Visa fullständig version : Stör ni er på all negativism och allt störande?
Perscitus
2005-11-23, 10:21
Det verkar råda total koncentration numera på allt negativt här i världen på Kolozzeum. Det verkligen "grävs" upp negativa saker att tala om.
Skriv vad ni uppskattar! Har något roligt hänt på sistone? Även om ni har det riktigt dåligt så finns det alltid något mindre dåligt, som att någon höll upp dörren för er istället för att smälla den i ansiktet på er. ;)
Markus H
2005-11-23, 10:23
ja... fegis.
jag stör mig.
Uppskattar senaste tidens pokerbravader, renoveringen av mitt badrum, pepparkakor och glögg!
Perscitus
2005-11-23, 10:26
Kan skriva något jag uppskattar själv: Tränade och drack Coca Cola efteråt, långt ifrån optimalt men mycket njutbart när blodsockret är på noll.
Sen är man ju förväntansfull inför veckans bästa dag: torsdag. Då kommer Lost, That 70s Show och Invasion på samma gång! :thumbup: Och så är det snart jul då man får ha det mysigt och skönt. Tänk vad mycket kul det finns i världen.
Perscitus
2005-11-23, 10:29
Deja Vu. :)
Jaså, har det redan varit en sådan poll? Hittade ingen när jag slarv-sökte innan. Nåväl, med femtielva negativa kan det få finnas två positiva åtminstone.
Jag stör mig bara på min egen negativism. I övrigt tycker jag det är underhållande, speciellt om den negativa personen kan uttrycka sig på ett roligt sätt. Bitterhet kan faktiskt vara riktigt kul om man har lite distans till det. :D
Perscitus
2005-11-23, 10:39
Jag stör mig bara på min egen negativism. I övrigt tycker jag det är underhållande, speciellt om den negativa personen kan uttrycka sig på ett roligt sätt. Bitterhet kan faktiskt vara riktigt kul om man har lite distans till det. :D
Jo det är klart, fast då är det mest skämtande. Som när man kan skratta åt att man glömt lägga i handbromsen på bilen och den rullat nedför en backe när det var 20 år sedan, men när det väl hände var man allt annat än glad. Kan poängtera att det inte är något som hänt mig. :)
Jo det är klart, fast då är det mest skämtande. Som när man kan skratta åt att man glömt lägga i handbromsen på bilen och den rullat nedför en backe när det var 20 år sedan, men när det väl hände var man allt annat än glad. Kan poängtera att det inte är något som hänt mig. :)
Det var inte så jag menade, men visst... så kan det också vara. Jag tycker att det är bra om man kan skratta åt sig själv, även när man är en gnällkärring. Det var det jag menade med distans. Vissa är negativa helt utan självdistans och det är inte speciellt underhållande.
Perscitus
2005-11-23, 10:54
Det var inte så jag menade, men visst... så kan det också vara. Jag tycker att det är bra om man kan skratta åt sig själv, även när man är en gnällkärring. Det var det jag menade med distans. Vissa är negativa helt utan självdistans och det är inte speciellt underhållande.
Ja, definitivt, självdistans, eller distans till allt, är en bra egenskap i alla situationer i livet tycker jag. Det ultimata men praktiskt omöjliga är ju att aldrig bli upprörd eller arg över något, utan alltid se till varför saker blivit som de blivit och se det med humor. Så att man är oberoende av det som händer runt omkring en för att man ändå har en stabil grund inom sig att stå på och sedan kan ta del av det som händer i omvärlden på ett balanserat sätt.
Bitterhet eller iaf en form av det är ju grunden för satir, satir är roligt. :)
Fast det skulle väl betyda att man kan vara bitter fast positiv så vet inte om bitter är rätt ord.
Ja, definitivt, självdistans, eller distans till allt, är en bra egenskap i alla situationer i livet tycker jag. Det ultimata men praktiskt omöjliga är ju att aldrig bli upprörd eller arg över något, utan alltid se till varför saker blivit som de blivit och se det med humor. Så att man är oberoende av det som händer runt omkring en för att man ändå har en stabil grund inom sig att stå på och sedan kan ta del av det som händer i omvärlden på ett balanserat sätt.
Jovisst, men vore det inte trist om alla var helt balanserade här? En lagom dos fårskallar, vilddjur, och puckon krävs för varje underhållande Internet-diskussion. *popcorn*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.