Visa fullständig version : Var hittar jag "second hand"-butiker i Stockholm
Då menar jag inte sådana som bara säljer kläder utan allt från gamla krukor och porslin till möbler, plåtburkar och och gamla verktyg.
/Jocke
H.Emanuel
2005-11-17, 12:32
Myrorna, har en större lokal i Hjorthagen, men de finns också på andra håll i stan, Hornsgatan, och så vid Adolf Fredriks kyrka. Kolla Eniro.
Kollat lite på Eniro, men lite tips om vilka som är bra och ligger någotlunda centralt skulle uppskattas.
Bor inte i Stockholm och skall dit över helgen så några längre utflykter är inte aktuellt.
http://www.stockholmtown.com/templates/CategoryList___6584__EN.aspx?category=0#result
Då menar jag inte sådana som bara säljer kläder utan allt från gamla krukor och porslin till möbler, plåtburkar och och gamla verktyg.
/Jocke
Är det nåt speciellt du är ute efter? I vilket skick - mint, bra, slitet, skräp.. typ?
Beroende på vad det är du är ute efter så finns det lite olika butiker.
Är det nåt speciellt du är ute efter? I vilket skick - mint, bra, slitet, skräp.. typ?
Beroende på vad det är du är ute efter så finns det lite olika butiker.
Tycker det är kul att gå runt och rota på loppisar och second hand så det är nog knappast "mint condition" utan någonstans där man kan göra allt från billiga fynd till fula gamla Ikeabestick.
//Jocke
Juliette
2005-11-17, 20:44
Det finns flera på Söder, en bla vid Skanstull, samt flera i SoFo (Söder om Folkungagatan) Kan inte komma på namnet på nån av dem just nu. Men där finns även lite andra roliga butiker med udda prylar.
De finns överallt i varje stadsdel.
Själv känner jag bäst till Vasastan.
Ta Roslagsgatan upp och ner.
Upplandsgatan och Odengatan från Dalagatan och ner mot St Eriksplan.
Där har du fullt av second handaffärer.
Sen finns det massor av enstaka butiker på gatorna runt omkring.
Myrornas, hanverkargatan typ 75, mittemot "grill 77" :P , bredvid brandstationen
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.