handdator

Visa fullständig version : Att träna med stil.

Piranha
2005-11-23, 17:44
Vi läser mycke och gärna om hur övningar skall utföras, kost program , upplägg , periodisering och diet.

Vem som helst kan träna, det är ju inte speciellt svårt.

En mycket viktig sak som känns bortglömd är hur viktigt det är att träna med lite stil ock klass och samtidigt se cool ut, samt få det att se ut som om du inte gjort annat i hela ditt liv.

Jag snackar om saker som att hålla en snygg rak rygg i bicepscuren samtidigt som man utstålar självsäkerhet i blicken.

Eller göra det där sista reppet i böjen när du egentligen vill skita på dig för att sen spy, men håller en iskall profil när du lägger av stången och sväjer spyan utan att nån märker det.

Hur man drar på dipsbältet och lägger på 60 kg utan att se berörd ut när du hoppar upp i ställningen.

Jag vet vi har ett gäng ego killar å tjejer här som i detalj kan beskriva hur man skall få till det och samtidigt se ut som kungen på gymmet.

Ordet är fritt.

Jense
2005-11-23, 17:49
man ska göra en min, en grimas, eller en grimashchshchshahsch, som vissa skriver när man kör shruggs
man ska se ut som en lyftare från westside på käken.

man ska gärna ha på sig mössa o ha lite bögslick utstickande där bak. gärna träna i ett lacostplagg.

scythe
2005-11-23, 17:50
Fisa i legcurlen.

Krampus
2005-11-23, 17:51
Pushpress/Militärpress stående.
Fri stång så klart.
Elegantaste som finns - vingla ej!

Om marklyft är en smutisg övning är denna elegant.

rolf
2005-11-23, 17:53
Att inte sätta sig ner när allting går runt i huvudet och det svartnar för ögonen efter lågreppare i mark :hbang:

Piranha
2005-11-23, 17:54
Pushpress/Militärpress stående.
Fri stång så klart.
Elegantaste som finns - vingla ej!

Om marklyft är en smutisg övning är denna elegant.

Tveksamt där men röven upp och huvudet ner.

Finns det ingen maskin som kan ersätta den ?

Maskiner för korsryggen är kanon om man inte vill hålla i saker och få valkar i händerna.

Piranha
2005-11-23, 17:56
Att inte sätta sig ner när allting går runt i huvudet och det svartnar för ögonen efter lågreppare i mark :hbang:

Inte coolt , du bör antagligen sluta efter en 6-8 reps och ställa iftån dig sakerna innan du får syrebrist i skallen, sen greppar du vattenflaskan å kollar om nån såg dig.

J.Saarela
2005-11-23, 18:02
När man använder sig av hantlar är det viktigt att man pumpar repp efter repp å lämnar dom sista så det verkligen såg lätt ut.Sedan släpper man hantlarna i backen sista biten,så alla hör hur tungt det var.

Tomten
2005-11-23, 18:03
Kläderna är A och O. Under nästa år är det vita kulörer och tighta heltäckande plagg som gäller.

Fel

http://www.bestforminc.com/images/products/263_icon.jpg

Rätt

http://home.houston.rr.com/ajctech/uniprel.jpg

Jense
2005-11-23, 18:08
Kläderna är A och O. Under nästa år är det vita kulörer och tighta heltäckande plagg som gäller.

Fel

http://www.bestforminc.com/images/products/263_icon.jpg

Rätt

http://home.houston.rr.com/ajctech/uniprel.jpg

uniprel.. vad lider snubben av?

Krampus
2005-11-23, 18:10
Tveksamt där men röven upp och huvudet ner.

Finns det ingen maskin som kan ersätta den ?

Maskiner för korsryggen är kanon om man inte vill hålla i saker och få valkar i händerna.

Haha du var ironisk...

Jaaaa, då skulle jag utföra samtliga övningar i cablecrossen.
Enhands omvända pushdowns för triceps
Liggande bicepscurls på bänk
och en otrolig massa skumma saker för benen som involverar fotboja...
Självklart har jag betterbodyskläder..
Jag kör högreps på lågvikt. Vill inte ha sådanadär bulliga muskler.

Cablecrossen - Maskinen där du KAN aktivera "innre" pecs... *rolleyes*

Kebab-Arne
2005-11-23, 18:26
Man kan ju vara cool på två sätt. Lyfta skittunga saker med fria vikter och få det att se skitlätt ut eller så går man till cable crossen och diverse maskiner. Väljer man det sist nämnda så är musklerna inte det viktiga, det är håret, solbrännan, kläderna etc. Det är ju självklart viktigt när man kör tungt med fria vikter men då kan ev. muskler göra att man inte behöver lägga fullt lika mycket krut på utseendet.

Tänk på att aldrig maxa eller köra till failure utan pass, det mest pinsamma som kan hända är att du fastnar och behöver hjälp. Den coola imagen du byggt upp kommer vara som bortblåst och det behövs minst ett halv år innan du kan vara kungen av coolhet på gymmet igen.

thomast
2005-11-23, 18:39
uniprel.. vad lider snubben av?

Klaga inte på gubben, han är coolare än alla här tillsammans. Speciellt när han har sin tronkostym på sig. :bow: :bow:

Spannmål
2005-11-23, 18:41
Det är viktigt att känna många på gymmet. Inte nädvändigtvis bra, men så att man kan utbyta några ord mellan setten. Då ser man ut som en riktig gymräv.

Gångstilen bör vara oberörd och man skall gärna titta på klockan ofta. Du är en upptagen man.

blekfet2
2005-11-23, 18:51
man skall gärna titta på klockan ofta. Du är en upptagen man.

det är man juh, såvida man inte är en snoris som fortfarande går i grundskolan. :D

Helena B
2005-11-23, 18:55
Gångstilen bör vara oberörd och man skall gärna titta på klockan ofta. Du är en upptagen man.

OCH samtidigt prata i mobiltelefonen när du reppar.

hultman
2005-11-23, 19:12
Ni har fått saken om bakfoten, hörrni.
Man ska stöna så mycket som det går, samtidigt som man lyfter i det absolut tyngsta som finns på gymmet, och gör halvreps. De andra kommer nu bara att fokusera på vikten, och inte på utförandet.

En annan viktig sak är att alltid gå i strumpor, ha röda fleecebyxor och ha ett spännislinne. Att se lite allmänt dampig och inte det minsta utseendefixerad ut - det är en hårdings signum.

aliquis
2005-11-23, 19:19
äsch, stil o klass e skitsamma, bara man får upp skiten äre bra ;D

blekfet2
2005-11-23, 19:27
äsch, stil o klass e skitsamma, bara man får upp skiten äre bra ;D

helt rätt....om man nu stör sig på hur folk är klädda på gymmet så kan man nog inte ha spenderat mycket tid ute bland folk....... :booty:

Baan
2005-11-23, 19:34
Dyra träningslkäder är ett steg i rätt riktning, självklart något etablerat varumärke....

mp3-spelare, då ser man fokuserad och icke tillgänglig ut, vilket höjer mystiken kring en lite. helst ska inte musiken höras, för viss musik kan sänka din status.. säg t ex underground gangsta rap kan ses som rätt kass musiksmak i vissa kretsar...

som nämnt tidigare så gäller att det se oberörd ut, i princip ju tyngre vikter desto mer nonchalant ska man se ut. utnyttja delar av gymmet utan spelgar och där få kan se dig för att få utlopp för lite känslor efter några tunga set, om du nu måste göra det

Brenner
2005-11-23, 19:36
Vi läser mycke och gärna om hur övningar skall utföras, kost program , upplägg , periodisering och diet.

Vem som helst kan träna, det är ju inte speciellt svårt.

En mycket viktig sak som känns bortglömd är hur viktigt det är att träna med lite stil ock klass och samtidigt se cool ut, samt få det att se ut som om du inte gjort annat i hela ditt liv.

Jag snackar om saker som att hålla en snygg rak rygg i bicepscuren samtidigt som man utstålar självsäkerhet i blicken.

Eller göra det där sista reppet i böjen när du egentligen vill skita på dig för att sen spy, men håller en iskall profil när du lägger av stången och sväjer spyan utan att nån märker det.

Hur man drar på dipsbältet och lägger på 60 kg utan att se berörd ut när du hoppar upp i ställningen.

Jag vet vi har ett gäng ego killar å tjejer här som i detalj kan beskriva hur man skall få till det och samtidigt se ut som kungen på gymmet.

Ordet är fritt.

fikus?

Grahn
2005-11-23, 19:37
fikus?

Skulle du uppnå stil genom att bära runt på den då eller vattna den med ditt svett kanske?

Baan
2005-11-23, 19:38
Skulle du uppnå stil genom att bära runt på den då eller vattna den med ditt svett kanske?

bra träning i vilket fall, föräldrarna hade en och det är inget liten historia! (bara krukan dög för marklyft!)

Griip
2005-11-23, 19:44
Ni har fått saken om bakfoten, hörrni.
Man ska stöna så mycket som det går, samtidigt som man lyfter i det absolut tyngsta som finns på gymmet, och gör halvreps. De andra kommer nu bara att fokusera på vikten, och inte på utförandet.

En annan viktig sak är att alltid gå i strumpor, ha röda fleecebyxor och ha ett spännislinne. Att se lite allmänt dampig och inte det minsta utseendefixerad ut - det är en hårdings signum.

Precis. Helst ska man också lukta bajs eller svett, helst bajs. :hbang:

Baan
2005-11-23, 19:46
Precis. Helst ska man också lukta bajs eller svett, helst bajs. :hbang:

det är inte sluskstilen piranha är ute efter, den behöver man inte jobba sig särskilt mycket för..

delta_mats
2005-11-23, 20:14
Korrekt hållning är något av det viktigaste för att träna med stil. När dom äntrar cabelcrossen för tricepspressar är det viktigt att stå med fötterna ihop, svanka med ryggen och puta med rumpan (gäller även för killar med stil) Vrida anstiktet snett ner mot sin triceps och fokusera. Då och då slänga en titt i spegeln.

slobban
2005-11-23, 20:15
Hela mitt gym heter stil, så där kör alla med stil, dock är det dålig stil och finness på folks klädstil och hållning. så jag tar tillbaka det där med att allt körs med stil där. Dock brukar jag fara å slita mark i frack nån gång då och då.

Snake
2005-11-23, 20:37
Hela mitt gym heter stil, så där kör alla med stil, dock är det dålig stil och finness på folks klädstil och hållning. så jag tar tillbaka det där med att allt körs med stil där. Dock brukar jag fara å slita mark i frack nån gång då och då.

Jag gissar att du är en av killarna som springer runt i dom där röda fula LTU-byxorna, som ser ut (och sitter) som tjejbyxor. Såna byxor som små söta fina 18-åringar med glasskuls-stjärt passar i.

Bronkitkorv
2005-11-23, 20:39
Man häver på 85kg på rakstången ouppvärmd och bicepscurlar vilt svingande hela passet samtidigt som man stirra vilt omkring sej och vrålar högt...

rQx
2005-11-23, 21:03
Bland alla pensionärer och glada motionärer på gymmet är det inte svårt att få det att se kungligt ut :D

Cilia
2005-11-23, 21:15
jag är och kommer att förbli en nörd
slutade för länge sedan att försöka vara cool.

Rockhard
2005-11-23, 21:17
Försöker alltid se oberörd ut. Som om det inte är tungt. Lite som i skolan när man satt och råpluggade hela natten och sedan sa att man inte hade öppnat boken.

Lallle
2005-11-23, 21:19
Jag tycker det ser "häftigt" ut när man kör tunga (individuellt) marklyft och verkligen stönar och frustar.

Krampus
2005-11-23, 21:20
Jag tror att den här tråden blev kraftigt förvirrad...

rememberence
man ska gärna ha på sig mössa o ha lite bögslick utstickande där bak. gärna träna i ett lacostplagg.

detta såg jag på mitt gym för ungefär 40 minuter sen :laugh:

Fatalist
Jag tycker det ser "häftigt" ut när man kör tunga (individuellt) marklyft och verkligen stönar och frustar.

Jag håller med.

Mccartney
2005-11-23, 21:55
Mitt recept är att gå in och kör ryck...då tittar alla.....

Piranha
2005-11-23, 22:26
Folk blandar ihop många koncept här.

Att se oberörd ut är ett konststycke som måste bemästras.

Man kan öva enkla övningar i sitt hem i godan ro och sen praktisera dem på gymmet.

Sätt på dig frugans pumps i stl 37 och gå runt med dem i 20 min , trots dina fötter är blå så håll igen.

Spring upp och ner i trappen tills pulsen når 170, sen skall du försöka att inte hyperventilera.

Öva öva öva.

Helen@
2005-11-23, 23:12
Antingen är man cool eller inte - inget man blir :cool:

Puss
//Helena :D

Kwon
2005-11-23, 23:29
Precis, en cool cat är cool även i de mest o-coola klädesplagg...

Det är helt enkelt coolingen som gör gamla kläder som gått ut i sortimentet för 30 år sedan coola igen, en trendsetter, nyskapare etc...

Våga vara dig själv!

Krampus! Jag blir galen, tror att det e jag som postar allt ditt! :laugh:

Vafan det där har jag inte skrivit etc...

Frippe_L
2005-11-23, 23:41

Tja inte helt omöjligt, jag har lekt spinninginstruktör i kostym och lackskor när vi hade nyårsfest på gymmet :-)

Krampus
2005-11-23, 23:43
Precis, en cool cat är cool även i de mest o-coola klädesplagg...

Det är helt enkelt coolingen som gör gamla kläder som gått ut i sortimentet för 30 år sedan coola igen, en trendsetter, nyskapare etc...

Våga vara dig själv!

Krampus! Jag blir galen, tror att det e jag som postar allt ditt! :laugh:

Vafan det där har jag inte skrivit etc...

:naughty: :D

Jag tror att tråden inte var så seriöst menad, men jag håller med om det du skriver!

viktor88
2005-11-23, 23:57
man ska se upppumpad ut och andas tungt och vara ill röd i ansiktet med stora puppiler medans t-shirten vibbrerar av hjärtats slag. *flex*

Griip
2005-11-24, 00:01

Förvånad över att ingen kommit fram och sagt att det är dåligt för ryggen ännu(Frivändningar), för man får verkligen skumma blickar när man kör liknande.

Bjorne
2005-11-24, 00:06
På med en långarmad tröja, sedan på med en kort t-shirt utan på det, utrusta även dig med träningshandskar. På med ett bälte under tröjan, spänn det stenhårt så man inte kan se din ölkagge.

Ställ dig vid böjställning, lasta på enormt mycket vikt (men använd bara plattorn med mycket volym förhållandevis till vikt), se till att smälla på plattorna så alla på gymmet ser hur mycket vikt du kastar på, ingen ska missa det, märker du att folk inte kollar tillräckligt, så kasta en platta med översidan ner i golvet så det smäller ordentligt, det kan ingen missa. Knäpp sedan med fingrarna åt några personer som ser starka ut, låt minst tre personer passa dig, när de står redo så dryga verkligen ut på tiden så du kan samla alla personer i gymlokalens uppmärksamhet. Skaka sedan ställningen och skrik, släpp sedan bara all kraft och fall ner till bottenläget och låt sedan passarna få sköta resten av lyftet. Ifall de säger något så bara prata över vad han säger och fråga ifall han är rätt person att anmärka på dig. Sedan låter du vikterna vara kvar där ett tag så att även nya personer som anländer till gymmet kan beskåda hur mycket du körde på.

Bjorne
2005-11-24, 00:09
Tänk på att aldrig maxa eller köra till failure utan pass, det mest pinsamma som kan hända är att du fastnar och behöver hjälp. Den coola imagen du byggt upp kommer vara som bortblåst och det behövs minst ett halv år innan du kan vara kungen av coolhet på gymmet igen.Eller skaffa en passare som är för klen. Körde en gång i tiden massor av högreppare i böjen, så tänkte jag avsluta med en etta på en vikt jag tagit många gånger förut. Kommer ner gör jag, sedan sitter man där med huvudet tryckt mellan benen och en passare som inte vet hur han skulle passa. Ack ack...

twilightzone
2005-11-24, 00:12
På med en långarmad tröja, sedan på med en kort t-shirt utan på det, utrusta även dig med träningshandskar. På med ett bälte under tröjan, spänn det stenhårt så man inte kan se din ölkagge.

Ställ dig vid böjställning, lasta på enormt mycket vikt (men använd bara plattorn med mycket volym förhållandevis till vikt), se till att smälla på plattorna så alla på gymmet ser hur mycket vikt du kastar på, ingen ska missa det, märker du att folk inte kollar tillräckligt, så kasta en platta med översidan ner i golvet så det smäller ordentligt, det kan ingen missa. Knäpp sedan med fingrarna åt några personer som ser starka ut, låt minst tre personer passa dig, när de står redo så dryga verkligen ut på tiden så du kan samla alla personer i gymlokalens uppmärksamhet. Skaka sedan ställningen och skrik, släpp sedan bara all kraft och fall ner till bottenläget och låt sedan passarna få sköta resten av lyftet. Ifall de säger något så bara prata över vad han säger och fråga ifall han är rätt person att anmärka på dig. Sedan låter du vikterna vara kvar där ett tag så att även nya personer som anländer till gymmet kan beskåda hur mycket du körde på.

hahahaha, och sen går du hem, och till nästa gym pass så har man bytt gym :D

z_bumbi
2005-11-24, 08:18

Har du så dålig teknik att alla tittar? :)

Att säga att det var lätt om bänkar över 200 kg är ett ganska vanlig sätt att hålla stilen, köra några snabba ettor på 280+ i marken funkar också. Inget som jag sysslar med då jag vill se ut som jag sliter som ett djur på gymet, hardcore all the way etc.

Piranha
2005-11-24, 08:22

Sådärja ... du förstår precis hur de skall gå till !

Officer
2005-11-24, 08:24
Man ska göra som jag - ha en tandpetare mellan läpparna genom hela passet, stå och luta sig mot scottcurlbrädan med armbågarna mellan varje set och se cool ut!

http://annabellesangels.com/cool_guy.JPG

Piranha
2005-11-24, 08:42
Man ska göra som jag - ha en tandpetare mellan läpparna genom hela passet, stå och luta sig mot scottcurlbrädan med armbågarna mellan varje set och se cool ut!

http://annabellesangels.com/cool_guy.JPG

GH mage ...

Baan
2005-11-24, 09:42
tända en cigarr mellan setten kanske hade funkat, tror jag hade varit rätt orginellt, speciellt med tanke på att man inte får röka inne i rymmget :)