handdator

Visa fullständig version : Köpa träningscykel

Badboy_Rune
2005-11-17, 16:31
Min mamma fyller 50år om 2veckor och från familjen tänkte vi bla. ge henne en träningscykel. Men det finns ju cyklar i olika prisklasser och vi tänkte nästan sattsa på begangnat. Känns som 1000-1500kr vore lagom, men kan gå lite högre om det behövs.

Hon brukar hålla igång med gymnastik en gång i veckan och lite promenader ibland. Så hon är inget träningsfreak direkt. Så hur dyr cykel behöver vi köpa? Vad är den största skillnaden mellan en billig och en dyr?

Jag kan inte så mycket om träningscyklar men jag antar att man ska sattsa på en som är magnetbromsad eller vad det kallas. Nått mer att tänka på? Duger det att köpa en lite enklare ny cykel och vart köper man dom billigaste?

Mart|n
2005-11-17, 16:34
Kolla på blocket och liknande sidor! Jag köpte en spinningcykel för 800:- Den kostade ifs 1900:- ny :D

Badboy_Rune
2005-11-17, 17:57
Jo, jag har kollat lite på blocket. Finns det fler bra ställen på nätet att kolla på?

ArooN
2005-11-17, 19:03
Jo, jag har kollat lite på blocket. Finns det fler bra ställen på nätet att kolla på?
www.annonsguiden.nu
Är du säker på att morsan vill ha en cykel?
Hur många motionscyklar har köpts, använts flitigt 1veck för att sedan förpassas till de sälla jaktmarkerna på vinde/källar'n/garaget/skroten

//Andreas

Badboy_Rune
2005-11-17, 20:14
www.annonsguiden.nu
Är du säker på att morsan vill ha en cykel?
Hur många motionscyklar har köpts, använts flitigt 1veck för att sedan förpassas till de sälla jaktmarkerna på vinde/källar'n/garaget/skroten

//Andreas

Jag har kolla annonsguiden också...
Nej, jag är inte säker på att mamma vill ha en cykel, men det lät förut på henne att det kanske inte vore så dumt med det nu när det blir kallt och mörk. Hon har ganska mycket aktiviteter annars på kvällarna och gymkort är nog inget bra alternativ. Så om det ska bli någon träning så är nog träningscykel/löpband eller liknande grejer det bästa alternativet. Tror inte hon kommer vara så jättesugen jämt att gå nu när det blir mörkt och kallt. Sen kan ju altid jag utnytja den också :)