Visa fullständig version : Vad säger era arbetskamrater ?
Twosaint
2005-11-24, 15:43
Oftast bryr jag mig inte så mycket men ibland då man är trött och less på jobbet så gör det ju inte saken bättre att man får höra.
"Jaha sitter du och äter kattmat igen"-Kommentar då jag käkar tonfisk
"Haha jävligt begåvat att äta det där lär ju vara fett som fan"-Kommentar då jag åt tonfisk i olja en gång.
"Jasså kyckling igen, du lär ju åka på skörbjugg"
"Vad är det där bra att dricka för ? Är det lörnt ?" Kommentar då man dricker proteindrinkar.
Att min matlåda är dubbelt så stor som deras har dom inte förstått sig på heller det är en gåta för dom hur jag kan lasta i mig sånna lass och ändå se ut som jag gör. Ett exempel på en av dom här arbetskamraterna brukar skippa smöret på mackan och sen lägga på 2 kanske 3 lager ost istället och tycker att det är "smala linjen". En del av dom hoppar över lunchen tar en frukt men är istället och norpar godis på eftermiddagen inne på förrådet.
Så frågan är får ni höra massa tjat från arbetskamraterna hela tiden eller ?
Och vad brukar ni svara ?
Jag köper ägg av en arbetskompis, 45 st i veckan det ger ju en del komentarer ;)
Lasse Kongo
2005-11-24, 15:53
Det där är ngt du får acceptera, så kommer det vara för alla framtid.
Det roligaste är att de håller på så för att de är nyfikna eller avundssjuka.
Efter så många år orkar ja inte längre förklara allt, utan jag svarar oftast: ät skit eller köp en pistol på det mesta, kanske inte riktigt hehe men ja orkar inte va seriös utan skojar med dem istället.
Mina matvanor på jobbet är en ständig källa till underhållning för mina arbetskamrater. Dom bara skrattar och skakar på huvudet, frågar om jag har snabb ämnesomsättning, hur mycket jag tränar som kan äta så mycket. Särskillt nu när alla pinkar på sig bara något eventuellt innebär Teh S0cker - då jävlar! "Hur kan du äta så mycket pasta - blir du inte fet av allt socker?". Men eftersom det inte jobbar några dumskallar här så är allting mest bara roligt. Någon gång frågar någon hur man gör för att tappa fett tex.
Juliette
2005-11-24, 16:08
Får konstant gliringar av min chef att jag äter för dåligt och inte "riktig mat" då jag äter en hel del gröt, keso, proteindrinkar etc.. plus att jag dricker en hel del vatten.. Äter riktig mat hemma på kvällen men det ser ju inte han.
Dessutom tycker han nog att jag äter för ofta då jag försöker äta var tredje timma. Hans bästa metod för att gå ner i vikt är att hoppa över maten i tre dar om man känner att byxorna stramar, och förespråkar det till både mig och våra kunder. Tycker dessutom att jag är överdriven när jag inte ens vill ta EN kaka när han bjuder.
Sen tycker han inte att styrketräning är nåt för tjejer heller och att det är onödigt att lägga pengar på gym.
Men jag struntar i det, bara säger "jaja" när han påpekar något och ler. Kan ju tillägga att han säger det som fina små pikar oftast så han är inte lika dryg som det kanske låter när jag skriver detta.
Men det är bara att acceptera att man är olika, jag har ingen ambition att förändra honom och tänker inte ta åt mig av det han säger om jag inte tycker det låter sunt i mina öron.
TrasMannen
2005-11-24, 16:16
Tja, på mitt jobb så kan dom klaga på att det luktar fisk (äter mellanmålet vid skrivbordet) ibland.
Ibland har man väl fått "kattmat" kommentaren, men det är bara på skoj.
På mitt jobb är folk väldigt förstående. De är snarare nyfikna på vad man äter och varför man äter det, jag har till och med bjudit på lätt kesella med frysta bär till mina kollegor. :)
Hänvisa dom till SLVs hemsida så kan dom ju se vad dom själv får i sig.
Jag fick kommentaren:
"Det är ju hemskt med alla er som är besatta av träning och kost"
efter att jag diskuterat träning och kost med en kille på labbet idag.
Nämnas kan ju göra att killen som sa det har kommit med köpt färdigmat till skolan i 3 år och ser ut som en lång smal pinne :D
blekfet2
2005-11-24, 18:11
brukar kalla folk feta om dom klagar på min kost på jobbet, då säger dom inte så mycket mer....
Nog fan undrar de när jag drar i mig en oskaka som mellis, men vem bryr sig. Jag trackar dem varje gång de tar en glass så det jämnar ut sig.
Själv tycker jag inte det är särskilt svårt att komma med motargument. Fick tyst på mina lumparkompisar rätt snabbt när dom började.
T.ex. "Varför käkar du sånt där 'nyttig' mat? Unna dig lite gott istället?"
"Ja det här är ju både gott och nyttigt så varför skulle jag inte äta det?"
"Men vafan ät lite godis nu då"
"Jag ska äta något som jag inte njuter av att äta därför att?"
Och så vidare...
Bara att säga som det är :)
Body Guard
2005-11-24, 18:32
ähh varför inte börja snacka med dem om kost o näring..då förstår det att man har koll och istället börjar de lyssna och ställa frågor...jobbade på ica när jag gick i gymnasiet, där jobbar en del tanter 35 och uppåt och inför sommaren när jag deffade brukade de komentera min kost osv... det roliga var att de snackade om olika dieter hit o dit .. jag satte mig ned och började förklara för dem hur kroppen fungerar osv...det slutade med att vissa av dem började gå till jobbet innan frukost, äta gröt på jobbet osv... vissa gick innan lunchen och så...
sen när jag käkade kessela med funlight så kollade de konstigt men efetr att de fick smaka började fler ta efter.. det blev så mycket trevligare och de slutade kommentera..istället kom de o bad om råd, men visst vissa fattade ändå inte o kollade konstigt när man svepte en drink..
Precis börjat ta gainer på kafferasten på jobbet nu, så i förrgår sa en snickare, nu ska elektrikern ta anabola. :)
Fettecke
2005-11-24, 18:46
varje rast käkar jag matlåda...
"Äter du nu igen", "vafan, du äter ju konstant", "du kommer bli fetast", "jag äter mycket, men du äter fan mest på företaget (sagt av en chef)" osv... kul i början kanske... men nu vill jag döda varje som säger någon känns det som...
men men, jag förklarar för folk varför, men det verkar bara gå igenom huvudet...
mangemani
2005-11-24, 18:49
det är väl bara att skita i dom,har väl inte dom med att göra vad du äter på dina raster osv....svara: "sköt ditt du" och tillägg kanske "sånt här förstår du dej inte på"
stefannn
2005-11-24, 19:00
det är väl bara att skita i dom,har väl inte dom med att göra vad du äter på dina raster osv....svara: "sköt ditt du" och tillägg kanske "sånt här förstår du dej inte på"
;) sånt här förstår du dig inte på låter som ett bra motargument...
ont . får faan inte så mycket kommentarer ... nån som nämnt att man äter nyttigt ibland... men ingen som sitter och säger vad konstig du är som äter så där...
userfriendly
2005-11-24, 19:40
tycker man får ta mkt personliga kommentarer om kroppen. typ "ska du bli ännu större sen eller???" inte precis som om att jag säger till hon som är rätt mullig o frågar OM HON har tänkt bli ännu större än hon e nu...
*rolleyes*
Liten Men Fet
2005-11-24, 20:41
tycker man får ta mkt personliga kommentarer om kroppen. typ "ska du bli ännu större sen eller???" inte precis som om att jag säger till hon som är rätt mullig o frågar OM HON har tänkt bli ännu större än hon e nu...
*rolleyes*
Det är ju exakt det du ska göra :hbang:
Själv har jag inte jobbat så länge, är bara 17. Lite på sommarlovet och praktik på måndag, tisdag och på fredag. Jag är en av dem som inte stoppar i sig tio mackor per dag eller något sånt, håller rätt bra på vad jag äter men det som stör mig är en kille som också jobbar där, han har käkat exakt åtta skivor vitt bröd med en skiva skinka på varenda dag! Ibland blir man arg på att han gör så mot sin egen kropp! *screwy*
Själv blev man kallad för hulken när man cyklade och köpte en hel kyckling och brödlimpa varje dag under lunchrasten^^
Jag har mest fått gliringar för saker som jag _inte_ ätit. Typ kakor, semlor, tårta, godis, bullar och sådant.
Idag fick jag kommentaren/frågan "sen lunch?" när jag tog två mackor till eftermiddagsrasten. Det värsta är att jag tror de var seriösa *screwy*
Lillgrabben
2005-11-24, 22:29
Jag äter varken prottedrinkar eller andra tillskott ( undantaget kreatin för något år sedan), varesig på jobbet eller hemma så de har inte kunnat uppmärksamma intag av dessa "kostförbättrare".
Däremot händer det att jobbarkompisarna kallar mig "skalman" under lunchen. Tydligen äter jag mycket, vem kunde tro det..... :)
melancoolio
2005-11-24, 22:31
Mina arbetskamrater vill att jag ska hålla ett föredrag om kost och näringslära!
tossefar
2005-11-24, 22:37
Själv har jag inte jobbat så länge, är bara 17. Lite på sommarlovet och praktik på måndag, tisdag och på fredag. Jag är en av dem som inte stoppar i sig tio mackor per dag eller något sånt, håller rätt bra på vad jag äter men det som stör mig är en kille som också jobbar där, han har käkat exakt åtta skivor vitt bröd med en skiva skinka på varenda dag! Ibland blir man arg på att han gör så mot sin egen kropp! *screwy*
På vilket sätt är 8 skinkmackor dåligt? Sköt du din mat och låt andra sköta sin.
Mina arbetskamrater ser mig som en kost&hälso-guru. Det är ofta de frågar mig om råd om kost och träning.
Ibland skojjar de som tex idag : Vem faan har släppt sig, aha det är bara David som käkar ägg igen...
MyungChul
2005-11-24, 23:05
På vilket sätt är 8 skinkmackor dåligt? Sköt du din mat och låt andra sköta sin.
Vitt bröd är ingen höjdare, och det va nog det han syftade på.
Precis börjat ta gainer på kafferasten på jobbet nu, så i förrgår sa en snickare, nu ska elektrikern ta anabola. :)
haha. kom att tänka på den gången min kära far frågade om jag knarkade sen han hittat kreatin i bottnen på ett glas :P
i övrigt så har jag bra backning från dem på jobbet då vi är tre som tränar seriöst, eller någorlunda iallafall.
Twosaint
2005-11-25, 00:08
Hmm jao oftast så bryr jag mig inte så mycket men det skulle vara kul att ha snabba kommentarer att komma med. Åkte runt i en 70:a Chevelle ett tag med 454BB ca 500 kusar, folk skulle jämt påpeka att "den drar väl mycket soppa den där" "Jao men det är inte så långt mellan mackarna" brukade jag svara och flina då sa dom inte så mycket mer.
Häromdagen sprang jag rakt in i en hylla på jobbet, axeln stöp i den och jag höll på att riva halva stället och fick en lång rispa på axeln. Senare satt dom och skämtade om det att jag växte så fort att jag inte hade kontroll över kroppen.
Men det är på torsdag morgon då man hört samma sak av kunder och arbetskamrater hela veckan som man kan bli lite less. Kunderna orkar jag inte ens förklara för.
Ja morsan vart skitnojig då hon var och hälsade på då jag precis kom hem från gymet och såg att jag stod och måttade upp mjölk till proteinet.
så fort jag tackar nej till något som är känt som onyttigt så får man kommentarer som :
deffar du ?
tänker du på formen ?
vågar du inte äta det ?
osv...
delta_mats
2005-11-25, 08:56
Jag har jobbat på några olika ställen och ätit både kreatin och proteindrinkar. Lättkesella och stora matlådor. Tycker mig aldrig fått några "spydiga" kommentarer. Mest nyfikenhet.
Jag har mest fått gliringar för saker som jag _inte_ ätit. Typ kakor, semlor, tårta, godis, bullar och sådant.
Samma här. Omaskerad förvåning och till och med bestörtning i vissa fall. "Du kommer ju att tyna bort". Det är sorgligt när det som avviker från normen är att inte trycka in en bulle vid varje kafferast.
userfriendly
2005-11-25, 09:05
det är bara för de känner sig så "dåliga" själva..
många ska försvara sig när de förstår hur mkt man tränar o typ " jaa jag har ju en skada som gör att jag inte kan göra bla bla bla men jag promenerar mkt oso"... som om att jag bryr mig om de tränar eller inte... de känner att de gör alldelles för lite...
Jag har uppfattningen att man ska äta det man vill när man känner för det. Om nån som jag vet älskar kakor och bullar säger nej tack till det pga. nån fånig diet kan jag nog inte låta bli att kommentera det. Jag är helt enkelt emot ätstörningar av alla slag.
Jag har uppfattningen att man ska äta det man vill när man känner för det. Om nån som jag vet älskar kakor och bullar säger nej tack till det pga. nån fånig diet kan jag nog inte låta bli att kommentera det. Jag är helt enkelt emot ätstörningar av alla slag.
Kan du förklara hur du tycker att de här fetade orden hänger ihop enligt dig?
userfriendly
2005-11-25, 09:31
vad gäller bullar o kakor så kan jag säga att efter 20 veckors deff, som ska bli 22, så kommer jag inte äta bullar o kakor i samma mängd som förr igen.. jag tänker försöka hålla formen!
Livet är inte tråkigt för att man inte äter godis mer än på lördagar.. man äter ju ändå så mkt o ofta att man inte har nåt godissug. sen ere ju skillnad på att vara bortbjuden en kväll osv...
Kan du förklara hur du tycker att de här fetade orden hänger ihop enligt dig?
:)
Jag bara anser att det verkar lite som en störning att sitta och äta något dag ut och dag in för att det har ett bra näringsvärde, men det är ju min allra högst personliga åsikt. Alla får ju självklart göra hur de vill.
Klart man inte behöver äta kakor och bullar på varje kafferast som du skriver, men är man sugen på en kaka tycker jag man ska äta en kaka. Det jag är emot är att man inte gör vad man egentligen vill för att man tror att det ska leda till att man blir snyggare och att man då på nåt sätt skulle vara en bättre människa.
Nu jobbar jag själv på gym så de enda kommentarer jag får från vissa kunder eftersom vi äter när vi arbetar är "Äter du nu igen". Men visst har jag fått mycket kommentarer genom åren som "ska du äta allt det där" och många frågade hela tiden "Vad äter du?" men då lessnade jag lite på frågan och att de alltid skulle titta ner i min matlåda och svarade "Mat". Visst kan man fråga någon gång men inte varje dag. Sedan har många förut försökt få mig att äta onyttiga saker eller dricka alkohol när jag inte velat men idag är det inte så många som ifrågasätter utan de har lärt sig att jag äter inte onyttigheter om det inte är ätardag och dricker inte alkohol just nu. På en förskola jag arbetade så frågade de mest mig om råd hur de skulle äta och träna och fick aldrig dumma kommentarer.
Just det där att äta det man vill när man känner för det är ju lite av grejen. Om jag inte känner för att trycka i mig gräddtårta så vill jag ju inte att folk ska tjata som fan om det. Ibland blir det ju att man käkar bara för att de ska få se att man faktiskt kan äta onyttigheter ibland också.
Fast när jag var på väg att sluta på mitt förra jobb så sa faktiskt chefen, som varit den som gett mest gliringar, att han tyckte att jag var beundransvärd som orkade stå i och träna och käka bra grejer. :)
:)
Jag bara anser att det verkar lite som en störning att sitta och äta något dag ut och dag in för att det har ett bra näringsvärde, men det är ju min allra högst personliga åsikt. Alla får ju självklart göra hur de vill.
Klart man inte behöver äta kakor och bullar på varje kafferast som du skriver, men är man sugen på en kaka tycker jag man ska äta en kaka. Det jag är emot är att man inte gör vad man egentligen vill för att man tror att det ska leda till att man blir snyggare och att man då på nåt sätt skulle vara en bättre människa. Jag bara anser att det verkar lite som en medvetenhet(om kostens betydelse) att sitta och äta något dag ut och dag in för att det har ett bra näringsvärde, men det är ju min allra högst personliga åsikt. Alla får ju självklart göra hur de vill. Det jag är för är att man gör vad man vill för att man vet att man blir snyggare..............(och på något sätt må bättre)....Inte att vara bättre el. sämre någon annan...... ;)
Häromdagen sprang jag rakt in i en hylla på jobbet, axeln stöp i den och jag höll på att riva halva stället och fick en lång rispa på axeln. Senare satt dom och skämtade om det att jag växte så fort att jag inte hade kontroll över kroppen.
Haha dom har ju humor iaf på ditt jobb :laugh:
Det enda som jag tycker folk verkar ha svårt att acceptera är när man inte äter bullar och tårta och liknande som bjuds.
Annars tror jag mest folk tycker det är lite intressant.
Just det där att äta det man vill när man känner för det är ju lite av grejen. Om jag inte känner för att trycka i mig gräddtårta så vill jag ju inte att folk ska tjata som fan om det. Ibland blir det ju att man käkar bara för att de ska få se att man faktiskt kan äta onyttigheter ibland också.
Fast när jag var på väg att sluta på mitt förra jobb så sa faktiskt chefen, som varit den som gett mest gliringar, att han tyckte att jag var beundransvärd som orkade stå i och träna och käka bra grejer. :)
Det är klart att man inte ska behöva stå ut med tjat. Men tar du en bit gräddtårta om du är sugen då, eller står du emot för att "hålla formen"?
Det är klart att man inte ska behöva stå ut med tjat. Men tar du en bit gräddtårta om du är sugen då, eller står du emot för att "hålla formen"?
Människa som man är så blir man dagligen sugen på onyttiga saker, vissa gånger mer än andra.
Rent generellt så tackar jag nej, för om jag skulle "unna" mig alla gånger jag blev sugen då ser man tyvärr ut som någon i Biggest Looser.
Tycker inte det finns någon motsättning mot att unna sig eller stå emot, inom rimliga gränser för båda.
Ps. försöker vara seriös. ;)
Varför behöver det vara antingen eller?
Jag står över tårtor m m för att det finns godare saker att äta som man slipper bli spyfärdig av när man ätit det. Plus att jag vill hålla formen.
Människa som man är så blir man dagligen sugen på onyttiga saker, vissa gånger mer än andra.
Rent generellt så tackar jag nej, för om jag skulle "unna" mig alla gånger jag blev sugen då ser man tyvärr ut som någon i Biggest Looser.
Tycker inte det finns någon motsättning mot att unna sig eller stå emot, inom rimliga gränser för båda.
Ps. försöker vara seriös. ;)
Bra uppryckning. Sunt och seriöst.
Varför behöver det vara antingen eller?
Jag står över tårtor m m för att det finns godare saker att äta som man slipper bli spyfärdig av när man ätit det. Plus att jag vill hålla formen.
Gräddtårta är ett dåligt exempel, det blir väl alla mer eller mindre spyfärdiga av. Men säg nybakade kanelbullar, smakar du eller står du emot för att hålla formen? ;)
Gräddtårta är ett dåligt exempel, det blir väl alla mer eller mindre spyfärdiga av. Men säg nybakade kanelbullar, smakar du eller står du emot för att hålla formen? ;)
Ska jag vara ärlig så tycker jag inte om kanelbullar och kakor heller särskilt mycket. Söta saker är längre ingen stor smakupplevelse för mig, däremot tycker jag en stor fet och salt kebab eller chipspåse är gott :) Och det äter jag oxå om jag blir bjuden på det.
Ja just gräddtårta gillar jag inte. Men om det är något som jag tycker är väldigt gott och jag blir sugen så är det klart att jag tar en bit, om det nu inte är så att jag ätit väldigt mycket onyttiga saker sju dagar i rad eller så.
Fast ibland kan tjatet faktiskt ha den effekten att man tackar nej bara för att man är envis. ;)
"Oj, nästa föreläsning är tre timmar lång, kommer inte du att svälta ihjäl nu?"
:booty:
De flesta skakar på huvudet och ler när de ser storleken på portionerna. :eating:
Dagens Kesoburk tycks också vara underhållande. :D
Semiramis
2005-11-25, 19:26
Jag brukar glatt hålla med "jo jag har verkligen blivit tråkig, visst är det jobbigt" eller vad nu kommentaren är. Det tar liksom udden av det.
Bronkitkorv
2005-11-25, 20:36
Vid mitt bord så tränar tre av fyra så vi får dela på gliringarna som kommer, Kattmat, äter du nu igen, är det anabola i den där osv. i all oändlighet... Men jag ger den som tjatar mest en tackling så han flyger in i väggen ibland så det jämnar ut sej...
Fet flottig (pizza, hamburgare, ost etc...) mat är fan så mycket mer lockande när man tränar/äter än tråkigt godis eller sockerhaltiga bakverk ;)
Fet flottig (pizza, hamburgare, ost etc...) mat är fan så mycket mer lockande när man tränar/äter än tråkigt godis eller sockerhaltiga bakverk ;)
:thumbup:
Ryska_raketen
2005-11-25, 22:14
Jag är typ den enda på mitt jobb som äter, äter 4 ggr dessutom. Medans dom andra nöjer sig med en cigg och lite kaffe. Så här vid juletider blir det kanske någon pepparkaka :thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.