Visa fullständig version : Årstidsbundna tillstånd
H.Emanuel
2005-11-25, 06:12
Jag gillar denna mörka årstid, jag blir mer kreativ och har lättare att tänka. Vissa blir nedstämda av mörkret. Det finns också de som fungerar så att de dimper på vårkanten medan andra känner sig upprymda och glada då. Hur är det för folk här med detta?
King Grub
2005-11-25, 06:32
Jag tycker exakt som du; du fångade orden jag skulle använd för att beskriva årstiden till punkt och pricka.
Jag gillar när det är mörkt och kallt; en ljusskygg individ. :cool:
Jag blir alltid trött under vintern. Avskyr den här årstiden. Hatar kylan gör jag med... Grrr...
Träningen brukar alltid gå jävligt bra, finns så fruktansvärt lite att göra den här årstiden så man snöar in på träningen rätt fint. Sen kommer aptiten med takt att det kallare.
Jag är inte så förtjust i att det är mörkt när jag åker till jobbet och mörkt när jag åker hem, annars har jag inte mycket mot årstiden, finge snön bara ligga kvar så det blir lite ljusare vore jag lycklig,
Nu sitter jag med glögg pepparkakor och lussekatt på jobbet, snart är det första advent. :thumbup:
mini_Arnold
2005-11-25, 08:31
Jag gillar denna mörka årstid, jag blir mer kreativ och har lättare att tänka. Vissa blir nedstämda av mörkret. Det finns också de som fungerar så att de dimper på vårkanten medan andra känner sig upprymda och glada då. Hur är det för folk här med detta?
Samma här :)
Gillar också mörker och kyla. Luften känns mycket friskare på vintern.
Jag gillar sommarn. Det är varmt, lättsamt och ingen skola :D
Hösten är förjävlig, alltid stressigt, mörkt och kallt. Blir tröttare och mer nedstämd.
Vintern är kall, mörk, och otrevlig.
Nitrometan
2005-11-25, 09:03
Jag märker inte så mycket av vädret. Mina "humörsvängningar" är inte relaterade till årstiden. Jag gillar vintern, gärna med snö. Men våren är ännu bättre.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.