handdator

Visa fullständig version : Hur gör jag nu egentligen? (muskler+fettminskning = sant?)

hobbs
2005-11-18, 17:31
Har gått ner ca 10kilo de senaste månaderna och är nöjd med det, men..

Just nu ser det ut på detta vis:
197cm, 84kg, 21år, pojke

Det som knasar nu är att jag fortfarande är lite rund om maggen och överkroppen i allmänhet.. Sen är jag sjukt otränad och måste börja styra upp den biten också. Konditionen är ok, men kanske inte så mycket mer. Hur tusan skall jag gå vidare med detta? Kan jag bygga muskler samtidigt som jag förlorar fettet eller måste jag först ha bort fettet och sen bygga muskler? Eller vice versa?

Beroende på hur svaret på dessa första frågor blir, så skall jag skriva mer..

Mvh hobbs, som är trött på att se ut som ett päron. :/

hasse36
2005-11-18, 20:37
Frågan har nyligen diskuterats. Diet för muskelökning och viktnedgång. (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=54632)

Ninjasmurf
2005-11-19, 09:22
Har gått ner ca 10kilo de senaste månaderna och är nöjd med det, men..

Just nu ser det ut på detta vis:
197cm, 84kg, 21år, pojke

Det som knasar nu är att jag fortfarande är lite rund om maggen och överkroppen i allmänhet.. Sen är jag sjukt otränad och måste börja styra upp den biten också. Konditionen är ok, men kanske inte så mycket mer. Hur tusan skall jag gå vidare med detta? Kan jag bygga muskler samtidigt som jag förlorar fettet eller måste jag först ha bort fettet och sen bygga muskler? Eller vice versa?

Beroende på hur svaret på dessa första frågor blir, så skall jag skriva mer..

Mvh hobbs, som är trött på att se ut som ett päron. :/

jag skulle säga att det är dags att bygga muskler.. du är inte precis tung...

userfriendly
2005-11-19, 15:16
lyfta tungt, äta bra, promenera!

BodyFitness
2005-11-22, 21:29
Du väger 84 på 197kg..vAfAn kom igen, bygg nu och strunta i att blotta ditt skelett.