Visa fullständig version : Så där ja....
Så...nu har jag varit och köpt Super gainers fuel från twinlab...provade en igår. Chockladsmak...tusan vad god den var, bättre än någon jag provat innan...men det kändes som en stor klump i magen efteråt..tusan vad mätt jag blev, mådde nästan illa. Är det ngt som går över..? Hoppas man inte lägger på sig för mkt fett nu bara.....
/Danne
muskelbyggarn
2002-07-30, 07:44
Hur mycket tog du? Kommer inte ihåg hur många kalorier som en portion är på, vanligen är 500-1000 kalorier vad gäller gainers. Det blir en del näring i magen :D och är du inte van vid den mängden så kan du givetvis må konstigt efteråt.
Fortsätt en stund till så får du se om det går över.
Smaken är god, svar ja. På den gamla goda tiden köpte jag Jordgubb - Super Gainers, attans så god :D
Vänl,,,
Tobbe
Det är ganska mycket socker i gainers, det kan vara det som du reagerar på.
Jag brukar få en "underlig" känsla i magen, plus ett lätt illamående, när jag äter mycket snabba kolhydrater på en gång.
Jag tryckte i mig en portion supergainer..... igår efter träningen - 670kcal/portion...
Var hungrig 1.5 timma senare och åt rejäl middag:rolleyes:
Skulle hellre rekommendera en gainer med mer protein. Så hellre "Mass fuel" än "Super Gainers", alternativt tillsätta extra protein genom ett rent proteintillskott. Glöm inte att det finns andra märken än Twinlab som är mer prisvärda.
/pez
Det där är svårt. Näringsmässigt är det inte så prisvärt, men attan vad gott det smakar :)
Har dom ändrat smaken på SUper Gainers eller? Jag åt en burk med chokladsmak för ca 2 år sedan, det var bland det värsta jag smakat.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.