handdator

Visa fullständig version : Stör ni er på era grannar?

Markus H
2005-11-23, 10:14
Hundar som springer lös i trapphuset, Rökande latmaskar som står i trapphuset och förpestar, ngn som spärrar upp dörren så den inte går i lås (centrala stan). Det är vad jag dras med. vad får ni stå ut med ?

Griip
2005-11-23, 10:16
Grannar som ringer polisen när polarna står på taket å sjunger "ja må han leva", nee.. var länge sen. Har nog bara trevliga grannar faktiskt.

Jay-Z
2005-11-23, 10:16
Någon med synth är rätt inflyttad under mig. Om du finns här inne är min rekommendation att du inte fortsätter att spela efter kl 24 på vardagar. And that goes for the fucking guitar too. :MrT:

Generellt är jag rätt tolerant mot sånt. Men tokhög techno sent på kvällen skulle få mig att smälla av. Igen.

King Grub
2005-11-23, 10:20
Jag gör alltid klart för störande element precis vad det är som gäller.

cosmo
2005-11-23, 10:21
Nu är det frid och fröjd, flippade dock när en nyinflyttad idiot spelade högt och kastade ölflaskor med mera från balkongen. *grr27*

Honn
2005-11-23, 10:22
Vet inte om jag direkt stör mig, men det är lite frustrerande att lyssna på hennes sexliv ibland.

gothen
2005-11-23, 10:25
Har aldrig stört mig på mina grannar, bor i villa så det är väll annorlunda då grannarna inte märks lika mycket

OggeP
2005-11-23, 10:34
Grannen under brukar att ställa sig i trapphuset och röka, jävla latmask. Grannen bredvid har en katt som springer i trapphuset, samt ett överbett som inte är av denna värld.

Nina L
2005-11-23, 10:36
Jag stör mig inte på mina nuvarande grannar och jag har aldrig gjort det på tidigare grannar heller. :)

Johan O
2005-11-23, 11:07
Mina grannar över mig låter som elefanter ibland när dom går. Sen har dom mage att klaga på mig när min subwoofer får deras tavlor att ramla ner från väggarna... *grr27*

High1ander
2005-11-23, 11:11
Bor i ett "apartment-komplex"... där alla är antingen mexare (latinos) eller studenter. Fester hela tiden, dock inte så farligt, brukar vara tyst runt 12-tiden, men jobbigaste är det när mexarna drar på sina fjantiga skitlåtar med bajs-beat, och det enda man hör genom väggarna är just beat:et, och det är lite drygt att försöka somna till det.

Sen på morgonen så är det alltid småskitungar som spelar fotboll med en basketboll utanför, eller så jagar de varandra och skriker som fan.

Bästa av allt är mexikanska versioner av Eminem och annan rapp...

Ännu bättre är det då de ska ha sina jävla fiestor hit och dit.

mela
2005-11-23, 11:18
Bor i radhus.

1: Dom spelar innebandy med VÅRT staket som mål, utanför mitt fönster. Det låter som Y()"%)/&¤/... Gärna kl 7 på morgonen.. på en lördag..

2: Någon utav sönerna försöker spela gitarr, men ack det går inte. Och det låter som //&#(/% det med.

Trassel
2005-11-23, 11:20
Har en barnfamilj över mig.. det är gråt och skrik från sex på morgonen och har man riktig tur så släpar de såna där bilar som de kan sitta i över golvet på helgmornarna..

Jag blir vansinnig på föräldrarna men samtidigt får man väl ha förståelse för att man inte kan hålla barn stilla hur länge som helst på morgonen..

De har ju bett om ursäkt och haft sig så egentligen borde jag inte störa mig med det gör jag ändå, och den dagen jag säljer lägenheten så ska jag be dem att ta en liten utflykt :)

reinholdsson
2005-11-23, 11:21
Enda jag stör mig på är hon under som stinker som en skorsten, sen röker hon inne i sin lägenhet och då luktar det i garderoberna ibland om dom är stängda helt.

Ironbabe
2005-11-23, 11:23
Jag har en sk "hustomte" i mitt hus och han skrämmer faen vettet ur mig ibland när han smyger omkring alla rimliga o orlimliga tider på dygnet *grr27* Han måste ha ljuddämpande skor eller nåt för man hör inte när han kommer smygande uppför eller nedför trappan. Han brukar dessutom gå ut med sin katt (som har sett bättre ut i sina dar kan jag tänka mig) i koppel! Katten smyger ta mej tusan den oxå!!

Tycker att man känner sig övervakad! Iofs kan det vara bra att någon går omkring huset jämt så att det blir mindre bus och brott! Lite kluven är jag vad det gäller honom..

Annars så stör jag mig inte på mina grannar. Har en tonårsfamilj som kan vara lite livliga ibland men det har jag överseende med eftersom jag själv kommer ihåg mina glada ungdomsdagar :cool:

Jay-Z
2005-11-23, 11:29
Har en barnfamilj över mig.. det är gråt och skrik från sex på morgonen och har man riktig tur så släpar de såna där bilar som de kan sitta i över golvet på helgmornarna..

Jag blir vansinnig på föräldrarna men samtidigt får man väl ha förståelse för att man inte kan hålla barn stilla hur länge som helst på morgonen..

De har ju bett om ursäkt och haft sig så egentligen borde jag inte störa mig med det gör jag ändå, och den dagen jag säljer lägenheten så ska jag be dem att ta en liten utflykt :)

Ja, det är drygt att föräldrarna inte drogar ungarna och kör med munkavel.

s_himself
2005-11-23, 11:30
Nej. Har bara en granne och det är en polare till mig och hans flickvän. Dom har jag inga problem med alls.. Men fördet är jag varken döv, blind eller saknar luktsinne *screwy*

Lyset
2005-11-23, 11:35
Min uppfattning är att det i svenska hem borras i tid och otid. Hemma hos mig, hemma hos föräldrarna, hos kompisar etc. Alltid är det någon dåre som borrar. Jag begriper det inte.

OggeP
2005-11-23, 11:37
Jag har en sk "hustomte" i mitt hus och han skrämmer faen vettet ur mig ibland när han smyger omkring alla rimliga o orlimliga tider på dygnet *grr27* Han måste ha ljuddämpande skor eller nåt för man hör inte när han kommer smygande uppför eller nedför trappan. Han brukar dessutom gå ut med sin katt (som har sett bättre ut i sina dar kan jag tänka mig) i koppel! Katten smyger ta mej tusan den oxå!!

Tycker att man känner sig övervakad! Iofs kan det vara bra att någon går omkring huset jämt så att det blir mindre bus och brott! Lite kluven är jag vad det gäller honom..

Annars så stör jag mig inte på mina grannar. Har en tonårsfamilj som kan vara lite livliga ibland men det har jag överseende med eftersom jag själv kommer ihåg mina glada ungdomsdagar :cool:

Hmm gillar att smyga sa du. Säker på att det inte är Tinus som smyger runt i ditt trapphus?

Überbiffen
2005-11-23, 11:57
Nej, Jag är Döv, Blind och har inget luktsinne...

Har "perfekta" grannar.. kan mer eller mindre väsnas som jag vill utan att någon bryr sig. Det är som jag skrev i en annan tråd om grannar.. jag väsnas när jag vill och dom väsnas när dom vill.. utan att någon klagar på den andre. Skitskönt tycker jag.

Larsson
2005-11-23, 12:01
Har en granne som kan få för sig att sjunga och spela på sin synth kl 4 en torsdagsmorgon. Annars är det bara när man tentapluggar som grannarna brukar spika upp 150 tavlor på väggarna och totalrusta lägenheten.

raZmus
2005-11-23, 12:08
Bor i villa i ett nybyggt område. Första grannen håller på att bygga hus just nu. Än så länge har jag inte stört mig på honom ;)

Jag kan spela hur högt jag vill, när jag vill. *avgrundsgarv*

Angel
2005-11-23, 12:16
Har aldrig sett mina grannar nu.

Men på förra stället va det en galen sjungande finne...

Loke
2005-11-23, 12:34
Dom kommer alltid och frågar om fläktar, pannor, staket och borttappade nycklar. Det är min mamma som är ordförande i BRF:en, men dom pratar med mig som om jag var hennes sekreterare *screwy*

Nu ska hon inte vara med längre, men ändå kommer folk och frågar. Hon är ju den enda som kan nåt, så då blir det så. Jag har nog gnällt om detta förr på kolo, men det är värt att gnällas om igen ;)

Men å andra sidan är hon ju så pass omtyckt att folk ser genom fingrarna när jag spelar musik på nätterna och gör burnouts i området =)

Juliette
2005-11-23, 12:38
Jag stör mig en smula på att det är nån som sätter på en trum-maskin kl 23 på vardagskvällar och håller på ett par timmar framåt. Det finns ju såna som man kan koppla in hörlurar till, kunde inte personen haft en sån istället?
Sen stör jag mig på att ibland på helgerna så har nån fest till fyra på morgonen och spelar så högt att man hör exakt all text i låtarna, och det i rummet som angränsar till mitt sovrum, verkar dessutom som att de har högtalarna precis där min sänggavel är.

Men jag har inte gnällt för 1, jag är extremt konflikträdd. 2, vill inte vara gnällkärring. 3, vill ha lite till godo om jag skulle ha fest eller renovera eller råka störa på nåt annat sätt. 4, trivs otroligt bra här annars och alla grannar är trevliga.

På ställen där jag bott innan så har de gnällt på precis allt, jag störde mig ganska mycket på det.
Ex: grannen gnällde på att min son spelade dataspel på för hög volym kl 17 på em, han gnällde även på att stereon var på för högt (vilket den inte var) även det på em. Han skällde ut min son för att han vred om nyckeln för högljutt i dörren (låset kärvade).

Ett annat ställe jag bodde på, gnällde de för att jag "dresserade min hund i trapphuset" jag brukade torka tassarna på honom innan jag gick in genom ytterdörren och det var väl nån granne som såg genom kikhålet och rapporterade till portvakten. Portvakten brukade dessutom stå och titta rakt in i min lägenhet med kikare helt ogenerat, en gång plingade han på snabbt på dörren, gick sen rakt in och började tafsa på min kompis jacka som hängde i hallen. Det enda han sa var "få se på era nycklar". Han försökte där bevisa att jag hyrde ut i andra hand, vilket jag inte gjorde så det var ganska irriterande.
När jag en gång var barnvakt och lät barnen leka på gårdens lekplats kom det ut några tanter och sa att de inte fick vara där för att de inte bodde där, de sa att de hälsade på i huset, men det hjälpte inte, de fick inte leka där. Det var inte så att de förstörde något eller var högljudda, utan tre småtjejer som satt och gungade.

Ju mer jag tänker på det dessto mer stör jag mig på det, samt att jag är väldigt glad att jag bor där jag bor nu. :)

Trassel
2005-11-23, 12:40
Ja, det är drygt att föräldrarna inte drogar ungarna och kör med munkavel.

Näe jag sa ju just det att just det problemet är svårlöst, däremot tycker jag att husen kunde vara mer välbyggda, det är fortfarande inte skoj att vakna av det..

elan
2005-11-23, 12:41
Barnfamiljen på våningen ovanpå som håller igång från sex på morgonen varje dag. Även helger. Dessutom hörs det väldigt väl när mannen i familjen går på toaletten och urinerar, skvalskval liksom. Och när de spolar låter det som att de håller på att rycka loss hela toaletten från golvet. :)

Ungarna springer med hälarna i golvet och så låter det som att de kastar eller tappar saker konstant. Alternativt studsar med studsbollar eller hoppar hopprep.

Ja, jag stör mig på mina grannar. :D

Jay-Z
2005-11-23, 12:43
Näe jag sa ju just det att just det problemet är svårlöst, däremot tycker jag att husen kunde vara mer välbyggda, det är fortfarande inte skoj att vakna av det..

Jag var inte ironisk.

Jag är lycklig som bor i ett välbyggt granithus.

Trassel
2005-11-23, 12:44
Jag var inte ironisk.

Jag är lycklig som bor i ett välbyggt granithus.

Oki :em: sorry lite stingslig idag..också..

Zera
2005-11-23, 12:44
Hatar mina idiot-grannar under, som spelar massa BAAAAAAS-musik sent på kvällen.

The_RobRoy
2005-11-23, 12:47
Juliette hahhaha sjuka grejer du råkat ut för, ryt ifrån lite mer i framtiden :)

Juliette
2005-11-23, 12:53
Juliette hahhaha sjuka grejer du råkat ut för, ryt ifrån lite mer i framtiden :)
Hahaha, jag vet och ändå har jag bara skrivit ner en bråkdel av alla störda-grannar-grejer som har hänt. Kanske ska prova att ryta lite nästa natt trummaskien är på :furious:

ArnoldOnLehmä
2005-11-23, 12:53
Jag ska flytta hem till farsans villa trots att jag är 25, detta pga att jag inte tål grannar. Jag blir tokig så fort jag hör minsta ljud ifrån dem. Men sen är jag inte riktigt normal heller :)

Nitrometan
2005-11-23, 13:02
Nu är det OK. Grannen intill spelar högt så att det hörs in till oss ibland, men sällan sent.

Tidigare hade vi en student på första våningen (jag bor på tredje) som hade högljudda fester nästan dygnet runt. Det hördes upp till oss. Jag tror han hade kunnat använda sin stereo på ett större disko. Skällde ut honom rejält ett par gånger. Nu har han flyttat.

elan
2005-11-23, 13:04
Där vi bodde förut hade vi en gammal tant på våningen ovanför. Hon brukade köra igång TV:n på högsta volym vid klockan sex på morgonen. Den var på så högt att hon inte ens hörde om man ringde på dörren för att be henne sänka. Det dundrade verkligen i hela trapphuset och var man där inne blev man hörselskadad. Sambon gick upp dit en gång då hon väl hade stängt av TV:n för att fråga om hon inte kunde sänka volymen lite, då visste hon inte hur man gjorde och påstod dessutom att den höjdes av sig självt då det åkte lastbilar förbi på gatan utanför.

Hon trodde att vi konspirerade mot henne för att någon ville åt hennes lägenhet. Det var minsan ingen som hade klagat på henne förut och min sambo var "en jävla skit". Fast det var nog något som var fel i skallen på henne.

Cinna
2005-11-23, 13:10
Inte så mycket nu längre ... tacka vet jag nyproducerade lägenheter och treglasfönster :D

Men jag har tyvärr en granne som älskar att sätta igång sterion på högsta volym klockan fyra på morgonen när han kommer hem från krogen, smått irriterande då han har vedervärdig musiksmak *grr27*

Dumleman
2005-11-23, 13:13
Men jag har tyvärr en granne som älskar att sätta igång sterion på högsta volym klockan fyra på morgonen när han kommer hem från krogen, smått irriterande då han har vedervärdig musiksmak *grr27*
Jag har också en sån granne men en lämplig hämnd är att busringa på den skylldiges ringklocka sådär 6-7 på morgonen :).

Juliette
2005-11-23, 13:21
Jag har också en sån granne men en lämplig hämnd är att busringa på den skylldiges ringklocka sådär 6-7 på morgonen :).
HAHAHAHA :D

Man kanske ska tejpa för kik-hålet ifall de skulle masa sig upp innan man hunnit från synfältet...

Fredrik_
2005-11-23, 13:34
Jo, stör mig på tanten ovanför som är halvdöv och kör söndagsgudstjänsten på radion på så enormt hög volym att det blir normalvolym i vårt kök.

Annars är vi en typisk barnfamilj med en son som drar igång full fart klockan 6 på morgonen (senast), varenda dag. Man försöker ju att stoppa honom från att skrika i trapphuset, spela innebandy, fotboll, piano och sådana mer högljudda aktiviteter när det är alldeles för tidigt på morgonen men ibland hinner man inte med. Finns säkert de som stör sig på oss.

Coldsmith
2005-11-23, 13:40
MIna jävla hippie-grannar som bor i andra trappuppgången, våningen under med en lägenhet mellan. Fem minuter in i en elton john-ballad så kommer dom och plingar på "det låter väldigt mycket in i vår lägenhet". Jävla hippiesar. Han är typ 60 med skägg och brukar raggla omkring på vägen på nätter, hon är lite yngre ser ut som ett hommel med stripigt hår och brukar slänga slängkyssar från balkongen när han går hemifrån. Jävla idioter. Grrrrr.... låt min musik vara you god damn hippies!!!!!

Oskis
2005-11-23, 14:59
Förtillfället är det bara några som har helt hejdlöst högljutt sex, gärna mitt i natten.Får sova med öronproppar ibland. Ska inte ens gå in på alla andra knepiga grannar jag haft.

Yankeee
2005-11-23, 15:06
De som bor över är tamejfan helt tysta under dagarna, men sedan vid 21-22 får de tydligen något maniskt behov att hoppa eller på annat sätt se till att det dunkar i golvet, gärna fram till 03-04 på natten. Nu har det dock lugnat ner sig efter att i princip hela huset har klagat och att sen den bosocialagruppen (:P) blev inkopplad.

aliquis
2005-11-23, 15:27
Jag hade en granne som dunkade i golvet mer eller mindre varje kväll tidigare... det var fruktansvärt irriterande, antar att han ville sova och inte var så förtjust i min musik ;/

Bjorne
2005-11-23, 15:41
De som bor söder om oss, dvs där vi har köket och större delen av våran trädgård, har jobbiga snorungar som har leksaker som låter, detta ljudet upprepas om och om igen hur jävla länge som helst. Lägger man sig i trädgården för att sola, kan man ha turen att ha ungar på andra sidan av staketet som försöker prata med en. Skitungar...

Sedan när vi rev vårat förråd hade deras mamma mage nog att komma och klaga på att det lät för högt, klockan var förviso 20:00, men vafan. Nä, den familjen gillar jag inte längre...

Rock'nRoll
2005-11-23, 15:43
Jag störde mig otroligt mycket på ett par grannar för några år sen. Nu förtiden så är alla grannar snälla och glada.

Solros
2005-11-23, 15:45
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?p=1003107&highlight=frid#post1003107

Helena B
2005-11-23, 15:57
Bor i hyreshus där bara studenter bor, finns väl ingen att störa sig på här :D
Jag är tolerant mot musik som spelas till 5 på morgonen och folk som gormar i trapphuset efter att ha kommit hem från krogen. Hör till studentlivet och tycker det bara är skönt att folk lever livet. Jag gillar mina grannar!

Jman
2005-11-23, 16:31
Lägenheten jag bor är inte särskilt bra ljudisolerad. Det ljud jag stör mig absolut mest på är borrningar som för sånt oväsen så att jag knappt hör vad jag säger. Husvärden sa att det vara reperationer några våningar upp?? Eller när man hör långvariga skrik från grannen ovanifrån. Jag hoppas det är kolik ungar ... Fulla ungdomsgäng och pundare som fått snedtändning förgyller inte tillvaron heller.
Lika jobbigt är det när man får en påhälsning av polisen som frågar om de får spana från ens lägenhet. Eller när de frågar om man sett grannen bäras ut i en ihoprullad matta....
Tacka vet jag grannen några trappor upp som säljer en platta öl till vrakpris =)

Annars är jag inte så petig. Men jag hoppas kunna flytta snart...

Fatalist
2005-11-23, 16:49
Fittan över mig spelar hög musik och måste väga minst 160kg eftersom varje steg han tar låter som ett jävla hopp. Exakt kl 1 +/- 20min varje natt startas hans TV + hemmabioanläggning + att han verkar ägna sig åt "små grodorna" medan han flyttar varenda möbel i lägenheten.

Jävla rövhål. Snälla trilla ut genom fönstret.

Laan
2005-11-23, 17:03
Yes! Bor på sjätte våningen, och äver mig finns bara en bastu.. underifrån har jag aldrig hört ngt.. förra året var det fest i bastun en gång. I år har det varit fest i bastun i snitt 1 gång i veckan.. oftast torsdagar fram till bra efter midnatt...

Ibland är mina grannar i korridoren roliga med.. det värsta var när två a dem fick för sig att spela hockey med riktig puck mitt i natten.. bandy spelas dagligen.. oftast på bra tider dock..

Att det är rent å fint i allrummet kan jag glömma!

(ja, jag funderar på att flytta)

Jense
2005-11-23, 17:32
jag skulle kunna spränga min lägenhet bara för att orsaka oljud för mina nya grannar.

har snackar med dem en gång om deras "jävla liv"

ibland vaknar jag mitt i natten av att någon skjuter ner i parketten med hagelgevär, ungifär.

ibland hämnas jag, 12" baslåda gör under ibland, speciellt när man spelar eddie meduza - epatraktor.

Hnke
2005-11-23, 17:44
jag skulle kunna spränga min lägenhet bara för att orsaka oljud för mina nya grannar.

har snackar med dem en gång om deras "jävla liv"

ibland vaknar jag mitt i natten av att någon skjuter ner i parketten med hagelgevär, ungifär.

ibland hämnas jag, 12" baslåda gör under ibland, speciellt när man spelar eddie meduza - epatraktor.
HaHA, just det!

carlsm
2005-11-23, 18:16
CP-gubben ovanför röker så det stinker in i min lägenhet, snickrar och flyttar möbler. *grr*

Jman
2005-11-23, 18:34
Man har ju lite olika teorier om vad ens grannar håller på med. Hemma har vi alltid trott att grannen ovanför är skomakare med tanke på ljuden som kommer därifrån. Och man gör inte om misstaget att köpa billiga trådlösa hörlurar igen ... Hans signal tog över min och man fick lyssna på när han kollade på någon Al Q aida kanal eller porr. Det problemet löste jag tillfälligt genom att sända distad hardcore och tung industri musik på maxvolym ett par dygn... :)

Ps. jag använder inte dessa sopiga hörlurar längre.

olwe
2005-11-23, 19:31
Ja jag stör mig! Det bor en jävla urmakare i min korridor som envisas med att det ska vara snyggt o fint hela tiden, sen sätter han upp en jävla städlista!!???! Man flyttar väll inte till en korridor för att man är mån om ordning och reda?

Folk som spelar hög musik och är fulla osv stör jag mig inte alls på, tycker det är lite härligt, man hör ju att de har kul o då blir jag också gald. Eller jo, folk som spelar hög techno eller trancemusik stör jag mig på.

Annars är det nog jag som är den dåliga grannen. Jag snor tvättider och struntar i disk ibland osv.

XroW
2005-11-23, 19:34
Mina grannar ovanför mig möblerar om hela lägenheten mellan 01.00 -02.00 *screwy*