag ens orkade bry mig den här gången är för att jag tycker väldigt illa om henne, pallar inte att folk ska tro att dom kan köra med mig hur dom vill.

Nu i efterhand så känner jag varken bu eller bä.

Kaboffastar
2005-11-27, 20:35
frågan är kaboffastar, mådde du bättre av det hela ? Och vem kommer du trycka ner denna gång när du valt det fulaste kolonamnet :D

Precis efteråt så kändes det asgött om jag ska vara ärlig. Det beror nog på att jag i stort sätt aldrig har stått på mig gällande nånting alls.

H.Emanuel
2005-11-27, 20:37
Du tappade huvudet, min vän.Av det du berättar kan jag känna att du var nära att klappa till henne, så arg var du. Och det är inte bra. Så här i juletid ska man som Jesus vända andra kinden till, det är bättre. Jag förstår att hon är en bitch, men ändå.

Jorgen
2005-11-27, 20:39
Jag förstår inte varför man startar en tråd om det på forumet? :confused:

everete
2005-11-27, 20:39

Klart hon ska tryckas ner om hon är en gaphalls.

Bronkitkorv
2005-11-27, 20:40
Verkligen moget *screwy*

H.Emanuel
Bekräftelsebehov kanske?

sunkan

han frågar ju om vi tycker han gjorde fel eller inte.

Kaboffastar
2005-11-27, 20:41

För att luska lite i om jag är psykiskt störd eller inte som inte känner några som helst skuldkänslor för att ha kallat en tjej fet.
Och av ren nyfikenhet om va andra tycker... och att jag kanske tänkte försöka luska lite i om det är värre för en tjej att höra det än för en kille osv osv osv men jag har inte kommit dit än och ja kanske struntar i det :)

Kaboffastar
2005-11-27, 20:42
Bekräftelsebehov kanske?

Bekräftelse utav vaaaaaaaaad ? ge dig, du vet bättre. btw ditt inlägg innan var roligt :)

Jorgen
2005-11-27, 20:42
Psykiskt störd, nej.

Men jag tycker att man själv borde förstå att det inte är vidare vettigt att göra så.

Ryska_raketen
2005-11-27, 20:43
Men jag tycker att man själv borde förstå att det inte är vidare vettigt att göra så.

i stundens hetta kan man säga det mesta.

Yankeee

Varför inte slå ner henne direkt?

Enda anledning till att trycka ner någon annan är för att man själv brister någonstans. Att trycka ner en redan svag tyder bara på att man själv är svag. Ungefär som att sparka på någon som ligger.

Fartman
Du skulle dödat henne
hahaha :laugh:

Nämen, det var väl inte speciellt häftigt gjort. Men vafan, det var hon som valde en rätt illa vald förolämpning i och med att det var så oerhört lätt för dig att kontra. Du kanske inte skulle sagt så mycket, bara ett litet påpekande i stil med "du kanske borde ta en titt på din egen mage" hade kanske varit mer "lagom" pajkastning.

Hur som helst tyckte jag trots allt att det var bra att du stod på dig, men kanske ska försöka hålla en mer lugn och mogen ton utan förolämpningar. Då framstår man så mycket bättre än motparten.

olwe
2005-11-27, 20:44

Nu var jag så korkad att mitt meddelande inte fick vara kvar för farbror Modsen.

olwe. *screwy*

Kaboffastar
2005-11-27, 20:44
Psykiskt störd, nej.

Jo jag fattar såklart att det inte är det bästa sättet att hantera det på.. jag vart förvånad själv när de där kom ur mig faktiskt.

Bronkitkorv
2005-11-27, 20:45

Precis efteråt så kändes det asgött om jag ska vara ärlig.

Nä nu får du all bestämma dej *grr27*

Föresten du är nog psykiskt störd, jag vet hur det är...

Ryska_raketen
hahaha :laugh:

Nämen, det var väl inte speciellt häftigt gjort. Men vafan, det var hon som valde en rätt illa vald förolämpning i och med att det var så oerhört lätt för dig att kontra. Du kanske inte skulle sagt så mycket, bara ett litet påpekande i stil med "du kanske borde ta en titt på din egen mage" hade kanske varit mer "lagom" pajkastning.

.

ja eller fråga i vilken månad hon är i *rolleyes*

John M
Det var mycket bra gjort :thumbup: Du ska inte behöva ta skit. Ge tillbaka skiten i sånna fall.

AFanatic
2005-11-27, 20:46
För att luska lite i om jag är psykiskt störd eller inte som inte känner några som helst skuldkänslor för att ha kallat en tjej fet.
Och av ren nyfikenhet om va andra tycker... och att jag kanske tänkte försöka luska lite i om det är värre för en tjej att höra det än för en kille osv osv osv men jag har inte kommit dit än och ja kanske struntar i det :)

Det där var bland det roligaste jag har läst idag. :laugh:

Varför skulle man över huvud taget känna skuldkänslor för något sådant om man säger det till en person man (som du så fint uttrycker det) hatar?

Ne varför svarar jag ens. :laugh:

H.Emanuel
2005-11-27, 20:48
Bristande impulskontroll kallas sånt. Hur går det för dig i övrigt i skolan? Man kan inte gå omkring och suga in intryck som en dammsugare om dagarna, som den där bagatellen du fastnade för. Koncentrera dig på studierna istället så slipper du läsa in allt pånytt vid 38. :D

Kaboffastar
2005-11-27, 20:48

Precis efteråt så kändes det asgött om jag ska vara ärlig.

Nä nu får du all bestämma dej *grr27*

Föresten du är nog psykiskt störd, jag vet hur det är...

Ärligt.. läs !

"Precis efteråt" VS "Nu i efterhand" :) det är söndag idag =P typ 2 dygn senare

AFanatic
2005-11-27, 20:49
Det var mycket bra gjort :thumbup: Du ska inte behöva ta skit. Ge tillbaka skiten i sånna fall.

Ja eller ska man lägga sig i? Han såg ju uppenbarligen hur hon beter sig...att han ens då _bemödar_ sig med att försöka få henna att lugna sig är väl ganska befängt. Vad hoppades han åstadkomma? Mer än att få trycka ner den stackarn ännu mer.

kimonque
2005-11-27, 20:49
skumt resonemang afanatic, om jag dödar en person jag hatar - konstigt med skuldkänslor då?

Kaboffastar
2005-11-27, 20:50
Det där var bland det roligaste jag har läst idag. :laugh:

Varför skulle man över huvud taget känna skuldkänslor för något sådant om man säger det till en person man (som du så fint uttrycker det) hatar?

Ne varför svarar jag ens. :laugh:

Nej ja vet inte.. får alltid dåligt samvete.. anatar att de här är första personen jag hatar då.. om jag ska gå enligt din mall.

Trance
2005-11-27, 20:50
Det var omoget gjort, du skulle bara gått där ifrån. Hon kanske mår väldigt dåligt inombords och därför tar ut det på andra och det blir inte bättre för att du trycker ner henne också. Sedan skall du dock olla hela hennes halsduk.

Nej, men seriöst. Klart som fan att man käftar tillbaka. Varför skall något miffo stå och skälla på en ostraffat. Strike a nigga woman pose som man säger och säg Oh, didnt girl! Sedan ringer du till posten och säger att hon borde ha ett eget postnummer. Alternativt bara bit tillbaka på ett bra sätt.

Bronkitkorv
2005-11-27, 20:51
Ärligt.. läs !

"Precis efteråt" VS "Nu i efterhand" :) det är söndag idag =P typ 2 dygn senare
Jaja märk ord du....

Kaboffastar
2005-11-27, 20:52
Jaja märk ord du....'

vadå märk ord ? :D du fick ju hela skiten om bakfoten, jag förlåter dig :)
Peace ?

AFanatic
2005-11-27, 20:53
skumt resonemang afanatic, om jag dödar en person jag hatar - konstigt med skuldkänslor då?

Ja kanske...alla är ju inte lika. Vad är det som säger att man känner skuldkänslor vid en del tänkbara situationer? Är ingen expert på psykologi, men har svårt att tro att alla känner skuldkänslor för allt de utsätter andra människor för. Sorgligt...ja.

Kaboffastar
2005-11-27, 20:54
Hur som helst.. tror ni det tar hårdare på en tjej att bli kallad fet än vad det gör för en kille ? jag vet inte riktigt vad jag grundar denna tanken på egentligen, jag har bara fått för mig att det kan vara så. Mer fakta har jag inte.

Lallle
2005-11-27, 20:55
Det förtjänade hon säkert.

kimonque
2005-11-27, 20:56
människor som inte kan sätta sig in i andras situationer kallas psykopater och sitter ofta i fängelse/psyket :) (alla fall i andra länder)

lät skumt bara att man kan rättfärdiga saker man gör mot andra enbart genom att säga att man hatar den personen.

H.Emanuel
2005-11-27, 20:59
Kan väl inte vara kul för någon i gymnasieåldern att höra nedsättande kommentarer om kroppskonstellationen. Men det är så mobbing fungerar, och det tog nog hårt ska du se. Ska du angripa henne snart igen? Please let us know

olwe
2005-11-27, 21:01
Hur som helst.. tror ni det tar hårdare på en tjej att bli kallad fet än vad det gör för en kille ? jag vet inte riktigt vad jag grundar denna tanken på egentligen, jag har bara fått för mig att det kan vara så. Mer fakta har jag inte.

Nej men det tar nog hårdare på en tjockis än vad det gör på en som precis har klarat att gå ner 30kg.

Hon kan mycket väl må dåligt men det ursäktar inte hennes dåliga beteende.

raQblad
2005-11-27, 21:04
Bah, du skulle ha gett henne en propp ;)

Nej men seriöst, man får visa vilken nivå man vill hålla sig på. Antingen ger man igen på exakt samma sätt som dem man stör sig på, och man blir samma avskum som dem. Eller, så kan du säga hur pass mogna dem är i sitt beteende och sen bara gå därfrån, eftersom att du vet att du har rätt...

*Flash*
2005-11-27, 21:05
Alltså det värsta som kan hända är väl att tjejen ifråga får ätstörning vilket inte är så troligt efter att blivit kallad fet en gång.

Eller så kanske det öppnar upp ögonen på henne att om hon slänger ur sig kommentarer av det slaget så får hon räkna med att hon får liknande tillbaka.
Att hon inte bara kan spy galla över andra utan att det ska slå tillbaka på henne, och om det var så är det ju positivt.
Vem vet hon kanske tar tag i sin kropp och går ner i vikt också, man kan ju alltid hoppas.

Även om det var lite kasta sand på varandra i sandlådan so what? Hon behövde säkert höra det där.

m0gh
2005-11-27, 21:05
haha där hade du tur så hon inte kontrade med: Jag är tjock, du är ful.. jag kan banta vad kan du?:D (rofl)
Inte mer än rätt! Hagga..

AFanatic
2005-11-27, 21:09
människor som inte kan sätta sig in i andras situationer kallas psykopater och sitter ofta i fängelse/psyket :) (alla fall i andra länder)

Jaha, och vad ville du säga exakt med det?

lät skumt bara att man kan rättfärdiga saker man gör mot andra enbart genom att säga att man hatar den personen.

Det var inte så jag menade och om du uppfattade det så ber jag om ursäkt för min otydlighet.

Hatar man en person tror jag inte man känner någon sympati för den människan, inte ens empati, och därför tror jag inte heller att skuldkänslor skulle uppkomma. Tror helt enkelt människan bryr sig för lite om andra människor idag. Och detta har inget med psykopater att göra.

Det som står ovan rättfärdigar inget. Det är bara en teori.

Cilia
2005-11-27, 21:10
Enda anledning till att trycka ner någon annan är för att man själv brister någonstans. Att trycka ner en redan svag tyder bara på att man själv är svag. Ungefär som att sparka på någon som ligger.
fast man kan inte vara stark jämt.
det är ok att vara svag med men det är inte samma sak som att det är ok att såra och vara elak även om det händer ibland att folk är det

aliquis
2005-11-27, 21:11
Det finns ingen anledning att trycka ner någon som uppenbarligen redan mår dåligt.precis, ryck huvudet av henne! (nej, det var ett skämt, anmäl mig inte)

21:14 <@homan> man säger bara
21:14 <@homan> "varför haru sylt på hakan?"
21:14 <@homan> "ne inte den hakan"
21:14 <@homan> "FITT NOOB!"
21:14 <@homan> "FITT______NOOB!"

egge
2005-11-27, 21:14
precis, ryck huvudet av henne! (nej, det var ett skämt, anmäl mig inte)

21:14 <@homan> man säger bara
21:14 <@homan> "varför haru sylt på hakan?"
21:14 <@homan> "ne inte den hakan"
21:14 <@homan> "FITT NOOB!"
21:14 <@homan> "FITT______NOOB!"

Eller så frågar man personen i fråga om h*n bytt till vinterdäck nu när halkan kommit.

raQblad
2005-11-27, 21:16
Eller så frågar man personen i fråga om h*n bytt till vinterdäck nu när halkan kommit.
Hahaha oooooo... :D

H.Emanuel
2005-11-27, 21:18
Förresten, menar du att du sa att hon var fet just i Fredags eller menade du att hon är fet även andra dagar? Det är en viss skillnad

m0gh
2005-11-27, 21:19
hahaha :D

Jense
2005-11-27, 21:20
ja bara tryck ner fettsäcken. det är rätt.

Kaboffastar
2005-11-27, 21:22
Förresten, menar du att du sa att hon var fet just i Fredags eller menade du att hon är fet även andra dagar? Det är en viss skillnad

fet jämt.

och nej ja ska inte vara på henne igen.. ska nog aldrig mer säga ett ord till henne.

Kaboffastar
2005-11-27, 21:23
Alltså det värsta som kan hända är väl att tjejen ifråga får ätstörning vilket inte är så troligt efter att blivit kallad fet en gång.

Eller så kanske det öppnar upp ögonen på henne att om hon slänger ur sig kommentarer av det slaget så får hon räkna med att hon får liknande tillbaka.
Att hon inte bara kan spy galla över andra utan att det ska slå tillbaka på henne, och om det var så är det ju positivt.
Vem vet hon kanske tar tag i sin kropp och går ner i vikt också, man kan ju alltid hoppas.

Även om det var lite kasta sand på varandra i sandlådan so what? Hon behövde säkert höra det där.

Det var lite av poängen det också.
Bra talat, ja slipper förklara :D

Yankeee
2005-11-27, 21:25
fast man kan inte vara stark jämt.
det är ok att vara svag med men det är inte samma sak som att det är ok att såra och vara elak även om det händer ibland att folk är det

Självklart är det ok att vara (enligt mig ;)) svag, bara det inte går ut över andra, som det gjorde i detta fallet. Fast svag var nog fel ord att använda iaf.

Jense
2005-11-27, 21:26
på tal om sand, hon verkar ha lite i sitt underliv.

hon kanske är kär i dig?

kimonque
2005-11-27, 21:30
Jaha, och vad ville du säga exakt med det?
Du var inne på om alla kände skuldkänslor vid olika situationer, jag menade att det är ganska normalt och känna skuldkänslor, särskilt om personen har problem som kaboff's fall.

Hatar man en person tror jag inte man känner någon sympati för den människan, inte ens empati, och därför tror jag inte heller att skuldkänslor skulle uppkomma.
De flesta personer som oprovocerat attackerar andra har ofta egna problem. Kan bara prata för mig själv iofs. Men jag kan hata en person men kan ändå känna empati för den människan eftersom den själv har problem.

trasan
2005-11-27, 21:40
Jag tror inte du hatar henne, hat är ett starkt ord.

AFanatic
2005-11-27, 21:41
Du var inne på om alla kände skuldkänslor vid olika situationer, jag menade att det är ganska normalt och känna skuldkänslor, särskilt om personen har problem som kaboff's fall.

Ja det håller jag med om. Det jag invänder mig emot är att han säger sig hata den här personen som har problem. Jag tror att om man hatar någon så minskar den mängd skuldkänslor man känner, kanske för en del ända ner till noll. Han sa ju själv att han efteråt kände varken bu eller bä. Likgiltig?

Jag säger inte att det behöver vara så här, filosoferar bara.

De flesta personer som oprovocerat attackerar andra har ofta egna problem.

Ja i de flesta fall, ja.

Kan bara prata för mig själv iofs. Men jag kan hata en person men kan ändå känna empati för den människan eftersom den själv har problem.

:thumbup:

Bronkitkorv
2005-11-27, 21:44
'

vadå märk ord ? :D du fick ju hela skiten om bakfoten, jag förlåter dig :)
Peace ?
Såklart :D

Jag hade fel såg jag efteråt..

mini_Arnold
2005-11-27, 21:46
Du gjorde rätt. Cepebarn ska sättas på plats. Jag vet, är fortvarande ett.

kimonque
2005-11-27, 22:02
Jag tror Kaboff tog åt sig ändå, annars skulle ivf inte jag orka hålla en föreläsning i 5 min om hur dålig personen är. Om inte är jag väldigt nyfiken på att höra vad tjocka tjejjen har gjort för att förtjäna det, kaboff?

kan väl nämna att jag inte hade lätit det gå förbi heller..

keffat_liv
2005-11-27, 22:02
En tjej i min klass stog å skrek på en annan klasskompis ( hon får ofta utbrott som i det närmaste påminner om ett amerikanskt sätt ).

då tog jag tillfälle i akt och förklarade lugnt och stilla för henne hur mycke jag hatar henne ( För det gör jag ).

Kontring : "Jag hatar dej med, du är ful, du har värsta ölmagen, dubbelhaka och fläskiga kinder."

Låt oss säga att jag vart arg. Personen i i fråga har gått upp säkerligen 20 kilo sen vi började 1'an på gymnasiet och hon har mage att kalla mig fet som gått ner närmare 30 kg.

Till poängen : Jag sa åt henne att hon är fet som en gris ( vilket hon verkligen är ) och lite annat smått och gott i samma kategori... ja.. säkert ett 5 minuters tal om ämnet.

jag hade tryckt ner henne ännu mer, lite klent gjort av dig;) Fast jag har iofs fobi för feta tjejer och att de skriker hejvillt är ju inte direkt positivt.

melancoolio
2005-11-27, 22:04

Jag är för jämlikhet i samhället så tjejer ska kunna ta lika mycket skit som killar :thumbup:

Alla mår vi dåligt ibland men en utskällning kan göra att man skärper sig och gör nått åt saken! Hon kanske börjar banta och då har du gjort henne en tjänst!!!!

trym
2005-11-27, 22:11

thats bullshit dude...
there is no eye for an eye, two eyes for one of my eyes... - Bas Rutten

mangemani
2005-11-27, 22:24
vad är det med idioter som inte fattar att om dom slänger ur sej en taskig kommentar till nån så är det ju klart som fan att dom får en tillbaks?
att dom efter det sen blir sur och drar upp det hela till nästa nivå,det är ju ännu sjukare.
idioter i dagens samhälle som slänger ur sej en massa taskiga saker mot folk,tror att personen dom sa det till bara ska stå där och ta emot och sen när det blir konsekvenser av deras handlingar,så är dom inte ens redo på det,dom tror att personen bara ska finna sej i det hela och sen ska allt vara bra......puckon *screwy*

Kaboffastar
2005-11-27, 22:25
Jag tror Kaboff tog åt sig ändå, annars skulle ivf inte jag orka hålla en föreläsning i 5 min om hur dålig personen är. Om inte är jag väldigt nyfiken på att höra vad tjocka tjejjen har gjort för att förtjäna det, kaboff?

kan väl nämna att jag inte hade lätit det gå förbi heller..

Skrev nånstan si tråden at hon vairit dryg en längre tid.
Det är väl bara det i kombination med att ja inte tål henne i övigt.

jwzrd
2005-11-28, 00:01
KABOFFASTAR> har du glömt hur det är att vara fet själv? Det är fan bäst att du har en giltig ursäkt som att du var sjukt full, pårökt eller nyligen ramlat och slagit huvudet i för.. tja, det låter som två stupid trash som bitch-slappar varandra verbalt bara.

clash
2005-11-28, 00:17
Två osäkra personer som ger sig på varandra ... 30 kilo ner är skitbra, ta till dig och fatta det (inte bara sitta o nicka o låtsas att du fattar) och fortsätt på samma väg så kommer du en dag (och antagligen till din förvåning) märka att du inte känner något behov av att försöka hävda dig genom att sänka någon annan.

Den skrikiga fetknoppen mår skit o beter sig som hon gör för att hon är fet o osäker. Hade du inte själv varit osäker hade du sett det för vad det var och inte kännt dig träffad o sårad så du var tvungen att "skjuta tillbaka" ... det hade då nämligen studsat.

Att hata och avsky henne är helt i sin ordning. Siktar för att såra gör man däremot bara på någon man anser vara ett hot, dvs någon som ligger på samma nivå som en själv.

Anser du dig verkligen ligga på samma nivå som din feta nemesis? Eller är ditt ego bara 30 kilo fetare än din kropp egentligen är?

Stab
2005-11-28, 00:22

driver du? bara å trycka ner skiten så långt det går.

Coldsmith
2005-11-28, 00:45
Tycker vi missar en poäng här, hoppar man på folk verbalt och säger att dom är feta osv så får dom räkna med att bli bemötta på samma sätt. Hon går till förolämpningar här när han går in och säger att hon ska ge sig, då kan man förutsätta (?) att detta är något hon har gjort fler ggr. Och det är ett beteende man inte direkt kan tillåta, att man får spikar tillbaka nån gång kanske får en att tänka till att "jag måste sluta bete mig såhär", om inte annat så kan det hjälpa andra som blir förtryckta av denna nazi-kärring (vi förutsätter att hon är det), lättare att ta skit från en som man vet att andra tycker är knäpp och galen, än att ta skit från en som ingen vågar stå upp mot.

Så beroende på situation kan du ha agerat helt rätt, men du kan också ha gått för långt.

Nazikärringar kan gott få all skit man kan ösa över dom, oavsett vikt. Kanske var hon en sådan, då gjorde du helt rätt. En kärring kan inte gå omkring och bete sig hursomhelst bara för att hon är smällfet. Sitta och lulla sig över att man ska vara snäll med dom som är dumma är ju lika löjligt som en kyrktant till försvarsminister.
Är hon dum får hon nån gång inse att det är en dum väg att gå. Kanske gjorde hon det här.

Sen kanske terapi hade varit mer effektivt, men handen på hjärtat, hur många här har lagt in folk (icke-familj) på terapi?
Inte så många va?

Fatalist
2005-11-28, 00:46
Du får fråga dig själv om du gjorde rätt. Du skapar din egna moral, det är inget du ska låta andra skapa åt dig.

Som om du reagerat som en hellylleknäckt? Hycklare.

jwzrd
2005-11-28, 00:47
Tycker vi missar en poäng här, hoppar man på folk verbalt och säger att dom är feta osv så får dom räkna med att bli bemötta på samma sätt. Hon går till förolämpningar här när han går in och säger att hon ska ge sig, då kan man förutsätta (?) att detta är något hon har gjort fler ggr. Och det är ett beteende man inte direkt kan tillåta, att man får spikar tillbaka nån gång kanske får en att tänka till att "jag måste sluta bete mig såhär", om inte annat så kan det hjälpa andra som blir förtryckta av denna nazi-kärring (vi förutsätter att hon är det), lättare att ta skit från en som man vet att andra tycker är knäpp och galen, än att ta skit från en som ingen vågar stå upp mot.

Så beroende på situation kan du ha agerat helt rätt, men du kan också ha gått för långt.

Nazikärringar kan gott få all skit man kan ösa över dom, oavsett vikt. Kanske var hon en sådan, då gjorde du helt rätt. En kärring kan inte gå omkring och bete sig hursomhelst bara för att hon är smällfet. Sitta och lulla sig över att man ska vara snäll med dom som är dumma är ju lika löjligt som en kyrktant till försvarsminister.
Är hon dum får hon nån gång inse att det är en dum väg att gå. Kanske gjorde hon det här.

Sen kanske terapi hade varit mer effektivt, men handen på hjärtat, hur många här har lagt in folk (icke-familj) på terapi?
Inte så många va?

Du får skilja på att man får RÄKNA med att någon ger tillbaka. Det betyder inte att man måste! Slår du tillbaka om en sjuårig grabb lappar till dig? En 10-årig tjej säger: Haha coldsmith har liten balle, vad gör du då? Skillnaden till att en osäker tjej som mår förtäskigt förolämpar dig är typ 0.

Coldsmith
2005-11-28, 01:07
Du får skilja på att man får RÄKNA med att någon ger tillbaka. Det betyder inte att man måste! Slår du tillbaka om en sjuårig grabb lappar till dig? En 10-årig tjej säger: Haha coldsmith har liten balle, vad gör du då? Skillnaden till att en osäker tjej som mår förtäskigt förolämpar dig är typ 0.

1: man bör nog inte läsa mitt inlägg bokstavligt ;). Spetsade till det lite.
2: Även om en tjej är osäker så betyder inte det att man bör låta henne bete sig hursomhelst, för andras skull kan det ibland vara rätt att sätta henne på plats. Även om hon är osäker.

Samma sak med en mobbare, som jag är övertygad om är osäker, man ska inte låta dom gå på hursomhelst oavsett om jag är stark till sinnet eller ej. Andra kanske inte är det, och ska inte behöva lida för att mobbaren (som är osäker) låter sina problem gå ut över andra.

Men jag säger inte att han bestämt gjorde rätt här, vi vet ju inte hela historien och hur långa dessa 5 minuter var och vad som sades där till exempel. Men det finns en möjlighet att han faktiskt gjorde rätt.

Sen kan man förstås tycka synd om tjejen trots det.

Men detta med att hela tiden vara snäll och gemytlig och sånt även mot dom som är dumma, näe. Det slår bakut i slutändan då man tillåter denna osäkerhet sprida sig.

Jag menar, flera scenarier kan man ju spela upp utifrån beskrivningen, ett av dom innehåller en nazikärring som jävlas med allt och alla och dessutom förvandlas till en bionisk mördargris under lingonveckan, i det scenariet så gjorde han rätt om han röt till och gav svar på tal. Det är inte fel att skydda de svaga från bioniska mördargrisar.

jwzrd
2005-11-28, 01:11
1: man bör nog inte läsa mitt inlägg bokstavligt ;). Spetsade till det lite.
2: Även om en tjej är osäker så betyder inte det att man bör låta henne bete sig hursomhelst, för andras skull kan det ibland vara rätt att sätta henne på plats. Även om hon är osäker.

Samma sak med en mobbare, som jag är övertygad om är osäker, man ska inte låta dom gå på hursomhelst oavsett om jag är stark till sinnet eller ej. Andra kanske inte är det, och ska inte behöva lida för att mobbaren (som är osäker) låter sina problem gå ut över andra.

Men jag säger inte att han bestämt gjorde rätt här, vi vet ju inte hela historien och hur långa dessa 5 minuter var och vad som sades där till exempel. Men det finns en möjlighet att han faktiskt gjorde rätt.

Sen kan man förstås tycka synd om tjejen trots det.

Men detta med att hela tiden vara snäll och gemytlig och sånt även mot dom som är dumma, näe. Det slår bakut i slutändan då man tillåter denna osäkerhet sprida sig.

Jag menar, flera scenarier kan man ju spela upp utifrån beskrivningen, ett av dom innehåller en nazikärring som jävlas med allt och alla och dessutom förvandlas till en bionisk mördargris under lingonveckan, i det scenariet så gjorde han rätt om han röt till och gav svar på tal. Det är inte fel att skydda de svaga från bioniska mördargrisar.

Du har återigen fel. Mobbare är oftast inte alls särskillt osäkra snarare lider dom eventuellt brist på empati. Och nej: det finns ingen anledning att trycka dit någon bara för att man kan. Det är just NÄR man kan som man inte gör det. Clash har i vanlig ordning redan summerat det hela.

clash
2005-11-28, 01:13
*ler sött*

jwzrd
2005-11-28, 01:14
*ler sött*

Se så, böj dig framåt nu, det har du förtjänat!

Coldsmith
2005-11-28, 01:16
Du har återigen fel. Mobbare är oftast inte alls särskillt osäkra snarare lider dom eventuellt brist på empati. Och nej: det finns ingen anledning att trycka dit någon bara för att man kan. Det är just NÄR man kan som man inte gör det. Clash har i vanlig ordning redan summerat det hela.

Har aldrig hört talas om en mobbare som inte är osäker. men du kanske har forskning att backa upp det hela med? Mer talar för att det handlar om osäkerhet än att det handlar om empati när vi snackar mobbing.

Har aldrig sagt att man ska trycka dit någon bara för att m an kan, vart får du det ifrån? Det är ju helt absurt påstående.

Just när man kan som man inte gör det? Du menar att man gör det när man inte kan? Eller vad menar du?

Ibland finns det fall när det är rätt att trycka dit någon, så enkelt är det bara. Man kan inte låta folk hålla på hursomhelst. Eller hur? Du tycker att man ska låta folk jävlas och jävlas och jävlas med andra och förstöra andra människors självkänsla bara för att dom själva är osäkra? är det rätt? Inte på långa vägar. Detta kan du väl ändå inte hävda? Och då måste man göra en insats, finns säkert många vägar till det hela men en direkt väg är att ge svar på tal.

Jäkla lullande och daltade med folk det blev helt plötsligt här. Känns som att det är som i krönikan jag läste idag. Att svenskar tamejsjutton är som bosse "ringring" ringholm. Säger en sak utåt men tycker egentligen nåt annat.

Nazikärring och bioniska mördargrisar ska sättas dit.

Coldsmith
2005-11-28, 01:18
Att hata och avsky henne är helt i sin ordning. Siktar för att såra gör man däremot bara på någon man anser vara ett hot, dvs någon som ligger på samma nivå som en själv.

Sen kan vi ju hoppa tillbaka till empatin här. Sätta sig in i andra människors situation, det finns folk runtomkring den här händelsen som kanske lider fruktansvärt av denna bioniska mördargris. Agerandet kanske inte var direkt för att han såg henne som ett hot mot sig själv, men som ett hot mot andra. Empati i allra högsta grad.

jwzrd
2005-11-28, 01:20
Har aldrig hört talas om en mobbare som inte är osäker. men du kanske har forskning att backa upp det hela med? Mer talar för att det handlar om osäkerhet än att det handlar om empati när vi snackar mobbing.

Har aldrig sagt att man ska trycka dit någon bara för att m an kan, vart får du det ifrån? Det är ju helt absurt påstående.

Just när man kan som man inte gör det? Du menar att man gör det när man inte kan? Eller vad menar du?

Ibland finns det fall när det är rätt att trycka dit någon, så enkelt är det bara. Man kan inte låta folk hålla på hursomhelst. Eller hur? Du tycker att man ska låta folk jävlas och jävlas och jävlas med andra och förstöra andra människors självkänsla bara för att dom själva är osäkra? är det rätt? Inte på långa vägar. Detta kan du väl ändå inte hävda? Och då måste man göra en insats, finns säkert många vägar till det hela men en direkt väg är att ge svar på tal.

Jäkla lullande och daltade med folk det blev helt plötsligt här. Känns som att det är som i krönikan jag läste idag. Att svenskar tamejsjutton är som bosse "ringring" ringholm. Säger en sak utåt men tycker egentligen nåt annat.

Nazikärring och bioniska mördargrisar ska sättas dit.

Faktum är att det faktiskt finns forskning som visar att mobbare faktiskt inte alls är särskillt osäkra utan att det mer handlar om att dom helt enkelt inte bryr sig ett jävla dugg om hur du mår efter att dom Tryckt dit dig(tm) för att du förtjänade det, för att dom kunde det och för att du var dum/fet/ful/stod på fel plats/luktar illa/fult hår osv.

clash
2005-11-28, 01:24
Dra inte in bioniska mördargrisar i det här nu!!!!

vad mobbare beträffar så är det fan en blandning mellan osäkra människor som försöker hävda sig genom att sparka på någon som är svagare samt uttråkade personer med brist på empati som som gör livet surt för andra utan att dom egentligen behöver det men för att dom inte har nått bättre för sig för tillfället och i sin empatibrist inte inser vafan dom ställer till med.

Och hela poängen är väl att ifall du själv känner dig säker så har andras påhopp inte samma stora effekt på dig och du i sin tur kan vara generös, tycka lite synd om personen och skita i hoppa på tillbaka. Det e som i dataspel ... är du Level 50 själv så får du inga Exp av att hugga ihjäl en Level 2 snubbe så det är helt enkelt inte värt mödan.

Coldsmith
2005-11-28, 01:27
Faktum är att det faktiskt finns forskning som visar att mobbare faktiskt inte alls är särskillt osäkra utan att det mer handlar om att dom helt enkelt inte bryr sig ett jävla dugg om hur du mår efter att dom Tryckt dit dig(tm) för att du förtjänade det, för att dom kunde det och för att du var dum/fet/ful/stod på fel plats/luktar illa/fult hår osv.

finns forskning? Vilken då? Om du nu känner till sådan så vore det intressant att veta var denna kommer ifrån. Källhänvisning ala grub tack om du ska hävda att mobbare har gott självförtroende.
Det är ju för det första ologiskt att en självsäker människa skulle behöva ge sig på en svag människa. Har inte heller varit med om att man gett sig på ett offer som varit den fulaste eller luktat värst eller liknande, utan man har gett sig på den svagaste. Man har ett hävdelsebehov och får dessutom ofta med sig en skara folk och får ytterligare en boost av det. Handlade det bara om brist på empati (psykopati då?) så skulle beteendet inte förändras när personen ifråga var ensam.

Nåja, istället för att resonera kring detta så får vi väl invänta de vetenskapliga rapporterna som förstås är peer reviewed.

Men vi kan iaf kommentera att just osäkerheten är något folk tar upp här i tråden till varför den här tjejen beter sig som hon gör (vilket liknar en mobbares beteende). Men enligt dig då så handlar det bara om att hon saknar empati, och då är hon självsäker då så man kan lovligen attackera henne? Eller?
Hur ska det vara, mobbing av osäkerhet eller brist på empati.

Coldsmith
2005-11-28, 01:29
Dra inte in bioniska mördargrisar i det här nu!!!!

vad mobbare beträffar så är det fan en blandning mellan osäkra människor som försöker hävda sig genom att sparka på någon som är svagare samt uttråkade personer med brist på empati som som gör livet surt för andra utan att dom egentligen behöver det men för att dom inte har nått bättre för sig för tillfället och i sin empatibrist inte inser vafan dom ställer till med.

Och hela poängen är väl att ifall du själv känner dig säker så har andras påhopp inte samma stora effekt på dig och du i sin tur kan vara generös, tycka lite synd om personen och skita i hoppa på tillbaka. Det e som i dataspel ... är du Level 50 själv så får du inga Exp av att hugga ihjäl en Level 2 snubbe så det är helt enkelt inte värt mödan.

Du missade heeeeeelt min poäng om empati här.
Jag sa ju klart och tydligt att det kanske inte handlade om något personligt mot honom, utan att han såg hur andra led av denna bioniska mördargris. Vilket är denna omtalade empatiska förmåga. Han står upp för andra som inte är självsäkra nog att stå upp för sig själv. Helt rätt gjort isåfall.

Att mobbare troligen har en blandning av osäkerhet och bristande empati kan jag dock hålla med om, det behövs nog doser av de båda.

Coldsmith
2005-11-28, 01:36
och nu pratar jag förstås om ett av de scenarier som kan spelas upp utifrån en info vi fått.

Verkligheten kan ju vara heelt annorlunda.

pocoloco
2005-11-28, 01:46
Han gjorde verkligen FEL!
......
TWO eyes for one eye!

High1ander
2005-11-28, 02:42
Nej du gjorde inte fel.

Jag personligen säger inte saker för att såra andra även om de gör allt för att såra mig.

MEN

Om det är en person som bara vill såra, som bara hela tiden håller på med mobbning eller trakasserier, då är det helt OK att trycka ner den dumme fan. Jag skiter i om den mår dåligt och behöver hjälp, finns gränser för skit man ändå tar, och det behövs ibland bevisas för personen att den inte kan bete sig hur som helst utan att få smaka på sin egen medicin.

Sen eftersom hon var fet så förtjäna hon det ;)

Lodiz2
2005-11-28, 02:48
onödigt gjort

Kwon
2005-11-28, 03:44

Du behövde ju iaf inte gå på hennes ansiktsutseende.

Däremot kunde du ju självklart ha påpekat brister i den kroppsliga muskulaturen.

Bara för att du gick på hennes fejja och sa att hon var ful kommer ju Allan o Jorgen ringa hem till dig, ja och så kommer säkert Beast starta en ny tråd.

Kwon
2005-11-28, 03:46
Det e som i dataspel ... är du Level 50 själv så får du inga Exp av att hugga ihjäl en Level 2 snubbe så det är helt enkelt inte värt mödan.

Haha enkel och bra liknelse.

Eftersom Kaboffen kände att han var tvungen att spela hennes spel, så var han tydligen inte lika upplyst som jag trodde, han hoppade ner te lvl 2 igen.

Pdaddy
2005-11-28, 07:22
Kabof for president :D

Tycker varken det var rätt eller fel, hon snarare bad om det ju *innocent*

M

jwzrd
2005-11-28, 07:27
finns forskning? Vilken då? Om du nu känner till sådan så vore det intressant att veta var denna kommer ifrån. Källhänvisning ala grub tack om du ska hävda att mobbare har gott självförtroende.
Det är ju för det första ologiskt att en självsäker människa skulle behöva ge sig på en svag människa. Har inte heller varit med om att man gett sig på ett offer som varit den fulaste eller luktat värst eller liknande, utan man har gett sig på den svagaste. Man har ett hävdelsebehov och får dessutom ofta med sig en skara folk och får ytterligare en boost av det. Handlade det bara om brist på empati (psykopati då?) så skulle beteendet inte förändras när personen ifråga var ensam.

Nåja, istället för att resonera kring detta så får vi väl invänta de vetenskapliga rapporterna som förstås är peer reviewed.

Men vi kan iaf kommentera att just osäkerheten är något folk tar upp här i tråden till varför den här tjejen beter sig som hon gör (vilket liknar en mobbares beteende). Men enligt dig då så handlar det bara om att hon saknar empati, och då är hon självsäker då så man kan lovligen attackera henne? Eller?
Hur ska det vara, mobbing av osäkerhet eller brist på empati.

Jag ger dig informationen, du gör med den som du vill. Det är inte svårare än så. Sen sa jag att mobbare inte nödvändigtvis är osäkra. Det kommer ifrån en undersökning jag läste i för inte mer än någon månad sen, mens om sagt, du gör med det som du vill.

Hela grejen är att du kan hjälpa osäkra och svaga människor att tex inse att deras mobbing är jäkligt dumt osv. Det kan du itne göra i samma utsträckning med halvstarka människor som helt enkelt inte bryr sig.

Genesis
2005-11-28, 07:45
Kärlek börjar alltid med bråk. :love:

Kaboffastar
2005-11-28, 11:47
Den skrikiga fetknoppen mår skit o beter sig som hon gör för att hon är fet o osäker. Hade du inte själv varit osäker hade du sett det för vad det var och inte kännt dig träffad o sårad så du var tvungen att "skjuta tillbaka" ... det hade då nämligen studsat.

Jag vart inte sårad och kände mig tvungen att ge igen. Jag såg det bara som min chans att tala om för henne vad ja tycker.

Inte så många va?

Ja det var delvis för att få igen truten på henne när det gäller at hon är sådär mot fler än mig.

Du behövde ju iaf inte gå på hennes ansiktsutseende.

Däremot kunde du ju självklart ha påpekat brister i den kroppsliga muskulaturen.

Bara för att du gick på hennes fejja och sa att hon var ful kommer ju Allan o Jorgen ringa hem till dig, ja och så kommer säkert Beast starta en ny tråd.

Jag sa inget om hennes ansikte, det här är hennes line "Jag hatar dej med, du är ful, du har värsta ölmagen, dubbelhaka och fläskiga kinder.", jag sa inte ens att jag tyckte att hon var ful :)

Zafer
2005-11-28, 15:00
Tror hon ej bryr sig med tanke på hur du ser ut.

Officer
2005-11-28, 15:01
Tror hon ej bryr sig med tanke på hur du ser ut.

Ja en smart tjej som inte är blind borde reagera så ja :D

Kaboffastar
2005-11-28, 15:06
Ja en smart tjej som inte är blind borde reagera så ja :D

Först idiot och nu detta ? Vad det är med dig ?

Zafer
2005-11-28, 15:11
Först idiot och nu detta ? Vad det är med dig ?
Fel person örru!

Kaboffastar
2005-11-28, 15:16
Fel person örru!

???

Zafer
2005-11-28, 15:17
???
Ja, du quota fel person

Kaboffastar
2005-11-28, 15:19
Ja, du quota fel person

haha jaja shit happens, jag är inte mer än människa.

Zafer
2005-11-28, 15:21
haha jaja shit happens, jag är inte mer än människa.
:cheers: