handdator

Visa fullständig version : Blickar på gymmet

Mucius
2005-11-17, 02:46
Kort fråga: Hur mycket märker ni av blickar/att folk ser på er (när de tror att ni inte ser att de ser..) på gymmet? Kom å tänka på det speciellt idag när två yngre tjejer i princip glodde på mig i 2 timmar i sträck, och de märkte tydligen inte att jag såg i speglarna vad de gjorde ;-P

Gym verkar vara perfekt för att SPANA.

PowPow
2005-11-17, 03:02
Om du hade mp3-spelare med hörlurar som låter mycket utåt så var de kanske förundrade över din musiksmak?

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1170120&postcount=26

:D

H.Emanuel
2005-11-17, 06:04
De gånger jag ens lägger märke till sådana saker är jag för ofokuserad på träningen

mini_Arnold
2005-11-17, 07:25
Är du seriös med din träning är skälet till att dom tittar oftast beundran.
Andra är avundsjuka.
Jag vet inte. Märker inte av/bryr mig inte om nån tittar.

kharon
2005-11-17, 07:47
Vem bryr sig?

På gymmet ska man träna, inte söka ögonkontakt eller hur var det? :)

Karl_alfred
2005-11-17, 07:52
Vem bryr sig?

På gymmet ska man träna, inte söka ögonkontakt eller hur var det? :)
Alla lever inte i den tråkiga världen om att man ska bli mr o.

Nina L
2005-11-17, 07:57
Jag tycker själv att det är svårt att hålla blickarna i styr i pauserna om det finns något jag är nyfiken på. Det handlar inte om att jag spanar på killar, utan snarare att jag är nyfiken på folk. Jag minns en gång när en tjej med megatuttar kom in på mitt gym och skulle träna. Det var skitjobbigt. Jag ville kolla hela tiden. Inte för att jag var tänd på henne, utan bara för att jag vart så jävla nyfiken. Likadant var det med bruden som körde latsdrag med en massa hår under armarna. Något sånt vart jag inte vad vid, så jag ville stirra hela tiden.

Själv bryr jag mig inte om någon kollar på mig. Eller jo, jag tycker det är rätt kul. Eftersom jag sjäv är en sån som glor så har jag all förståelse för att man kollar på sånt som av någon anlednig är intressant.

morte
2005-11-17, 08:01
Glor folk på mig får jag ångest och undrar om jag glömt ta byxor på mig eller dylikt.

Mart|n
2005-11-17, 08:06
Dom enda gångerna folk tittar/glor på mig är när jag är på F&S :( Dom undrar säkert vad det är för jäkla pajas.

Kaew
2005-11-17, 08:06
Glor folk på mig får jag ångest och undrar om jag glömt ta byxor på mig eller dylikt.

Hehe vart ar ditt sjalvfortroende ? Glor nan pa mig sa ar det for att jag ar sa satans snygg punkt :D

Angel
2005-11-17, 09:21
Ibland e det mera som en nattklubb än ett gym, så va det igår, hade lite urringat linne och de gav en hel del blickar. :)

Piranha
2005-11-17, 09:25
Folk glor ögonen ur sig ibland, så är de bara.

Men det är jobbigt när de står 2 meter bredvid å gör det i 10 min.

Jay-Z
2005-11-17, 09:26
Ibland e det mera som en nattklubb än ett gym, så va det igår, hade lite urringat linne och de gav en hel del blickar. :)

Sånt behöver du inte ta personligt, utan det är mer av en reflex att man tittar.

tinus
2005-11-17, 09:26

Jag har hört talas om någon liten fransman el dyl..som visst åmar sig ordentligt när stora stygga Pirre är i närheten :naughty: :D

*popcorn*

Nina L
2005-11-17, 09:35

Vilken typ av personer är det som glor mest? Beundrande småkillar, förfärade tanter, eller nyfikna tjejer?

ugglan
2005-11-17, 09:40
Jag blir osäker när någon stirrar, eftersom jag är så tanig måste det betyda att pungen hänger utanför eller nåt.

HenrY
2005-11-17, 09:41
Är man så snygg som ja e så får man räkna med blickar..... Host!! *rolleyes*

Piranha
2005-11-17, 09:58
Vilken typ av personer är det som glor mest? Beundrande småkillar, förfärade tanter, eller nyfikna tjejer?

Alla kategorier faktiskt, men mestadels yngre killar och en och annan ostraight fransman.'

Tjejer försöker vara mer diskreta i sitt tittande, hadde en skön incident härom veckan , mycket smickrande faktiskt.

keffat_liv
2005-11-17, 10:02
Folk glor alltid på mig... jävla mesgym jag tränar på. Är t.ex. den enda som kör marklyft, så när man kör det så glor folk som fan precis som om de aldrig sett de förr..... Sen har jag blivit tillsagd x antal gånger att jag väsnas för mycket *screwy*

Fatalist
2005-11-17, 10:16
Har i efterhand fått höra (som dålig raggningsreplik) att tjejer kollat på mig i gymmet, men inget jag märker så ofta när jag väl tränar.

Nina L
2005-11-17, 10:18
Alla kategorier faktiskt, men mestadels yngre killar och en och annan ostraight fransman.'

Tjejer försöker vara mer diskreta i sitt tittande, hadde en skön incident härom veckan , mycket smickrande faktiskt.
Yngre killar glor mest på mig också. De har ingen hyffs! :D

Men du kan ju inte bara berätta att du hade en skön incident, och sen inte berätta mer. WTF?

sissa
2005-11-17, 10:18
Om folk tittar på mig eller inte har jag ingen aning om faktiskt. ( Jag har aldrig bra koll på sånt oavsett om det är på gym eller krogen eller var som helst)

En gång hade jag inte rakat mig under armarna. Bestämde mig dock för att det vore urdumt att packa ihop grejorna, skita i att träna för att jag hade hår under armarna, det var bara för dumt!

Jag tränade bredvid en kille och jag tror att han glodde lite, men jag vet inte.

Baan
2005-11-17, 10:19
lite kanske men inget jag finner störande, fast klart man hade ju velat vara helt anonym..

Mighty
2005-11-17, 10:24
Likheten med nattklubb är inte att folk tittar, utan snarare ditt urringade linne ;)

reinholdsson
2005-11-17, 10:26
Skulle bli förvånad om folk kollade på mig av andra anledningar än att skratta åt min teknik eller vikterna. :D

Grahn
2005-11-17, 10:36
Folk tittar på saker som rör sig, stirra ären annan femma. Ska man undvika att titta på folk i ett gym så får man ju stirra på sina fötter konstant.

elan
2005-11-17, 10:41
Det uppfattas säkert som om jag stirrar ibland. Mellan seten kanske jag står eller sitter och bara stirrar rätt ut i luften och då är det ju inte helt omöjligt att någon hamnar i blickfånget med alla speglar som finns. Men då glor jag ju inte på personen i fråga utan stirrar mest tomt rakt fram. ;)

30cm
2005-11-17, 10:43
Jag brukar leka arga leken med dem eller flirta överdrivet eller nåt annat kul.

Jag fattar förresten inte varför det ses som så dåligt/oförskämt att glo.

The_RobRoy
2005-11-17, 10:46
Jag brukar kolla runt på folk när jag tränar, vad ska man annars göra mellan setten?

raZmus
2005-11-17, 10:47
Gah, så scrollar man ända till slutet och så har inte Pirre postat sin, och jag citerar fritt, "sköna incident", ännu. Kom igen Pirajan, give it to us!

norsk_gadd
2005-11-17, 10:50

De jobbar nog upp mod så de ska våga gå fram och fråga om du inte tränar ryggen. :D *innocent*

Cinna
2005-11-17, 10:52
Det är en stor skillnad mellan att slänga några blickar och stirra.
Helt klart smickrande att folk visar sin uppskattning genom att titta till en extra gång, detta är knappast störande då man ofta inte ens märker av det. Tycker själv att det är kul att se vad andra pysslar med när de är i gymmet...

Men att stirra någon i ögonen under ett helt pass å då på bara några meters avstånd är regelrätt oförskämmt *screwy*

mini_Arnold
2005-11-17, 11:01
Jag brukar kolla runt på folk när jag tränar, vad ska man annars göra mellan setten?
Blunda och visualisera nästa set.

Davil
2005-11-17, 11:02
Jag tittar på andra, andra tittar på mig. Jag stirrar aldrig på andra, det har hänt att andra har stirrat på mig men då är det bara att säga hej hej så slutar de att stirra :)

Überbiffen
2005-11-17, 11:04
Jag får blickar.. men det är bara för att resten av gymmet är tunnisar.. själv är jag bara smal.

Kan stirra på annat folk, speciellt när dom inte vet vad dom sysslar med.

Blunda och visualisera nästa set.
Ghey.

fonzie
2005-11-17, 11:23
Brukade bli skitnervig om folk så mycket som tittade på mig. Nu förstår jag att det är skillnad på titta sig omkring och glo. :)
Var en byggare här om dan som verkligen BLÄNGDE på några 14åriga killar som körde rullande bänkpressar. De notera han blev rädda och gick bort till maskinerna. Jag blev glad. :D

Tricklev
2005-11-17, 11:28
Jag kollar mig runt i gymmet, klart jag ser folk.

Själv stirrar jag aldrig på någon, men jag kollar på folk, och ofta kollar folk på mig.

HenrY
2005-11-17, 11:36
De jobbar nog upp mod så de ska våga gå fram och fråga om du inte tränar ryggen. :D *innocent*

Tyst din Norsk fjant!! *grr27* *grr27*

Piranha
2005-11-17, 12:12
Yngre killar glor mest på mig också. De har ingen hyffs! :D

Men du kan ju inte bara berätta att du hade en skön incident, och sen inte berätta mer. WTF?

Jorå , var bara tvungen å jobbe lite.

Tjejen som aldrig sätter sin fot på gymmet utan bara på cardioavd som letar upp en kompis å prata med i gymrummet och sen bara blickar av en i rummet vart man än står.

Mycket smickrande.

Piranha
2005-11-17, 12:15
Jag brukar själv medvetet glo å kommentera vissa personers fysik i gymmet extra högljutt för att tracka dem ..

Jag måste säga att det funkar så jekla bra ... man ser verkligen hur det biter.

Niclaaas
2005-11-17, 12:16
klart man kollar runt lite mellan seten, glor dock jag inte. andra verkar inte så intresserade av att glo på mig heller (*cry*)

Wooch
2005-11-17, 12:22
Det händer väl att man kastar några blickar på andra som tränar, men det är inte så att jag sätter mig och stirrar på dom.

Mass-Tech
2005-11-17, 13:11
Folk brukar titta på mig när jag kör böj.
Själv tittar jag runt ibland mellan seten.

Überbiffen
2005-11-17, 13:27
Jag brukar själv medvetet glo å kommentera vissa personers fysik i gymmet extra högljutt för att tracka dem ..

Jag måste säga att det funkar så jekla bra ... man ser verkligen hur det biter.

mela
2005-11-17, 13:28

:laugh: good one ;)

mangemani
2005-11-17, 13:40
får blickar på mej konstant verkar det som.
det fiffiga med vårat gym är att det finns speglar överallt så man kan se in i minsta lilla vrå i spegeln om man nu tittar på rätt ställe,så när jag står med ryggen mot nått folk samt med blicken neråt marken,så kan jag se dom som är bakom mej och jag har märkt att en hel del glor.

bedlam
2005-11-17, 14:41
på en fest förra helgen fick jag höra av mina två tjejkompisar kollar in min rumpa när jag kör knäböj!
får se hur det går att träna ben med dem i fortsättningen :)

Dissector
2005-11-17, 14:43
Har inte märkt så mycket, men jag är en väldigt ointressant individ så det är inte så konstigt kanske :D Mest om det är nån kille som verkar väldigt ny som man ser där första gången, så burkar de blicka lite. Själv slänger jag nån blick i pauserna. Särskilt om man försöker ta reda på om någon person verkligen är Norsk_Gadd eller inte, men har nog fått klart för mig nu tror jag :D
Sedan hoppas man ju att folk inte råkar blicka när man drar latsdragstången i huvudet eller smäller sig på skallen när man kör frenchpress med hantel :(

Dk1ng
2005-11-17, 15:48
Med gammal tonårsgyno som man aldrig blev kvitt så kan man väl uppleva en del anklagande blickar när man tränar i t-shirt. Försöker väl ta det som en komplimang även om det inte känns så jäkla kul.
Folk brukar dock sluta glo om man börjar frusta lite och lägger sig till med en psykopatisk blick..:D

Lasse Kongo
2005-11-17, 16:03
jag tycker alla tjejer glor på mig, sen om det är för att jag är snygg eller för att jag går omkring ganska yr på gymmet och yrar runt rätt skapligt mellan setten låter jag vara osagt....

Lomas
2005-11-17, 16:07
ha :) det har nog aldrig hänt, däremot händer det att jag skänker någon en blick mellan seten ibland, dock inte på BK Biceps, ty där har vi bannat alla av det motsatta könet. *popcorn*

Piranha
2005-11-17, 16:07
jag tycker alla tjejer glor på mig, sen om det är för att jag är snygg eller för att jag går omkring ganska yr på gymmet och yrar runt rätt skapligt mellan setten låter jag vara osagt....

Det är för du är så snygg

Helena B
2005-11-17, 16:18
Tycker alla verkar stirra mer eller mindre. Vad ska man annars göra mellan setten, titta ner i golvet ;)

Klo
2005-11-17, 16:23
Kan ju säga att det var en del som glodde när jag och Sverker körde ben sist, bägge iförda Kolozzeum tröja och svarta tights...

rememberence
2005-11-17, 16:26
bägge iförda Kolozzeum tröja och svarta tights...

finns dessa att köpa?

EDIT: tröjorna alltså :D

EDIT: sådana tröjor, inte era

Piranha
2005-11-17, 16:27
Kan ju säga att det var en del som glodde när jag och Sverker körde ben sist, bägge iförda Kolozzeum tröja och svarta tights...

Bildpresentation !

Klo
2005-11-17, 16:28
finns dessa att köpa?

EDIT: sådana tröjor, inte era

Yep i kollo shopen :thumbup:

Nina L
2005-11-17, 16:29
Tycker alla verkar stirra mer eller mindre. Vad ska man annars göra mellan setten, titta ner i golvet ;)
Flexa i spegeln, så klart. *flex*

Klo
2005-11-17, 16:29
Bildpresentation !

Sry inga bilder finns.

internethjälten
2005-11-17, 16:32
Om man vet att folk tittar på en så tittar man ju lika mycket själv.

Själv har jag ingen aning om folk glor eller inte då jag skiter i om de
finns där eller inte.

z_bumbi
2005-11-17, 16:36
Jag tränar aldrig i glasögon så jag kan nog se ut som jag glor men jag har inte så bra fokus där jag riktar blicken..

finns dessa att köpa?

Du kollar inte så ofta i webshopen gissar jag?

stefannn
2005-11-17, 16:56
så roligt att se alla som skriver .. typ - när jag är på gymmet är jag i en helt annan värld jag ärker inte ens att nån pratar med mig .. faan vad ni är hardcore ni som är såna ..

Math
2005-11-17, 17:10
jag har en lite dålig vana eller dålig och dålig men jag brukar kolla tyå välja ut någon o sen kollar jag på den personen mellan alla sätt =P lite knas men.. oftast så väljar jag någon som e lika gamal bara för att se hur mkt dom tar i alla övningar och antal reps.. jag antar att detta är jätte jobbigt för dom andra men...

Langster
2005-11-17, 17:25
Inte ofta nån kollar på mig, jag vet för jag kollar jävligt mycket på alla andra! :MrT:

Nina L
2005-11-17, 17:29
jag har en lite dålig vana eller dålig och dålig men jag brukar kolla tyå välja ut någon o sen kollar jag på den personen mellan alla sätt =P lite knas men.. oftast så väljar jag någon som e lika gamal bara för att se hur mkt dom tar i alla övningar och antal reps.. jag antar att detta är jätte jobbigt för dom andra men...
Ha, ha, ha. :laugh: :thumbup: Det skall jag också börja med.

Dumleman
2005-11-17, 17:37
Man ska ha med sig en papperspåse som man drar över huvudet mellan sätten ;)

GymTT
2005-11-17, 17:38
Jo folk brukar titta, tror det främst är för att man verkligen kör seriöst, sååå många som kör på mitt gym som man undrar varför de inte stannade hemma och kollade tv, kikar ju tre gånger så mkt på TV apparaterna istället för att träna. Det jobbiga är att alltid se i spegeln att folk kollar när man är mitt i ett set och jobbar och folk glor in i fighting facet :P

zanzi
2005-11-17, 18:07
Nej, jag är obetydlig på gymmet.

*Flash*
2005-11-17, 18:35
Jag har fobi för folk som glor, titta är väl en sak men att stirra på en oavbrutet under en lång tid tycker jag är väldigt obehagligt.
Brukar alltid få för mig att dom stirrar för att jag gör något fel :em: :D
..såvida det nu inte är "gamla gubbar" som stirrar på rumpan *rolleyes*

Kwon
2005-11-17, 18:35
..såvida det nu inte är "gamla gubbar" som stirrar på rumpan *rolleyes*

Ta det som en komplimang! :D

Eller stirrade jag för länge? JK! :thumbup:

mystic[-_-]
2005-11-17, 19:01
Jag kollar runt på folk mellan seten men det blir mest överblickar hela tiden så jag uppfattar iaf inte så mycket av vad som händer :D Ibland har jag märkt att folk kollar på mig men jag tänker inte på det. De får skratta om de vill :)

bluelight
2005-11-17, 19:32

Det var jag som glodde på er, tips: Skaffa längre shorts eller kortare t-shirtar, riktiga knäböjsben hade ni iaf! :hbang:

mela
2005-11-17, 19:35
Jag får väl en del blickar.. Men det kan bero på att jag antingen är mkt starkare än vad jag ser ut att vara :D eller för att jag låter så mkt *screwy*

Kwon
2005-11-17, 19:37
Jag får väl en del blickar.. Men det kan bero på att jag antingen är mkt starkare än vad jag ser ut att vara :D eller för att jag låter så mkt *screwy*

Hur låter du?

mela
2005-11-17, 19:44
Hur låter du?

kör jag mark så låter ju vikterna å sånt när man slår i golvet:D
annars kanske jag stönar till ibland om det är tungt eller grymtar lite ? *screwy*

Kwon
2005-11-17, 19:45
kör jag mark så låter ju vikterna å sånt när man slår i golvet:D
annars kanske jag stönar till ibland om det är tungt eller grymtar lite ? *screwy*

Jag brukar låta Grrrrnnn......*fnys* sedan *pust* *pes*

och ibland aaarrrghhhhh!!!

Baan
2005-11-17, 19:45

vad är en pes? småpissa lite i kalsongerna?

Zakath
2005-11-17, 19:49
Att man slipper folk som stirrar, men inte själv har någon att stirra både en fördel och nackdel med hemmagym :)

mela
2005-11-17, 19:49
Att man slipper folk som stirrar, men inte själv har någon att stirra både en fördel och nackdel med hemmagym :)

det är ju kul att kolla på biffarna :D man blir ju pushad :D

mela
2005-11-17, 19:50

jag långt mer.. "yygnhts" lr nått *screwy*

tänk dig att du tappar 80kg på lilltån.. så :D

Zakath
2005-11-17, 19:59
det är ju kul att kolla på biffarna :D man blir ju pushad :D

Men det är inte alltid så kul när halva passet går bort varje gång på att förklara för andra varför jag tränar som jag gör m.m. (jag tränar grepp ;))

Men jag kan ju alltid fixa lite planscher till garaget så har jag nåt att stirra på :naughty: :D

norsk_gadd
2005-11-17, 19:59
jag långt mer.. "yygnhts" lr nått *screwy*

tänk dig att du tappar 80kg på lilltån.. så :D

Ljudfil! Ljudfil! Ljudfil!

Jax
2005-11-17, 20:00
Så länge jag håller mig borta från konditionsmaskinerna så tittar inte folk. Om jag däremot springer lite grann så kommer är-du-helt-dum-i-huvudet-blicken ibland.

Knäböj i tights har jag dock inte provat, men skickar ni en Kolozzeum-tröja och en moderator med tights och Kolo-tröja så ska de bli böjande av på gymmet. :D

Klo
2005-11-17, 20:37
Det var jag som glodde på er, tips: Skaffa längre shorts eller kortare t-shirtar, riktiga knäböjsben hade ni iaf! :hbang:

Hahaha jo tröjan är rätt stor får väll tvätta den varmt eller ngt? Vet jag vem du är? eller smyg kollar du bara :naughty: Hälsa gärna iaf :thumbup:
Tack!! man känner sig inte så enorm när man står bredvid Sverker precis :em:

Garnax
2005-11-17, 21:16
Nä, känner inte av några direkta blickar...

Fast är det några på gymmet så måste ju någon sen mig.

Men jag hamnar i skuggan av killen jag alltid tränar med.
När han langar upp 500kg i benpressen så brukar det komma
lite folk o titta.

Mucius
2005-11-19, 03:10
Det gäller att ha tillräckligt bra självförtroende för att bli smickrad varje gång någon kollar på en! Om någon av det motsatta könet ser på mig så är det för att jag är snygg. Om någon av samma kön ser på mig är det för att jag är cool eller förvånandsvärt stark. Tänker man så, då blir varje gympass ett nöje.

Hur som helst. Det vanliga är att om man tittar tillbaka på personen som ser på en så sänker denne genast blicken och låtsas som ingenting. I väldigt få fall så håller personen kvar blicken och man ser varandra i ögonen... hur ska det tolkas? (Min personliga tolkning är given: Person av motsatt kön = flört. Person av samma kön = Maktkamp) ;D

Mucius
2005-11-19, 03:14
Faktum är att jag är nästan lika intresserad av psykologin på gymmet som av själva träningen. Om det inte funnits massa fina tjejer, samt killar med roliga/avundsjuka/töntiga blickar som kollar på en, på gymmet så skulle jag inte tränat alls lika ofta som jag gör nu =)

mangemani
2005-11-19, 04:06
Det gäller att ha tillräckligt bra självförtroende för att bli smickrad varje gång någon kollar på en! Om någon av det motsatta könet ser på mig så är det för att jag är snygg. Om någon av samma kön ser på mig är det för att jag är cool eller förvånandsvärt stark. Tänker man så, då blir varje gympass ett nöje.

och om man totalt skiter i om dom glor eller inte så blir det också ett lyckat pass :thumbup: