handdator

Visa fullständig version : The Ring på¨Femman ikväll.

Runda Grodan
2005-11-17, 20:18
The Ring på Femman kl 21.00. Den är ganska bra. *popcorn*

Nina L
2005-11-17, 20:20
Jag ser på "Du är vad du äter" just nu på 3:an där feta tvillingtjejer skall sluta supa och äta skräpmat för att få en chans att förverkliga sina drömmar om att vika ut sig i något herrmagasin. Jag tycker att det är underhållande, och gillar kombinationen av att se folk förändra sina liv samt att höra experten kläcka ur sig skröna efter skröna. :D

Edit: Nu ändrade du ditt inlägg så jag verkar helt off topic. Attans.

Zakath
2005-11-17, 20:21
Vågar/Vill man se den igen då? :naughty:

Är inget jättefan av rena skräckfilmer, men minnet behöver nog förnyas trots allt :D

Ninjasmurf
2005-11-17, 20:22
Rekomenderar Ringu som går senare i natt.. det e orginalet och är på nått sett mer skrämmande

Runda Grodan
2005-11-17, 20:23
Edit: Nu ändrade du ditt inlägg så jag verkar helt off topic. Attans.
Det finns en annan tråd om "Du är vad du äter" som jag bumpade... :)

Lasse Kongo
2005-11-17, 20:23
ettan är bedre än tvåan iaf.

Kwon
2005-11-17, 20:25
Jag kollar på tvillingarna på Du är vad du äter på Trean.

Lycka till säger jag! :thumbup:

shibi
2005-11-17, 20:25
Kanske lite av en SPOILER för er som inte sett the ring/ringu, men för oss andra, enjoy.

http://www.blennus.com/index.php?option=content&task=view&id=294

ett lite roligt bustrick mot ett par tjejer.
:D

Arne Persson
2005-11-17, 20:27
Scary Movie 3 hade en utmärkt tolkning av The Ring! :thumbup: :) :D

Lasse Kongo
2005-11-17, 20:31
Kanske lite av en SPOILER för er som inte sett the ring/ringu, men för oss andra, enjoy.

haha, den där är såååååå bra. sådär lät det ungefär när ja såg the grudge med min sambo och 3 tjejer till, fyfan vilket liv, min tjej låg under min armhåla och skrek typ, en tjej stod på knä i soffan med ansiktet in mot väggen och skrek "jag vill inteeeee jag vill inte aaaaaaaaargh" och den tredje låg under en filt och skrek så ja trodde porslinet skulle gå sönder, själv satt ja cool som fan och myste, tills en viss scen i filmen, då var vi 5 pers som satt i soffan och skrek ha ha ha

Runda Grodan
2005-11-17, 20:33
The Ring är faktiskt en av få skräckfilmer som jag blivit skraj av. Jag ser ändå ganska mycket skräck och brukar inte bli skraj.

Kwon
2005-11-17, 20:37
haha, den där är såååååå bra. sådär lät det ungefär när ja såg the grudge med min sambo och 3 tjejer till, fyfan vilket liv, min tjej låg under min armhåla och skrek typ, en tjej stod på knä i soffan med ansiktet in mot väggen och skrek "jag vill inteeeee jag vill inte aaaaaaaaargh" och den tredje låg under en filt och skrek så ja trodde porslinet skulle gå sönder, själv satt ja cool som fan och myste, tills en viss scen i filmen, då var vi 5 pers som satt i soffan och skrek ha ha ha

Var det originalet eller Us-version me Buffy av Grudgie?

HookersUnited
2005-11-17, 20:37
Rekomenderar Ringu som går senare i natt.. det e orginalet och är på nått sett mer skrämmande
Jag rekomenderar båda. Dom flyter ihop i varandra på ett mkt intressant sätt. 1+1=3!

Kwon
2005-11-17, 20:38
The Ring är faktiskt en av få skräckfilmer som jag blivit skraj av. Jag ser ändå ganska mycket skräck och brukar inte bli skraj.

När jag såg The Thing när den kom på 80-talet så gömde jag mig bakom en kudde lite då och då (hundscenen bland andra)! :laugh:

Lasse Kongo
2005-11-17, 20:38
Var det originalet eller Us-version me Buffy av Grudgie?

dä va buffy

Nina L
2005-11-17, 20:46
Det finns en annan tråd om "Du är vad du äter" som jag bumpade... :)
Tack så jättemycket, grodan!!

kimonque
2005-11-17, 20:51
måste ses *popcorn*

Helena B
2005-11-17, 20:54
Är det den som handlar om en film eller nåt sånt? Någon som tittar på en film så blir den dödad? Eller blandar jag ihop alla dessa skräckisar.

kimonque
2005-11-17, 20:56
jo det måste vara den! läskig bild:
http://www.frikis.net/imagenes/ringu.jpg

Runda Grodan
2005-11-17, 21:06
När jag såg The Thing när den kom på 80-talet så gömde jag mig bakom en kudde lite då och då (hundscenen bland andra)! :laugh:

Menar du John Carpenters The Thing? Jag kommer inte ihåg att jag sett den. Är den bra?

Jag skrek som en stucken gris då jag vaknade mitt i natten efter att ha sett min första Fredagen den Trettonde. Kommer ihåg att jag var helt panikslagen och att mamma blev rätt chockad.

stefannn
2005-11-17, 21:07
man fattar ju inte vem som är vem i den alla är ju likadana

Trance
2005-11-17, 21:22

Jag med, fyfan för the ring. Tyckte amerikanska var äckligare än japanska, men det kanske är för jag såg den först.

Kwon
2005-11-17, 21:26

Menar du John Carpenters The Thing? Jag kommer inte ihåg att jag sett den. Är den bra?

Jag skrek som en stucken gris då jag vaknade mitt i natten efter att ha sett min första Fredagen den Trettonde. Kommer ihåg att jag var helt panikslagen och att mamma blev rätt chockad.

Den med Kurt Russell ja, vill dock tillägga att jag var ung, men ändå! Inte ofta man gömmer sig bakom en gubbe medan man tittar på film! :thumbup:

The Thing blev sedan dess en av mina favoritfilmer som jag brukar titta på relativt ofta, nu dock utan kudde framför fejjan! :laugh:

Bronkitkorv
2005-11-17, 21:30
Jag såg the ring helt själv på bio och det var riktigt läskigt.. Mycket bra film EN gång. Nu slötittar jag på den för tredje gången. :sleep:

kimonque
2005-11-17, 21:39
Den med Kurt Russell ja, vill dock tillägga att jag var ung, men ändå! Inte ofta man gömmer sig bakom en gubbe medan man tittar på film! :thumbup:

The Thing blev sedan dess en av mina favoritfilmer som jag brukar titta på relativt ofta, nu dock utan kudde framför fejjan! :laugh:

the thing? var det den lilla monstret som klättrade upp i huvudet o styrde folk? den och the blob var ju rätt balla :D

Kwon
2005-11-17, 21:40
the thing? var det den lilla monstret som klättrade upp i huvudet o styrde folk? den och the blob var ju rätt balla :D

Det låter ju självklart skrattretande nu, men vi snackar ju tidigt 80-tal!

Det är nog den enda filmen som riktigt kunnat skrämma mig, var iofs den första skräckfilmen jag såg också.

JustinCredible
2005-11-17, 21:41
Den amerikanska är lätt läskigare. Folk säger att dom föredrar den japanska bara för att verka smarta tror jag. Boken-var-bättre sortens människor.

Den japanska är enbart :sleep:

mela
2005-11-17, 21:42
Den amerikanska är lätt läskigare. Folk säger att dom föredrar den japanska bara för att verka smarta tror jag. Boken-var-bättre sortens människor.

Den japanska är enbart :sleep:

håller med :thumbup:

Dissector
2005-11-18, 00:17

Den där var kul =) Funderade faktiskt på att göra nåt liknande åt min ex-flickvän som jag såg the Grudge (amerikanska) med. Hon var fullkomligt döskraj, och jag fick en riktigt stenhård reflexsmäll i ansiktet när jag härmade ljudet.
Inget rajtan tajtan sen heller, det var för "läskigt när nån kom krypandes upp mot henne" :D

Mikeman
2005-11-18, 01:47
The ring är lätt underhållande. Cool känsla när hon kryper ur tv:n :)