Visa fullständig version : Musik och framförande till din fria Pose-round
Dissector
2005-11-20, 01:31
Ja så ska du planera din fria poseringsrunda på Bodybuilding-scenen. Du ska välja lämplig musik för ditt framträdande. Hur skulle du lägga upp rundan? Skulle du välja tung metal-musik med kraftiga markeringar och slå dina poseringar i timing till detta, eller skulle du välja den lite mer klassiska typen av musik och göra ett mer rullande framträdande á Lee Priest och kompani? Eller kanske ett lite mer humoristiskt framförande i Colemanstil? Berätta lite om hur du skulle lagt upp din runda =)
Ska se om jag lyckas med pollen nu också, med lite grundalternativ för musiken...
Dissector
2005-11-20, 01:37
Själv skulle jag med största säkerhet valt:
Rammstein - Sonne
Har smygposerat lite till den här hemma, om jag ska vara ärlig, och tycker det är ruskigt bra musik i detta läget :D
Jag tycker om kraftfulla låtar, med någon variation, som går över till något lugnare, för att sedan smälla på en riktigt tung slinga igen, i timing med att man slår sin kraftfullaste pose :)
Tycker den klassiska typen som Lee Priest ofta kör på är ganska fin att titta på. Väldigt estetiskt, men själv skulle jag nog välja en mycket kraftfullare typ.
Jag ska inte upp på någon scen överhuvudtaget..så känns meningslöst att skriva ngt..;)
bra inlägg hnke :D
jag skulle gått upp till goddamn electric med pantera och slagit krabbor vägandes 190kg hård
mini_Arnold
2005-11-20, 08:09
Ingen musik alls.
Vad jag vet så poserade Arnold och resten på den tiden utan musik så varför gheya till det.
BEEFCAKE!!
Jag gratulerar Madonna till valet av en bra låt Gimmy gimmy gimmy...
Men jag han före. Jag hade den och poserad till på NOGP2005.
Låten med ABBA är helt enkelt bra med lite lustig text. Funkade perfekt för mig att posera till.
Men eftersom Madonna nu tagit efter låten så är den stendöd idag.
High1ander
2005-11-20, 08:46
The Muppets - Mah-na Mah-na
Eller Lejonkungen - Hakuna Matata
Queen - Gimme The Prize
Bronkitkorv
2005-11-20, 08:53
Tysk marchmusik såklart och så skulle jag fixa till en liten löjlig svart mustach...
Nitrometan
2005-11-20, 09:16
Jag gratulerar Madonna till valet av en bra låt Gimmy gimmy gimmy...
När jag hör den låten tänker jag bara på en spelning med Lädernunnan... På en bikerklubb. Freddie Wadling sjöng, hängde i mickstativet och sjöng "gimme a man after midnight" *screwy*
Shadow Warrior
2005-11-20, 09:31
MGS2 Theme och nån bra trancelåt skulle sitta fint.
Har redan musiken klar, dessvärre skicka ja en kopia till Lassie Kongo som också gick igång på den ..
BIG MISSTAKE !
Då det dröjer "ett tag" tills det är dags för mig så har jag inte spikat någon låt än. Men i början på 80-talet när jag spände hälsenan några gånger så hade jag följande låtar: Temat från Rocky 2, Run like hell (Pink Floyd) och Ride like the wind(Christopher Cross). Dom funkade bra då, men nästa gång...ja det visar sig :)
Asia - Heat Of The Moment
Tricklev
2005-11-20, 12:22
Humoristisk eller klassisk.
Mass-Tech
2005-11-20, 12:44
50cent- If I can´t
eller
Disturbed- "Land of confusion"
Dissector
2005-11-20, 13:56
metal is teh shit :D
Håller med :) Metalmuik kan göra rejält effektfulla shower =)
Skulle också kunna tänka mig t.e.x Mayhem - View from nihil, den har ett sådant riktigt "proud-warrior"-intro :)
Murat - Steinhart är ju inget dåligt val heller :D
Jag ändrar mig, Main theme till The Benny Hill show!
Rockhard
2005-11-20, 14:48
"wild thing" skulle vara rätt kul
Dr. Marten Dental Plan av Bound for Glory men istället för att posa iklädd endast små badbyxor skulle jag ha kängor,hängslen,trånga jeans,skjorta och rakat huvud.Jag skulle skrika "STEINHART DEFFINISION UBD GIGANTISCHE MUSKELMASSE!" och sedan sprungit genom natten letandes efter en fight.
Tricklev
2005-11-20, 16:39
Röstade på "annat"
Att gå upp och posera till
"Look me in my eyes" av Scarface eller
"Don´t you look at me like that" av Meat loaf vore rätt najs :thumbup:
Eller eventuellt Guns n roses - Yesterday
Wagner - Ride of the Valkyries
Lätt. Dum-du-du-da-da!
Då finns iofs risken att en massa body builders invaderar Polen, men det är sånna smällar man får ta.
Lasse Kongo
2005-11-20, 17:22
det har ja planerat sen länge, även om ja inte ska tävla är det kul att posa med hög volle hemma och låtsas att det sitter 10000pers och bara vrålar när ja posar :hbang:
för mig är det först lugn och fin musik som gäller, i stil med Hans Zimmer, för att först visa lite linjer och visa upp sin fysik på ett mäktigt sätt och så att man verkligen kan visa upp sina bästa sidor.
Sedan övergår detta BAM BAM BAM till riktigt tung musik, hårdrock eller tung trance där man showar lite och mest brakar av ett gäng krabbor och mosts *flex*
Dissector
2005-11-20, 17:29
det har ja planerat sen länge, även om ja inte ska tävla är det kul att posa med hög volle hemma och låtsas att det sitter 10000pers och bara vrålar när ja posar :hbang:
för mig är det först lugn och fin musik som gäller, i stil med Hans Zimmer, för att först visa lite linjer och visa upp sin fysik på ett mäktigt sätt och så att man verkligen kan visa upp sina bästa sidor.
Sedan övergår detta BAM BAM BAM till riktigt tung musik, hårdrock eller tung trance där man showar lite och mest brakar av ett gäng krabbor och mosts *flex*
Det låter väldigt grymt det där. Sådant fungerar ju alltid bra.
Sedan vet jag inte hur noga det är med att få in alla poser bra o.s.v i den fria rundan. Har hört någon domare säga att där bedöms helt enkelt hur bra utstrålning en byggare har och hur exalterad han/hon gör publiken. Själva poseringen har ju ändå fått plats i förbedömningen och kommer få sedan i själva tävlingsrundan, med posedownen och det.
Rätta mig om jag har fel någon =)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.