handdator

Visa fullständig version : Hålla käft eller inte??!

carlsm
2005-11-19, 01:05
Åkte hem från stan inatt. Fanns några säten lediga så efter en stund tog jag ett, killen tog bredbent upp mer än nog av sin och min plats. Så jag sa; så stor balle har du inte; killen på tjock accent "waht? don't u fuck with me!", jag: "no I don't fuck with you, i wanna sit here", killen "u betta not fuck with me o i fuck you up. U don't know my nahme". Sätet framför blir ledigt och jag flyttar mig dit och säger "look see, problem solved!" killen sticker nästa hållplats och säger " u lucky u don't know my nahme". Enda jag önskade jag kunde säga som slog mig var "You fuck better not fuck with me, my name is Gun, n I say you dead Ni**ha". Jävla idiot! Cp-flarn.

Rock'nRoll
2005-11-19, 01:07
Vart bor du egentligen?

Zozza
2005-11-19, 01:08
"You fuck, you better not fuck with me, my name is Gun, I say you dead nigga"? "Cp-flarn"? wuts that?

carlsm
Göteborg.

Cp-flarn etc var inte del av det jag ville säga honom. Som svar på hans gangster shit ville jag svara i samma anda på engelska och skjuta skallen av honom om jag haft en "gun".

Kwon
Mkt ledsen Carl, men jag har faktiskt en sååå stor dronk.... JK! :)

Detta hände i Götet antar jag?

Fatalist
2005-11-19, 01:09
Bra att du sa nåt ö h t .. Men vafan, hur pallar du? 95% av alla jävlar har ju kniv på sig.

Trance
2005-11-19, 01:11
Mes, jag skulle lätt gått upp i tranan och visat han österlandets mest dödliga tekniker.

Hrm, eller nog bara undvikit han. Jag skulle nog inte käftat heller, miffon är miffon och oftas inte värt att få en kanyl i halsen.

carlsm
2005-11-19, 01:13
Visste inte att han var miffo innan han börja käfta men sådana som han skall ha en kula i skallen och bara dö för att lämna oss andra i fred! Hoppas en bil körde över satjävel nnär han gick hem. Hade så jävla gärna slagit skiten urhonom så att han bett om nåd innan jag gav honom sista sparken som straff för att han var en jävla idiot!

Trance
2005-11-19, 01:15
Visste inte att han var miffo innan han börja käfta men sådana som han skall ha en kula i skallen och bara dö för att lämna oss andra i fred! Hoppas en bil körde över satjävel nnär han gick hem. Hade så jävla gärna slagit skiten urhonom så att han bett om nåd innan jag gav honom sista sparken som straff för att han var en jävla idiot!

Skulle nog känt exakt samma sak nu.

Löjtnant Blank
2005-11-19, 01:18
Nu får du bestämma dig, unge man. Panga eller spöa? Eller tänkte du skjuta först och slå sedan?

carlsm
2005-11-19, 01:19
Känns lite som han bara tagit för givet att han kunde hota mig utan fara som vilken mes som helst medan om det hade blivit bråk skulle jag slitit dreadsen av svinet och sparkat på honom utan nåd. Inte en tandpetare hade jag på mig heller! Tänker på hur rallarsvingskillarna lärde sig knife-fight, men inte en tanpetare hade jag som dagt. Ah! Förbannad på cepet! MEn inget hände honom. :furious:

Kwon
2005-11-19, 01:20
Mes, jag skulle lätt gått upp i tranan och visat han österlandets mest dödliga tekniker.

Hrm, eller nog bara undvikit han. Jag skulle nog inte käftat heller, miffon är miffon och oftas inte värt att få en kanyl i halsen.

Tranan, finns inget försvar.

Dock, om det fanns andra tomma platser kanske man kunde tagit dom, det finns alltid risk/chans för nötter på nattbussen etc fast så ska man egentligen inte tänka heller, isf skulle man ju undvika alla människor med risk för att någon skulle vara en idiot.

People are people, some are good, some are bad.

carlsm
2005-11-19, 01:22
Haha tranan skulle jag kört på honom!
Alla lediga platser var bredvid andra, bara att jag råkade välja den berdvid honom.

Kwon
2005-11-19, 01:23
Haha tranan skulle jag kört på honom!
Alla lediga platser var bredvid andra, bara att jag råkade välja den berdvid honom.

Så det var pest eller kolera med andra ord.

Du tog första bästa.

Tror dock att om du valt en äldre dam/herre som reskamrat så hade risken minskat för att hon/han skulle utbristit "What you dont mess wit me yo fuxxorz omgsteve!" etc :)

Man kanske fått en käpp i ska'n istället! :D

carlsm
2005-11-19, 01:27
Fanns inga äldre...hehe. Hans dreads fick mig tro han kanske var fredlig rastafari.

Kwon
2005-11-19, 01:30
Fanns inga äldre...hehe. Hans dreads fick mig tro han kanske var fredlig rastafari.

Man blev lite lurad med andra ord, FALSK MARKNADSFÖRING! :)

Fanns det inte annat folk som såg riktigt harmlösa ut då? Yngre flickor, damer runt 30-40 etc?

Jag antar att du inte orkade kolla så noga, och det skall man ju inte behöva känna sig tvungen att göra, men ibland kan det vara nödvändigt för att undvika nötter! :thumbup:

Själv har jag "nästan" alltid lyckats hitta "rätt" reskamrat under resan med nattbussen! :thumbup:

Taxi är trots allt bekvämast.

Spannmål
2005-11-19, 01:31
[propp]

Kwon
2005-11-19, 01:32
[propp]

Nuff said, or what? :D

carlsm
2005-11-19, 01:35
Falsk marknadsföring som sagt!
20-40 fanns det inga av, så jag valde mellan fet svenne framför till synes smal och fredlig rastafari...

"[propp]"......det var länge sedan, VÄLDIGT länge sedan någon välförjtjänt och ännu längre sedan någon oväljförtjänt fick sig en propp... MEN han förtjande som som sagt ett skott i pallet men jag hade varken tandpetare, kniv, pickadoll eller propp att ge inför övervaknigskameran. :(

PePPinO
2005-11-19, 01:37
Med lite flyt ligger han väll på sjukan nu efter att ha "fuckat" med en lastbil i 90 knyck.
Hoppas går ju alltid=)

Kwon
2005-11-19, 01:37
Falsk marknadsföring som sagt!
20-40 fanns det inga av, så jag valde fet svenne framför till synes smal och fredlig rastafari...

"[propp]"......det var länge sedan, VÄLDIGT länge sedan någon välförjtjänt och ännu längre sedan någon oväljförtjänt fick sig en propp... MEN han förtjande som som sagt ett skott i pallet men jag hade varken tandpetare, kniv eller pickadoll. :(

Man lär sig av erfarenheterna i livet sägs det, så nästa gång kan du ju testa den feta svennen ist.. :)

Jag antar att han ej känner för att bråka med tanke på konditionen (fetma) etc.

Jompi
2005-11-19, 01:42
haha :laugh: vilken kille, kul att du kunde käfta tillbak.

Dock blir man grymt förbannad på såna där idioter, bra iaf att du stod på dig.!

:hbang:

Snake
2005-11-19, 01:43
Klart du skulle käftat emot, eller var det herr Sapp som satt där? Anfall är bästa försvar, man vinner mycket på att våga slå först (om det nu skulle gått så långt). :love:

carlsm
2005-11-19, 01:48
Hm....jaaaa, eller så hade jag kanske kunnat välja att vara en Gandhi som tagit allt med ro och antivåld. Meeen jag är mer av en "Bateman" innerst inne!! Saksamma, han förtjänade i den aktuella stunden att bli skjutekn i skallen av mig efter jag svarat på hans engelska gangsterrmål med mitt engelska gangstersvar och/eller blivit mosad av en (last)bil! Inget av detta hände dock utan cepet fick lov att gå i frid och jag sitter bara här och är förbannad över att jag inte kunde visat honom vem fan han snackat skit med och hotat! *grr27* Istället skriver jag av mig på "internet" om en annan nörd!
Enda psoitiva är kanske att jag vid nästa träningspass kan hämta lite extra energi ur denna önskan om hans vämeliga död och prestera ett PB!
Nu ska jag sova för jag ska jobba vid 10! Gonat, kära Kolo!

carlsm
2005-11-19, 01:52
Klart du skulle käftat emot, eller var det herr Sapp som satt där? Anfall är bästa försvar, man vinner mycket på att våga slå först (om det nu skulle gått så långt). :love:

På den tid det begav sig ja men nu är jag inte tonåring längre. Men jag tror då som nu att anfall är bästa försvar. Mucka inte men backa inte heller utan slå hårt först så man kan GÅ där ifrån. Led med högern. Men nu är man ju bättre på att inte låta det gå så långt.

Snake
2005-11-19, 01:56
På den tid det begav sig ja men nu är jag inte tonåring längre. Men jag tror då som nu att anfall är bästa försvar. Mucka inte men backa inte heller utan slå hårt först så man kan GÅ där ifrån. Led med högern. Men nu är man ju bättre på att inte låta det gå så långt.

Jo, slagsmål löser oftast inte skiten blir bara värre. Men ibland har man inga val, du gjorde nog rätt i det här fallet iaf. Killen var en tönt och du kan sitta här och le igen på Kollo.

Spannmål
2005-11-19, 02:21
Tänk på att hans attityd faktiskt kommer att straffa sig så småningom. Till slut träffar han ngn som inte kan kontrollera sig som du kunde och då kommer han att få det ganska hett om dreadsen. När du hunnit lugna dig så kommer du vara NÖJD över ditt agerande.

Även om en [propp] inte är att underskatta.

Fartman
2005-11-19, 04:00
Å andra sidan. Du hade ju framstått som den största idioten av er två om du hade dragit det hela till handgemäng. Fast jag förstår dig, jag hade också viljat ge den jäveln.

Sve
2005-11-19, 04:06
det är för sådana tillfällen man har användning av sin teleskopbatong som man alltid har uppstoppad i ärmen.
*snärt*

mangemani
2005-11-19, 04:16
gillar inte sånna mäniskor som trådskaparen pratar om,sånna som ska "bre ut sej" och ta plats när dom inte behöver den platsen samt skiter i vad andra tycker om saken.

själv säger jag inget,jag låter en liten "ovetande" "olycka" ske istället.....bytte nån musik på gymmet utan att fråga?går dit,byter skivan och *oops* nu blev det visst en liten repa i den skivan,eller "råkar" tappa den i golvet.......ställer sej nån och tränar just där jag ska träna när det finns gott om utrymme lite längre bort?lägger fram vikterna,hämtar skivstången och *oops* fick du skivstången i magen,"förlåt".......ställer sej nån och pratar i mobilen och uppehåller en maskin?går till stereon och vrider upp volymen som fan,nej men *oops* störde jag dej i ditt mobil samtal,"förlåt"

idioter.

yxmannen
2005-11-19, 06:12

Jag förstår precis hur du känner, men du gjorde helt rätt. Men visst önskar man att man någon gång i livet träffar honom utan något vittne. Visst vore det då härligt om man då gick efter honom och han ökar farten och vips av en ren händelse så råkar man sparka undan fötterna på honom så han snubblar och säger "va fan gör du" och då svarar man "sparkar undan dina fötter ditt jävla äckel". Det fortsatta scenariot kan bli precis hur ljuvligt som helst. *popcorn*

Bronkitkorv
2005-11-19, 08:19
Vilken cool kille som börjar snacka engelska och vilken tur att du inte visste vad han hette....

skaparn
2005-11-19, 09:39

Men i KKII så har det ju helt plötsligt dykt upp försvar!?
Eller beror det bara på att Daniel-San utför den dåligt?

Grahn
2005-11-19, 09:43
Finns det alltså folk som kan sitta ner på en buss/t-bana/spårvagn och bara ta upp sin plats? *screwy*
Ärligt talat är de ju dimensionerade för 9 åriga pygméer.

Überbiffen
2005-11-19, 09:54
Cp-flarn.
wtf ? :laugh:

H.Emanuel
2005-11-19, 10:04
Ta taxi hem nästa gång. Och ta det lugnare med spriten. Onödiga jävla tjafs som kan leda till vad som helst för ingenting. Tänk självförsvar hela tiden, dvs undvik liknande situationer.

Ryska_raketen
2005-11-19, 11:41
vart i götet var det ?

Ryska_raketen
2005-11-19, 11:46
Dessutom tyckte ja du gjorde rätt i som inte var tyken tillbaka utan svarade med lite finess :) var han en whigger ? :D

Big_Vik
2005-11-19, 13:01

L O L

Tycker nästan du är värre än honom nu, kan han t.ex. hjälpa att han föddes till miffo? Du vet ju däremot att man inte bör utföra så miffiga handlingar som att döda, skända osv. Steget är dock så oändligt stort från att hota på internet till att faktsikt göra något, varför jag antar att vi återigen kan vara lugna

Big_Vik
2005-11-19, 13:11
Jag förstår precis hur du känner, men du gjorde helt rätt. Men visst önskar man att man någon gång i livet träffar honom utan något vittne. Visst vore det då härligt om man då gick efter honom och han ökar farten och vips av en ren händelse så råkar man sparka undan fötterna på honom så han snubblar och säger "va fan gör du" och då svarar man "sparkar undan dina fötter ditt jävla äckel". Det fortsatta scenariot kan bli precis hur ljuvligt som helst. *popcorn*

ohojdå, en till internettuffing... :sleep: Gött att dessa illdåd inte verkställs så ofta som de kommer på tal, vore lite jobbigt då liksom om man inte kunde gå ut i samhället 5 min utan att skändas... :laugh:

Dumleman
2005-11-19, 13:20
Dumt att börja käfta med en sån där typ sent en fredagkväll/natt på en buss imho. Man vet ju aldrig vad det är för galning, säkert ute efter bråk också. Även om man gör bedömningen att man tar honom i en fight så vet man aldrig om han har vapen och förflutet.

Metallica
2005-11-19, 13:42
carlsm verkar ju psykiskt störd. sök vård.

palme
2005-11-19, 13:43

Finns inget försvar, men bara om du utför den rätt! I Karate kid II utför han den inte perfekt och missar den därför. Koncentrationen måste vara 100%! Då är den optimal.

Kwon
2005-11-19, 16:21
Men i KKII så har det ju helt plötsligt dykt upp försvar!?
Eller beror det bara på att Daniel-San utför den dåligt?

Han slackade ju i tvåan, hade massa personliga demoner (krejjer), blev kär etc klart att det inte funkar bra då...

Som den utfördes i ettan = inget försvar , motståndaren går in med hakan först i foten, så skall det låta! :thumbup:

I tvåan gjorde han inte en KORREKT trana, det var mer en blåmes, därför failure.

palme
2005-11-19, 16:37
Han slackade ju i tvåan, hade massa personliga demoner (krejjer), blev kär etc klart att det inte funkar bra då...

Som den utfördes i ettan = inget försvar , motståndaren går in med hakan först i foten, så skall det låta! :thumbup:

I tvåan gjorde han inte en KORREKT trana, det var mer en blåmes, därför failure.

Undrar varför ingen kör tranan i pride, ufc eller k1?

Spannmål
2005-11-19, 16:42

En del tycker att den är för effektiv och skaderisken är överhängande om den verkligen får blomma ut. :( :(

palme
2005-11-19, 16:43
En del tycker att den är för effektiv och skaderisken är överhängande om den verkligen får blomma ut. :( :(

Undrar om det inte är för att de är rädda att döda motståndaren...?

Herkulez
2005-11-19, 16:44
har du testat den själv? om inte så kanske du ska hålla igen käften för det INTE så lätt som der ser ut, bara ett fåtal i världen klarar av den (mr myagi och KK bla)

Kwon
2005-11-19, 16:49
Tranan i Pride, K-1 etc LOL!

Till och med BLÅMESEN (som inte ens är en tiondel så effektiv) blev ju BANNAD tidigt i både K-1,UFC,Pride etc...

Och då snackar vi enbart Blåmesen!

Hade dom tillåtit TRANAN, ja då hade det ej funnits några fighters kvar = ingen publik = inga penkisar, bara prommisar, *garvisar* etc et al

Ni måste ju förstå hur farlig och dödlig tekniken är!!OMGONTETWOTHREEAREUREADYSTEVE!?!

Sedan, som Herkiz redan påpekat, så finns det ej många som KAN utföra Tranan på ett korrekt sätt, om de har tur (och tränat i minst 20 år) kanske de kan få till en Blåmes, men inte ens ett Proffs som Daniel-San lyckas korrekt med Tranan (se KK2 tex).

Om de skulle tillåta tex Mr Miyagi ställa upp i dessa tävlingar (medtagandes tranan) så skulle ju inga fighters våga ställa upp (pga teknikens dödlighetet aka den e downright "LETHAL") och skulle någon våga, så skulle han ej kunna fortsätta fightas efter den matchen.

palme
2005-11-19, 16:49
har du testat den själv? om inte så kanske du ska hålla igen käften för det INTE så lätt som der ser ut, bara ett fåtal i världen klarar av den (mr myagi och KK bla)

Käften jävla luleåbo, skämmes tamefan!

Snake
2005-11-19, 18:56
Käften jävla luleåbo, skämmes tamefan!

Bodenbo, förolämpa inte oss andra.
*grr*

carlsm
2005-11-19, 19:12
Okej, jag är fortfarande lite förbannad och hoppas nåt skit hänt/händer snubben fast lite haha-roligt är det ju i efterhand och det var en uppskattad liten historia på jobbet. Samtliga åhörare insåg det lustiga i spårvagnsincidenten. :D

Skulle Kruth kunna köra tranan i K1-ringen tror ni??

Snake
2005-11-19, 19:19
Okej, jag är fortfarande lite förbannad och hoppas nåt skit hänt/händer snubben fast lite haha-roligt är det ju i efterhand och det var en uppskattad liten historia på jobbet. Samtliga åhörare insåg det lustiga i spårvagnsincidenten. :D

Skulle Kruth kunna köra tranan i K1-ringen tror ni??

Erkänn, du ångrar dig ? Än fast du är en internet-warrior så ville du mosa killen och testa dina egna gränser?

H.Emanuel
2005-11-19, 19:26
http://www.tranan.info/

mela
2005-11-19, 19:43
Vad är det för spårvagn? Den ska jag undvika :D

egge
2005-11-19, 22:03
Vad är "TRANAN"?

kimonque
2005-11-19, 22:15
Vad är "TRANAN"?

det vill du inte veta :( ett hemskt knep som jag faktiskt inte önskar någon

Antosh
2005-11-19, 22:20
det lönar sig inte att hoppa på sånt folk, hur arg man än är, slutar bara med att man vaknar på sjukhus eller hos sankte per. det rimmade ju nästan lite..hmm

men poängen är att om man själv har ett "normalt" liv så har man mycket mer att förlora (familj/Jobb/skola etc) än nån random knarkare me rastaflätor på en spårvagn mitt i natten :)

sen hade du nog otur, brukar aldrig hända mig något på nattvagnarna..o då bor jag endå ute i bergsjön :)

norsk_gadd
2005-11-19, 22:22
Vad är "TRANAN"?

First rule:
You do NOT talk about Tranan.

Second rule:
You do NOT! talk about Tranan.

Om vi vill att du ska lära dig tranan tar VI kontakt med dig.

//Tranans apostel av första graden

olwe
2005-11-19, 22:56
Helt allvarligt. Det var en nybörjare som försökte göra tranan på mig på en träning för några år sedan. (på MMA-träning)

Jag: Ska du verkligen stå sådär?

Han: -- tystnad-- kollar mig djupt in i ögonen och frustar lite.

Jag knuffade omkull honom en gång och sedan slängde jag fram en lowkick efter det som fällde honom. När han reste sig efteråt så ville han inte slåss mer utan sa att han hade ont i revbenen och inte "kunde köra på sin fulla förmåga"

Liten kul historia bara.

On T: Big Vik o de andra som klagar: Jag tycker att ni är moralkärringar. Det är klart att man blir lack och känner för att prata av sig litet, att sedan Carlsm gav litet svar på tal vittnar ju bara om lite ryggrad.

egge
2005-11-19, 23:30
First rule:

Second rule:

Ditt jävla schizo... :D

norsk_gadd
2005-11-19, 23:33
Ditt jävla schizo... :D

Nu blev VI ledsna.

KRILLE!
2005-11-19, 23:42
Känner igen det där. Var på 7-eleven i centrala stockholm en vacker vårdag och ställde mig i kön. Det skulle jag inte ha gjort för en afrikan tyckte att jag tog hans plats. "What the fucking fuck are you doing!?!? Fuck just because im talking in the fucking phone i cant stand in the line fuck. You dont wanna mess with me mother fucker"

Skjut asen och använd dom till fjärrvärme.

carlsm
2005-11-20, 00:35
Vad är det för spårvagn? Den ska jag undvika :D

Det var femman så den behöver du nog inte oroa dig för att hamna på eftersom du bor i Partille....om du inte ska hem med mig nån kväll förstås ;) .

First rule:

Second rule:

:laugh:

Jense
2005-11-20, 00:37
du skulle greppat honom hårt över strupen ocgh sagt på bred skånska

"håller du inte truten och låter mig sitta här så drar jag av strupen på dig och pissar dig ner i halsen"

så hade han sagt "mystopbye!"

Ben_Dover
2005-11-20, 01:06
Är du 13 år, Carlsm, och kollat på för många action-filmer, eller skämtar du bara?

Snake
2005-11-20, 01:51
First rule:

Second rule:

OOooOOoooooOOoooh en till internet-warrior. Varför inte svara på frågor istället för att leka Läcke Läckersson? Väx upp, klipp dig, kamma dig och skaffa dig ett jobb (liv?) och sen kan du PMa mig och förklara vemden där förbannade tran-bitchen är isäller för att spela allan.

Jense
2005-11-20, 01:54
OOooOOoooooOOoooh en till internet-warrior. Varför inte svara på frågor istället för att leka Läcke Läckersson? Väx upp, klipp dig, kamma dig och skaffa dig ett jobb (liv?) och sen kan du PMa mig och förklara vemden där förbannade tran-bitchen är isäller för att spela allan.

det är du som är krigaren nu, det förstår du va?

TRANAN är http://www.sandysemerad.com/Andrea%20as%20Karate%20Kid.jpg den sparken

olwe
2005-11-20, 01:55

Tranan är en stil i kung-fu, precis som tigern och draken o allt vad de heter. Den posen som karatekid använder sig av när han står på ett ben med händerna upp i luften och ser allmänt knasig ut.

olwe
2005-11-20, 01:56

TRANAN är http://www.sandysemerad.com/Andrea%20as%20Karate%20Kid.jpg den sparken

hahaha, Hahahah haha haaa! :laugh: :laugh: så skön bild

Kwon
2005-11-20, 02:02

Fan va bra bild Jense! Perfekt! :)

Diana
2005-11-20, 02:34
Jaa dessa göteborgs-ghetto-äventyr altså.. va ska man säga.. :D
tur att de inte vart nåt tjaffs eller så iaf =)

TRAANAN :hbang: :laugh:

var han en whigger ?
.......säkert att de inte va i lördags???? :confused: :D

Snake
2005-11-20, 02:45

Ah ha just det, "Mr-jag-spammar-Allmänt-och-är-ball-med-10k-posts".

WARRIOR *flex*

Kwon
2005-11-20, 02:48

KRIGAREN!

http://images5.theimagehosting.com/tomcruise.1.gifhttp://images5.theimagehosting.com/tomcruise.1.gifhttp://images5.theimagehosting.com/tomcruise.1.gifhttp://images5.theimagehosting.com/tomcruise.1.gif

Diana
2005-11-20, 03:03
KRIGAREN!

http://images5.theimagehosting.com/tomcruise.1.gifhttp://images5.theimagehosting.com/tomcruise.1.gifhttp://images5.theimagehosting.com/tomcruise.1.gifhttp://images5.theimagehosting.com/tomcruise.1.gif
OOOOHHH NOOOOOOOOOOOOOO
NOT OPRAH!!!!!!!!!!!! :laugh:

norsk_gadd
2005-11-20, 10:42

Ojsan, är det den tiden på månaden? Stackars liten, din pojkvän kan säkert göra det bättre för dig med lite varmt vatten och massage. :booty:

Jense
2005-11-20, 11:06
Ah ha just det, "Mr-jag-spammar-Allmänt-och-är-ball-med-10k-posts".

WARRIOR *flex*

haha din jävla mes

yxmannen
2005-11-20, 11:37
ohojdå, en till internettuffing... :sleep: Gött att dessa illdåd inte verkställs så ofta som de kommer på tal, vore lite jobbigt då liksom om man inte kunde gå ut i samhället 5 min utan att skändas... :laugh:

Skändas? Vilken exakt mening lägger du i ordet "skändas" här i förhållande till det jag skrev och till den situation som killen som skrev det första inlägget var inblandad i? Till skillnad från dig som tycker det är synd att dessa illdåd inte verkställs så tycker jag det är betydligt beklagligare med personer som sitter och generaliserar över Internet utan att gå till källan. Eller det du skrev kanske inte var så genomtänkt till skillnad från det jag skrev, skulle det kunna vara så? Jag är villig att ta denna diskussion utanför Internet om det är något du vill säga till mig om hur jag är. Men du kanske bara hade fel? Eller är du en Internettuffing som sitter och generaliserar friskt över hur andra är, för det är väl det som menas med din definition av Internettuffing, eller? Upplys mig gärna, eller skriv en :sleep: - smiley eller dylikt som visar hur vuxen du är som inte bryr dig om vad en Internettuffing som jag replikerar med. Oj, va tufft skrivet detta var av mig. Nu ska jag fortsätta med......vad nu en Internettuffing brukar hålla på med.

skaparn
2005-11-20, 11:44
Skändas? Vilken exakt mening lägger du i ordet "skändas" här i förhållande till det jag skrev och till den situation som killen som skrev det första inlägget var inblandad i? Till skillnad från dig som tycker det är synd att dessa illdåd inte verkställs så tycker jag det är betydligt beklagligare med personer som sitter och generaliserar över Internet utan att gå till källan. Eller det du skrev kanske inte var så genomtänkt till skillnad från det jag skrev, skulle det kunna vara så? Jag är villig att ta denna diskussion utanför Internet om det är något du vill säga till mig om hur jag är. Men du kanske bara hade fel? Eller är du en Internettuffing som sitter och generaliserar friskt över hur andra är, för det är väl det som menas med din definition av Internettuffing, eller? Upplys mig gärna, eller skriv en :sleep: - smiley eller dylikt som visar hur vuxen du är som inte bryr dig om vad en Internettuffing som jag replikerar med. Oj, va tufft skrivet detta var av mig. Nu ska jag fortsätta med......vad nu en Internettuffing brukar hålla på med.

Ordräkning: "tuff", gav 5 träffar.

Jense
2005-11-20, 11:46
men inte så hög procent som i ditt inlägg. :D

Snake
2005-11-20, 11:46
haha din jävla mes

*cry*

Jense
2005-11-20, 11:47
*cry*

OOOOOHOHO se så jävla wrrior jag är som får folk att börja gråta :devil:

yxmannen
2005-11-20, 11:52
Ordräkning: "tuff", gav 5 träffar.
Jo, tufft.

Snake
2005-11-20, 11:53
OOOOOHOHO se så jävla wrrior jag är som får folk att börja gråta :devil:
:laugh: ?

skaparn
men inte så hög procent som i ditt inlägg. :D

Sakupplysning

http://web.uvic.ca/~jpoleson/Images/tuff.jpg

Jense
:laugh: ?

haha jo, precis :D

Jense
2005-11-20, 11:56
Sakupplysning

http://web.uvic.ca/~jpoleson/Images/tuff.jpg

http://bilder.buecher.de/produkte/000001382/000001382574n.jpg

ante
2005-11-20, 11:56
Ärligt talat är de ju dimensionerade för 9 åriga pygméer.

9 pygméer brevid varandra blir en hel del, hur små de än är.

skaparn
2005-11-20, 12:07
http://bilder.buecher.de/produkte/000001382/000001382574n.jpg

Det är svårt att inte "veta bättre" i din närhet.

Jense
2005-11-20, 12:20
Det är svårt att inte "veta bättre" i din närhet.

mm.. argumentera lite över internet är för de vetande, arbetslösa losers, men vetande.

varför är du som du är? spelar översittare? får du ut något av det? du är förfan närmre 40 och beter dig som en snorunge.

mela
2005-11-20, 12:29
Det var femman så den behöver du nog inte oroa dig för att hamna på eftersom du bor i Partille....om du inte ska hem med mig nån kväll förstås ;) .

Ahmaggad.. Den åker man ju i stan ibland.. Nästan få man får åka 7an ist :laugh:

skaparn
2005-11-20, 12:48
du är förfan närmre 40 och beter dig som en snorunge.

Du började...

Jense
2005-11-20, 13:12
Du började...

nä du började!

skaparn
2005-11-20, 13:16
nä du började!

du

norsk_gadd
2005-11-20, 13:17
Min pappa är starkare än era pappor!

Jense
2005-11-20, 13:28
du

nä jag!!

*fintar*

stahlberg
2005-11-20, 21:11
Själv undviker jag situationer som den beskrivna genom att gå till en plats som säkert är ledig, eller t.om stå om någon idiot breder ut sig. Det är nämligen så, att om jag en gång BEGÄRT den lediga sittplatsen så kommer jag inte att gå därifrån förrän jag fått den eller blivit slagen död eller medvetslös. Har man någon gång varit i någorlunda form, men inte tränat sedan 1987, så är risken stor att det sistnämnda alternativet (medvetslös eller död) går i uppfyllelse. Att inte försöka be om sittplats har dock inget med rädsla utan med sunt förnuft att göra. I dagens läge undviker jag ända in i det sista att råka i bråk, även om jag inte (av respekt för mig själv) täcks stiga åt sidan om det blir nåt.

Orsaken till att trådskaparen skriver och önskar ta livet av idioten är den, att han egentligen skulle ha velat gå i slagsmål med idioten, men inte vågade. Det tar han igen, och bättrar på självförtroendet genom att säga vad han borde gjort och SKULLE gjort, om inte...

Jag tycker dock trådskrivaren på sätt och vis kan vara nöjd, trots att hans självförtroende fick sig en liten knäck. Visst vore det roligt att alltid besvara en utmaning, men det är INTE VÄRT DET.

Själv har jag de senaste åren "begåvats" med adepter som är precis tvärtom. De stiger aldrig åtsidan, vilket har fört dem (och indirekt mig) i många besvärliga situationer. På ett vis beundrar jag människor som är som de, som aldrig tar ett steg åt sidan. Men i det långa loppet blir det alltid bråk och förr eller senare polissaker av att alltid vara tvungen att slåss. Förhör, rättegångar, förlikningar, domar, småningom ovillkorligt fängelse (så långt har det inte gått för mina adepter än, men det närmar sig) - där har vi följden av att alltid ta emot en utmaning.

Bättre göra det i yttersta nödfall, och låta bli MED BEVARAD SJÄLVKÄNSLA.

Pez
2005-11-20, 23:16
Goodness gracious.. här radade idioterna villigt upp sig med tydlig brist på självinsikt. :)

Jag lämnar mitt uttalande fritt för folk att ta åt sig, misstolka såväl som missförstå samt, självklart, uppröras över.

Big_Vik
2005-11-20, 23:32

Kan så vara...Jag uppfattade det som att du skrev om att misshandla idioter som söker bråk, förutom att det är motsägelsefullt låter det då för mig inte helt självklart vem som är den störste idioten. Tror att jag måste ha blandat ihop ditt lnlägg med någon annans.

kramizar :)

Kwon
2005-11-20, 23:54
Man får va lite smart hursomhelst, i detta fall, analysera snabbt vilka platser som är lediga och vad för reskamrater som sitter bredvid.

Det är första steget till att undvika bråk (undvika bråkiga platser man vet det kan finnas risk att det blir stök, vara på rätt plats, rätt tid etc), att tänka och planera lite. Ett bra tips är att sitta bredvid äldre eller damer.

Sedan, om man väl gjort sitt bästa och det ändå händer något, får man anpassa sig till situationen, prata, lämna platsen etc.. Försök ha tankegången att bråk skall vara sista utvägen.

Vem förlorar något på situationen etc...

I carls fall så förlorade rastafari-killen chansen till att få en bra vän med sina kommentarer. Hade han ist låtit carl sitta bredvid utan klagomål kanske han hade fått en vän för livet. His loss.

Pingen
2005-11-21, 00:04
Bor själv inte i Gbg, men är femman linjen till Biskops- och Länsmansgården? Föga förvånande isf.

Brukar själv bli näst intill lika förbannad vid liknande situationer.
Personer som rastafarikillen sorteras ut naturlig väg. Om det sen är överdos, mord eller vad det nu kan vara, vet jag inte.

Skit i packet.