Visa fullständig version : Favoritfilm?
Vad är eran favoritfilm?
Min är självklart Gudfadern 2. Tvåa kommer "The Jury - A time to kill"
Rock'nRoll
2005-11-25, 00:09
The Crow och 21 gram toppar än så länge.
Helena B
2005-11-25, 00:11
Vad är eran favoritfilm?
Min är självklart Gudfadern 2. Tvåa kommer "The Jury - A time to kill"
Vad du startar trådar då :D
Remember the titans tror jag, iaf en av favoriterna.
de misstänkta
seven
falsk som vatten
och säkert massor fler
Vad du startar trådar då :D
Remember the titans tror jag, iaf en av favoriterna.
Japp, nu är jag på hugget ;) . Remember the titans är en MYCKET bra film.
The_RobRoy
2005-11-25, 00:16
Nyckeln till frihet
Måste nog dra till med Seven kanon film :)
Snatch, The Boondock saints kanske, svårt att välja finns så många bra
The Boondock saints , finns det nån film som är i närheten av så härlig och grym ?
blekfet2
2005-11-25, 01:15
hemskt att erkänna men jag tycker fan dicaprio gör grymt bra filmer. Älskar The beach, Catch me if you can (är nog den bästa) samt aviator. En film jag sett ungefär 15ggr är Saving private Ryan (ja jag gillar den :D ).
Ett tips på en serie som går just nu i USA är "Prison Break". Det har sänts 12avsnitt av 16 möjliga (om jag inte minns fel), grymt bra fängelse-serie.
fan jag älskar film, ser nog typ 8st i veckan.....gah...måste kika lite nu...hejs vejs flottigt folk :D
blekfet2
2005-11-25, 01:16
Nyckeln till frihet
grymt bra film, kikar på den just nu ;)
Det är iofs. inte min favorit all times.. men just nu är det Super Troopers. Så jävla genialisk. :D Finns inte en enda scen som inte är skitbra och har någon liten grej så man bara vill !!!!!!!!!
"ooooooh, biker!" :laugh:
Mycket svårt att välja, förut skulle jag ha svarat Braveheart, men efter att ha sett south parks satir på Mel Gibson så är det svårt att ta honom seriöst =).
bra! du håller oss sysselsatta i natten :thumbup: :D
Cold mountain *cry* såå underbar grin film ( chick-flick varning?:angel: )
Gladiator
Shawshank
Nä nu kom jag på det! American Psycho! Såååå klockren film!
The Crow och 21 gram toppar än så länge.
öh va? 21gram sög ju stenhårt... bara en rolig scen i början, nu kommer jag inte ihåg hur den var men tror det var ett kioskrån.
En till som rockar är 28 dagar senare.
Orgazmo är grym.
Den som är bäst är... faan hjärnsläpp... ni vet den dära filmen av tarantino med Bruce Willys, Samuel Jackson, John Travolta mm som handlar om lite gangsters osv.
Just nu är det Saw2.
Annars har jag väl en personlig favorit jag kommer på nu, Green Mile.
blekfet2
2005-11-25, 01:36
hihi...fyfan moralfjolleri rakt igenom...usch....om du gillar sånt kika då på filmen Miracle....urkkkkkkkkkkkkkkk *spy* *spy*
Rockhard
2005-11-25, 01:37
This is Spinal Tap :kickass:
Den som är bäst är... faan hjärnsläpp... ni vet den dära filmen av tarantino med Bruce Willys, Samuel Jackson, John Travolta mm som handlar om lite gangsters osv.
vad i... :D ja VET vilken de är men kommer inte på namnet :MrT:
hoppas nån vet annars lär ja fundera hela jävla natten på de :laugh:
Rockhard
2005-11-25, 01:40
Pulp Fiction :)
HookersUnited
2005-11-25, 01:48
Braveheart
Princess mononoke/Matrix/Sin City/Laputa/The Rock är några helt sjukt bra filmer.
Dumleman
2005-11-25, 02:01
Ace Ventura: Pet Detective http://www.imdb.com/title/tt0109040/ :D.
The Shining
The Butterfly effect
Donnie Darko
The green mile
Shawshank Redemption
Boondock Saints
Snatch
....
braveheart, snatch, apocalypse now redux, exorcisten - directors cut, utvandrarna, tillsammans och visitor q ligger bra till hos mig! :thumbup:
High1ander
2005-11-25, 03:22
The Virgin Suicides
Bästa storyn, bästa atmosfären, bästa skådespelet, bästa allt.
Shadow Warrior
2005-11-25, 06:45
Battle Royale och Kurosawas Vägvisaren måste vara det bästa som gorts.
För att nämna några fler toppen filmer/serier: Ringu trilogin, The Blue Light, Exel Saga, Popotan, Blue Seed, Vampire Hunter D BL.
Fultjack
2005-11-25, 07:06
jay and silent bob strikes back
bättre film får man leta efter :thumbup:
Gabriel_
2005-11-25, 07:14
Princess mononoke/Matrix/Sin City/Laputa/The Rock är några helt sjukt bra filmer.
mononoke hime... så jävla underbar!! sett Nausicaä of the Valley of Wind ? inte riktigt lika bra men nästan.
annars american phycho, pulp fiction, snatch, braveheart, saving private ryan, the beach, catch me if you can, eurotrip, matrix, fight club,
Hellraiser, alla delar, piskar allt, och då menar jag allt.
The Rock, Top Gun, Con Air, pearl harbor. Jerry bruckheimer :hbang:
High1ander
2005-11-25, 08:26
öh va? 21gram sög ju stenhårt... bara en rolig scen i början, nu kommer jag inte ihåg hur den var men tror det var ett kioskrån.
21 grams, är inte en komedi. Du ska kanske se filmer för vad de är, så kommer du kanske uppskatta dem mer...
JustinCredible
2005-11-25, 08:33
Romeo & Juliet (Den med dicaprio och pistoler)
Stand By Me
Cry Baby
Catch Me If You Can
The Matrix
Fight Club
About Schimdt
+ massa andra. Morgon ju, orka tänka.
braveheart, fight club, seven, gladiator, patrioten, när lammen tystnar, pet detective 1, DUM&DUMMARE
Slartibartfast
2005-11-25, 09:09
Fight Club och Point Break
Vet att det stod favoritfilm i singular, men det går helt enkelt inte att rangordna dessa; Gladiator, Man on Fire, Shawshank Redemption, Sagan om Konungens Återkomst, Remeber the Titans.
Usch, har så jävla många filmer som är riktigt bra, men om jag ska säga en så blir det nog butterfly effect (DC).
Überbiffen
2005-11-25, 10:07
Pulp Fiction
Apocalypse Now
Donnie Darko
The Big Lebowski
Desperado
From Dusk Til Dawn
Fight Club
American Beauty
Lite sådant..
Princess Mononoke
American Beauty
The Rock
Shawshank Redemption
Garden State
Rock'nRoll
2005-11-25, 11:53
Nä nu kom jag på det! American Psycho! Såååå klockren film!
En till som rockar är 28 dagar senare.
Orgazmo är grym.
Kultur barbar!
Hoppas du skojjar. Jag trooor det var 3:an.. Den ENDA film jag betalat för att se som jag inte sett klart på. Den var så fruktansvärt dålig att det inte finns ord.
För övrigt ligger Princess Mononoke bra till som bästa film.
Och Pulp Fiction.. och T2!!
Tricklev
2005-11-25, 12:02
Vad hette den där filmen som var på TV för någon månad sedan? Om en lönmördare som tar hand om grannflickan när hennes familj blir mördad? (Hette den Leon?)
Den ligger på toppen iaf.
Way of the dragon
Det våras för sheriffen
Slits emellan; Monty pythons "The Holy grail" och "Lief of Brian"
Sin city
Die hard (ettan)
Big fish
Och listan går vidare *popcorn*
Vad hette den där filmen som var på TV för någon månad sedan? Om en lönmördare som tar hand om grannflickan när hennes familj blir mördad? (Hette den Leon?)
Jepp den heter Leon.
Tricklev
2005-11-25, 12:05
Jepp den heter Leon.
Grymm film! :hbang:
Måste införskaffas nu när det är jul.
petersson
2005-11-25, 12:05
tihi jag gillar The Shining väldigt mycket. Sen gillar jag Tim Burtons filmer också, dom är mysiga. Edward Scissorhands är riktigt bra!
Way of the dragon
Det våras för sheriffen
Slits emellan; Monty pythons "The Holy grail" och "Lief of Brian"
Sin city
Die hard (ettan)
Big fish
Och listan går vidare *popcorn*
Leon är det nog du pratar om
Sin city :bow:
KingPin :laugh:
Har ingen favorit-"till alla stunder, bästa film som kan ses överallt, alltid, med alla, osv".
(Väntar på att Myten ska avslöja sig och bli bannad ännu en gång. :D)
Jag gillar japanskt!
Sonatine
Hana Bi
Dead Or Alive
Sen är indefilmer sköna!
Rodger Dodger, Station Agent osv!
mini_Arnold
2005-11-25, 12:48
T2 och T3.
Twins
robocop 1 o 2
och battle royale 2000. :D
Lost In Translation
Garden State
sen typ
Spirited Away
Howls Moving Castle
Whisper of The Heart
(allt studio ghibli)
Blade Runner (http://www.imdb.com/title/tt0083658/)
Det Stora Blå (http://www.imdb.com/title/tt0095250/)
Wings of Desire (Der Himmel über Berlin) (http://www.imdb.com/title/tt0093191/)
Faraway, so close (uppföljaren till Wings of desire) (http://www.imdb.com/title/tt0107209/)
Där är några av mina favoritfilmer, angående Blade Runner så älskar jag båda versionerna då det upplevs som två helt olika filmer, Ridley Scott har visst sagt att det är den bästa filmen han någonsin gjort - jag nickar bara instämmande!!!
Ja Blade Runner(samma här båda versionerna, tyvär hittar jag inte orginalet på DVD :( ) är väl den film jag brukar komma på. Men annars finns det massor av andra bra filmer, det är svårt att välja ut ett par.
Ja Blade Runner(samma här båda versionerna, tyvär hittar jag inte orginalet på DVD :( ) är väl den film jag brukar komma på. Men annars finns det massor av andra bra filmer, det är svårt att välja ut ett par.
Då är du inte ensam, letar fortfarande efter org. på DVD, hoppas på att den släpps igen med extra material, det finns någon scen som legat ute på nätet där Decker möter Holden på sjukhuset i början, den har jag sett! Vidare på alt. versions på IMDB länken jag bifogade så står det att rykten säger att den kommer att släppa igen på DVD, då det finns mycket extra material och scener.
Låt oss hoppas, filmen har gått till filmhistoria! :bow:
The rock,
Forrest Gump,
Gladiator,
Dumb&Dumberer,
Jalla Jalla,
Kopps,
Lord of teh rings ^_^
"Festen", dansk dogmafilm. Är RIKTIGT bra. :thumbup:
mini_Arnold
2005-11-25, 13:50
Hoppas du skojjar. Jag trooor det var 3:an.. Den ENDA film jag betalat för att se som jag inte sett klart på. Den var så fruktansvärt dålig att det inte finns ord.
För övrigt ligger Princess Mononoke bra till som bästa film.
Och Pulp Fiction.. och T2!!
Har du sett Inferno? (femman)
Svårt att bara säga en, dessa gillar jag iaf starkt:
Pulp Fiction, Gudfadern (1,2), Sagan om ringen trilogin, Sin City, Batman Begins, Dum & Dummare, Monthy Pyton och den heliga graalen, Nyckeln till frihet och Full Metall Jacket.
Svårt att bara säga en, dessa gillar jag iaf starkt:
Pulp Fiction, Gudfadern (1,2), Sagan om ringen trilogin, Sin City, Batman Begins, Dum & Dummare, Monthy Pyton och den heliga graalen, Nyckeln till frihet och Full Metall Jacket.
Håller typ med ! Bra smak! Har Batman Begins kommer ut att hyra på DVD btw?
mvh
Shadow Warrior
2005-11-25, 14:03
Eftersom så många andra nämnt den så måste jag väl också göra det Spirited Away såklart!! Grymt bra film.
Annars är Tokyo Godfathers rätt underskattad fast den är minst lika bra, allvarligare tema dock.
Har inte sett HMC än... ingen vill gå med mej på bio o se den... :em:
Håller typ med ! Bra smak! Har Batman Begins kommer ut att hyra på DVD btw?
mvh
Vet inte, har köpt den med extra material och det coola 3-D omslaget iaf :cool:
Vet inte, har köpt den med extra material och det coola 3-D omslaget iaf :cool:
haha din biff..
Det är svårt att rangordna men de jag först kommer att tänka på är:
Gudfadern I & II
Once upon a time in america
Apocalypse Now
American Beauty
Tjuren från Bronx
En underbar komedi och film där jag står ut med Adam Sandler är The wedding singer.
This is Spinal Tap :kickass:
Haha :bow: :bow:
Visitor Q
Eraserhead
Begotten
Taxi driver
Har du sett Inferno? (femman)
Hell no! Är den bättre eller sämre? Är den sämre så måste jag ju nästan se den. :)
Fight Club
Matrix
Bad Taste :D
Är vad jag kommer på just nu
mononoke hime... så jävla underbar!! sett Nausicaä of the Valley of Wind ? inte riktigt lika bra men nästan.
annars american phycho, pulp fiction, snatch, braveheart, saving private ryan, the beach, catch me if you can, eurotrip, matrix, fight club,
Japp! Nausicaä är jäkligt bra, faktum är att nästan alla Studio Ghibli filmer är ruggigt bra, men favoriterna är helt klart mononoke, laputa och spirited away.
Deras senaste Howls moving castle var btw en mkt intressant film, har dock bara sett den med kass subb hittils =)
Monty Python och den heliga graalen är ju lätt bästa komedi.
Bästa film alla kategorier får nog bli Guds Stad. Den är blixter. :thumbup:
EDIT: The Big Lebowski får vara med och dela förstaplatsen, hurfan kunde jag glömma den. *slap*
keffat_liv
2005-11-26, 19:49
Monty Python och den heliga graalen är ju lätt bästa komedi.
Bästa film alla kategorier får nog bli Guds Stad. Den är blixter. :thumbup:
näe, ali g in da house och freddy got fingered är lätt bästa komedierna;) for real
Finns massor av filmer jag gillar, men trots det väljer jag en lite annorlunda film som favorit: Evil Dead II :thumbup:
Donnie Darko eller Kometen skulle jag tro
Finns massor av filmer jag gillar, men trots det väljer jag en lite annorlunda film som favorit: Evil Dead II :thumbup:
Men Evil Dead II är en grymt underhållande film som MÅSTE ses oklippt, minns mitt första möte med filmen klippt 15+ minuter *cry*
När han slås emot sin egna hand är en scen som nästan går till filmhistorian, hur många gånger har inte den scenen inspirerat mig till min lilla one-man-show "mördar handsken"... :D
GÖKBOET (http://www.imdb.com/title/tt0073486/) är en film som jag glömde på min lista, med sina fem oscars och 11 år på Stockholms biografer är den väl värd en plats i film himlen! Rekommenderar även att läsa Ken Keasys bok med samma namn.
Stand by me är jävligt bra
TheGovernator
2005-11-26, 23:01
Gladiator och Crash gillar jag grymt mycket :cool:
För mig så för att en film ska klassas som en absolut favorit ska man kunna se den om och om igen.
Sen finns det ju många fler bra filmer som The game,
men det är en film som är svår att se flera gånger tycker jag, därför blir det inte en av mina favoritfilmer.
Donnie Darko
Snatch
American History X
La Haine
Butterfly Effect
Fight Club
Gudfadern 1&2
Batman begins
Van Wilder
Bruce Almighty
usual Suspects
Menace II Society
Remember The Titans
Guds stad
Crash
12 Angry Men
Eftersom så många andra nämnt den så måste jag väl också göra det Spirited Away såklart!! Grymt bra film.
Annars är Tokyo Godfathers rätt underskattad fast den är minst lika bra, allvarligare tema dock.
Har inte sett HMC än... ingen vill gå med mej på bio o se den... :em:
haha.. har du inte flyttat till japan ännu? :D
sett Akira? ;)
Metal_boy_
2005-12-05, 08:15
jag har flera favoriter, och dessutom så tittar jag inte på bara en kategori.
Calleman
2005-12-05, 13:28
Braveheart
Nyckeln till frihet
Gladiator
Will Hunting
American Pie
Ringen-trilogin
Gudfadern
Star wars - old ones of course
Ett gäng mycket trevliga filmer...
- Conan the barbarian
- Scarface
- Krigarens själ/hjärta
- Pulp Fiction
- Bad Taste
Plus en massa fler.. :thumbup:
Efter tio år som ohotad etta har nu Braveheart fått hoppa ner till andraplatsen, till förmån för Sin City. Helt underbar film! Väntar nåt så otroligt på uppföljarna. Sällskapsresan på Mallorca måste givetvis nämnas också..
Slartibartfast
2005-12-05, 15:12
Fight Club och Point Break.
Plutonen har man ju tittat på ett antal gånger.
Scenen där Elias flyr efter att ha blivit skjuten av Barnes är jävligt stark.
Rambo first blood, Rambo II, T2, Sälskapsresan "snow roller" och "den ofrivilliga golfaren", Die Hard 1, Die Hard 2, Greas, The Game, Alla "Mr Bean" filmer, Alla "poliskskolan" filmer, Kopps, Jalla Jalla, Road Trip, Boat Trip, Shrek, Conan förgöraren, Rovdjuret 1, American Pie (alla filmer)...Sen så kom ja inte på nå mer just nu. Men ja verkar ha ganska blandad smak.
Scarface, helt klart.
The Warriors är en film som jag heller i princip aldrig får nog utav.
Amerikanen
2005-12-05, 17:14
Sonatine
Japanskt hårdkokt vacker gangsterfilm!
En riktigt bra film ska kunna ses 20 gånger, som eurotrip. nyckeln till frihet som knappt ens är bra måste ju vara dötråkig andra gången...
Höll fan på att glömma bort det! Terminator 2 alla kategorier. *flex*
Haha, jag och en polare tänkte se den men så somnade båda och vaknade inte förrän eftertexterna rullade. :D
Har aldrig blivit så sugen på att boxas, springa, lyfta eller träna vad fan som helst som efter Rocky 1 och 4.
American Psycho, Snatch, Sin City, Pulpfiction, Fight Club, Kill Bill serien, American History X, The Butterfly Effect(Båda versionerna) är nåra riktigt feta rullar
The Butterfly Effect(Båda versionerna)
vad finns det för versioner av den?
vad finns det för versioner av den?
Det finns två olika slut ett Directors cut och det andra är väl bioslutet tror jag.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.