Visa fullständig version : Deffperioden i vår!
Lite nyfiken, när sätter ni igång med era deffar? Jag tänkte dra igång med min i april o köra den 2 månader minst iaf. om de tar längre tid kanske ja sätter igång i mars redan.
Väger nu 63 kg och vill upp till våren 69-70.. och sen deffa ner iaf 4 kg på dessa två månader vilket ja kan tänka mig är ett bra tempo så jag inte förlorar muskelmassa..
Men tror ni verkligen det kmr synas så mkt mer efter 4 kg nergång? Ja menar e detta nån vits? Kanske ska satsa mer och dra up till 70+ o sen gå ner 6-7 kg ist? fast de kmr jag inte hinna till sommaren ifs.. Skriv om eran erfarenheter när de gäller deff.. Vill ju ha fram beachkroppen till sommaren med sex packet osv. nu så syns de inte så bra men kmr 4 kg räcka sen? ska ifs öka nu 6 kg, men tänkte ju till sommaren..
Tack för svar :D
Satsa på nästa sommar helt å hållet istället, du kommer inte ångra det.. inte då iaf :D
Ät så mycket att du ökar i volym och styrka hela tiden och ligg där ända in på våren. Titta inte så noga på vågen utan se till att må bra och bli bättre och starkare istället!
Ät så mycket att du ökar i volym och styrka hela tiden och ligg där ända in på våren. Titta inte så noga på vågen utan se till att må bra och bli bättre och starkare istället!
mm. men sen när jag ska deffa bort ca 4 kg på 2 månader kmr de synas en bra skillnad?
mm. men sen när jag ska deffa bort ca 4 kg på 2 månader kmr de synas en bra skillnad?
Det beror på hur bra du sköter dig nu, alltså hur mycket muskelmassa du kan dra på dig. Vet inte om jag tycker det är nödvändigt att deffa överhuvudtaget på din nivå, det kommer inte att göra samma skillnad som det gör för någon som byggt en ansenlig muskelmassa. Risken är att du bara ser smal ut - kanske inte det bästa resultatet med tanken på att du måste gå hungrig och i princip stanna i utvecklingen på gymmet.
Det beror på hur bra du sköter dig nu, alltså hur mycket muskelmassa du kan dra på dig. Vet inte om jag tycker det är nödvändigt att deffa överhuvudtaget på din nivå, det kommer inte att göra samma skillnad som det gör för någon som byggt en ansenlig muskelmassa. Risken är att du bara ser smal ut - kanske inte det bästa resultatet med tanken på att du måste gå hungrig och i princip stanna i utvecklingen på gymmet.
ok förstår. men skulle sitta fint med ett snygg sex pack osv till stranden :) Inte kul o gå runt med en hel de fett på sig =/
Kaboffastar
2005-11-25, 15:58
ok förstår. men skulle sitta fint med ett snygg sex pack osv till stranden :) Inte kul o gå runt med en hel de fett på sig =/
Va lång är du ?
Helt klart. Träna allting tungt och hårt så att du har något att deffa fram, sen deffar du tills det ser bra ut typ. Räknar man kg hit och dit, annat än för att se att man gör framsteg, så - tja - vad är det man väntar sig då? Själv gick jag upp 3kg från benpasset i måndags till onsdags morse för att jag tränade ben efter ett par veckor borta från träningen. Kroppsvikt är en dålig måttenhet på det mesta.
Du kan ju vända på det också.
Det är inte kul att gå på stranden och se ut som en sparris. I många fall är det bätte att bygga på ordentligt under några år och sedan ha någonting att deffa fram.
Jag menar inte att du skall feta till dig men för att bygga muskler så bör du ligga på kcal-överskott och då tappar du inget fett.
Det du kan göra är att köra hårt fram till April och sedan deffa bort lite fluff. Beroende på var du ligger nu kan du kanske ligga på något kilo mer med bibehållen form.
Du kan ju vända på det också.
Det är inte kul att gå på stranden och se ut som en sparris. I många fall är det bätte att bygga på ordentligt under några år och sedan ha någonting att deffa fram.
Jag menar inte att du skall feta till dig men för att bygga muskler så bör du ligga på kcal-överskott och då tappar du inget fett.
Det du kan göra är att köra hårt fram till April och sedan deffa bort lite fluff. Beroende på var du ligger nu kan du kanske ligga på något kilo mer med bibehållen form.
okok låter bra.. väger som sagt 63 kg nu.. vill väga 65 kg med en fast kropp utan så mkt fett.. så tänkte dra upp till 68-69 kg till april.. sen deffa bort ett par kilo
paddanboy
2005-11-26, 12:07
Jag har tänkt att gå ner kanske 10 kg fett innan sommaren, det är givetvis ett hårt uppdrag... men det skall gå, beredd att förlora lite... fett är min största fiende!!!
Så jag har börjat redan nu och köra MAX-OT cardio... men skall börja mer seriöst till Januari, beställa hem caliper osv... den som lever får se :)
Väger ca 85 nu, ska ner till 78 till sommaren hade jag tänkt. Ska starta viktminskning i Februari.
Väger 92 nu. Ska ner till 75 innan sommaren. Hårt javisst. Men det ska gå! Är beredd att satsa allt. :)
Om jag hade vart du hade jag struntat i deffen. Du ska va glad att du inte ser ut som mig... ;)
Väger 92 nu. Ska ner till 75 innan sommaren. Hårt javisst. Men det ska gå! Är beredd att satsa allt. :)
Om jag hade vart du hade jag struntat i deffen. Du ska va glad att du inte ser ut som mig... ;)
Du får vara beredd på att förlora en hel del muskler också, rätt kort tid för 18 kg. Jag gick ner ca 15 kg från november till slutet av våren, och min kropp hängde inte riktigt med - har slappt skinn överallt nu.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.