handdator

Visa fullständig version : Viktigaste egenskapen hos en tjej/kille?

Endumen
2005-11-24, 23:06
Vad är den viktigaste egenskapen hos en tjej/kille för att ett förhållande ska fungera?

Jag anser att tjejen ska vara trevlig, ärlig och ligga på samma våglängd interlektuellt. Man ska kunna ligga och prata hela natten lång om olika ämnen utan att det blir tråkigt. Det är hundra gånger viktigare än utseende (även fast det är ett +).

Sonny
2005-11-24, 23:07
En kärlek för choklad, kex, bullar, osv.

Sheogorath
2005-11-24, 23:08
Jag har underskattat det innan men nu ska jag skärpa mig: Hon ska ha HUMOR och få mig att SKRATTA. Kan hon det är hon också intellektuell.

Endumen
2005-11-24, 23:08
Jag har underskattat det innan men nu ska jag skärpa mig: Hon ska ha HUMOR och få mig att SKRATTA. Kan hon det är hon också intellektuell.

Sant!

burre
2005-11-24, 23:09
Vad är den viktigaste egenskapen hos en tjej/kille för att ett förhållande ska fungera?

Jag anser att tjejen ska vara trevlig, ärlig och ligga på samma våglängd interlektuellt. Man ska kunna ligga och prata hela natten lång om olika ämnen utan att det blir tråkigt. Det är hundra gånger viktigare än utseende (även fast det är ett +).

höhö

Fettecke
2005-11-24, 23:10
Endumen, du är fan klok du :)... allt du säger, + att hon ska vara hälsoinriktad / rakad.... humor...sen är allt skitbra.

har hittat min ängel iaf, synd bara att hon är så mkt smartare än mig så jag blir ägd när vi ska argumentera :) du vet säkert vem det är ;)

mini_Arnold
Snäll, söt till sättet, lätt för att skratta, snuskig, vild, förståndig, smart, gillar Arnold, skrattar åt mina roliga(/snustorra) skämt.
Sen får hon gärna vara blondin för såna gillar vi. :)

Endumen
höhö

Jävlar... Det var pinsamt :cool:

Helena B
För att ett förhållande ska fungera så är det ärlighet och rak kommunikation som är det viktigaste, utan det fungerar det inte.

Angel
2005-11-24, 23:11
Ärlighet!!

Tricklev

Allt som behövs :thumbup:

olwe
TUTTARNA!! (hih, jag bara jävlas lite)

Låter lite bögit men jag tycker att det är viktigt att tjejen inte är för kvinnlig. Hon måste ha ryggrad och intelligens nog att slå tillbaka (inte fysiskt då ;) ) för att intresset ska hålla i sig.

Solros
2005-11-24, 23:12
Silikon

Endumen
2005-11-24, 23:13
[QUOTE=Fettecke]Endumen, du är fan klok du :).QUOTE]

Detsamma min vän! :).

Bengan
2005-11-24, 23:15
Mysig, vara pussglad, tåla min dåliga humor utan att lämna mig, pratglad, ha lätt för att skratta.

elan
2005-11-24, 23:18

För att ett förhållande ska fungera i längden krävs kommunikation, engagemang, lite ambition och en egen vilja.

Jax
2005-11-24, 23:21
Ärlighet och intelligens skattar jag högt; humor är inte fel heller.

elan
2005-11-24, 23:23
För att ett förhållande ska fungera i längden krävs kommunikation, engagemang, lite ambition och en egen vilja.

Sedan krävs det ju självklart mera saker för att jag ska vilja vara i ett förhållande med någon men nu gällde ju frågan vad som krävdes för att ett förhållande ska fungera. ;)

sissa
2005-11-24, 23:58

Att han älskar mig.

( Och för att det ska fungera; att jag älskar honom också)

Endumen
2005-11-25, 00:01

Att han älskar mig.

( Och för att det ska fungera; att jag älskar honom också)

Det var ett vackert svar :)

sissa
2005-11-25, 00:07
jag vet.
det är så man blir alldeles *cry*

:)

XroW
2005-11-25, 00:08
Det var ett vackert svar :)

Lite naivt också :)

inge illa mennat

sissa
2005-11-25, 00:10
Lite naivt också :)

utveckla!

clash
2005-11-25, 00:11
Silikon

*word*

XroW
2005-11-25, 00:14
utveckla!

Man kan ju älska varandra även fast Förhållande fungerar inte så bra?
det kan ju hända senare i förhållanden.
då är det väl lite naivt att säga att så länge man älskar varandra går allt bra?

kanske är lite Pesimist :P

sissa
2005-11-25, 00:27
då är det väl lite naivt att säga att så länge man älskar varandra går allt bra?

Nej, men det finns iaf en chans

:-)

XroW
2005-11-25, 00:30
Nej, men det finns iaf en chans

oj , trode du skulle såga mig rejält. puuuh ;)

finns en chans till vad?

sissa
2005-11-25, 00:31
oj , trode du skulle såga mig rejält. puuuh ;)

finns en chans till vad?

att det blir himla bra.

du, jag vet inte. vem fan vet vad kärlek är.
jättejobbiga och konstiga saker.

Endumen
2005-11-25, 00:36
att det blir himla bra.

Kärlek för mig är när man skulle ge allt för att vara med personen man älskar, att varje tusendels sekund utan henne känns som år av plågor. När man sedan är tillsammans går tiden för fort och man vill inget annat än att det ögonblicket ska vara för evigt. Det är kärlek!

XroW
2005-11-25, 00:36
att det blir himla bra.

haha gör som alla andra starta en poll :D

nej men det går ju att diskutera jag tvivlar på att du får nått direkt svar :)

Trance
2005-11-25, 00:39
låga krav

Griip
2005-11-25, 00:41
Utmanande personlighet/intelligens. Utöver rolig, attraktiv, smart och allt sånt där så är det också jevligt viktigt att personen är stark och självsäker.

sissa
2005-11-25, 00:42
Kärlek för mig är när man skulle ge allt för att vara med personen man älskar, att varje tusendels sekund utan henne känns som år av plågor. När man sedan är tillsammans går tiden för fort och man vill inget annat än att det ögonblicket ska vara för evigt. Det är kärlek!

Hoppas inte det finns evig kärlek om den är som du beskriver

Låter plågsamt i längden

Endumen
2005-11-25, 00:44
Hoppas inte det finns evig kärlek om den är som du beskriver

Låter plågsamt i längden

Kärlek ska vara plågsam ibland, då uppskattar man varandra ännu mer än annars :em:.

Rockhard
2005-11-25, 00:45
Humor är överskattat. Det man har polarna till jue.

Jag skulle säga att punktlighet är den viktigaste egenskapen.

Stab
2005-11-25, 00:46
Silikon

*word*

*word up*

Endumen
2005-11-25, 00:49
*word up*

Är det bara jag som tycker silikonbröst ser otroligt onaturliga ut. Jag har betydligt hellre en tjej med vanliga bröst. Hur små dom än må vara!

Griip
2005-11-25, 00:54
Är det bara jag som tycker silikonbröst ser otroligt onaturliga ut. Jag har betydligt hellre en tjej med vanliga bröst. Hur små dom än må vara!

Dem är ju onaturliga.. ... .... ?

Lodiz2
2005-11-25, 01:10

håller helt med dig ....

Diana
2005-11-25, 01:19

exakt! :thumbup: det är den sortens förhållanden som varar livet ut :)

humor + intelligens är de stora två imo :love:
en kille som får mej att skratta så ja gråter är guld värd :D

Mago
2005-11-25, 01:24
låga krav

Viktigaste egenskapen för att ett förhållande ska hålla..
Inte viktigaste egenskapen för att du ska kunna få en tjej.

*fniZz*

mangemani
2005-11-25, 01:29
kunna acceptera min livstil och inte försöka ändra på en(visst,vissa saker kan man ju ändra på,men inte så det bryter ner ens livstil allt för mycket) samt att inte "låsa in" en i förhållandet,typ som att jag måste göra det hon vill hela tiden när jag hellre vill göra det jag vill,och sen kunna acceptera det utan att behöva bli sur helt i onödan.

olwe
2005-11-25, 01:37
Uj, vad ni blir fjolliga :D

Finns det någon som har kännt så som Endumen beskriver? att man inte kan vara utan varandra yada yada yada?

Låter ju superdåligt. Det är ju som att gå på en drog eller nått, att inte kunna vara sig själv och bli helt beroende av någon... Så vill jag aldrig känna.

David86
2005-11-25, 01:54
Dem är ju onaturliga.. ... .... ?
Kan du se på ett bröst ifall det är onaturligt eller inte?

hangatyr
2005-11-25, 07:09
TUTTARNA!! (hih, jag bara jävlas lite)

Låter lite bögit men jag tycker att det är viktigt att tjejen inte är för kvinnlig. Hon måste ha ryggrad och intelligens nog att slå tillbaka (inte fysiskt då ;) ) för att intresset ska hålla i sig.

är det alltså förknippat med kvinnlighet att itne kunna stå upp för sin sak? låter märkligt i min aöron.

Davil
2005-11-25, 07:23

Viktigaste egenskapen är ärlighet. Sedan kommer ödmjukhet,snäll,öppen,kärleksfull,gosig,humor,gene rös,smart mm..

Edde_1
2005-11-25, 07:52
[QUOTE=Endumen]Är det bara jag som tycker silikonbröst ser otroligt onaturliga ut. [QUOTE]
Det är ju det som är meningen ffs *grr27*

Mr. Moose
2005-11-25, 08:00
Kanske inte det viktigaste men...

SEX!! Om man inte är på samma våglängd angående sex fungerar det inte i längden.

Konstigt ingen tagit upp detta ännu!!

JustinCredible
2005-11-25, 08:12
Humor, självdistans, fint skratt (eftersom jag är värsta Captain Hilarious så kommer hon att skratta mkt och då blir ett fult skratt jobbigt i längden), allmänt snäll och söt och nussiga små hallontuttar och en fast äppelrumpa som skakar när hon hoppar för att lägga upp skolböckerna på skåpet. Och hon ska vara sådär "tjejig" med flätor och vira tugummit runt fingret när hon pratar om pojkar i telefon
http://www.mjnewsonline.com/board/images/smilies/wub.gif

hangatyr
2005-11-25, 08:21
Humor, självdistans, fint skratt (eftersom jag är värsta Captain Hilarious så kommer hon att skratta mkt och då blir ett fult skratt jobbigt i längden), allmänt snäll och söt och nussiga små hallontuttar och en fast äppelrumpa som skakar när hon hoppar för att lägga upp skolböckerna på skåpet. Och hon ska vara sådär "tjejig" med flätor och vira tugummit runt fingret när hon pratar om pojkar i telefon

brrrrrrr.... *screwy*

delta_mats
2005-11-25, 08:21
Låter som att många har många och höga krav på sin partner. Har ni samma krav på er själva då? Eller räcker det med att en av er har många fina sidor och den andra bara är ett arsel :D

Mental
2005-11-25, 08:40
Det viktigaste är att hon tycker om mig :D Resten ordnar sig.

Sheogorath
2005-11-25, 08:48

Underbart! :hbang:

mela
2005-11-25, 08:55
omg.. det viktigaste är väl ändå att man fungerar bra ihop? att man kan prata med varandra och ha kul tillsammans (och ha bra sex:D)

Men det är sant, om man tycker att ens partner är oattraktiv, en tråkig torrboll eller någonting annat negativt så funkar det inte heller.

Nina L
2005-11-25, 08:55
Han måste ha ett gott hjärta annars är jag inte intresserad av att varken prata eller skratta med honom.

TrasMannen
2005-11-25, 09:27
Att peka ut en egenskap som är viktigast är svårt.

Det jag alltid faller på hos en tjej är hennes leende. Eftersom du ser så väldigt mycket av en tjejs personlighet i hur hon ler.

En av dom viktigaste egenskaperna är att hon är Snäll och omtänksam.

Jay-Z
2005-11-25, 09:29
Är stor röv en egenskap? :D

Davil
2005-11-25, 09:34
Låter som att många har många och höga krav på sin partner. Har ni samma krav på er själva då? Eller räcker det med att en av er har många fina sidor och den andra bara är ett arsel :D
Jag har samma höga (?) krav på mig själv.

HerrArne
2005-11-25, 09:45

Låter som ett svårt fall av förälskelse det där. Iallafall om man byter 'plågor' mot 'längtan'... ;)

Kärlek är vad som kommer sedan.

För att svara lite på frågan i tråden så skulle jag nog säga...

Respekt. Närhet. Distans. Kommunikation. Humor. Ärlighet. Kärlek.

Fast vad vet jag, mitt längsta förhållande har ju bara varat i tio år (än)?

Mellen
2005-11-25, 09:49

Kan du inte vara lite mer seriös?

Sniggel
2005-11-25, 10:08
Intelligens, stor dos av humor (får gärna vara dålig sådan), snuskig, liknande egenskaper/intressen som mig och dessutom rödhårig :naughty:

Cilia
2005-11-25, 10:28
Kan du inte vara lite mer seriös?
antagligen inte av naturliga själ *G*

Spannmål
2005-11-25, 10:43
Djurvän.

Tricklev
2005-11-25, 11:14

:D

Det kan ju gå åt helvete även om man har samma humor, intressen och är på samma intellektuella nivå också, så vad är din poäng? :confused: :MrT:

Davil
2005-11-25, 11:20
Djurvän.
Ja just, det med !

Jet
2005-11-25, 11:21
Att hon förstår mig och inte konstrar till saker i onödan.