handdator

Visa fullständig version : Morsans bil stulen

Yankeee
2005-11-20, 10:37
Jaha, ringde och sa att jag skulle komma och byta däck pga snön och för att jag ska låna bilen idag. Då säger hon att den inte står kvar, hon trodde att jag hade hämtat den redan. Så, det är någon / några nötter som har snott bilen. Frågan är då, vad ska man med en honda civic 88:a med risiga sommardäck till när det är ½dm snö ute?

datorjaevel
2005-11-20, 10:38
orkade inte gå...

Genesis
2005-11-20, 10:41
orkade inte gå...
:laugh:

Piranha
2005-11-20, 10:56
Jaha, ringde och sa att jag skulle komma och byta däck pga snön och för att jag ska låna bilen idag. Då säger hon att den inte står kvar, hon trodde att jag hade hämtat den redan. Så, det är någon / några nötter som har snott bilen. Frågan är då, vad ska man med en honda civic 88:a med risiga sommardäck till när det är ½dm snö ute?

PMa en förfrågan till Anabolic .. han kanske har den.

Yankeee
2005-11-20, 10:57
PMa en förfrågan till Anabolic .. han kanske har den.

Den finns förmodligen i hans närhet om inte annat :D

Ryska_raketen
2005-11-20, 10:57
Kanske ner till malmö och leka ghetto :confused:

Fettecke
2005-11-20, 10:58
gå några rundor inom 3km radie så kanske du ser bilen i något dike ;)

Yankeee
2005-11-20, 10:59
gå några rundor inom 3km radie så kanske du ser bilen i något dike ;)

Mm, jag tror det också. Särskilt som det är något fel så att det bildas luftbubblor i bensinen när man stänger av motorn. Har man stängt av motorn så måste man vänta ~5 min innan den startar igen

hasse36
2005-11-20, 11:01
Frågan är då, vad ska man med en honda civic 88:a med risiga sommardäck till när det är ½dm snö ute?Joyride! Har hon tur återfinns den utan soppa. Har hon otur är den kraschad. Jag skriver otur eftersom de flesta bara har trafikförsäkring på så gamla bilar.

En delkaskoförsäkring, där stöldförsäkring ingår, kostar inte många hundralappar.

Yankeee
2005-11-20, 11:02
Joyride! Har hon tur återfinns den utan soppa. Har hon otur är den kraschad. Jag skriver otur eftersom de flesta bara har trafikförsäkring på så gamla bilar.

En delkaskoförsäkring, där stöldförsäkring ingår, kostar inte många hundralappar.

Hon har halvförsäkring, om det nu spelar någon roll.

hasse36
2005-11-20, 11:03
Hon har halvförsäkring, om det nu spelar någon roll.Halvförsäkring = delkasko.

Yankeee
2005-11-20, 11:04
Halvförsäkring = delkasko.

Ah :thumbup:

Officer
2005-11-20, 11:31
Stod bredvid en exakt sådan vid röljusen igår vid hjulstakorset. Tre ghettoungar satt i den. Kände två av de.

Vad var det för färg

Baan
2005-11-20, 11:34
Stod bredvid en exakt sådan vid röljusen igår vid hjulstakorset. Tre ghettoungar satt i den. Kände två av de.

Vad var det för färg

hehehe :)

jag tror som hasse, joyride för hela slanten sen lär bilen återfinnas nånstanns i närheten, tror t o m i fungerande skick om dom nu inte grisat och gjort sönder hela bilen för att djävlas..

Davil
2005-11-20, 12:05
Inom en snar framtid kommer polisen ringa din mamma och tala om att de har hittat bilen.

JJ
2005-11-20, 12:13
Hoppas den hittas och är någorlunda hel. Minst sagt irriterande att man inte kan få ha sina prylar ifred.

Yankeee
2005-11-20, 12:22

Vad var det för färg

http://www.superstyling.no/shop/images/NEUcivic88-4-doers-bagstor.jpg

En sån fast vit och utan styling ;)

Stoltz
2005-11-20, 13:19
*suck* Folk måste lära sig se skillnad på ditt och mitt.

Hoppas den återfinns i ett någerlunda bra skick, tror faktiskt som många övriga, att den kommer återfinnas ganska nära med en biljett till något lokalt fjortis-popband som spelat kvällen innan ;)

murmeldjur
2005-11-20, 13:45
jag lovar, alla ser skillnad på "ditt och mitt", men vissa har nog lite problem att kontrollera sig själva.. tyvärr

Cilia
2005-11-20, 13:54
OJ, va arg jag skulle vara
Hoppas ni hittar den.

Behöver hon bilen dagligen för att få ihop sitt liv?

Dissector
2005-11-20, 14:04

Like it matters :P

Men ja, hoppas också ni hittar den, eventuellt att tjuvarna kör ihjäl sig och skadorna går på försäkringen! Det ordnar sej nog förhoppningsvis.

Yankeee
2005-11-20, 19:20

Nä ffs. Hon åker tunnelbana.

Bilen är iaf hittad, mamma såg den vid en grill 300 meter från henne, hel och fin :)

PowPow
2005-11-20, 19:23
Tror också att den som står som ägare till bilen kommer få ett samtal av polisen, som har hittat den utan bensin.

Min bil blev stulen för något år sedan. Fick ett samtal nästa morgon. Bilen stod i en korsning utanför Landskrona och bensinen var slut. De hade försökt få upp tanklocket, men inte lyckats. Hoppas de bodde långt ifrån landskrona.

Edit: :thumbup:

Hnke
2005-11-20, 19:31
Tror också att den som står som ägare till bilen kommer få ett samtal av polisen, som har hittat den utan bensin.

Min bil blev stulen för något år sedan. Fick ett samtal nästa morgon. Bilen stod i en korsning utanför Landskrona och bensinen var slut. De hade försökt få upp tanklocket, men inte lyckats. Hoppas de bodde långt ifrån landskrona.

Edit: :thumbup:
HAHAHA, det var jag ;)

PowPow
2005-11-20, 19:35
HAHAHA, det var jag ;)

I så fall är jag dig tacksam. Gjorde en bra affär på det hela ;)

heltzonicka
2005-11-21, 02:08
I så fall är jag dig tacksam. Gjorde en bra affär på det hela ;)

Låt mig gissa, det som rapporterades stulet var:

*en splittny mp3bilspelare
*en 12" bas
*tre dyra slutsteg
*ett pack med cdskivor
*en klocka

Och det som egentligen blev stulet var:

*ingenting

Nå?... :cool:

PowPow
2005-11-21, 08:38
Låt mig gissa, det som rapporterades stulet var:

*en splittny mp3bilspelare
*en 12" bas
*tre dyra slutsteg
*ett pack med cdskivor
*en klocka

Och det som egentligen blev stulet var:

*ingenting

Nå?... :cool:

Nejdå, inget ur bilen blev stulet och inget rapporterades stulet. Dock fick jag en söndrig sufflet lagad. Den var inte helt hel innan stölden heller :D