handdator

Visa fullständig version : Jag är så deppig!

gladiatorerna1
2005-11-23, 08:07
Jag är så olyckligt kär! Killen är en riktigt plyer, ingen personlighet eller empati alls. Jag har gjort ALLT för honom i 6 års tid!!! Han har svikit mig!!!!

mini_Arnold
2005-11-23, 08:17
Men hitta en ny då. Och var inte en toffel! Killen ska tråna efter dig o inte tvärtom

High1ander
2005-11-23, 08:21
Jag är så olyckligt kär! Killen är en riktigt plyer, ingen personlighet eller empati alls. Jag har gjort ALLT för honom i 6 års tid!!! Han har svikit mig!!!!
Där har du felet.

Hur kan man bli kär i en person utan personlighet och ingen empati. Hur kan man sedan göra allt för den personen?

Ryck upp dig! Han är ett svin, avbryt och gå vidare, sluta kämpa och göra saker för honom, det hjälper varken dig eller honom.

Fattar verkligen inte hur tjejer kan bli så "ägda" av killar, ser och hör det hela tiden.

Var glad att du kommit på hur det ligger till.

- Visst mitt inlägg är empatilöst, men jag försöker inte sparka på någon som ligger ner, säger bara min kalla sanning.

Nina L
2005-11-23, 09:10
Jag är så olyckligt kär!
Vad har hänt? Och förresten; Vad är det som gör att du är kär i honom?

Mental
2005-11-23, 10:35

Hehe, hur man lyckas man vara tillsammans med en person i 6 år utan att upptäcka sådana personlighetsdefekter? Du måste vara otroligt blind och naiv eller något.

Nina L
2005-11-23, 10:42
För att han är snygg och/eller är otroligt bra i sängen? Det är väl det enda som finns kvar eftersom han inte har någon personlighet.
Nix, pix. Nu tänker du som en kille. Tjejer är faktiskt ofta kära i kompletta idioter med få försonande karaktärsdrag. Min erfarenhet av X antal tjejkompisar och givetvis egna misstag är att det har med egen självkänsla att göra, samt en viss fixering på killen. Det finns bara HAN. Varför? Vet inte, men det finns bara HAN. Dessutom är vi människor så funtade att vi gärna tror det vi vill tro.

6 år är länge, men det är i alla fall kortare än 7 år.

petersson
2005-11-23, 10:45
...Tjejer är faktiskt ofta kära i kompletta idioter med få försonande karaktärsdrag. Min erfarenhet av X antal tjejkompisar och givetvis egna misstag är att det har med egen självkänsla att göra, samt en viss fixering på killen. Det finns bara HAN. Varför? Vet inte, men det finns bara HAN. Dessutom är vi människor så funtade att vi gärna tror det vi vill tro...

Det där känner man igen :)

Kwon
2005-11-23, 10:46
Trist att höra glad1, något vi kan göra?

High1ander
2005-11-23, 11:01
Nix, pix. Nu tänker du som en kille. Tjejer är faktiskt ofta kära i kompletta idioter med få försonande karaktärsdrag. Min erfarenhet av X antal tjejkompisar och givetvis egna misstag är att det har med egen självkänsla att göra, samt en viss fixering på killen. Det finns bara HAN. Varför? Vet inte, men det finns bara HAN. Dessutom är vi människor så funtade att vi gärna tror det vi vill tro.

6 år är länge, men det är i alla fall kortare än 7 år.
Skönt att du skrev det där så jag slipper säga det och åka dit för att vara idiot. Menar alltså att jag håller med dig, men hade inte kunnat skriva det där först utan vissa personer hade hoppat på mig...

edit: när jag skrivit liknande förrut så har jag enligt folk umgåts med konstiga tjejer, och de minsan inte har några tjejkompisar som beter sig så, osv...

Nina L
2005-11-23, 11:11
Skönt att du skrev det där så jag slipper säga det och åka dit för att vara idiot. Menar alltså att jag håller med dig, men hade inte kunnat skriva det där först utan vissa personer hade hoppat på mig...

edit: när jag skrivit liknande förrut så har jag enligt folk umgåts med konstiga tjejer, och de minsan inte har några tjejkompisar som beter sig så, osv...
Du kan få låna min avatar i en vecka. Det hjälper. :)

Skämt å sido så är det på det sättet att bara Du själv får klaga på Dina föräldrar. Ingen annan får säga något illa om dem. Samma grej med könsskillnader. Jag är tjej, så det är lättare för mig att säga sånt. Jag tillhör "familjen". Men vad vet jag. Det kanske är någon som tycker att det var korkat skrivet av mig. Helt säker är man ju inte..

High1ander
2005-11-23, 11:20
Du kan få låna min avatar i en vecka. Det hjälper. :)

Skämt å sido så är det på det sättet att bara Du själv får klaga på Dina föräldrar. Ingen annan får säga något illa om dem. Samma grej med könsskillnader. Jag är tjej, så det är lättare för mig att säga sånt. Jag tillhör "familjen". Men vad vet jag. Det kanske är någon som tycker att det var korkat skrivet av mig. Helt säker är man ju inte..
Ja, säger jag att tjejer ofta dras till "dåliga killar" så är jag:
A: Avundsjuk på "dåliga killar"
B: Snackar skit om tjejer och har ingen aning om vad de dras till
C: Osv...

Min bästa tjejkompis har i 5 fall av 6 fallit för players, eller killar som bara varit "bad".
Har massa andra tjejkompisar som haft dåliga relationer och "älskat" personen utan att kunna förklara det mer än "när han är snäll så är han så gullig"-tjafset.

En ny tjejkompis (vill inte lämna för mycket detaljer) har blivit totalt jävla deprimerad av dels en kille som bara utnyttja henne, vilket gjort att hon måste sluta med skolan.

Enligt en brittisk studie så är det att tjejer ser så många sagor och filmer om kärlek som övervinner allt. Så de växer upp och tror att "om deras kärlek är tillräckligt stark så ändrar sig killen". En kille som har en tjej som gör precis som han vill, och ju mer skitigt han behandlar sin tjej ju mer kommer hon försöka få honom att bry sig, inte fan kommer han att ändra sig.

Som du säger, det är tjejers självkänsla skiten ligger i.

Det är ju också detta det finns en massa "raggningsteorier" på osv. att man ska dissa tjejen från början...

Nina L
2005-11-23, 11:30
Ja, säger jag att tjejer ofta dras till "dåliga killar" så är jag:
A: Avundsjuk på "dåliga killar"
B: Snackar skit om tjejer och har ingen aning om vad de dras till
C: Osv...

Min bästa tjejkompis har i 5 fall av 6 fallit för players, eller killar som bara varit "bad".
Har massa andra tjejkompisar som haft dåliga relationer och "älskat" personen utan att kunna förklara det mer än "när han är snäll så är han så gullig"-tjafset.

En ny tjejkompis (vill inte lämna för mycket detaljer) har blivit totalt jävla deprimerad av dels en kille som bara utnyttja henne, vilket gjort att hon måste sluta med skolan.

Enligt en brittisk studie så är det att tjejer ser så många sagor och filmer om kärlek som övervinner allt. Så de växer upp och tror att "om deras kärlek är tillräckligt stark så ändrar sig killen". En kille som har en tjej som gör precis som han vill, och ju mer skitigt han behandlar sin tjej ju mer kommer hon försöka få honom att bry sig, inte fan kommer han att ändra sig.

Som du säger, det är tjejers självkänsla skiten ligger i.

Det är ju också detta det finns en massa "raggningsteorier" på osv. att man ska dissa tjejen från början...
He, he. Ja, du är bara avundsjuk. Den är alltid lika bra. Kanske något man skulle börja använda själv. Det sabbar hela diskussionen. :D

Jag vet inte om jag tror på den brittiska studien. Jag skulle snarare tro att det har med våra hormoner att göra. Vi är lite mer omhändertagande. Sen är det självkänslan och den inre styrkan som avgör om det blir någon relation med en sådan kille, och hur lång den i så fall blir. Det är inte helt lätt att vara tjej heller, med tanke på hur många killar det finns som aktivt försöker lura tjejer. Själv förstår jag inte vad killarna får ut av en sådan relation. Det ligger väl någon osäkerhet bakom det också.

gladiatorerna1
2005-11-23, 11:33
Där har du felet.

Hur kan man bli kär i en person utan personlighet och ingen empati. Hur kan man sedan göra allt för den personen?

Ryck upp dig! Han är ett svin, avbryt och gå vidare, sluta kämpa och göra saker för honom, det hjälper varken dig eller honom.

Fattar verkligen inte hur tjejer kan bli så "ägda" av killar, ser och hör det hela tiden.

Var glad att du kommit på hur det ligger till.

- Visst mitt inlägg är empatilöst, men jag försöker inte sparka på någon som ligger ner, säger bara min kalla sanning.

Jag vill först och främst tacka alla som svarat hitills. Har inte kunnat svara förrän nu för att jag har arbetat.

Jag älskar den person han var förrut. Han var så fin. Nu har han storhetsvansinne. Han är kär i sig själv. Men jag kan inte leva utan honom! Han betyder allt för mig!

gladiatorerna1
2005-11-23, 11:38
Vad har hänt? Och förresten; Vad är det som gör att du är kär i honom?

Han antydde att jag ska träffa någon annan! Han vill ha kvar kakan memn samtidigt äta upp den! Jag avgudar honom! Jag är så ledsen och deppig! Han har själv sagt att han aldrig träffat någon som älskar honom lika mycket som jag!

gladiatorerna1
2005-11-23, 11:40
Hehe, hur man lyckas man vara tillsammans med en person i 6 år utan att upptäcka sådana personlighetsdefekter? Du måste vara otroligt blind och naiv eller något.

Jag har märkt av det de senaste åren då han började träffa andra tjejer. Mitt psyke och självförtroende har försämrats avsevärt!

Mart|n
2005-11-23, 11:41
Hur gammal är du gladiatortjejen?

Edit:
Birthday:
October 23, 1982

Mental
2005-11-23, 11:41
Själv känner jag bara fasa när jag ser saker som:
"jag kan inte leva utan honom! Han betyder allt för mig!"
Skaffa dig ett liv vännen, inget illa ment, men inget skulle skrämma mig så mycket som en kvinna som inte kan leva utan mig. Jag skulle dra fortare än kvickt.

gladiatorerna1
2005-11-23, 11:42
Trist att höra glad1, något vi kan göra?

Tack, kwon! Det känns bättre när ni ställer upp och pratar med mig. Det är jobbigt att bära allt inom sig.

mela
2005-11-23, 11:44
Varför vara kvar i ett förhållande som man mår dåligt utav?
Sure, du älskar honom. men du säger ju själv att han är en player.

Dumpa skiten. Du kommer att må dåligt, men då kommer du iaf över det istället för att gräva dig längre och längre ner.

High1ander
2005-11-23, 11:45
He, he. Ja, du är bara avundsjuk. Den är alltid lika bra. Kanske något man skulle börja använda själv. Det sabbar hela diskussionen. :D

Jag vet inte om jag tror på den brittiska studien. Jag skulle snarare tro att det har med våra hormoner att göra. Vi är lite mer omhändertagande. Sen är det självkänslan och den inre styrkan som avgör om det blir någon relation med en sådan kille, och hur lång den i så fall blir. Det är inte helt lätt att vara tjej heller, med tanke på hur många killar det finns som aktivt försöker lura tjejer. Själv förstår jag inte vad killarna får ut av en sådan relation. Det ligger väl någon osäkerhet bakom det också.
Den brittiska studien fick också kritik för att vara lite för generell och svårbevisad.

Vad får killar ut av en sådan relation: Sex, sex, sex, en tjej som gör vad han vill, eftersom hon har lågt självförtroende och självkänsla så är hon lätt att kontrollera (låter nästan som perfekta relationen för män).

Hormoner och hormoner, här är det nog mer psykologiska faktorer som spelar in.

Jag har en till "teori" (älskar mina teorier) vilket går något åt hållet: Tjejer har svåra att inse att de begått ett misstag. De har svårare att "Wooppps, killen är ett svin, OK, jag har legat med honom en gång, dags att ge upp". Ungefär att de vägrar att ändra sin första uppfattning om en person. - Nu är ju detta helt utan studier, men det är min cyniska uppfattning. Tjejer har också som jag frågat hållt med om att det stämmer, hur de vägrar inse att de gjort ett misstag, felbedömt en kille.

Finns gott om tjejer som försöker lura oss killar också :)

Personligen så märker jag (enligt mig själv) jävligt snabbt om någon är falsk (framförallt killar) om de är players, osv... Men jag märker också enligt det där testet om man fejkler 19/20... Verkar dock som tjejer generellt är sämre på att "genomskåda" personer... Men det är ju klart, inte fan börjar killar snacka med tjejer på krogen för de vill ha en kompis, eller föra intressant disskussioner med tjejen angåendes Aristoteles syn på livet. Borde vara ganska klart från början att en kille börjar prata med en tjej för han vill komma innaför byxorna, men dock verkar det inte som att tjejer tänker på det, iaf inte aktivt.
- Har inga bevis eller något för detta heller, men är bara min "empiriska data" som lett mig till dessa slutsatser...

Om man använder sig av evolutionen så får man komma ihåg att den har har två sidor som måste passa med varandra. Typ otrohet skapades inte bara av ena partner.

Grisen
2005-11-23, 11:46
Han har själv sagt att han aldrig träffat någon som älskar honom lika mycket som jag!

Jag fattar inte? Det låter ungefär som om detta är ett skäl att ni ska vara tillsammans?

Grisen
2005-11-23, 11:47

Dumpa skiten. Du kommer att må dåligt, men då kommer du iaf över det istället för att gräva dig längre och längre ner.

Lyssna på mela, enklare än så här blir det inte.

gladiatorerna1
2005-11-23, 11:48

Vi är bara kompisar. Nära vänner. Jag gör ju allt för honom.

High1ander
2005-11-23, 11:48
Tror det här är iscensatt för att göra en intressant tråd. Visst är brudar tröga och allmänt dumma i hela jevla huvvet, men tillsammans med den här självinsikten.. hmm.
Självinsikt innebär inte att man ändrar något. De flesta tjejer som är i dåliga förhållanden vet att de är i dåliga förhållanden. (säger min psykologilärare iaf)

Griip
2005-11-23, 11:49
Självinsikt innebär inte att man ändrar något. De flesta tjejer som är i dåliga förhållanden vet att de är i dåliga förhållanden. (säger min psykologilärare iaf)

Inte så jag menade.

mela
2005-11-23, 11:50

eeeh? då fattar jag inget alls *screwy*

gladiatorerna1
2005-11-23, 11:51
eeeh? då fattar jag inget alls *screwy*

Förlåt jag är nog otydlig...vad är det du undrar?

gladiatorerna1
2005-11-23, 11:53
Anledningen till att jag inte säger så mycket detaljer beror på att jag inte vill att man ska kunna lista ut vem han är. Inget illa menat mot er.

High1ander
Han antydde att jag ska träffa någon annan! Han vill ha kvar kakan memn samtidigt äta upp den! Jag avgudar honom! Jag är så ledsen och deppig! Han har själv sagt att han aldrig träffat någon som älskar honom lika mycket som jag!

Jag har märkt av det de senaste åren då han började träffa andra tjejer. Mitt psyke och självförtroende har försämrats avsevärt!

Jag fattar inte? Det låter ungefär som om detta är ett skäl att ni ska vara tillsammans?

RYCK UPP DIG MÄNNISKA!

Läs igenom dina inlägg och förstå att du är helt borta i det blå.

Snälla svara oss nu! varför avgudar du honom? Vad fan gör det värt att bry sig ens om honom? Vad fan försöker du bevisa, att du kan få en svinigt idiot att älska dig?

Är ju nästan så man tror att du vill må dåligt.

reinholdsson
Förlåt jag är nog otydlig...vad är det du undrar?

Iaf jag fick intrycket av att du var tillsammans med honom fortfarande.

mela
2005-11-23, 11:55
Iaf jag (och kanske mela med) fick intrycket av att du var tillsammans med honom fortfarande.

jag med...
en kompis gör inte att man mår dåligt... säg upp kontakten eller vad som helst..
du ska inte utsätta dig för saker som gör att du mår dåligt.. livet är för kort för det.

gladiatorerna1
2005-11-23, 11:55
Iaf jag (och kanske mela med) fick intrycket av att du var tillsammans med honom fortfarande.

Okej, jag kan förstå att ni trodde det. Våran vänskap är speciell.

Nina L
2005-11-23, 11:57
Du svarade inte på frågan.

gladiatorerna1
2005-11-23, 11:58
jag med...
en kompis gör inte att man mår dåligt... säg upp kontakten eller vad som helst..
du ska inte utsätta dig för saker som gör att du mår dåligt.. livet är för kort för det.

Många har sagt åt mig och varnat mig, men hur ska man kunna sluta bry sig om någon man älskar så högt? Jag är otroligt svag. Jag vet att ni alla vill mig väl. Livet är inte lätt.

High1ander
2005-11-23, 11:59
Okej, jag kan förstå att ni trodde det. Våran vänskap är speciell.
You don't say...

Speciell vänskap
Ena bara ger och den andra bara tar.

Jag tror nog de flesta klarar sig utan speciell vänskap, du med.

gladiatorerna1
2005-11-23, 12:01
Du svarade inte på frågan.

Förlåt, vill att alla ska få sina svar så fort som möjligt.

Jag vet inte varför jag är kär i honom. När han är normal så är han så gullig. Han är den första killen för mig. Det har varit mer än vänskap mellan oss.

mela
2005-11-23, 12:01
Många har sagt åt mig och varnat mig, men hur ska man kunna sluta bry sig om någon man älskar så högt? Jag är otroligt svag. Jag vet att ni alla vill mig väl. Livet är inte lätt.

Är det verkligen värt att må så dåligt på grund av en människa?
Är han verkligen värd det?

Tänk efter lite. Lägg inte över hela ditt liv på en annan människa, det slutar aldrig bra. Avsluta det innan det blri ännu värre.

Nina L
2005-11-23, 12:02
Den brittiska studien fick också kritik för att vara lite för generell och svårbevisad.

Hormoner och hormoner, här är det nog mer psykologiska faktorer som spelar in.

Jag har en till "teori" (älskar mina teorier) vilket går något åt hållet: Tjejer har svåra att inse att de begått ett misstag. De har svårare att "Wooppps, killen är ett svin, OK, jag har legat med honom en gång, dags att ge upp". Ungefär att de vägrar att ändra sin första uppfattning om en person. - Nu är ju detta helt utan studier, men det är min cyniska uppfattning. Tjejer har också som jag frågat hållt med om att det stämmer, hur de vägrar inse att de gjort ett misstag, felbedömt en kille.

Finns gott om tjejer som försöker lura oss killar också :)

Personligen så märker jag (enligt mig själv) jävligt snabbt om någon är falsk (framförallt killar) om de är players, osv... Men jag märker också enligt det där testet om man fejkler 19/20... Verkar dock som tjejer generellt är sämre på att "genomskåda" personer... Men det är ju klart, inte fan börjar killar snacka med tjejer på krogen för de vill ha en kompis, eller föra intressant disskussioner med tjejen angåendes Aristoteles syn på livet. Borde vara ganska klart från början att en kille börjar prata med en tjej för han vill komma innaför byxorna, men dock verkar det inte som att tjejer tänker på det, iaf inte aktivt.
- Har inga bevis eller något för detta heller, men är bara min "empiriska data" som lett mig till dessa slutsatser...

Om man använder sig av evolutionen så får man komma ihåg att den har har två sidor som måste passa med varandra. Typ otrohet skapades inte bara av ena partner.
Jag tror att de flesta tjejer inte är speciellt misstänksamma. Det är en bra kvalitet, egentligen, men nackdelen är att man blir lurad då och då. Det där med att man inte vill erkänna för sig själv att man gjort en felbedömning känner jag inte igen. Men jag har snackat med en kille som menade att det räcker för en kille att göra ett riktigt gott första intryck. Sen kan han göra vad f-n han vill. Det kan nog stämma i många fall.

gladiatorerna1
2005-11-23, 12:03
You don't say...

Speciell vänskap
Ena bara ger och den andra bara tar.

Jag tror nog de flesta klarar sig utan speciell vänskap, du med.

Det är precis som du skrev ovan! :thumbup: Jag ger, och han bara tar hela tiden!

High1ander
2005-11-23, 12:03
Nej, du är inte otroligt svag.

Men du vet att han inte bryr sig, eller kommer att bry sig. Du vet att han inte bryr sig, eller kommer att bry sig. DU VET ATT HAN INTE BRYR SIG, ELLER KOMMER ATT BRY SIG.

Efter 6 år så brukar ens känslor vara ganska så fasta.

DU VET, nu måste du bara göra det DU VET du måste göra. SKIPPA IDIOTEN. Om någon månad så kommer du undra vafan du såg i skiten att älska, och du kommer bara märka att det var din rädsla för något som fick dig att hålla fast.

gladiatorerna1
2005-11-23, 12:04
Jag tror att de flesta tjejer inte är speciellt misstänksamma. Det är en bra kvalitet, egentligen, men nackdelen är att man blir lurad då och då. Det där med att man inte vill erkänna för sig själv att man gjort en felbedömning känner jag inte igen. Men jag har snackat med en kille som menade att det räcker för en kille att göra ett riktigt gott första intryck. Sen kan han göra vad f-n han vill. Det kan nog stämma i många fall.

Mycket bra skrivet, Nina! Ni alla skriver bra saker!

Nina L
2005-11-23, 12:06
Förlåt, vill att alla ska få sina svar så fort som möjligt.

Jag vet inte varför jag är kär i honom. När han är normal så är han så gullig. Han är den första killen för mig. Det har varit mer än vänskap mellan oss.
Det var inga starka skäl där inte.

gladiatorerna1
2005-11-23, 12:08
Mycket hänger på hur man är som person. Många människor tar livet av sig när det går dåligt ien kärleksrelation. Vissa människor har det mycket tuffare när det gäller sådana här saker. Det ni säger kan verka enkelt, men det är otroligt tufft för mig!

Mellen
2005-11-23, 12:09
Bra att du i alla fall har insett att det är ett destruktivt förhållande.
Lämna honom bums, han kommer aldrig göra dig lycklig.

Ta på dig den hårda och kalla masken NU och låt honom va.

gladiatorerna1
2005-11-23, 12:10
Det var inga starka skäl där inte.

Det är så mycket mer. Han är speciell när han är normal. De senaste åren har han blivit "kär i sig själv". Han skryter om hur många tjejer som är kära i honom!

High1ander
2005-11-23, 12:13
Mycket hänger på hur man är som person. Många människor tar livet av sig när det går dåligt ien kärleksrelation. Vissa människor har det mycket tuffare när det gäller sådana här saker. Det ni säger kan verka enkelt, men det är otroligt tufft för mig!
Visst, men du måste ändå ändra ditt synsätt.

Vad är jobbigast. Få ett slut på skiten med killen? Hitta någon ny som är värd att bry sig om?

Eller spendera resten av livet på en idiot, som inte ens vill ha dig?

Jag har och är nog inte den enda här också brutit med personer man "älskar och tycker om" bara för man vet de inte kommer ändra sig, och jag är en kille :/ (så visst, vi kan också fastna)

När man väl fattar att man "förlorar hur som helst" så är det inte svårt att även om det är tungt att ta valet att bryta med personen, eftersom i längden är det minst smärtsamt.

JJ
2005-11-23, 12:13
Lämna honom. Var singel ett tag och hitta lite självförtroende.

gladiatorerna1
2005-11-23, 12:14
Jag ska till polisen snart för förhör...det har ingenting med denna kille att göra dock. Jag polisanmälde en psykopat för trakaserier.

High1ander
2005-11-23, 12:15
Det är så mycket mer. Han är speciell när han är normal. De senaste åren har han blivit "kär i sig själv". Han skryter om hur många tjejer som är kära i honom!
En bra pojkvän ska vara speciell och normal hela tiden (eller närmast hela tiden).

Så du menar att du kan nöja dig med en kille som inte älskar dig, men om han skulle göra det så skulle bara 10% av tiden vara då han är "speciell"?

Mental
2005-11-23, 12:16
Vem behöver någon som behöver någon?

gladiatorerna1
2005-11-23, 12:17
Det känns bra att få ha pratat av sig lite ilska. Det känns bra att ni har kommit med era åsikter trots att jag är svår att övertala i detta fall. Det hjälper, tro det eller ej.

Angel
2005-11-23, 12:18
Oj, va du en tjej?

gladiatorerna1
2005-11-23, 12:19
En bra pojkvän ska vara speciell och normal hela tiden (eller närmast hela tiden).

Så du menar att du kan nöja dig med en kille som inte älskar dig, men om han skulle göra det så skulle bara 10% av tiden vara då han är "speciell"?

Tyvärr, så är det så. Han har gått långt över gränsen när han antyder att jag ska träffa någon annan.Det accepterar jag inte.

gladiatorerna1
2005-11-23, 12:20
Oj, va du en tjej?

Ja...

gladiatorerna1
2005-11-23, 12:21
Oj, va du en tjej?

Mitt användarnamn är otroligt löjligt vill jag säga.

Angel
2005-11-23, 12:22
Mitt användarnamn är otroligt löjligt vill jag säga.

alltid fått för mig du va kille, vet ite varför-

gladiatorerna1
2005-11-23, 12:24
alltid fått för mig du va kille, vet ite varför-

Oj, låter inte kul...Någon annan som trott det?

wintzell
2005-11-23, 12:37
Ja, ända tills för ett litet litet tag sedan.

Har för många vänner som gräver ner sig i sådant de inte kan få. Jag har varit nära, men snabbt insett att det inte är något att göra åt saken och lagt på locket. Hitills har jag klarat mig. Jag förstår inte vad det är med er tjejer, så fort man visar (genuint och äkta) ointresse blir ni helt galna. Det verkar ju (hoppas jag) som du sakta men säkert börjar förstå att du måste skita i den här killen, oavsett hur gullig han kan vara. (Att tänka på är också att efter regn kommer solsken och att man uppskattar solskenet efter regn mer än om det varit sol i en vecka. Däremot har du blivit mycket brunare och kunnat bada och plaska i vattnet under hela solsemestern istället för bara sista dagen.)

Det finns egentligen inte så mycket vi kan säga utan att repetera att du måste hitta nya köttbitar, ut och ragga på krogen med dig och försök träffa männskorna du lyckas med igen för att så små frön lite var stans. Vill du ha 90% solsken, eller 90% regn?

Bobo
2005-11-23, 12:50

Klart att du kan leva utan honom!! Det känns kanske så nu, men när du mår bättre och är starkare kommer du att skaka på huvudet åt dej själv och att du öht var "kär" i honom....
Du skriver att han skryter om hur många tjejer som är kära i honom och att han själv sagt att han aldrig träffat nån som älskar honom så mkt som du gör, vafan är det för Gök egentligen? Det är inte smickrande att du är den som älskar mest, men du tycker kanske det nu??
Det hörs ju att han har ett extremt bekräftelsebehov och råkar han trampa ner dej på vägen för att tillfredställa sig så gör han det. Det finns ingen annat utväg för dig än att KLIPPA ALLA BAND med honom.

Han är säkert speciell och kan vara jättegullig osv. osv., precis som de flesta andra väldigt manipulativa djävlar kanske?
Men när du väl kommer till insikt och inser vad du är värd och hur du bör behandlas kommer du att kräkas när du hör idiotens namn.

Bra att du inte accepterar att han säger att du bör träffa andra, (vilket enligt mig är riktigt vettigt och förnuftigt sagt av honom) visa att du inte accepterar genom att klippa!!!! Det är hans sätt att försöka få dej att ta avstånd från honom eftersom han nog innerst inne vet att han sårar dig. Men du har liksom inget val annat än att acceptera att du aldrig kommer att förbli något mer än en varm och villig "vän" när det passar HONOM. Vad kan du göra liksom, han har hela makten i er relation eftersom han besitter ett enormt känslomässigt överläge.
Det är omöjligt, helt omöjligt att skapa ett (positivt) förhållande från en sån bas :(
Ta avstånd snarast från honom innan han knäcker dig. Han är inget att avguda. Avguda någon som avgudar dig istället.
Hoppas att du inte tar för illa upp av mitt inlägg, menar inget illa alls utan vill bara pusha på dej!!

Nitrometan
2005-11-23, 13:07
Jag har alltid trott att du var en tjej.

En tjej med problem som har svårt att ta sig till dem som kan hjälpa henne.

Men jag hoppas att du kan ta till dig av alla råd du får. Kanske till och med ta kontakt med psykiatrin där du bor och få hjälp.

I vilket fall som helst tycker jag att du ska bryta med den här killen. Du behöver inte de problemen han ger dig. Sluta träffa honom.

Snake
2005-11-23, 14:03
Det är ALLTID jobbigt att bryta upp och börja på en ny kula, i början mår man skit och ångrar sig många gånger. Men efter regn kommer sol, och i det här fallet ÄR faktiskt gräset grönare på andra sidan.

När du tagit dig ur den här lilla livskrisen så kommer du ut som en starkare människa, det låter säkert som skitsnack i dina öron (ögon) men alla här inne som varit med om något jobbigt kan säkert relatera (och bekräfta) till det jag skriver.

gladiatorerna1
2005-11-23, 15:34
Jag har alltid trott att du var en tjej.

En tjej med problem som har svårt att ta sig till dem som kan hjälpa henne.

Men jag hoppas att du kan ta till dig av alla råd du får. Kanske till och med ta kontakt med psykiatrin där du bor och få hjälp.

I vilket fall som helst tycker jag att du ska bryta med den här killen. Du behöver inte de problemen han ger dig. Sluta träffa honom.

Vad roligt att höra :)

Jag lyssnar på alla kloka råd, absolut! Ni ska veta att det betyder jätte mycket att ni tar er tid och skriver till mig! Man får ur sig all ilska som jag aldrig får ge utlopp för!

*Flash*
2005-11-23, 16:16
Vad får du ut av att träffa honom?
Ligga med honom? (antar att du gör det)
Höra honom skryta om sig själv?
Att vara med någon som inte bryr sig om dig?

Det kommer inte spela någon som helst roll vad du än gör för honom eller ger honom, älskar han dig inte och respekterar dig inte kommer du forsätta må dåligt och det lär knappast bli bättre.

gladiatorerna1
2005-11-23, 16:19
Vad får du ut av att träffa honom?
Ligga med honom? (antar att du gör det)
Höra honom skryta om sig själv?
Att vara med någon som inte bryr sig om dig?

Det kommer inte spela någon som helst roll vad du än gör för honom eller ger honom, älskar han dig inte och respekterar dig inte kommer du forsätta må dåligt och det lär knappast bli bättre.

Jag har märkt den senaste tiden, att vad jag än gör och bevisar för honom så berör det inte honom ett dugg. Jag har frågat om det avtänder honom, men han blir bara arg då.

gladiatorerna1
2005-11-23, 16:20
Vad är den bästa definationen av ordet storhetsvansinne?

Yankeee
2005-11-23, 16:21
Vad är den bästa definationen av ordet storhetsvansinne?

Svenskt uppslagsord
storhets|vansinne -vansinnet subst.
sjukligt överdriven självuppskattning

gladiatorerna1
2005-11-23, 16:24
Svenskt uppslagsord
storhets|vansinne -vansinnet subst.
sjukligt överdriven självuppskattning

*Asgarvar* Okej, tack så mycket, Yankee!

bladhet
2005-11-23, 19:37

Ojoj, Känner verkligen igen mig här, fast för mig varade det i lite mer än 2 månader, alltså inte riktigt lika jobbigt som för dig.

Men för ditt eget bästa så ska du bryta kontakten helt med denna kille, Jag lovar att du kommer hitta en som är 100ggr bättre.

Inte många dagar sen jag själv insåg att jag var tvungen att bryta helt med henne för att kunna gå vidare.
Fast hon var ett riktigt ärke svin tyvärr, vilket jag inte själv såg i början.

Lycka till.

aliquis
2005-11-23, 19:46
Jag är så olyckligt kär! Killen är en riktigt plyer, ingen personlighet eller empati alls. Jag har gjort ALLT för honom i 6 års tid!!! Han har svikit mig!!!!lägg ner honom då? och han kanske inte har "svikit" dig, han kanske aldrig var intresserad från början?

aliquis
2005-11-23, 19:47

6 år är länge, men det är i alla fall kortare än 7 år.kanske inte kan svälja att just han inte ville ha er utan fortsätter försöka?

Nina L
2005-11-23, 19:52
kanske inte kan svälja att just han inte ville ha er utan fortsätter försöka?
Enligt min erfarenhet så vill idiotkillarna oftast ha de naiva tjejerna. Jag har inte så stor erfarenhet av tjejer som hänger efter killar som inte vill ha dem. Själv skulle jag inte vara intresserad av någon som inte är intresserad av mig. Han har ju uppenbarligen dålig smak. ;)

Griip
2005-11-23, 19:56
Ajabaja Griip.

Akta dig så att du inte åker på en moderator[propp]. :whipped:

Diana
2005-11-23, 20:40
många kloka åsikter i den här tråden :thumbup:

gladiatorerna1- du kommer komma över han, och du
kommer undra va fan de va du såg i honom, bara du får avstånd
och analyserar er destruktiva situation så kommer du få bort de
känslor du har/tror dej ha för honom =)

livet är alldeles för kort för att slösa på människor som inte förtjänar det :)
Han är säkert speciell och kan vara jättegullig osv. osv., precis som de flesta andra väldigt manipulativa djävlar kanske?

hehehe :D

Snafu
2005-11-23, 20:51
är det bara jag som tycker det här luktar skumt?

Keit
2005-11-23, 21:02

Nej, jag tror inte en tjej skulle ha namnet "gladiatorerna1".

Grisen
2005-11-23, 21:07

Hon har postat sedan 2002 så..

Diana
2005-11-23, 21:14
Hon har postat sedan 2002 så..
precis min tanke, de som trollar sej brukar ju inte va
veteraner i första hand iaf :)

Kwon
2005-11-23, 23:15
Tack, kwon! Det känns bättre när ni ställer upp och pratar med mig. Det är jobbigt att bära allt inom sig.

Ja, om vi kan göra något så, men det låter som om den enda som kan göra något i detta fall är du själv!

Du har ju kommit till insikt, nu är det dags att göra någonting åt det såvida du ej vill fortsätta lida i ett förhållande som går utför?

Tror du verkligen att du kan få honom att bli "som förr"? Hur många andra tjejer måste han vara med innan du ger upp?

Griip
2005-11-24, 00:05

Nej verkligen inte. Nåt lurt är på gång..

Bobo
2005-11-24, 00:31
Ätit något olämpligt? :confused:

hehehe
mihihih :D nu blir jag nojjig :laugh: är det jag som är en sån djävel som jag själv beskrev tro? Har jag biktat mig och mina hyss lite för mycket nu igen alltså :eek: :D

gladiatorerna1
2005-11-24, 13:02
Enligt min erfarenhet så vill idiotkillarna oftast ha de naiva tjejerna. Jag har inte så stor erfarenhet av tjejer som hänger efter killar som inte vill ha dem. Själv skulle jag inte vara intresserad av någon som inte är intresserad av mig. Han har ju uppenbarligen dålig smak. ;)

Tack :)

gladiatorerna1
2005-11-24, 13:06

Ursäkta, vem är du att döma mig som endast har varit aktiv här sedan augusti i år?!!!! Jag kunde inte låta bli att skriva detta!

mela
2005-11-24, 13:07
Hur går det? Kommit underfund med vad du skall ta dig till med herrn?

gladiatorerna1
2005-11-24, 13:11
Hur går det? Kommit underfund med vad du skall ta dig till med herrn?

Jag känner mycket mer ilska mot honom nu. Otroligt besviken! Det är lättare att vara arg än ledsen!

Kwon
2005-11-24, 13:13
Vad skall du göra då? Lämna honom är ett tips och hitta någon som är bättre för dig.

Sluta lägg ner energi på denne person då detta verkar vara självdestruktivt i ditt fall.

mela
2005-11-24, 13:14
Vad skall du göra då? Lämna honom är ett tips och hitta någon som är bättre för dig.

Sluta lägg ner energi på denne person då detta verkar vara självdestruktivt i ditt fall.

Håller med.
Vet han hur du känner?

gladiatorerna1
2005-11-24, 13:18

Jag vill vara kompis med honom, men jag är inte så pigg på att ställa upp på samma sätt längre. Jag är jätte arg på honom nu! Jag kan inte känna glädje längre pga att han antydde att jag ska träffa någon annan! Jag vill inte vara "vem som helst" för honom!

mela
2005-11-24, 13:18
Jag vill vara kompis med honom, men jag är inte så pigg på att ställa upp på samma sätt längre. Jag är jätte arg på honom nu! Jag kan inte känna glädje längre pga att han antydde att jag ska träffa någon annan! Jag vill inte vara "vem som helst" för honom!

Har du berättat det för honom?

gladiatorerna1
2005-11-24, 13:19
Jag är ledsen om jag gör er besvikna! Era åsikter har gjort mig starkare.

gladiatorerna1
2005-11-24, 13:21
Har du berättat det för honom?

Jag ska säga att det inte är roligt att ställa upp för honom längre pga det han sade till mig! Han ska få veta att jag aldrig kommer att acceptera att vara "vem som helst" för honom.

Kwon
2005-11-24, 13:21

Hans antydande om att du skall träffa någon annan borde väl räcka/vara en ganska klar signal?

Sluta tänk/slösa energi på honom och hitta ny som du kan lägga ner energi på.

Du är inte "The One" längre för honom.

Däremot finns det en bra kille här på forumet du kan skicka PM till, Aliquis heter han.

Nitrometan
2005-11-24, 13:22
Bara lämna honom. Det är det bästa för dig.

mela
2005-11-24, 13:23
Jag ska säga att det inte är roligt att ställa upp för honom längre pga det han sade till mig! Han ska få veta att jag aldrig kommer att acceptera att vara "vem som helst" för honom.

det är bra.. du måste alltid berätta för personen i sig..
annars lär han inte fatta vilken skit han är

gladiatorerna1
2005-11-24, 13:27
Hans antydande om att du skall träffa någon annan borde väl räcka/vara en ganska klar signal?

Sluta tänk/slösa energi på honom och hitta ny som du kan lägga ner energi på.

Du är inte "The One" längre för honom.

Däremot finns det en bra kille här på forumet du kan skicka PM till, Aliquis heter han.

Jag kommer aldrig att acceptera att han vill att jag ska träffa någon annan!! Då bryr han sig inte ett dugg! Hans antydan har fått mig att fatta vad han känner. Som sagt, nu är jag mer förbannad, och ni alla har bekräftat på ett bra och moget sätt att jag borde vara det! Det gör mig starkare!

Grisen
2005-11-24, 13:28
Jag kommer aldrig att acceptera att han vill att jag ska träffa någon annan!! Då bryr han sig inte ett dugg! Hans antydan har fått mig att fatta vad han känner. Som sagt, nu är jag mer förbannad, och ni alla har bekräftat på ett bra och moget sätt att jag borde vara det! Det gör mig starkare!

Som TCOG skulle uttryckt sig: "Let's do this shit!"

gladiatorerna1
2005-11-24, 13:29
det är bra.. du måste alltid berätta för personen i sig..
annars lär han inte fatta vilken skit han är

Om jag ska vara "vem som helst" för honom så kommer jag att vara likadan mot honom för att bevisa att jag aldrig accepterar det han sa!

Kwon
2005-11-24, 13:33

Han verkar ju inte bry sig? Det låter som om han har "hittat något bättre".

Det låter som om att han inte ser på dig på samma sätt som förr.

Det är bara att acceptera och gå vidare, dvs hitta någon som behandlar dig bättre och ser på dig med samma ögon som du ser på honom.

Denne gynnare du berättar om verkar ha ögonen bort mot horisonten istället för mot dig.

Du blir helt enkelt tvungen att acceptera detta, gilla läget så att säga.

gladiatorerna1
2005-11-24, 13:38
Han verkar ju inte bry sig? Det låter som om han har "hittat något bättre".

Det låter som om att han inte ser på dig på samma sätt som förr.

Det är bara att acceptera och gå vidare, dvs hitta någon som behandlar dig bättre och ser på dig med samma ögon som du ser på honom.

Denne gynnare du berättar om verkar ha ögonen bort mot horisonten istället för mot dig.

Du blir helt enkelt tvungen att acceptera detta, gilla läget så att säga.

Detta är det värsta som hänt mig! Hur kan han skita i någon som dyrkar marken han går på? Jag hoppas att han blir av med sitt storhetsvansinne! Han är kär i sig själv! En dag så kommer han att fatta att "gräset inte är grönare på andra sidan"! Jag är så besviken!

mela
2005-11-24, 13:40
Detta är det värsta som hänt mig! Hur kan han skita i någon som dyrkar marken han går på? Jag hoppas att han blir av med sitt storhetsvansinne! Han är kär i sig själv! En dag så kommer han att fatta att "gräset inte är grönare på andra sidan"! Jag är så besviken!

I vissa fall kan det blir för mycket.
Om någon "dyrkar" en, som du själv skriver, känner man sig instängd och kvävd. Han kanske inte vill vara ditt allt..

Grisen
2005-11-24, 13:42

Att någon dyrkar än räcker, åtminstonde inte för mig, att jag ska gilla personen tillbaka. Givetvis visar jag personen respekt och så, men ibland kan det nästan vara lättare att vara lite "dryg" för att personen ska fatta att inte gillandet är besvarat.

Edit. Där e melish! Jäkla melish..

Kwon
2005-11-24, 13:43

Det är faktiskt lätt hänt att det kan bli så, men i detta fall är det nog inte ditt fel överhuvudtaget dvs lägg ingen skuld på dig själv, han har hittat någon annan/andra som intresserar han mer helt enkelt.

Så sluta dyrka hans mark och leta efter någon som uppskattar dig ist.

gladiatorerna1
2005-11-24, 13:43
I vissa fall kan det blir för mycket.
Om någon "dyrkar" en, som du själv skriver, känner man sig instängd och kvävd. Han kanske inte vill vara ditt allt..

Han är glad över det jag gör för honom, och det gjorde mig glad. Jag har svårt att känna glädje nu när han sa så där!

Grisen
2005-11-24, 13:44
Så sluta dyrka hans mark och leta efter någon som uppskattar dig istället.

Lyssna på Kwon! Du mår dåligt av situationen, därför måste du förändra den, killen kommer inte att förändras.

gladiatorerna1
2005-11-24, 13:47
Det är faktiskt lätt hänt att det kan bli så, men i detta fall är det nog inte ditt fel överhuvudtaget dvs lägg ingen skuld på dig själv, han har hittat någon annan/andra som intresserar han mer helt enkelt.

Så sluta dyrka hans mark och leta efter någon som uppskattar dig ist.

Jag vet att allt jag har gjort, har jag gjort för honom. Jag har alltid varit mycket rädd om honom. Jag befarar att det kanske är detta som givit honom storhetsvansinne.

Han träffar jämt en massa brudar. En ríktig player.

mela
2005-11-24, 13:48
Han är glad över det jag gör för honom, och det gjorde mig glad. Jag har svårt att känna glädje nu när han sa så där!

Han kanske var glad?
Det är jobbigt att ha någon som dyrkar en, tro mig jag vet.
Det är mer påfrestande än att vara olyckligt kär.

Det går till en viss gräns, sedan vill man bara bli av med personen för man orkar inte vara i centrum HELA tiden. Det blri för mycket.

Kwon
2005-11-24, 13:53
Han träffar jämt en massa brudar. En ríktig player.

Mår du bra/trivs du med detta då?

gladiatorerna1
2005-11-24, 13:53
Han kanske var glad?

Det går till en viss gräns, sedan vill man bara bli av med personen för man orkar inte vara i centrum HELA tiden. Det blri för mycket.

Är det sant? *cry* Kan du berätta mer? Hur kan det vara jobbigt?

Han kan inte klaga på någonting gällande min personlighet för att jag säger aldrig emot honom och jag gör allt som han säger.

Mina känslor för honom är så starka. Varje gång vi träffas och sedan ska skiljas åt så gråter jag floder, för att det är så sorligt. Och varje gång jag ser honom så skriker jag av lycka. Jag är så ledsen....Folk säger att jag är "tokig"!

mangs
2005-11-24, 13:55
Jag har inte läst igenom hela tråden men jag tänkte ändå bidra med min input.
Som jag förstått det älskar du den här personen och man kanske tom skulle säga att han betyder allt för dig. Det låter ju jättefint men tyvärr är det så att för att få ett förhållande att hålla så måste båda vara med på det. Bestämmer sig ena parten för att den inte längre vill vara med så finns det helt enkelt inte så mycket för den andra parten att göra. Detta gäller både inom kärlek och vänskap.

OM han inte älskar dig tillbaka då är det gansk a svårt att få det hela att hålla. Jag tror att du skall bryta helt med honom och inte gå omkring och slösa bort ditt liv med att hoppas att han någon gång i framtiden ändras. Jag tyckte mig se en liknande tråd för ca 2 år sedan från din sida och jag antar att det är samma person i båda fallen. Under dessa två år hade du kunnat hitta någon annan som gör dig lycklig. Du är fortfarande ung så släpp denne killen och leta upp någon ny. Det finns alltid mer fisk i dammen.

Bara kolla här på Kolozzeum. Här finns ett gäng trevliga singelkillar som skulle göra allt för att få köra ett bänkpass med dig. ;)

Lycka till med ditt val (oavsett vad du väljer)

Grisen
2005-11-24, 13:56

Han kan inte klaga på någonting gällande min personlighet för att jag säger aldrig emot honom och jag gör allt som han säger.

Mina känslor för honom är så starka. Varje gång vi träffas och sedan ska skiljas åt så gråter jag floder, för att det är så sorligt. Och varje gång jag ser honom så skriker jag av lycka. Jag är så ledsen....Folk säger att jag är "tokig"!

Att en person inte säger emot och gör allt man säger, kan vara mer irriterande än om det vore tvärtom.

Edit. Du får massa bra råd nu, lyssna på Mangs, Mela och Kwon.

mela

Mitt ex var allmänt besatt av mig. Även om vi bodde 39mil ifrån varandra fick jag aldrig någon "alone"-time. Jag fick aldrig bara vara jag. En människa behöver vara ensam ibland. Det var sms och telefonsamtal hela tiden.
Han snackade om att han skulle tapetsera hela sitt rum med förstorade bilder på mig.

Man vill inte vara någons alls, man vill inte ha det ansvaret. Allt man tänker på är "vad händer när jag lämnar honom?" / "Kommer han överleva om jag lämnar honom?"... Att någon kretsar ens liv kring en är aldrig positivt. Du måste vara en egen individ. Det är förmodligen därför han vill att du ska träffa andra.

gladiatorerna1
Mår du bra/trivs du med detta då?

Men jag älskar honom så otroligt mycket! Jag vet att jag inte är "normal" på det sättet. Det värsta är att jag inte kan leva utan honom...Jag hoppas att ni förstår att detta är ett speciellt fall.

gladiatorerna1
2005-11-24, 13:59
Mitt ex var allmänt besatt av mig. Även om vi bodde 39mil ifrån varandra fick jag aldrig någon "alone"-time. Jag fick aldrig bara vara jag. En människa behöver vara ensam ibland. Det var sms och telefonsamtal hela tiden.
Han snackade om att han skulle tapetsera hela sitt rum med förstorade bilder på mig.

Man vill inte vara någons alls, man vill inte ha det ansvaret. Allt man tänker på är "vad händer när jag lämnar honom?" / "Kommer han överleva om jag lämnar honom?"... Att någon kretsar ens liv kring en är aldrig positivt. Du måste vara en egen individ. Det är förmodligen därför han vill att du ska träffa andra.

Jag blir förkrossad när jag läser detta. Men desperata människor är nog inte så attraktiva...Vad hände med killen sedan? Det är intressant att höra.

Grisen
2005-11-24, 14:00
Men jag älskar honom så otroligt mycket! Jag vet att jag inte är "normal" på det sättet. Det värsta är att jag inte kan leva utan honom...Jag hoppas att ni förstår att detta är ett speciellt fall.

Nej, detta är inget speciellt fall, det finns tusen och åter tusen exempel på obesvarad kärlek, och alla resulterar i samma sak; Ingenting, alltså att två ska kunna vara tillsammans bör båda gilla varandra ungefär lika mycket, och ungefär på samma sätt, båda måste få ut något av förhållandet. Nu är det inte så, därför kan det inte fungera.

Kwon
2005-11-24, 14:02

Tydligen blir du tvungen att leva utan honom, då han antyder att du skall hitta någon annan.

Deal with it! Du kommer säkerligen hitta någon som är bättre för dig.

Sluta tortera dig själv och skaffa ett förhållande du mår bra av istället.

Aliquis, GymTT et al etc Just a PM away.

gladiatorerna1
2005-11-24, 14:03
Jag har inte läst igenom hela tråden men jag tänkte ändå bidra med min input.
Som jag förstått det älskar du den här personen och man kanske tom skulle säga att han betyder allt för dig. Det låter ju jättefint men tyvärr är det så att för att få ett förhållande att hålla så måste båda vara med på det. Bestämmer sig ena parten för att den inte längre vill vara med så finns det helt enkelt inte så mycket för den andra parten att göra. Detta gäller både inom kärlek och vänskap.

OM han inte älskar dig tillbaka då är det gansk a svårt att få det hela att hålla. Jag tror att du skall bryta helt med honom och inte gå omkring och slösa bort ditt liv med att hoppas att han någon gång i framtiden ändras. Jag tyckte mig se en liknande tråd för ca 2 år sedan från din sida och jag antar att det är samma person i båda fallen. Under dessa två år hade du kunnat hitta någon annan som gör dig lycklig. Du är fortfarande ung så släpp denne killen och leta upp någon ny. Det finns alltid mer fisk i dammen.

Bara kolla här på Kolozzeum. Här finns ett gäng trevliga singelkillar som skulle göra allt för att få köra ett bänkpass med dig. ;)

Lycka till med ditt val (oavsett vad du väljer)

Tack så mycket Mangs!

Det är samma kille! Han var den första killen för mig. Jag har aldrig haft någon annan.

Hur kunde du komma ihåg en tråd för ca 2 år sedan? *nyficken*

Jag tycker att kolozzeum är 1000 ggr bättre nu. Det är en seriösare nivå. Om jag inte hade fått prata ut så hade det varit värre.

mela
2005-11-24, 14:04
Jag blir förkrossad när jag läser detta. Men desperata människor är nog inte så attraktiva...Vad hände med killen sedan? Det är intressant att höra.

Jag gjorde slut. Han grät konstant i 1 månad, sedan träffade han en ny.
Vi är vänner, eller ja, pratar på msn/i telefon ibland. Inget mer.

Kwon
2005-11-24, 14:06
Tack så mycket Mangs!

Det är samma kille! Han var den första killen för mig. Jag har aldrig haft någon annan.

Jag tycker att kolozzeum är 1000 ggr bättre nu. Det är en seriösare nivå. Om jag inte hade fått prata ut så hade det varit värre.

Kolozzeum är som vilken stad som helst, det finns folk som orkar, andra inte. Det finns folk som tycker om att prata mer och de som pratar mindre.

Folk som är kunniga inom mat, träning, relationer etc osv

1000 ggr bättre vet jag inte, det är väl som det alltid har varit. Olika människor, olika åsikter, olika tips/råd.

gladiatorerna1
2005-11-24, 14:08
Kolozzeum är som vilken stad som helst, det finns folk som orkar, andra inte. Det finns folk som tycker om att prata mer och de som pratar mindre.

Folk som är kunniga inom mat, träning, relationer etc osv

1000 ggr bättre vet jag inte, det är väl som det alltid har varit. Olika människor, olika åsikter, olika tips/råd.

Som tur är är det vissa "psykon" som´lämnat kolozzzeum. Inga namn nämda dock. Men det är bra. :)

gladiatorerna1
2005-11-24, 14:09
Jag gjorde slut. Han grät konstant i 1 månad, sedan träffade han en ny.
Vi är vänner, eller ja, pratar på msn/i telefon ibland. Inget mer.

Hur känner du nu? Är han besatt av dig nu?

Kwon
2005-11-24, 14:10
Som tur är är det vissa "psykon" som´lämnat kolozzzeum. Inga namn nämda dock. Men det är bra. :)

Du kan gärna nämna namnen till mig. :) *nyficken*

mela
2005-11-24, 14:11
Hur känner du nu? Är han besatt av dig nu?

Nu känns det bra. Nej inte längre. Det var ändå nästan 2 år sedan det tog slut.

Juliette
2005-11-24, 14:11
Jag tror att vi alla har haft såna "speciella fall" på det sättet att vi verkligen älskat nån som du gör (även om inte alla har hängt sig kvar lika länge) och det är precis lika jobbigt för oss alla att ta sig ur det. Men det är nog tyvärr det du måste göra, inte en enda som har skrivit till dig tycker att du ska fortsätta, utan alla tycker att du ska bryta.

Jag vet att det är jättejobbigt när man är där du är just nu, och att bryta känns som en omöjlighet, men det går faktiskt, och när du väl har gjort det och får distans till det hela så kommer du att undra varför du inte bröt tidigare.
Du har redan gett honom sex år, ska han få ta mer tid av ditt liv till ingen nytta?

Du skrev också nånstans att han har ändrat sig, att han inte var så i början, men troligen var det bara en mask han hade i början, och även om det inte var det, så tänk på att han inte är den där som han var i början. Den personen finns inte, sörj och gå vidare för han kommer troligen inte komma tillbaka. Kan låta hårt men tyvärr så är det enda sättet att gå vidare som jag vet iallafall.
Tänk på att du är värd någon mycket bättre, någon som älskar dig tillbaka och som behandlar dig väl.

Tänk på att du är värd så mycket bättre! och att när du tagit första steget (som är det svåraste) bort från honom, så kommer du bara att må bättre och bättre för var dag som går. Och att du ska leva ditt liv för DIN skull inte för någon annans.

Lycka till!!

gladiatorerna1
2005-11-24, 14:13
Du kan gärna nämna namnen till mig. :) *nyficken*

Jag vill inte starta 3;e världskriget...Men allvarligt jag minns inte deras användarnamn. Detta var ju länge sedan. Men jag måste säga att kolozzeum har förbättrats mycket de senaste månaderna. Kanske beror det på mer ansvarsfull moderatorer? Jo, det tycker jag absolut!

gladiatorerna1
2005-11-24, 14:16
Nu känns det bra. Nej inte längre. Det var ändå nästan 2 år sedan det tog slut.

Okej.

mangs
2005-11-24, 15:18
Tack så mycket Mangs!

Låt säga att jag har bra minne för detaljer :)
Jag förstår att det kan kännas tufft då denne kille är en kille som du för det första är förälskad i och sedan dessutom varit ihop med en längre tid.
Behandlar han dig dåligt är han inget att ha kvar även om det inte känns så nu. Börja med att tänka på vilka egenskaper som han har idag som gör att du är förälskad i honom? Finns det inget som dyker upp direkt så är det ett tecken på att det egentligen inte är honom du är kär i utan den personen han var eller det ni en gång hade.

Många blir kära i kärleken och inte i personen. Det kan vara svårt att skilja detta åt men det kan vara så att du egentligen inte är kär i honom utan att du istället är förtjust i känslan att vara förälskad.

TIden läker alla sår men du får inte pilla för mycket på sårskorpan av två anledningar.

1. Såret går upp igen och tar betydligt längre tid att läka
2. Det kan lämna fula ärr kvar.

I ditt fall kommer nog denna killen lämna några ärr men låt det stanna där och gå vidare. Sätt på ett plåster och ge dig ut på fisketur. jag lovar atyt du kommer att må bättre.

Bobo
2005-11-24, 15:30

Usch du Måste sluta att dyrka marken han går på!
Tro mig effekten blir allt annat än den du önskar!!!

Det är oerhört obehagligt och jobbigt för någon som inte känner samma sak att bli "dyrkad". Jag är själv i en relation eller en före detta relation där mitt ex dyrkar marken jag går på. Han gör allt för att visa att han är rätt för mig och att jag kommer att ångra mig, att andra män/killar inte är bra för mig och inget att ha.
Han visar sig numer från sin absolut mest "underbara" sida från att ha visat en (direkt när jag gjorde slut och fram till nån månadsen) med hot, extrem svartsjuka, försökt kontrollera mig osv.

Han fattar inte: JAG VILL INTE HA HONOM! Det spelar ingen roll vad han gör, men jag vill helt enkelt inte ha honom. Det handlar inte om nåt grönt gräs osv. tillfällig sinnesförvirring, 30årskris. Det är bara så jävla enkelt att JAG inte känner på samma sätt.

Detta måste du också inse och acceptera. Killen vill inte ha dej!!!

Han försöker på alla sätt göra sig oattraktiv för dig genom att bära sig åt som ett svin och vad vet jag, det är kanske inte speciellt svårt för honom att utvecklas till ett svin om det ligger i hans natur, men snälla för bådas skull acceptera att han inte vill ha dej! Du har helt enkelt inget val!

Grisen
2005-11-24, 15:32
Lyssna på Bobo: Killen vill inte ha dig!

Diana
2005-11-24, 17:06
Många blir kära i kärleken och inte i personen. Det kan vara svårt att skilja detta åt men det kan vara så att du egentligen inte är kär i honom utan att du istället är förtjust i känslan att vara förälskad.
.
Bra skrivet mangs! =) De där är en klassiker, är rätt säker på att
de hänt de flesta nån gång i livet. Och jag är helsäker på att
de är så i ditt fall oxå gladiatorerna1. för ja tror de är omöjligt
egentligen att älska någon så mkt som behandlat/behandlar en
som skit.. =( Du kanske älskade honom en gång i tiden och
nu ser du inte längre skillnad på om de är honom elelr kärleken
du håller fast vid..

mihihih nu blir jag nojjig är det jag som är en sån djävel som jag själv beskrev tro? Har jag biktat mig och mina hyss lite för mycket nu igen alltså
hahahah ja jag skulle vilja kalla det en undermedveten
bikt utan censur :laugh: men de är bra me självinsikt
hihi närå :love: manipulativitet är en bra egenskap om
den används rätt? :D

.
Källa på det? :D
olycklig kärlek ís a bitch
och attvara dyrkad är bara 'obekvämt' i jämförelse imo ;)
fast det finns ju olika grader av allt =)

Kwon
2005-11-24, 17:11
Om jag skulle dyrka dig Diana, skulle du nog ej tycka det var obekvämt... :laugh:

Diana
2005-11-25, 03:52
Om jag skulle dyrka dig Diana, skulle du nog ej tycka det var obekvämt... :laugh:
dom detaljerna tar vi i samma tråd som helenaB's favorit diskussions ämnen :laugh:

Tigerkotten
2005-11-25, 04:01
Tänk lite nu, man tappar intresserat och det blir inte lika roligt om man är för "lätt att få.

Människor gillar utmaningar och kämpa för saker och ting.
Vill du ha honom tebax som jag inte anser du borde, så visa att du har ett liv utan honom. Ha kul, träffa andra. Se vad som finns runt omkring dig.

Tjejer gillar såkallade "badboys" för det är en utmaning en person som dom vill kunna ändra om så det blir deras prins.

Men du ska veta det finns normala personer också, som inte behandlar tjejer som skit.

Gäller bara att spana runt :)