handdator

Visa fullständig version : Rostade,saltade sojabönor??

Linusen
2005-11-16, 17:51
Jag o killen var o handlade efter styrketräningen idag och har hört eller läst nånstans att dessa skall vara ett av de bättre snacksen om suget sätter in *popcorn* .. Min fråga nu, är detta verkligen så "bra" som jag hört? Kan jag unna mig en näve till kvälls tv,n utan att få dåligt samvete???

Hur pass onyttiga/nyttiga är dom???? :em:

gustavk
2005-11-16, 17:55
jag tycker dom är skitbra! mkt bra fetter i dom o uppemot 40 gr protte/100 gram.. smaken liknar salta jordnötter och jag tycker lätt du kan unna dej litegrann! nyttigt fett på kvällen är inge dåligt alls. Sojaprroteinet är vääl inte riktigt superbäst näre gäller just muskelbyggning , men de funkar , beror ju lite på hur seriös man är också. :)

aliquis
2005-11-16, 18:43
Jag o killen var o handlade efter styrketräningen idag och har hört eller läst nånstans att dessa skall vara ett av de bättre snacksen om suget sätter in *popcorn* .. Min fråga nu, är detta verkligen så "bra" som jag hört? Kan jag unna mig en näve till kvälls tv,n utan att få dåligt samvete???

Hur pass onyttiga/nyttiga är dom???? :em:nej du kommer dö direkt, en näve är ju säkert 30 gram, varav drygt 10 gram protein, knappt 8 gram fett och knappt 10 gram kolhydrater.. livsfarligt.

aliquis
2005-11-16, 18:44
Sojaprroteinet är vääl inte riktigt superbäst näre gäller just muskelbyggning , men de funkar , beror ju lite på hur seriös man är också. :)Nej, potatis, bröd, pasta, ris, frukt, grönsaker, godis, chips, pizza, gröt, osv är ju såååååå mycket bättre protein *rolleyes*

Sojaprotein är förövrigt lika bra som det i kött.

keffat_liv
2005-11-16, 21:10
Just sojabönor är det ju inget fel på... fullvärdigt protein, sen om det är någon skillnad när de är rostade vet jag inte. Skulle väl vara saltet man kan klaga på, på dom isåfall.

Linusen
2005-11-16, 21:30
Ja jag är inte ute efter speciellt stora muskler, är ju brud *innocent* :naughty: har bara 4 kg att gå ner till min normala vikt men vill ändå ha lite mer "sega" muskler :cool: ..

spinnar 4 dar i veckan 60 minuters medel o intensiv pass... simmar 2 dar innan frukost 40 min.. går med hunden varje dag
och gymmar 1 dag i veckan... alltså en hel del motion, ibland även ett jogging pass.... beror på om jag har tid...

så ibland efter träning får jag rena rama suget på nåt( efter mitt mål av tex gröt,smörgås med keso eller vad de nu blir efter träningen).. o istället för en näve lösgodis efter målet o träningen :em: , så känner jag att soja bönor måste fasen va mycket bättre.. o jag kanske inte bara tar en näve heller?? så man kan unna sig detta med andra ord : mycke protein , mycket bra :hbang:

keffat_liv
2005-11-16, 21:42
mycket kalorier i det, men har du bara koll på ditt kaloriintag osv så är det ju inga problem.

Isdrake
2005-11-17, 09:36
Jag vill också äta sojabönor. Fusk, fusk, fusk.

MUGEN
2005-11-17, 09:43
Sojaprotein är förövrigt lika bra som det i kött.

det där är ju inte sant, sojaprodukter har oftast långt ifrån likvärdigt BV som 9 av 10 köttprodukter

Linusen
2005-11-17, 10:57
Trodde faktiskt inte det var så mycket kalorier i dessa.. så med andra ord.. mycket protein, vilket är bra.. men jag ville gärna skippa "fettet" *cry*

kampsporttjej
2005-11-18, 12:52
en näve rostadesojabönor är utmärkt som kvällssnacks framför
teven, om det är det du vill äta! de är nyttiga, och inget näringsämne
är farligt i vettiga doser. du skulle kunna äta en skål glass om du
var mer sugen på det.

Semiramis
2005-11-18, 13:21
Jag tycker att man blir väldigt snabbt mätt av rostade sojabönor så även om kaloriinnehållet är högt så blir det ändå inte så mycket per portion.