handdator

Visa fullständig version : Trevliga Malmö igen

Jet
2005-11-20, 03:04
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,732607,00.html

Bjorne
2005-11-20, 03:20
Jävla tattare *grr*

Diana
2005-11-20, 03:24
Näää fy fan asså :(
otroligt modigt av de busschaufförer som vågar köra vissa sträckor
kvälls/nattetid, skulle ja fan aldri våga.. är ju allti tjaffs på vissa sträckor :MrT:

keffat_liv
2005-11-20, 03:29
Va väl inte mohammeds pappa som körde i natt utan en svenssons.......

Mucius
2005-11-20, 03:54
Malmö är en stad som nattetid regeras av kriminella invandrargäng. Det borde vara utvisning direkt om de fälls.

keffat_liv
2005-11-20, 03:59
Malmö är en stad som nattetid regeras av kriminella invandrargäng. Det borde vara utvisning direkt om de fälls.

en "kompis" till mig i min gamla klass var full tillsammans med sitt gäng. Han berättade för mig hur dom hade sagt till varandra att nästa kille som vi ser slår vi ner. Det gjorde dom. Misshandlade honom något enormt, knäckte hans käke med mera, killen, eller rättare sagt den 35 årige mannen fick skador för livet. De fick sitta i häktet några dagar, sen blev dom helt frigivna eftersom det inte fanns nog med bevis och inget vittne:/

Mucius
2005-11-20, 04:06
Mmm, jag förstår! Då är det som vanligt då. Jag har vart i Malmö två gånger i mitt liv, en av de gångerna blev jag rånad och knivhotad av ett invandrargäng. Nu skulle jag kunna dra en lång monolog om vad Sverige har gjort för fel och hur man bör skärpa straffen för brott...

... men jag orkar inte. Nöjer mig med att säga att jag aldrig tänker flytta till Malmö iaf.

Kwon
2005-11-20, 04:19
Hatar gäng och deras gärningar.

Skola, samhälle och Föräldrar måste helt enkelt göra sitt bästa när människan är ung för att förhindra mer av detta i framtiden.

Skall det vara så svårt att få rätt uppfostring på ungdomar som sedan utvecklas till unga män? Unga tar efter äldre och det är lätt idag att folk kommer i kontakt med dåliga element.

Vad skall man göra för att få bukt med detta?

Värre avskräckande straff och hårdare/bättre [rätt] uppfostran måste vara melodin.

Att det skall vara så svårt för vissa att ha moral och sluta följa gängmentaliteten och alla dåliga influenser!

Förhoppningen är ju att det skall bli bättre i framtiden, men det ser mörkt ut på vissa platser.

Tranan, var är du...

Diana
2005-11-20, 04:26
en "kompis" till mig i min gamla klass var full tillsammans med sitt gäng. Han berättade för mig hur dom hade sagt till varandra att nästa kille som vi ser slår vi ner.
detta asså! är så man blir illamående!!! *grr27*
och om de va nån som såg så vågar den ju inte 'tjalla' :MrT:

Tranan, var är du...
:laugh:
spika igen dörrar I say!! :D

mini_Arnold
2005-11-20, 08:01
Blir riktigt illa berörd av sånt här.
Malmö är en fin stad. Lite(många!) utvisningar här o där så hade man faktiskt kunnat bo där igen.
Jävla cepefega kräk

Arne Persson
2005-11-20, 09:09
Vilka rasister ni är! Detta är ju bara några coola kids som vill ha lite RESPECT! :booty: Hoppas dom blir väl omhändertagna!

Nina L
2005-11-20, 09:25
När man läser sånt här så får man lust att flytta från Malmö. :( Det vore trevligt att bo någonstans där man kunde känna sig trygg.

reinholdsson
2005-11-20, 09:27
Malmö - Nej tack.

Harl alrig varit där, och kommer aldrig sätta min fot där så länge det är som idag.

Arne Persson
2005-11-20, 09:29
När man läser sånt här så får man lust att flytta från Malmö. :( Det vore trevligt att bo någonstans där man kunde känna sig trygg.

Lödde kanske? ;) :D

Nina L
2005-11-20, 09:34
Lödde kanske? ;) :D
Någonting med ditt smiley-bruk får mig att misstänka att du är ironisk. :MrT: Hade man råd skulle man väl bosätta sig i något överklassnäste där den största brottsligheten var den ekonomiska. Det skulle kännas tryggare. Det driver runt allt för många ungdomsgäng i mina kvarter...

Jense
2005-11-20, 09:35

nä, det är det verkligen inte.

Arne Persson
2005-11-20, 09:37
Någonting med ditt smiley-bruk får mig att misstänka att du är ironisk. :MrT: Hade man råd skulle man väl bosätta sig i något överklassnäste där den största brottsligheten var den ekonomiska. Det skulle kännas tryggare. Det driver runt allt för många ungdomsgäng i mina kvarter...

Lite ironi var det eftersom jag tvivilar på att du skulle vilja flytta från Malmö till lilla Lödde. Något överklassnäste får jag dock knappast Lödde till, dock en brutalt bra gymhåla! :)

Jense
2005-11-20, 09:38
och jag tycker det är jävligt konstigt. sånt som rån och knivhot har ALDRIG hänt mig och jag har bott här i 21 år.

bara rån försökte 2 snubbar med rullskridskor en gång men dom fick på nöten så det vissla. men det är samtidigt dumt.. jag kan inte hålla igen för jag blir så jävla arg. bra den gången, död nästa. fast det är ingen som går på mig för jag är manly

Spiffy
2005-11-20, 09:46
och jag tycker det är jävligt konstigt. sånt som rån och knivhot har ALDRIG hänt mig och jag har bott här i 21 år.

Samma här, fast varit i krokarna i 25 år.

Nina L
2005-11-20, 10:31

bara rån försökte 2 snubbar med rullskridskor en gång men dom fick på nöten så det vissla. men det är samtidigt dumt.. jag kan inte hålla igen för jag blir så jävla arg. bra den gången, död nästa. fast det är ingen som går på mig för jag är manly
En teori: Ingen går på dig eftersom du ser helt labil ut. :)

Baha
2005-11-20, 10:51
den "dynamiska ekonomin" när den funkar som bäst..eller..eh..

lås in dom o kasta bort nyckeln så skulle problemet vara löst.

Ryska_raketen
2005-11-20, 10:53
malmö= sveriges skithåla

Jense
2005-11-20, 11:08

haha, nä.. det är nog mer för att jag är så manly som sagt. elller för att jag ser så fattig ut att dom tänker att det inte är lönt att råna mig :D

Nina L
2005-11-20, 11:41
malmö= sveriges skithåla
Har du varit i Landskrona någon gång? :thumbup:

morte
2005-11-20, 12:30
Samma skit i varenda stad. Tycker helt seriöst att det bästa vore att hänga ett gäng småligister. Bästa sändningstid på TV4, ett gäng storgråtande förövare bakbundna vid galgen, sen hängs de en efter en, och kameran zoomar in när nacken knäcks eller när de gör i byxan, efter inslaget säger Göran Persson kort och gott till tittarna: "-Så går det när man envisas med att bete sig som en jävla mupp!".

Jense
2005-11-20, 12:31
Samma skit i varenda stad. Tycker helt seriöst att det bästa vore att hänga ett gäng småligister. Bästa sändningstid på TV4, ett gäng storgråtande förövare bakbundna vid galgen, sen hängs de en efter en, och kameran zoomar in när nacken knäcks eller när de gör i byxan, efter inslaget säger Göran Persson kort och gott till tittarna: "-Så går det när man envisas med att bete sig som en jävla mupp!".

ja då hade det slutat, eller blivit inbördeskrig.. :D

villemannen
2005-11-20, 12:34
Tycker man borde ta tag i det i största USA-anda.

http://statistik.bra.se/solwebb/action/start

för lite härlig statistik.

År
2004
Antal /100 000 inv
Haparanda kommun
Totalt antal brott 1 004 9 769
Malmö kommun
Totalt antal brott 62 240 23 210
Sjöbo kommun
Totalt antal brott 2 516 14 542

keffat_liv
2005-11-20, 14:20

men du bor säkert i limhamn.....

mini_Arnold
2005-11-20, 14:22
men du bor säkert i limhamn.....
Hahahahaha
Förolämpa inte jense på det viset. :D

Jense
2005-11-20, 15:35
Hahahahaha
Förolämpa inte jense på det viset. :D

jag är faktiskt limhamnare och nu pratr vi inte nyinflyttad fjolla utan riktig. jag har dock varvat med söderkulla, värnhem, ulrikedal, persborg. så i have been around. :D

Wennerberg
2005-11-20, 17:14
En dag bråkar de med fel person. Har bott i malmö hela mitt liv och bor i Limhamn, Så fort man beger sig in i stan så blir det bråk. Det är fan inte klokt alltså, hoppas de sketna idioterna dör. Fega kräk är de också, springer runt med kniv osv. Kommer fan flytta när jag blir äldre. Pallar inte med det, min stolthet kränks bara jag ser en av de sketna idioterna. Utvisa dem när de begått mer än tre brott iaf. Borde inte bvara helt orimligt.

Har blivit rånad en gång när jag var mindre, gick i lågstadiet. De asen kan försöka nu.

Trance
2005-11-20, 17:39
Tråkigt. Än värre är att det inte går att prata om det som ett problem i Sverige. En grym skillnad mot danmark.

jean-wim
2005-11-20, 17:47
den "dynamiska ekonomin" när den funkar som bäst..eller..eh..Mitt i prick! :thumbup:

Buss-händelsen inträffade på Hyllievångsvägen, ett stenkast från den största urbana satsningen i Malmös historia. En helt ny stadsdel för 20,000 boende, ett av Nordens största köpcentrum, citytunnel-station (till Köpenhamn) och Hyllie Arena, en värdig motsvarighet till Scandinavium och Globen (ok, kanske inte riktigt ;) ) för Malmös hockey-hjältar Mif:

http://sydsvenskan.se/malmo/article127325.ece
http://sydsvenskan.se/multimedia/archive/00026/Grafik__S__ska_Hylli_26666a.jpg

Jag tror du gör rätt som stannar i Tierp. Malmö är allt för dynamiskt för dig.

PowPow
2005-11-20, 18:52

Samma här.. har bott här i 22 år. Bilden av Malmö är betydligt sämre än det faktiska läget. Folk sitter i sina trähus i skogen och läser på aftonbladets hemsida att det händer massa obehagligheter i Malmö. Skulle det vara säkrare att snurra i Stockholm än i Malmö? Tveksamt.

Mart|n
2005-11-20, 18:57
En dag bråkar de med fel person. Har bott i malmö hela mitt liv och bor i Limhamn, Så fort man beger sig in i stan så blir det bråk. Det är fan inte klokt alltså, hoppas de sketna idioterna dör. Fega kräk är de också, springer runt med kniv osv. Kommer fan flytta när jag blir äldre. Pallar inte med det, min stolthet kränks bara jag ser en av de sketna idioterna. Utvisa dem när de begått mer än tre brott iaf. Borde inte bvara helt orimligt.

Har blivit rånad en gång när jag var mindre, gick i lågstadiet. De asen kan försöka nu.

Eftersom du bor i Limhamn är det inte mer än rätt att jag och Jense rånar dig eftersom vi själva bor där. (Ganska nära bergaskolan)

Jense
2005-11-20, 19:25
Eftersom du bor i Limhamn är det inte mer än rätt att jag och Jense rånar dig eftersom vi själva bor där. (Ganska nära bergaskolan)

hehe, jo precis. måste ju jämna ut lite

Kwon
2005-11-20, 19:28

Jag tror det är såhär.

Ska man råna någon går man väl på enklare offer.

Dels de som ser ut att ha några pengar överhuvudtaget och de som ser ut att ej vågar/kan försvara sig.

Jense ser ju varken rik ut eller ser ut som att han inte skulle reagera...

Eller, du har nog rätt, du sammanfattade det ganska bra :laugh: :thumbup:

Sammanfattningsvis tror jag Jense inte uppfyller de kriterier som finns i Handboken för gemene rånaren aka Robbery for Dummies.

Jet
2006-09-08, 08:53
http://sydsvenskan.se/malmo/article182715.ece

Nina L
2006-09-08, 08:55
Åh, stackars liten. :( :( :(

kelk
2006-09-08, 09:44
hihi :/ (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=78187)

mathor
2006-09-08, 09:47
Jag förstår inte riktigt delen där det står "Några disciplinåtgärder blir det inte". De borde tvingas till psykiatrisk utvärdering och eventuellt få ett par cyanidpiller utskrivna.

LarsK
2006-09-08, 11:11
Malmö är en trevlig stad, men när mörket tränger på är det inte särskilt roligt runt Gustav med alla "killarna" som hänger där.

Snake
2006-09-08, 11:18
Vilka jävla kräk. 6 år... *grr*

Det skjuts för lite.

Wennerberg
2006-09-08, 11:28
Vilka jävla kräk. 6 år... *grr*

Det skjuts för lite.
Ingen har någonsin sagt en bättre mening.

Wennerberg
2006-09-08, 11:36
Helt ärligt, när man år i stan och ser små packligor med 10 åringar som vrålar hora efter tjejer och när man är på bio och de förstör filmen med att hota varandra och skit. 10 år och hotar folk, ärligt, snart ränner det väl runt små bebisar med kedjor, blöja och maskingevär

De beter dig så redan nu men tänk när de når brottsåldern 20?

Stoltz
2006-09-08, 12:45
Bultsaxar till folket...

Corpobal
2006-09-08, 13:20
Hermodsdal

http://www.youtube.com/watch?v=XJafrc1fN8k

Sofielund

http://rapidshare.de/files/30938800/Sofielunds_Original_Kings_-_The_Movie.wmv.html

http://rapidshare.de/files/30937344/S.G_2005.wmv.html

aitamaa
2006-09-08, 13:41
Hermodsdal

http://www.youtube.com/watch?v=XJafrc1fN8k

Sofielund

http://rapidshare.de/files/30938800/Sofielunds_Original_Kings_-_The_Movie.wmv.html

http://rapidshare.de/files/30937344/S.G_2005.wmv.html

buhu *cry*

prime^
2006-09-08, 14:45
Tycker verkligen e konstigt. Har du inte ens vatt i närheten av folk som blitt d?

Senast under malmöfestivalen så blev "nästan" mina kompisar rånade av ett gäng 12-14 åriga invandrare med kniv.. "Nästan" beror på att mina kompisar bara skrattade o gick därifrån. Och mitt under non konsert i närheten av där jag stog blev non svensk kille nerslagen o misshandlad av åter igen 12-14 åriga invandrare.

Dessutom varje gång ( dom få gångerna måste jag säga ) jag vatt o festat i malmö o ska hem så har jag sett gäng som hållt på o starta eller börjat misshandel/misshandla, antingen mot enskilda individer eller andra kompisgäng.

TCOG
2006-09-08, 16:18
Ni som klagar & är så missnöjda av utformningen av malmö gör ni något själva för att förhindra utvecklingen?

Flygplan
2006-09-08, 16:40
Ni som klagar & är så missnöjda av utformningen av malmö gör ni något själva för att förhindra utvecklingen?

Det är politikerna som har makten. Eller du menar att vi ska ta till samma barbariska metoder som invandrarna, våld?

Nej, det där håller inte.

Ryska_raketen
2006-09-08, 16:44
Det är politikerna som har makten. Eller du menar att vi ska ta till samma barbariska metoder som invandrarna, våld?

Nej, det där håller inte.

RASIST!