Visa fullständig version : "Offren får inte hjälp"
christian
2005-11-27, 12:24
http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,736725,00.html
Vad tycker ni? Själv tycker jag det är rätt på ett sätt, varför ska skattebetalarna betala sådant som ett förstört hem? Det skulle ju inte göras om det vore en isolerad händelse och inte massförstörelse.
Att staten skall gå in och betala för hemtransport och nödhjälp ser jag givetvis som självklart.
Det är helt rätt som det är nu, sådant får man ta på sin försäkring, har man ingen så, tough luck.
Inte fan förväntade jag mig att staten skulle flyga mig hem när jag låg med Dengue Fever i Kambodja, eller förövrigt att dom öht. skulle göra något alls.
UD gör helt rätt.
Vill man kritisera UD för något är det väl att det tagit lång tid att lämna besked (vilket de inte gjort som jag förstod). Å andra sidan är det en ofantlig utredning och de vill väl behandla alla fall innan de uttalar sig, vilket tar tid.
Nitrometan
2005-11-27, 13:16
I det stora hela gör de rätt.
Det enda flet de gör tycker jag är att de tre största resebolagenm får ersättning för sina kostnader för att flyga hem folk men att de mindre bolagen inte får en spänn.
Ett bolag hyrde in flygplan för två miljoner, det är mycket pengar för ett litet bolag.
Men i övrigt tycker jag att de har gjort korrekta bedömningar.
Helt rätt, vad är det för pucko som tror att SVENSKA staten ska ge henne kosing att bygga upp sitt THAILÄNDSKA hus... *screwy*
Handlade väl inte om ett förstört hem? Handlade väl om värdesaker där nere och transport hem. Ser inte varför man skall betala värdesaker heller, att hjälpa till att få hem folk är väl ok.
Jag kanske inte läste tillräckligt noga? Men ja, klart vi skiter i hennes hus ;D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.