Visa fullständig version : barn av vår tid
petersson
2005-11-19, 23:18
nationalteatern - barn av vår tid, vilken kanonlåt! faktiskt! :thumbup:
Dumleman
2005-11-19, 23:45
Jao den är bra! 'Livet är en fest' är dock ösigare :).
börjar bra tycker jag, men håller inte riktigt helt igenom, dock är jag inte ngn större proggfantast så jag är nog fel målgrupp.
petersson
2005-11-19, 23:48
Jao den är bra! 'Livet är en fest' är dock ösigare :).
Hehe. Det är sant!
Barn av vår tid är ett mästerverk!
Spisa och rövarkungen ö är också finfina.
Rövarkungens Ö är mycket, mycket bra.
Jack The Ripper och Vi Fortsätter Spela Rock'n'roll Men Vi Håller På Att Dö funkar också, såsom Bara om min Älskling väntar
Barn av vår tid
Rövarkungens Ö
Roffe o jag(Vi fortsätter å spela rock n roll)
Sent en lördagskväll(Teh best)
Bara om min älskade väntar.. mm.. go
Vi satt en kväll o pratade, greven plast o jag, vi satt som vi alltid hade gjort.. :hbang:
Vem kan man lita på, av Hoola Bandoola Band är det inget fel på heller, om vi ska snacka progg
nationalteatern - barn av vår tid, vilken kanonlåt! faktiskt! :thumbup:
fruktansvärt bra! "lika bra att ta sig ner till epas torg, där kan vi låta betongen gunga, gasa och sniffa och flumma"
"thinnertrasan vandrar mellan husen, thinnertrasan tänder alla ljusen"
:hbang: :D
Vem kan man lita på, av Hoola Bandoola Band är det inget fel på heller, om vi ska snacka progg
Hemmet och keops pyramid. :bow:
LexSinner
2005-11-20, 16:23
Nationalteatern med Speedy Gonzales, Kolla kolla eller sent en lördags kväll är ju underbar musik :hbang:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=55823&highlight=progg
allan
heltzonicka
2005-11-20, 17:03
Jag tror att Fjodor från ebbagrön medverkar på låten "barn av vår tid", han sjunger väl i refrängen och någon vers i slutet.
Jag tror att Fjodor från ebbagrön medverkar på låten "barn av vår tid", han sjunger väl i refrängen och någon vers i slutet.
Det är väl en nyinspelning...http://www.thastrom.se/forum/showthread.php?tid=38
allan
Nationalteatern är dock det minst proggiga av proggbanden. Frågan är om man alls borde kalla NT för progg. Det är väl också därför de är så bra. I alla fall är deras Greatest Hits-skiva fin. Vet inte om det andra materialet håller samma klass.
christian
2005-11-20, 18:12
Ni missade väl inte Skebokvarnsvägen 209 nu från Thåström? Fanfanfan är riktigt skön.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.