handdator

Visa fullständig version : Tränar ni på julafton?

Ryska_raketen
2005-11-19, 17:38
om eran gymdag infaller då *popcorn*

magicteddy
2005-11-19, 17:39
Japp missar inte träningen iallafall :D :D

Allan
2005-11-19, 17:39
Japp. Har varit tradition med ett OL-pass då sen över tjugo år tillbaks. Jag skiter i tomten, Kalle Anka och skinkan - ge mig min skivstång!

allan

Ryska_raketen
2005-11-19, 17:40
En följdfråga då oxå, är erat gym öppet då ? Ja vet fan inte om mitt är det. Ja tänkte ja skulle ner och träna med luva+skägg :D :D

Catstyle
2005-11-19, 17:42
Självfallet.

Är dock lite rädd eftersom det nu vid Halloween sprang runt ett busslass tanter utrustade med plastyxor och scream-masker i lokalerna.

mystic[-_-]
2005-11-19, 17:42
En följdfråga då oxå, är erat gym öppet då ? Ja vet fan inte om mitt är det. Ja tänkte ja skulle ner och träna med luva+skägg :D :D

Skägget har du ju redan :) Du behöver bara måla det vitt istället för det röd/orangea som du har nu.

Topic: Gymmet är stängt och jag har vilodag

mela
2005-11-19, 17:44
Mitt gym är stängt då *grr27*
Får köra ett pass någon annanstans.

Ryska_raketen
2005-11-19, 17:44
']Skägget har du ju redan :) Du behöver bara måla det vitt istället för det röd/orangea som du har nu.

Topic: Gymmet är stängt och jag har vilodag

Bra då slipper du färga ditt röda hår vitt *flex*
Ja, men det är ju skitsamma om det är vilodag, dit och flexa för tomten =)

Spectral
2005-11-19, 17:46
Jag skiter i tomten, Kalle Anka och skinkan - ge mig min skivstång!

allan

Haha, vilken julstämning *screwy*

magicteddy
2005-11-19, 17:47
Ja självklart har kort och grejer så man tar sig in mellan 07 och 21 på dagarna men det lär nog bli rätt ensamt :) :)

sunkan
2005-11-19, 17:48
klev upp 5 för två år sen å va på gymmet 6 när det öppnade. Hade inte hunnit annars :D Men i år lär det nog inte bli nått

palme
2005-11-19, 17:48
Gymmet har tyvärr stängt då. Annandagen är dock tradition för mig att träna på. Brukar vara jag och 2st till :) Ägarn och en 65årig gubbe.

userfriendly
2005-11-19, 17:49
e gymmet öppet kommer jag vara där hela dagen! ska ju köra axlar då ju! julen kan ta sig i ***** iaf

Ryska_raketen
2005-11-19, 17:50
e gymmet öppet kommer jag vara där hela dagen!

katabolt *popcorn*

Allan
2005-11-19, 17:50
Haha, vilken julstämning *screwy*

För mig är det julstämning.

allan

userfriendly
2005-11-19, 17:51
katabolt *popcorn*

jag sa inte att jag skulle träna hela dagen :) men sen ere ju ändå julbord i flera år i sträck så.. mat hinner jag nog få i mig :)

Spectral

allan

Hoppas du inte är familjefar :(

Krokodil
Hade jag inte haft familj så skulle jag kanske tränat på julafton... Gjorde det nån gång när jag var unkis. :)

userfriendly
2005-11-19, 17:53

allan

ggaaah.. tjata på Lasse så han har gymmet öppet dårå så kan vi "Normala" träna som vanligt :) :D

sunkan
2005-11-19, 17:54
http://susning.nu/Ironi

Allan
2005-11-19, 17:56

Jojomän. Men det innebär inte att jag ger upp MIN julstämning. Klappar får dom, julmät äter vi inte. Det finns en plastgran, jag har några stjärnor och nån ljusstake, köper lite julmust, pepparkakor och godis. Brukar vara jättemysigt.

allan

Ryska_raketen
2005-11-19, 17:57

för att han inte firar jul som DU vill ha det/förväntar dig ?

Vesseldahl
Tränar gärna på julafton.

mangemani
om gymmet är öppet samt att jag har nån skjuts dit,så ser jag ingen anledning till att missa det gympasset.

Mass-Tech
2005-11-19, 18:12
Jag tar ledigt från träning under jullovet så ingen träning för mig på 19dagar.

ErikJ
2005-11-19, 18:15
Vem tränar på julafton?! *slap*

Då ska man vara med nära och kära och känna gemenskapen medans man tittar på Kalle Anka med handen i en skål julgodis.

Wer da fuck ist da spirit?

Cilia
2005-11-19, 18:16
Mitt gym är stängt annars skulle jag gärna träna.
Jag gillar att köra när det inte är några andra på plats.

Sen finns det ju träning och träning. Ni killar kan ju vara tomtar och köra ett extrapass *blink*

Ryska_raketen

Då ska man vara med nära och kära och känna gemenskapen medans man tittar på Kalle Anka med handen i en skål julgodis.

ska och ska ? Hur menar du nu ? Och har du inte fått ett par bevis på att det finns folk som tränar på julafton ?

mangemani

vem sitter flera timmar och väntar på att dom nära och kära ska komma när man enkelt kan åka till gymmet och pumpa medans? *slap*

Catstyle

Och vill man få in lite träning ändå så är det sauna-belt som gäller. :thumbup:

mini_Arnold
2005-11-19, 18:18
Nej, tränar inte på lördagar. Tyvärr.
Älskar jul och mörker blandat med lite ljus MEN hatar just julafton och nyårsafton.

Känns så deprimerande.

Baha
Förr gjorde vi det jämt, var som en kul grej liksom och sen e ju själva julafton rätt seg med så var kul att ha nåpt att göra.

På senare har det inte blivit av men beror nog mest på att gymmet är stängt och jag flyttat

Allan
Haha - det här är Kolozzeum. Här tränar vi både julafton, nyårsafton och midsommarafton. Samt på födelsedagen, bröllopsdagen och föräldrarnas begravning. Eftersom det är något somär lika naturligt som att äta eller gå på muggen.

God jul!

allan

Cilia
2005-11-19, 18:21
pfffttt jag går minsann inte på muggen!

ErikJ
2005-11-19, 18:22
Ryska_raketen; Har du alltid varit sådär otrevlig helt i onödan?

Mangemani; då värmer man upp med glögg och julmusik medans man väntar... *flex*

Catstyle
2005-11-19, 18:22
Riktiga män gör situps medans de är på toaletten.

Ryska_raketen
2005-11-19, 18:23

Nja jag har fått höra att ja är trevligare irl, men ja vet inte. Och hur kunde du få min mening till otrevlig ? Det var svar på din fråga/or ?

ErikJ
2005-11-19, 18:25
Nja jag har fått höra att ja är trevligare irl, men ja vet inte. Och hur kunde du få min mening till otrevlig ? Det var svar på din fråga/or ?

Orkar inte argumentera, åkt skridskor hela dagen, har ont...

Marry x-mas *kissass*

mangemani
2005-11-19, 18:29

Mangemani; då värmer man upp med glögg och julmusik medans man väntar... *flex*

hehe,jo det lär ju också trevligt:)

Ryska_raketen
2005-11-19, 18:32
Orkar inte argumentera, åkt skridskor hela dagen, har ont...

Marry x-mas *kissass*

ska och ska ? Hur menar du nu ? Och har du inte fått ett par bevis på att det finns folk som tränar på julafton ?

förstod bara inte hur det lät tyket ? Skulle ja lagt till en smiley ? Fan vad mjölkiga ni är. Lite tidigt att säga god jul, men men, va fan GOD JUL! :thumbup:

bubbe
2005-11-19, 18:34
gymet stängt alla aftnar, juldagen däremot!

Cilia
2005-11-19, 18:34
men du tvekar inte att i en enda post gå in och klargöra för oss alla hur vi bör fira vår jul?
Det är ett smidigt och vänligt sätt?

puppas
2005-11-19, 18:35
Jag kommer nog att köra ett pass i mitt gym hemma hos föräldrarna, kanske blir med tomtekläder på och hela köret...Vad säger ni på kolo ?

Ryska_raketen
2005-11-19, 18:38
Jag kommer nog att köra ett pass i mitt gym hemma hos föräldrarna, kanske blir med tomtekläder på och hela köret...Vad säger ni på kolo ?

haha ja ffs :laugh: ja tänkte med göra det, om ja får tag på dräkten ,den ska ligga här någonstanns, samt om ja vågar, haha

Kameran fram =)

Cinna
2005-11-19, 18:39
Visst har det hänt att man smiter iväg och kör ett pass innan Kalle Anka .. men inte i år.

Denna jul kommer det laddas inför ett bröstpass på juldagen istället :)

raZmus
2005-11-19, 18:39
Jag gjorde det förra året iaf. Hoppas jag kan detta också.

King Grub
2005-11-19, 19:05
Alltid. Det är tradition. Gymmet brukar faktiskt vara rätt fullt på julaftonsförmiddagen. Och vad skall man annars göra? På julaftonsmorgonen händer ju inget; det är bara väntande tills det riktiga julfirandet börjar. Plus att det känns betydligt bättre att trycka magen full med julmat om man ansträngt sig ordentligt tidigare på dagen.

zanzi
2005-11-19, 19:13
Har hotat med att byta gym om dom inte har öppet under julen så träna kommer jag göra, bara platsen som är oklar.

HookersUnited
2005-11-19, 19:16
Alltid. Det är tradition. Gymmet brukar faktiskt vara rätt fullt på julaftonsförmiddagen. Och vad skall man annars göra? På julaftonsmorgonen händer ju inget; det är bara väntande tills det riktiga julfirandet börjar. Plus att det känns betydligt bättre att trycka magen full med julmat om man ansträngt sig ordentligt tidigare på dagen.
WTF n00b?
Då läser man tidningen och Tobleronen man fått i julstrumpan!

Jay-Z
2005-11-19, 19:18
Not likely. Hahahaahahahahahaha.

H.Emanuel
2005-11-19, 19:39
det ska jag absolut göra, i ottan helst.

snelhest
2005-11-19, 19:41
endast sjukdom stoppar mig spendera kvällen på gymmet!

MilkmaN
2005-11-19, 19:53
Skulle inte falla mig in.

Helena B
2005-11-19, 19:56
Min familj bor ute i skogen, inte ett gym på flera mils avstånd. Så mitt svar blir nog nej, om det inte är is på sjön då kan det skridskoåkning eller lite längdskidåkning.

Bronkitkorv
2005-11-19, 20:02
Nej det tror jag inte fast jag brukar pumpa lite i mitt gym och ta ett spännar kort på mej och grabben för att se om vi har växt nånting på ett år !

Fast iden känns inte helt främmande så att säga

AFanatic
2005-11-19, 20:26
Inte i år, lördag=vilodag. Annars hade jag tränat och gymmet är öppet 24/7.

Boris...man kanske ska ta på sig tomteluvan? :D

Lasse Kongo
2005-11-19, 21:18
Har hänt, då på förmiddagen, men det var ett par år sedan.

Jag värderar min familj och mina närmaste mer än ett träningspass, finns gött om dagar att träna resten av året förutom jul/nyår/påsk osv, ser ingen anledning till att träna dessa dagar.

stahlberg
2005-11-19, 21:28
Om julafton är på en träningsdag tränar "jag" naturligtvis. Om gymmet inte skulle vara öppet (men det är det) tränar jag någon annanstans. I år kommer det dock inte att vara träningsdag på julafton.

Jag brukar ge tre "fridagar" per år för de av mina adepter som vill vara lediga då : nyårsdagen, första maj och midsommardagen. Inte förstås så att de missar ett pass pga dessa fridagar, utan så att programmet stuvas om en aning.

Andra aktiviteter ska anpassas efter träningen och inte tvärtom. Jag har dock blivit liberalare med åren. Om någon av mina adepter förr skulle resa på semester så anpassade de detta efter träningen. När min ungdomsadept (som just då var enda adept) skulle till Barcelona, så hindrade jag inte detta, utan reste med istället, och vi hade en kombinerad semester- och träningsresa (som var riktigt intressant, både till tränings- och till semesterdelen). Naturligtvis ska man följa sitt program så strikt som möjligt - det är därför man har det - men små ändringar kan ibland vara rikigt uppfriskande (och ibland är ändringar av nöden av träningsmässiga skäl).

Cilia
2005-11-19, 21:31
Om julafton är på en träningsdag tränar "jag" naturligtvis. Om gymmet inte skulle vara öppet (men det är det) tränar jag någon annanstans. I år kommer det dock inte att vara träningsdag på julafton.

Jag brukar ge tre "fridagar" per år för de av mina adepter som vill vara lediga då : nyårsdagen, första maj och midsommardagen. Inte förstås så att de missar ett pass pga dessa fridagar, utan så att programmet stuvas om en aning.

Andra aktiviteter ska anpassas efter träningen och inte tvärtom. Jag har dock blivit liberalare med åren. Om någon av mina adepter förr skulle resa på semester så anpassade de detta efter träningen. När min ungdomsadept (som just då var enda adept) skulle till Barcelona, så hindrade jag inte detta, utan reste med istället, och vi hade en kombinerad semester- och träningsresa (som var riktigt intressant, både till tränings- och till semesterdelen). Naturligtvis ska man följa sitt program så strikt som möjligt - det är därför man har det - men små ändringar kan ibland vara rikigt uppfriskande (och ibland är ändringar av nöden av träningsmässiga skäl).
vaddå för adapter?
vad sysslar du med?

Helena B
2005-11-19, 21:45
vaddå för adapter?
vad sysslar du med?

adepter...

Ryska_raketen
2005-11-19, 21:48
adepter...

ja men det är inget svar på frågan damen lilla :)

Helena B
2005-11-19, 21:57
ja men det är inget svar på frågan damen lilla :)

Trodde hon kanske läste fel. Men antagligen är det hans adepter som han lär ut styrkelyftsteknik till.

30cm
2005-11-19, 22:01
Det spelar ingen roll om det är öppet eller inte... hela julafton tillängnas med familjen.

Grahn
2005-11-19, 22:03
Meningsfullt att göra familjen uppörd över att man absolut måste träna den dan.....nej.

Wooch
2005-11-19, 22:04
Mitt gym är inte öppet på julafton, så det blir ingen riktig träning. Möjligtvis att jag kör ett lättare pass hemma.

Jorgen
2005-11-20, 01:03
Japp, det gör jag. Det är tradition. Vi är ett gäng som träffas och tar ett pass, + lite glögg och pepparkakor varje julafton. Och jag har egen nyckel till gymmet så jag öppnar själv.

WHITEFOLKS
2005-11-20, 01:15
Tveksamt att mitt gym är öppet på julafton, får gästa Delta eller liknande istället :)

Beast
2005-11-20, 03:15
Självklart, pass på förmiddagen och cardio på kvällen.

Diana
2005-11-20, 04:06
MMMMMMM fy va mysigt de skulle vara att köra ett pass på julemorron!! =)
måste va en speciell känsla me det :love: har ja aldri kommit mej för trist nog..
Brukar bli itvingad så mkt hemmgjord risgröt på morronen att ja inte kommer
mej upp ur soffan förrän till kvällen o då ståre ännu mer käk på
schemat, men ja antar att de är en form av cardio after all..
iaf om man ska hinna få nån mat i sällskap me min släkt :D

väntar på fanati och ryssens gymmbilder *popcorn* :naughty:

Pingu
2005-11-20, 09:57
Har tränat på julafton 3 år i rad så självklart ska jag det.

Kebab-Arne
2005-11-20, 11:01
Gymmet lär som vanligt ha stängt julafton och juldagen. Om de ens hade öppet är det ytterst tveksamt om jag skulle träna på julafton, möjligen på förmiddagen. Juldagen skulle jag säkerligen träna på om det var öppet. Så får vänta till annandagen.

Arne Persson
2005-11-20, 11:04
Träning på julafton och nyår födelsdag etc äro viktiga traditioner som ingalunda får brytas!

Jet
2005-11-20, 11:30
Det har hänt faktiskt...

Baan
2005-11-20, 11:32
jag firar inte jul så vore inga problem för mig att träna då, fast gymmen jag träna på brukar vara stängda då, så passar bra med träningsdag. nyår funkar väl också egentligen, man gör inte mycket på förmiddagen direkt så bara iväg å träna.

stridis
2005-11-20, 12:18
Brukar ta ett rejält långpass på juldagen, får se om mitt gym har öppet eller om jag får gå till ett annat.

Jense
2005-11-20, 12:25
Träning på julafton och nyår födelsdag etc äro viktiga traditioner som ingalunda får brytas!

julen inträffar dessvärre en lördag detta året. så du får klara dig utan mig och martin :D

daja
2005-11-20, 12:27
om eran gymdag infaller då *popcorn*
nej varför skulle jag det? finns det någon dag på året man kan skippa träningen är det väl ändå på julafton!?

Ryska_raketen
2005-11-20, 14:27
nej varför skulle jag det? finns det någon dag på året man kan skippa träningen är det väl ändå på julafton!?

ja eller en fredag, för då super man ? Eller va fan helgen då man ju ledig ffs!

Rockhard
2005-11-20, 14:34
Nej gymmet är antagligen stängt men jag är inte hemma då iaf så det spelar ingen roll. Föresten så hade jag nog inte ändå inte orkat pga all risgrynsgröten jag brukar äta :)

cosmo
2005-11-20, 15:05
Självklart!

Jense
2005-11-20, 15:52
eftersom jag nästan är alkoholist så tror jag att jag kommer vara full på julafton, därför kommer jag inte träna. om jag inte är full så kommer jag träna grepp. vet inte hur martins förmiddagsschema ser ut. så kanske själv

eller så jobbar jag och helt enkelt inte orkar träna

Sve
2005-11-20, 16:06
jag tar mig nog ett pass på min swissboll. sedan kör jag lite med mina thera-band.

pia
2005-11-21, 00:45
Har alltid tränat julafton de senaste åren eftersom jag jobbat på gym så har jag nyckel. Det finns inget annat att göra då och sedan ska man sitta och äta en massa mat på kvällen och då känns det bra att ha laddat med träning för att sedan fylla på med massor av mat.

snelhest
2005-11-21, 00:49
varför ska man skippa träningen på julafton!? Tror du fortfarande på tomten eller *screwy*

mentzer
2005-11-21, 06:46
Julafton brukar vara svårt att få ihop tidsmässigt ändå. Möjigen nyårsafton som alltid är skittråkig! Ett pass runt tolvslaget någon? Skåla i lite rapid recovery?

Metal_boy_
2005-11-21, 07:25
Brukar inte va öppet då, men hade det varit det så hade jag antagligen tränat. Träningsdag är träningsdag.

pilt77
2005-11-21, 08:08
Skulle gärna göra det men jag kan tänka mig reaktionerna från sambon.... Det är som världen ska gå under varje gång jag ska iväg o träna på vardagar. T'änk er då hur det skulle bli om jag åkte iväg på julafton :)

Metal_boy_
2005-11-21, 08:19
Skulle gärna göra det men jag kan tänka mig reaktionerna från sambon.... Det är som världen ska gå under varje gång jag ska iväg o träna på vardagar. T'änk er då hur det skulle bli om jag åkte iväg på julafton :)

Tur att man inte har nån sambo längre då. Nästa gång får det bli en fit brud som gillar träning istället för gnälla, och ha som intresse att röka under köksfläkten :D

tinus
2005-11-21, 09:57
Ja *flex*

Nitrometan
2005-11-21, 10:27
Hittills har jag tränat de flesta julaftnar. I år det en lördag, som jag inte brukar träna på... Man kanske ska lägga in ett extrapass? Som en julklapp till sig själv liksom.

-GP-
2005-11-21, 10:55
Givet! Åker alltid ett längdskidpass innan man sätter sig vid julbordet för att svulla!

Niclaaas
2005-11-21, 11:12
nej, absolut inte. julen spenderas med min familj.

stahlberg
2005-11-21, 14:44
Det är ju inne med alternativt julfirande. Inspirerad av Niclaaas kommer här ett förslag.

Ta med hela familjen till gymmet. Alla kör ett julträningspass. Efter träningen duschar ni (själv tar jag alltid min årliga dusch just efter att ha tränat på julaftonen). Istället för den gamla traditionella enformiga julmaten äter ni ett valbart efterträningspulver. Sedan delar ni ut träningsprogram ni skrivit till varandra som julklappar. På det viset kan ni tillbringa hela julaftonen i gymmet. Bättre kan det inte vara!!

Niclaaas
2005-11-21, 14:47
Det är ju inne med alternativt julfirande. Inspirerad av Niclaaas kommer här ett förslag.

Ta med hela familjen till gymmet. Alla kör ett julträningspass. Efter träningen duschar ni (själv tar jag alltid min årliga dusch just efter att ha tränat på julaftonen). Istället för den gamla traditionella enformiga julmaten äter ni ett valbart efterträningspulver. Sedan delar ni ut träningsprogram ni skrivit till varandra som julklappar. På det viset kan ni tillbringa hela julaftonen i gymmet. Bättre kan det inte vara!!

jag är mycket hedrad. och det var ett jättefint förslag. den enda nackdelen jag kan se är väl att ingen i min familj, inklusive jag, vill träna på julafton. :)

Jakelol
2005-11-21, 14:49
Skulle nog träna på julafon om man inte hade tjejen och familjen.

Kaboffastar
2005-11-21, 14:52
Kanske..

Men aldrig i helvte att ja missar kalle anka !

puppas
2005-11-21, 14:53
Suck...måste tyvärr ställa in mitt pass i tomtedräkt i mitt hardcore gym...Jobbar hela julhelgen...sorry guys... *cry*

Men då blir det ju ett pass på gymmet här i stan istället då :hbang:

Stoltz
2005-11-21, 14:53
Nej, tränar inte på julafton. Har tillräckligt med värme och saker att göra ändå ;)

Svarten81
2005-11-21, 20:53
självklart träning! julafton är drygt...

emmzan
2005-11-21, 20:55
Har kört styrka en julafton - skulle ändå plocka upp folk i stan etc. Annars blir det på sin höjd konditionsträning på julafton. Ökar aptiten och gör att man inte somnar innan kalle börjar..

Mikeman
2005-11-21, 22:27
Nix...Den dagen är tillägnad min familj. Så det så.

Sheogorath
2005-11-21, 22:31
Om gymmet har öppet lär jag vara där.

daja
2005-11-22, 10:15
varför ska man skippa träningen på julafton!? Tror du fortfarande på tomten eller *screwy*
det var kul sagt
*rolleyes*

daja
2005-11-22, 10:16
ja eller en fredag, för då super man ? Eller va fan helgen då man ju ledig ffs!
ja eller mån-fre, då lyfter man ju bidrag för fullt?

Nitrometan
2005-11-22, 16:02
Det är ju inne med alternativt julfirande.
Ta med hela familjen till gymmet. Alla kör ett julträningspass. På det viset kan ni tillbringa hela julaftonen i gymmet. Bättre kan det inte vara!!
Annars kan man lasta en PR-vikt på stången i ett valt lyft. Sen får man inte gå hem förrän man har klarat det. På det viset kan man också tillbringa hela dagen i gymmet!