Visa fullständig version : Naturdiet
Är det stor muskelförlust på diverse "naturdieter" med typ 500 kalorier per dygn?
MyungChul
2005-11-20, 01:54
Naturdiet?
t.ex: http://www.naturdiet.se/
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=26&products_id=64
Catstyle
2005-11-20, 01:59
Mitt intryck är att en person som styrketränar inte borde tänka på såna grejer.
MyungChul
2005-11-20, 02:00
Det kan jag inte svara på, men det låter idiotiskt med 500kcal/dygn.
Du lär vara hungrig 24/7
Catstyle, jag styrketränar inte. konditionstränar.
Catstyle, jag styrketränar inte. konditionstränar.
Än värre. Med styrketräning ger du iallafall kroppen en signal att den behöver de där musklerna. Även om jag tror att det spelar liten roll vid 500 kcal per dygn.
Det där är svältnivåer och ingenting man skall leka med om man inte är akut överviktig och fått sånt ordinerat från läkare.
Lillgrabben
2005-11-20, 04:27
Är det stor muskelförlust på diverse "naturdieter" med typ 500 kalorier per dygn?
Ja.
Att pyssla med sådana "dieter" är bland det mer destruktiva du kan hålla på med. Fundera inte ens på det. Att äta minst 2000 kcal mindre än nödvändigt är INTE vettigt.
King Grub
2005-11-20, 06:31
En VLC-diet av den här typen är både beprövad och fungerar utmärkt... för sjukligt överviktiga. En tränande person bör slå idéerna ur hågen.
hade mina tankar om detta...
Är inte överviktig, tänkte bara panga ner 2.5 kilo på en vecka.
Om man köper en sån och ersätter 1 mål per dag istället? då lär viktminskningen ligga på kanske 0.5 kg, som en vanlig deff?
tack för svaren, love you
hade mina tankar om detta...
Är inte överviktig, tänkte bara panga ner 2.5 kilo på en vecka.
Om man köper en sån och ersätter 1 mål per dag istället? då lär viktminskningen ligga på kanske 0.5 kg, som en vanlig deff?
tack för svaren, love you
Varför ska du just köpa en sådan? Ut och spring en timma mer i veckan eller dra ner lite på måltiderna så kommer du också att gå ner :)
Jo har minskat 8 kg i somras, men nu har jag inte tid o köra så mycket löpning. men jag kör ett löppass varannan dag.
jubbedidu
2006-05-17, 11:41
Efter att ha läst om naturdiet så tycker dem att man ska börja med en rivstart och ersätta alla mål mat med deras produkt.
Det finns tre alternativ
A fem påsar naturdiet ger totalt 550 kcal
B 2 naturdiet ready to drinkoch 2 bars ger ca 760 kcal
C 3 påsar naturdiet och 2 naturdiet ready to drink 690 kcal
Det de rekomenderar är ju helt sjukt lite energi per dag.
Hur fläen ska någon kunna hålla strikt diet under 2 veckor med den där kuren?
Om man nu lyckas i 2 veckor så kommer man garanterat gå upp de surt tappade kilona som man nu lyckats bli av med...
Som ni märker så har jag väl inte någon direkt fråga, det här är mest en reflektion över hur dumma människor är som köper bantningspulver.
Målgruppen är väldigt överviktiga personer. Det är farligare för dem att vara så överviktiga än den eventuella skada en sådan kur gör.
jubbedidu
2006-05-17, 12:09
Målgruppen är väldigt överviktiga personer. Det är farligare för dem att vara så överviktiga än den eventuella skada en sådan kur gör.
Jovisst är det så..
Poängen var mer att jag tror att man efter en kur bara går upp i vikt igen.
Då har all möda varit förgäves.
Jovisst är det så..
Poängen var mer att jag tror att man efter en kur bara går upp i vikt igen.
Då har all möda varit förgäves.
Dessutom kan man göra en egen "kur" med vanlig mat, pulvret ersätter bara den vanliga maten.
Dessutom kan man göra en egen "kur" med vanlig mat, pulvret ersätter bara den vanliga maten.
Det är och andra sidan rätt svårt eftersom det är lite lurigt att balansera nödvändiga saker att få i sig när man äter så lite.
MikeAlex
2006-05-17, 12:31
Fast å tredje sidan, om allt man får i sig är några drycker med jordgubbssmak om dan, och inte något att fylla magsäcken med, så lär man ju gå hungrig jämt, och då lär det f*n inte va lätt att hålla sig till bara de där pulvrena. Tycker bantningspulver verkar skit.
Jag hårdbantade ett tag, låg säkert mellan 500-1000 kcal om dan plus massa promenader, kompletterade med vitamintabletter etc. Kan ju säga som så att jag åt ändå lite vanlig mat (med betoning på lite), men var fan hungrig jämt. Efter 2-3 månader av detta höll jag på o bli knäpp!
Det är och andra sidan rätt svårt eftersom det är lite lurigt att balansera nödvändiga saker att få i sig när man äter så lite.
Bara att komplettera med massor av grönsaker eller vitamintabletter för den late. Inte särskilt svårt :)
Bara att komplettera med massor av grönsaker eller vitamintabletter för den late. Inte särskilt svårt :)
Men å andra sidan spelar det mindre roll, då lågkaloridieter är fullständigt värdelöst i jämförelse med en vanlig deff för åtminstone 95-99% av alla människor. Med deff menar jag ett måttligt kaloriunderskott kombinerat med relativt mycket motion och gärna styrketräning.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.