handdator

Visa fullständig version : Annonsfråga

Piranha
2005-11-21, 20:48
Får man lägga in en privat säljesannons ( EJ konkurans med webbshoppen )

?

GymTT
2005-11-21, 20:48

?

I allmänt forumet? när jag har provat det har alla mods hänvisat till blocket.se iaf.

Piranha
2005-11-21, 20:51
I allmänt forumet? när jag har provat det har alla mods hänvisat till blocket.se iaf.

I see.

Jag orkar inte med kategorien köpare där för å bli av med en dator som dammar.

GymTT
2005-11-21, 20:51
I see.

Din snobb:)

Allan
2005-11-21, 20:52
I see.

Upp med info om vad du vill sälja. Ta eventuella frågor via PM. Vi låser tråden så det inte bli elva sidor med tjafs!

allan

Pez
2005-11-21, 20:54

?
Allt är ju relativt, som det brukar heta. Det beror på vad, vem och hur.

Piranha
2005-11-21, 20:54
Allt är ju relativt, som det brukar heta. Det beror på vad, vem och hur.

Nej för 10 gången de är inte sex jag säljer.

Pez
2005-11-21, 20:59
Nåja.. nu är det inte jag utan Jarod som skickar, hur var det nu.. 200 pm i veckan med förfrågan om just det till dig.. eller hur?

Piranha
2005-11-21, 21:16
Nåja.. nu är det inte jag utan Jarod som skickar, hur var det nu.. 200 pm i veckan med förfrågan om just det till dig.. eller hur?

:naughty:

mmmCay
2005-11-21, 21:19
Annars skulle man ju kunna starta en "säljestråd" där man bara får lägga upp vad man nu säljer och pris, sen sköta biz via pm. Inga andra inlägg än det.

bubbe
2005-11-21, 21:21
Tycker också det skulle kunna finnas ett utrymme för köp/sälj, men träningsrelaterade produkter. Frågan är då, varför skall man ha det när
det knappt skulle bli några anonnser?

Zakath
2005-11-21, 21:23
Tycker också det skulle kunna finnas ett utrymme för köp/sälj, men träningsrelaterade produkter. Frågan är då, varför skall man ha det när
det knappt skulle bli några anonnser?

Bra att kolla på när man behöver något - och GRATIS annonsplats! :thumbup:

Edit: Dessutom finns det väldigt många med samma intresse här på forumet, väldigt glest med träningsgrejer på annonssajterna!

Bjorne
2005-11-21, 21:43
Samt så vet man vem man kan lita på här.

Pez
2005-11-21, 23:21
Samt så vet man vem man kan lita på här.
Jaså?

tossefar
2005-11-21, 23:45
Jaså?
Ja det är nog svårt för pirre att blåsa någon när han har lagt upp en massa bilder på sig själv och känner folk här. JAG däremot kan vara en storskurk i mjukisförklädnad, det vet man inte!

Pez
2005-11-22, 00:43
Ja det är nog svårt för pirre att blåsa någon när han har lagt upp en massa bilder på sig själv och känner folk här. JAG däremot kan vara en storskurk i mjukisförklädnad, det vet man inte!
Tja.. jag säger inte att Pirre inte är en man av heder - däremot motsätter jag mig det generella påståendet "Samt så vet man vem man kan lita på här" av Bjorne. Man ska inte tro att man "känner" någon bara för att man haft en diskussion ang. kreatinladdning, sett personen i kalsonger på bild, skrivit "fo sho nigga!" två gånger inom en timme eller ens laddat upp en smiley med saftglas och ballonger som blinkar i takt med "Happy Birthday" i glada färger åt personen ifråga på hans/hennes födelsedag.

Kwon
2005-11-22, 00:46
Tja.. jag säger inte att Pirre inte är en man av heder - däremot motsätter jag mig det generella påståendet "Samt så vet man vem man kan lita på här" av Bjorne. Man ska inte tro att man "känner" någon bara för att man haft en diskussion ang. kreatinladdning, sett personen i kalsonger på bild, skrivit "fo sho nigga!" två gånger inom en timme eller ens laddat upp en smiley med saftglas och ballonger som blinkar i takt med "Happy Birthday" i glada färger åt personen ifråga på hans/hennes födelsedag.

LOL! You said it bro! *uppdate* *yourock* :thumbup: :devil: [Insert blinking Happy Birthday balloons here]

Fagen
2005-11-22, 01:01
Att man inte känner eller kan lita på någon på ett internetforum är bara trams Pez. Om du kunde känna den värme och trygghet som jag känner varje gång jag möter Kwons varma blick på hans avatar skulle du också förstå.

Kwon
2005-11-22, 07:05
Att man inte känner eller kan lita på någon på ett internetforum är bara trams Pez. Om du kunde känna den värme och trygghet som jag känner varje gång jag möter Kwons varma blick på hans avatar skulle du också förstå.

Thanks Bro! eller som en säger [fo sho nigga!]

:D

Piranha
2005-11-22, 09:09
Samtidigt är världen bra liten , de är alltid nån som känner nån.

De flesta här med 1000+ posts brukar ha släppt såpass mycke information om sig själv så de vore jävligt korkat att ens överväga "blåsa" folk.

Däremot tycker jag att kanske en radanonstråd ( sticky ) med svar endast via PM är en rätt smart grej.

Givetvis får man inte kränga kosttillskott etc i den eller sex.

tossefar
2005-11-30, 16:39
*bumped for life*

Kom vi fram till något här? Jag har en vacker liten Mac till salu och det vore ju praktiskt och trevligt om jag kunde sälja den via kolo.

Jax
2005-11-30, 16:45
*bumped for life*

Kom vi fram till något här? Jag har en vacker liten Mac till salu och det vore ju praktiskt och trevligt om jag kunde sälja den via kolo.
Upp med info om vad du vill sälja. Ta eventuella frågor via PM. Vi låser tråden så det inte bli elva sidor med tjafs!

allan
--

tossefar
2005-11-30, 16:49
--
Det kom väl aldrig riktigt fram om det skulle ske i just den här tråden?
Nåväl, jag saxar från 64bits där jag först skrev det.

1,50 GHz PowerPC G4
512 MB DDR333 SDRAM
ATI Radeon 9200
64 MB DDR-bildskärmsminne
80 GB Ultra ATA-hårddisk
Kombinerad enhet (DVD/CD-RW)
DVI- eller VGA-bildskärmsutgång
AirPort Extreme och Bluetooth ingår

Observera att modellen jag säljer är snabbare än de som finns att köpa på apple.com. Skillnaden är en snabbare processor och dubbelt så mycket grafikminne. Medföljer gör också ett hårddiskkabinett som gör att man kan använda en vanlig IDE-disk externt.

Burken säljes i nyskick med originalkartong och alla papper och skivor. Anledningen till att jag säljer är att jag behöver en x86-burk (och att jag redan har en annan mac).

Nypris är 6245 kr. Inga riktpris, bjud på. Skambud undanbedes.

Bild på burken bredvid en macskärm:
http://images.apple.com/macmini/gallery/images/family20050610.jpg
Screenshot på "Om den här datorn":
http://nv2a.ath.cx/anna/omdenhaer.jpg

Ta frågor och ev. bud via pm!

tossefar
2005-11-30, 19:24
Diskret bump!

Längst bak i den här tråden kanske inte är det bästa stället att få sina grejer sålda. Jag skulle ju kunna göra en ny tråd, men då skulle väl AP bli översvämmat av säljtrådar.

Vad säger modsen? Ett slutgiltigt svar tack!

Allan
2005-11-30, 19:30
Börja med att PMa en moderator. Invänta svar. Om det bli positiv respons får du snickra i ordning en annaons och sen låser vi den tråden. Eventuella frågor ställes/besvaras via PM.
Och bara för privatpersoner!

allan